Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det är just ett sånt scenario som ulvarna gör sitt bästa att lyckas med just nu och de verkar vara på god väg och eftersom du verkar vilja visa den vägen så misstänker jag dig allt mer...
Men vad vinner ulvarna på om Angel lynchas? Visst, de kan käka obehindrat men det finns ändå marginal för goda att vinna ändå.
Ulvarna vill inte lyncha Angel, de vill käka henne.

Men det betyder ju att LenaH med säkerhet vet att Angel inte är omvandlad, och vilka vet det? Ni kommer att få se efter kvällens röstning men jag tror tyvärr att det här innebär att den onda sidan vinner.
Jag tänker inte på omvandlade Angel som ulv, och jag tänker att LenaH kanske inte heller gör det.

Men vad vinner ulvarna på om Angel lynchas? Visst, de kan käka obehindrat men det finns ändå marginal för goda att vinna ändå.
Ulvarna vill inte lyncha Angel, de vill käka henne.
Nej just nu försöker ulvarna få ut en god för att kunna käka Angel i natt... Sen är de klara för vinst...

Försöker Snurrfian få fram att hon är Beskyddtjuven? Att det är svårare för de goda att upptäcka att Angel är ond när Beskyddtjuven är borta? Annars förstår jag inte alls var snurrfian menar.

Tja.
Jag tänker rösta nu.

Jag tänker såhär:
Jag tror att Koppen är god baserat på att hon var så bergsäker på Sedna som visade sig vara ond. Och hon har röstat på Snurrfian idag.
Och utifrån de röster som kommit in och dagens teorier, och Snurrfians sätt att beemöta dessa teorier (det hon rar upp om att LenaH skulle vara ond för att hon svarade på Sasses fråga till exempel) gör att jag kommer att lägga min röst där idag.
Tanken om att Snurrfian kan ha hintat till Mirtai dag ett (var det Sasse som tog upp det först? hon har i alla fall skrivit om det) käns dessutom rimlig tycker jag.

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Försöker Snurrfian få fram att hon är Beskyddtjuven? Att det är svårare för de goda att upptäcka att Angel är ond när Beskyddtjuven är borta? Annars förstår jag inte alls var snurrfian menar.
Nej men jag känner mig rätt övertygad om att jag vet vem det är, och jag tror att denne kommer att bli god efter natten så jag ser ingen anledning till att peka ut det för ulvarna...

Röstlista DL4
10.36 Sasse röstar på Snurrfian

14.59 Koppen röstar på Snurrfian
16.06 Koppen ändrar till LenaH

17.01 Artline röstar på Snurrfian.
18.02 koppen ändrar tillbaka till Snurrfian
18.28Novali01 röstar på Snurrfian.
19:25 Hjartagna röstar på Snurrfian
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:19 Snurrfian röstar på LenaH
20:19 LenaH röstar på Snurrfian
20:42 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Snurrfian: 8
LenaH: 1

Men vi har ju kvar Faith om det skulle bli så som du säger

Nej men jag känner mig rätt övertygad om att jag vet vem det är, och jag tror att denne kommer att bli god efter natten så jag ser ingen anledning till att peka ut det för ulvarna...
Skulle det visa sig att du är god, ja då vet jag vem jag kommer rösta på imorgon om jag överlever natten

Vill påminna alla om att hintningsreglen fortfarande gäller trots att vi kommit en bit in i leken och det gäller även om man tror sig ha hittat någon annans roll eller om man tror sig själv vara avslöjad!

Tja.
Jag tänker rösta nu.

Jag tänker såhär:
Jag tror att Koppen är god baserat på att hon var så bergsäker på Sedna som visade sig vara ond. Och hon har röstat på Snurrfian idag.
Och utifrån de röster som kommit in och dagens teorier, och Snurrfians sätt att beemöta dessa teorier (det hon rar upp om att LenaH skulle vara ond för att hon svarade på Sasses fråga till exempel) gör att jag kommer att lägga min röst där idag.
Tanken om att Snurrfian kan ha hintat till Mirtai dag ett (var det Sasse som tog upp det först? hon har i alla fall skrivit om det) käns dessutom rimlig tycker jag.

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
Fast jag reagerade inte på ATT hon svarade utan HUR hon svarade...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar