Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här svarar Snurris på Lobelia:
Många bra frågor! :up: Jag hade inte ens tänkt så långt på Angel...
Och till Q där hon tycker Snurris vart lite skum:

Jag har lite dålig fokus just, jag tittar på berg och meltzer... ;) men det verkar lika rörigt som vanligt och alla greppar efter halmstrån eller kokar soppa på en spik... ;)
Det är lite märkligt varför Q ens anser det möjligt att Gwen skulle käka en god Angel? Det verkar ju helt logiskt att käka den ulv som hon stal ifrån?
Och nu har både Cirkus och Mirtai kommenterat samma sak så jag är väl typ trea på bollen... ;)
Men det känns som om Q vecklar in sig än mer i förklaringen och jag väljer att lägga min röst på Q eftersom jag tror att hon är en ulv som försöker framstå som om hon skulle vara Gwen.

Snurrfian röstar på Quarter4ever
Jag försöker hitta något vettigt att gå på men alla mina funderingar inser jag rätt snart att de faller platt... En fundering är om Fio är ulv så kanske Artline är ond utanför lyan och hennes mycket klena röstmotivering på BSF bara är ett sätt att visa lyan vem hon är. Men det är väldigt mycket om och eventuellt... O_o Och första dl är det ofta väldigt klena röstmotiveringar överlag...
Men samtidigt så verkar BSF inte alls hålla med om att hon har info, och att då Fio så snabbt och lätt väljer att följa henne och skriva att hon tror att hon har info så skulle det kunna vara en ulv som försöker få rösterna på en god.

Snurrfian röstar på Fio eftersom jag tror att hon är ulv som försöker få oss goda att rösta ut en god genom att påstå att någon annan sitter med info.
Här försöker hon få oss att tro att Fio är ond, och Artline utanför lyan

Svar till Novali:
Varför jag inte riskerar att bli käkad? Ja eftersom jag redan är misstänkt och fått röster på mig så väntar ulvarna antagligen på att jag ska bli lynchad istället... ;)
Jag undrar om Gwen verkligen har lyckats stjäla från någon, hon verkar inte ha träffat någon av ulvarna för då borde någon av dem ha blivit käkad istället.
Det är väl bättre att förklara varför man inte har hunnit med att skriva så mycket istället för att bara låta bli att skriva? Och som sagt, jag skrev redan i anmälningstråden att jag antagligen inte skulle ha möjlighet att ha så stor koll på söndag.
eller för att du är ledarvarg och vet att du hamnar i lyan om du käkas? ;)
Det finns egentligen mer att tillägga i teorier/misstankar kring Snurrfian. Men kommentarerna till Q och Lobelia gör att jag tror vi har Ledarvargen.
Koppen röstar på Snurrfian

Jag tycker det är lite olustigt att du fiskar efter att någon ska avslöja Angels identitet vid den här tidpunkten. Varför gör du så?
Ja som jag tidigare påpekade ang LenaH, så var det mycket från henne gällande Angel och Faith igår.
Vad det kan bero på vet jag inte. Men att sätta lena som 100 god vågar jag inte än

I övrigt håller jag med @LenaH om att eremiten förhoppningsvis sparat sin förmåga. Den kommer nog behövas senare i ett avgörande läge.
Har kollat igenom lite vad Mirtai skrivit och hon pratar en hel del med LenaH. Det citerade ovan var nåt jag reagerade på tidigare och skrev att det känns som en hint.

Du har fel om mig men är ändå lite nyfiken hur du får det till en hint?
Men uppenbarligen hade jag ju inte fel. Mirtai var ju ond.
Jag håller med även om jag inser att jag lagt en av de där lätta rösterna. Men jag tycker verkligen att det är det som stuckit ut mest!

Din teori om cirkus är också vettig men inte så jag tycker den är mer skum än Fios agerande.
Minns inte vem hon svarar till här (ovan) men jag vill minnas att det är en diskussion mellan Mirtai och en spelare jag är väldigt osäker på. Mirtai tycker att det iaf är vettiga teorier mot både fio som var god och cirkus som jag vill ha som god!
Precis min tanke. Novali känns som om hon spelar ensam.
Diskussion med Mirtai (tror jag??). Kan det vara en hint till goda sidan att vi ska tro Novali är ond? Jag tror nämligen att hon sitter på en god roll. Vet inte om jag kan säga vilken än.
Ja, nu när du fick mig att tänka ett varv till så känns det väl vettigt att det kan vara så.

Tar kanske någon lek att komma in det där att aldrig lita på någon :p
Det här inlägget är ett svar till Mirtai igen ang Novalis ensamspelande.

Ja och i scenariot så har tjuven snott käk från mirtai, valt att käka mirtai, men misslyckas eftersom mirtai blir självmordsbombad av Q. :)
Gårdagens prat om Angel etc. BSF verkar säker på scenariot. Varför?
Ha! :p Så långt orkar jag inte tänka. :D
LenaH orkar inte tänka så långt. Kanske för att hon inte behöver det? ;)
Jag överväger att ändra min röst på Snurrfian och lägga den på LenaH. Konversationerna mellan henne och Mirtai är inte till nån fördel till LenaH just nu

Snurris, Lobelia, Mirtai och LenaH har pratat mycket med varann O_o kan det ha ett samband??
Har jag pratat mycket med Lobelia, Mirtai och LenaH? :confused: Jag tror att du måste ha blandat ihop mig med någon annan...
Jag förstår varför Sasse envist hänger kvar i idén om att jag skulle vara ledarvarg, men varför du koppen som jag sätter åt det goda hållet gör det förstår jag inte.

Min största fundering är nu @LenaH s inlägg:
En kvar i lyan, tre onda sammanlagt.
Hur kan hon vara så säker på att det bara är en kvar i lyan och att Angel inte är omvandlad? Jag misstänker att hon har full koll på lyan och därför kan vara så tvärsäker.

Har jag pratat mycket med Lobelia, Mirtai och LenaH? :confused: Jag tror att du måste ha blandat ihop mig med någon annan...
Jag förstår varför Sasse envist hänger kvar i idén om att jag skulle vara ledarvarg, men varför du koppen som jag sätter åt det goda hållet gör det förstår jag inte.

Min största fundering är nu @LenaH s inlägg:

Hur kan hon vara så säker på att det bara är en kvar i lyan och att Angel inte är omvandlad? Jag misstänker att hon har full koll på lyan och därför kan vara så tvärsäker.
Ja de du och Lobelia pratade med varann om vet jag inte hur man ska tolka det. Visst det var första dl' et så man kanske inte ska lägga nån vikt vid det?

Ja de du och Lobelia pratade med varann om vet jag inte hur man ska tolka det. Visst det var första dl' et så man kanske inte ska lägga nån vikt vid det?
Att jag tyckte att hon hade bra frågor? :confused: Det är väl det enda? Jag har väl pratat betydligt mer med dig om vi nu ska gå efter det... Väldigt konstig motivering, även om jag tror att du är god.

Koppen tar tillbaka sin röst på Snurrfian. Jag blir inte av med mina misstankar på LenaH. (Och nu har du säkert massa åsikter om vad jag skriver ;) )
I början på leken skriver hon att hon vill ha dubbelnick. Det KAN vara OT men också en vink till lyan.
Sedna och L skriver nästan samma sak när det gällde nattens val första natten (kan minnas fel om natt). Precis som om hon vet vad som hänt?
Nu var ju inte Mirtai ledarvargen men i inlägg #277 känns det som lite flört till onda sidan från M.
Och hon verkar så klar med antal ondingar i lyan och utanför.
Och var pratet igår om Faith och Angel bara prat eller var det ett sätt att få fram information?
Och jag känner att hon och Mirtai var överens, höll med etc ihop lite väl mycket. Och nu vet vi ju Ms roll. Rösten på Sedna kan ha varit en alibiröst och rösten på cirkus litar jag inte heller på iom att jag vill tro att cirkus är god.
Jag känner mig inte hundra säker, men i valet mellan S och L får det bli L.
Koppen röstar på LenaH

Senast ändrad:
Men om Lena är ond. Varför skulle hon då följt din röst mot Sedna? Hade hon varit ond så hade det väl varit smarare att börja misstänka dig istället?

Jag tycker det här inlägget gör att Lena känns god. #673

Men om Lena är ond. Varför skulle hon då följt din röst mot Sedna? Hade hon varit ond så hade det väl varit smarare att börja misstänka dig istället?

Jag tycker det här inlägget gör att Lena känns god. #673
Kanske för att de då insåg att det var kört för Sedna?
Efter det kom ju snacket om Angel och Faith. Det kan ha vart ett försök att folk skulle ta tillbaka sina röster på Sedna och få ut en annan istället?

Kanske för att de då insåg att det var kört för Sedna?
Efter det kom ju snacket om Angel och Faith. Det kan ha vart ett försök att folk skulle ta tillbaka sina röster på Sedna och få ut en annan istället?
Jo men det kan jag hålla med om att det var riskabelt att försöka få Angel att visa sig såpass nära dl så folk kanske inte hade haft tid att ändra sina röster. Men annars känns det som Lena letar goda.

Jag skulle behöva gå igenom några deltagarens inlägg men jag har ond i huvudet :( Men jag tror fortfarande att snurrfian är ledarvargen men det hade varit skönt att hitta en riktig ulv.

@Koppen jag är rätt säker på vilken roll du har, i och med hur du betett dig senaste dagarna. Så jag tror du är god. Men du har helt missförstått @LenaH jag har henne på en annan god roll och om du läser vad hon egentligen skrivit i diskussionen kring Faith och Angel tycker jag det är rätt tydligt vad hon har för roll.

Vi vill ju inte förenkla för ulvarna genom att en god koppen slösar sin röst på en god LenaH. :(

@Koppen jag är rätt säker på vilken roll du har, i och med hur du betett dig senaste dagarna. Så jag tror du är god. Men du har helt missförstått @LenaH jag har henne på en annan god roll och om du läser vad hon egentligen skrivit i diskussionen kring Faith och Angel tycker jag det är rätt tydligt vad hon har för roll.

Vi vill ju inte förenkla för ulvarna genom att en god koppen slösar sin röst på en god LenaH. :(
Ja och eftersom jag anar vilken roll du har så kanske jag ska tänka om

Snurris, Lobelia, Mirtai och LenaH har pratat mycket med varann O_o kan det ha ett samband??
Jag vet inte om jag tycker det är så troligt att ulvarna + ledarvarg buntat ihop sig så tydligt. Varför skulle de prata med varandra så mycket?
I början på leken skriver hon att hon vill ha dubbelnick. Det KAN vara OT men också en vink till lyan.
På vad sätt?
Nja, det smartaste hade definitivt varit att strömrösta.

Jag vet inte om jag tycker det är så troligt att ulvarna + ledarvarg buntat ihop sig så tydligt. Varför skulle de prata med varandra så mycket?

På vad sätt?

Nja, det smartaste hade definitivt varit att strömrösta.
Men när Lena röstade så hade bara koppen röstat på Sedna. Sedan är jag inne på samma spår som Habina.

Jag tror jag hänger med nu.
Ja, om jag blir käk i natt så är det väl bäst att jag luftar mina tankar:

@cirkus vrider och vänder och hur gärna jag än ville ha henne till ond igår med bakgrund av förspelet till DL1 så tror jag att jag backar på det just nu.
För närvarande upplever jag cirkus som sökande efter onda.

@Artline har en tendens att smyga med lite men har åas inte gjort något som får mig att misstänka henne så jag håller henne inte åt något håll alls.

@Snurrfian här pingar ulvradarn och det kan vara så att Snurris fått ondutanförlyanroll igen och det är hon inte jätteglad över. Jag tippar ledarvarg men jag kan inte verifiera det.

@Koppen är god och jag tror att vi alla vet vilken roll hon har. :p

@Hjartagna är jag kluven till. Kan hon vara den sista ulven? Usel röststatistik men det har jag själv också förutom möjligtvis att jag var med på vad Koppen menade idag. Det står lite mellan henne och
@Sasse för min del men Sasses röst på vad jag tror är onda Snurris är till hennes fördel.

@Blacksmithfarm verkar leta onda. I likhet dock med alla andra jag uppfattar så kan hon ju dock vara beskyddstjuv men den känns inte prioriterad att hitta just nu.

@bollen__ röstade jag på igår, mest för att jag hade mer känsla för att fio var god än att bollen var ond och idag känns hon på banan.

@Novali01 spelar ensam. Jag tippar att hon är god för ledarvargen hade inte röstat på Lobelia dag 1 men även hon kan vara beskyddstjuv förstås.

@thoora kommer med i mina ögon en del märkliga uttalanden/frågor och när jag besvarar så blir det lite tyst? Var steget före mig med att ta upp Angellynchdiskussionen idag och det talar till hennes fördel för mig. Tippar god där också av den anledningen. Rösten på Mirtai är också ett plus.

@Habina Jag har en stark tro att hon är god. Hon agerar som en god Habina... Men om jag dör i natt så vill jag uppmana goda spelare att syna Habina imorgon. Då bör hon ligga före alla andra ulvkandidater på priolistan.

Jag är med på en del av dina tankar - MEN resonemanget runt Habina fattar jag ICKE.

Varför ska hon synas särskilt om du dör inatt? Du tror att hon är god och enligt dig agerar hon som god. MEN just i fallet att du dör så ska hon synas. Varför?

Jag tror att det står klart om jag dör. :)
Koppen tar tillbaka sin röst på LenaH

Senast ändrad:
Kanske feta för säkerhets skull @Koppen ? Jag skall äta middag nu och grubbla lite. Lutar nog åt snurrfian igen, då jag är fortsatt misstänksam där, men jag vill samtidigt inte missa ifall en annan spelare är sista ulven...

Ikväll är det bones kl 20, så jag måste försöka hinna rösta innan dess...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar