Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt huvud håller på att explodera och jag orkar verkligen inte tänka..

Artline röstar på Snurrfian.

Jag tror hon ganska tidigt försökte hinta till ulven Lobelia och att hon följde ulven Mirtais röst. Sedan tycker jag det kändes som att hon gärna ville öka koppens misstankar mot Lena så hon skulle komma undan.

Mår jag bättre så kommer jag in senare och kan ändra röst om det skulle vara så.

De här två spelarna skaver mest för mig just nu faktiskt:

Jag kan tycker också att det skaver lite att fiska så efter vem Angel är. Som jag ser det så gynnar det de onda mest. Jag tror inte att de onda har hittat Angel än både baserat på den diskussionen men även eftersom jag inte hittar något som tyder på att två roller blivit omvandlade som vore fallet om de onda åt Angel igår natt. Nu i natt kan det ju inte ha skett eftersom de tyvärr åt siaren och första natten är det troligt att Fio stoppade käket.

Har jag pratat mycket med Lobelia, Mirtai och LenaH? :confused: Jag tror att du måste ha blandat ihop mig med någon annan...
Jag förstår varför Sasse envist hänger kvar i idén om att jag skulle vara ledarvarg, men varför du koppen som jag sätter åt det goda hållet gör det förstår jag inte.

Min största fundering är nu @LenaH s inlägg:

Hur kan hon vara så säker på att det bara är en kvar i lyan och att Angel inte är omvandlad? Jag misstänker att hon har full koll på lyan och därför kan vara så tvärsäker.

Jag ska läsa igenom lite mera under kvällen men min röst hamnar på antingen @Snurrfian eller @Hjartagna idag och det avgörande blir nog var de andra goda helst röstar (lutar väl åt Snurris) så vi samlar våra röster.

Här svarar Snurris på Lobelia:

Och till Q där hon tycker Snurris vart lite skum:

Här försöker hon få oss att tro att Fio är ond, och Artline utanför lyan

Svar till Novali:
eller för att du är ledarvarg och vet att du hamnar i lyan om du käkas? ;)
Det finns egentligen mer att tillägga i teorier/misstankar kring Snurrfian. Men kommentarerna till Q och Lobelia gör att jag tror vi har Ledarvargen.
Koppen röstar på Snurrfian

Önskar ni mer teorier säg till

Här svarar Snurris på Lobelia:

Och till Q där hon tycker Snurris vart lite skum:

Här försöker hon få oss att tro att Fio är ond, och Artline utanför lyan

Svar till Novali:
eller för att du är ledarvarg och vet att du hamnar i lyan om du käkas? ;)
Det finns egentligen mer att tillägga i teorier/misstankar kring Snurrfian. Men kommentarerna till Q och Lobelia gör att jag tror vi har Ledarvargen.
Koppen röstar på Snurrfian
Så här skulle det stå...

Jag tror också att Snurrfian är ledarvarg liksom att Hjartagna är ulv. Båda har försökt leda över oss att rösta på senare bevisade goda. Se Koppens inlägg ovan o med det som motivering så:

Novali01 röstar på Snurrfian.

Jag tror också att Snurrfian är ledarvarg liksom att Hjartagna är ulv. Båda har försökt leda över oss att rösta på senare bevisade goda. Se Koppens inlägg ovan o med det som motivering så:

Novali01 röstar på Snurrfian.
Jag kan hålla med om att Snurrfian mycket troligt är ond, men att jag är sista ulven det stämmer inte.

Jag har uttryckt i anmälningstråden att jag inte har timvis med tid för leken men gärna är med och försöker ändå.
I första dl röstade jag på första kommentar jag hittade som jag kunde använda till att motivera en röst när jag kom in 5 min före dl.
I dl 2 så röstade jag på Fio för att jag tyckte hon betedde sig klart misstänkt, det var jag ju knappast ensam om eftersom hon tyvärr åkte i den lynchen. Och det kan inte ha varit enbart onda som röstade där.
I dl 3 röstade jag när jag hunnit igenom leken så pass att jag förstod vad Koppen gjort och hur hon spelat.

Angående Angel diskussionen får ni gärna visa på var jag tyckte det var en bra idé. Jag tror fortfarande att ulvarna haft mest att vinna på det.

Men om ni nu lynchar mig så kommer ulvarna få en natt till på sig men ni kommer förhoppningsvis bli lite hjälpta av vad jag skrivit tidigare idag.

Nu ska jag läsa igenom det som hänt under dagen samtidigt som jag roar sonen så återkommer jag med en röst och lite mer tankar senare.

Röstlista DL4
10.36 Sasse röstar på Snurrfian

14.59 Koppen röstar på Snurrfian
16.06 Koppen ändrar till LenaH

17.01 Artline röstar på Snurrfian.
18.02 koppen ändrar tillbaka till Snurrfian
18.28 Novali01 röstar på Snurrfian.

Snurrfian 4

Invig en nybörjare...varför kan inte Angel blivit omvandlad eftersom då åt siaren?
Jag kan tycker också att det skaver lite att fiska så efter vem Angel är. Som jag ser det så gynnar det de onda mest. Jag tror inte att de onda har hittat Angel än både baserat på den diskussionen men även eftersom jag inte hittar något som tyder på att två roller blivit omvandlade som vore fallet om de onda åt Angel igår natt. Nu i natt kan det ju inte ha skett eftersom de tyvärr åt siaren och första natten är det troligt att Fio stoppade käket.

Efter det senaste dygnet så har jag en god roll åt Koppen baserat på hennes agerande SL 2-3.

Gårdagens och nattens inlägg gör att jag placeratin både Habina och LenaH på var sin god roll.

Precis som påtalats tidigare så verkar det som om Thoora siat bollen som god. Jag hittar ingenting som tyder på att hon hade turen att hitta en ulv direkt och då återstår hennes vändning på Bollen som troligast pga sia.

Cirkus diskuterar vrider och vänder på vad som skrivs på ett sätt som gör att hon känns god.

Snurrfian skulle mycket väl kunna vara ledarvarg så som hon röstade i dl 1 och spritt misstankar kring sig genom leken.

Novali01 vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. En nybörjare som spelar själv och inte riktigt får till spelet eller en nybörjare som dessutom är ond? Av de få gånger jag själv varit i lyan så fick iaf jag ingen direkt hjälp att teoria även om den diskussion om rollerna som blir i lyan naturligtvis är till hjälp. Antingen god och då troligen utan info eller ulv. Skulle hon vara ond utanför lyan så känns beskyddtjuven som enda alternativ då jag inte tror att hon skulle vågat rösta på Lobelia i första dl som ledarvarg.

övriga kan jag inte placera alls. Får se om jag hinner läsa mer innan dl och i så fall komma med fler tankar.

Som säkerhet röstar jag nu.
Hjartagna röstar på Snurrfian då jag tror att hon är ledarvarg enligt ovanstående

Känner mig helt förvirrad igen. Alla som var goda i min värld kan ju lika gärna vara onda??? @LenaH jag trodde du var god?? Men nu känns du ond?? Eller? :D
Hjartagna har dock inte övertygat mig och Koppen är nog god iaf. Habina känns också som god och vilka återstår då?
Snurrfian definitivt ond
Hjartagna ganska säkert ond
Habina troligen god, Koppen o Sasse med. Bsf är ju också god eller?? och hur har vi det då med LenaH...

suck suck dubbelsuck...

Invig en nybörjare...varför kan inte Angel blivit omvandlad eftersom då åt siaren?
Eftersom jag inte tror de hittat Angel innan i natt baserat på gårdagens diskussion. De kan bara hitta Angel via att äta henne så då bör inte Angel vara omvänd ännu. Därmed är det bara en ulv i lyan som vi helst borde få ut i dag. Tyvärr har jag inte koll på vem det är. Men har vi fel om att Snurrfian är ledarvarg och hon istället är vanligulv så är ju det bara bättre.

Känner mig helt förvirrad igen. Alla som var goda i min värld kan ju lika gärna vara onda??? @LenaH jag trodde du var god?? Men nu känns du ond?? Eller? :D
Hjartagna har dock inte övertygat mig och Koppen är nog god iaf. Habina känns också som god och vilka återstår då?
Snurrfian definitivt ond
Habina troligen god, Koppen o Sasse med. Bsf är ju också god eller?? och hur har vi det då med LenaH...

suck suck dubbelsuck...
välkommen till ulvleken! :D

Snurrfian definitivt ond

suck suck dubbelsuck...

Nu är jag lite tråkmåns, men du behöver nog ha teorier för varför du tror att spelare är goda vs onda :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 130
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Misstänkt rävskabb