Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faith - Dråparen (NattDL)
Vampyrdråparen Faith Lehane har alltid levt på gränsen - och när hon av misstag dödar en männsika tappar hon kontrollen helt. När hon kommer till LA och träffar Angel lyckas han dock få henne tillbaka på banan och hon blir en del i hans team. Skulle det otänkbara hända och Angel förloras till den onda sidan är hon den enda med tillräcklig styrka och skicklighet för att kunna besegra honom utan att offra sig själv.

För att få ut Angelus i en lynchning måste Faith lägga sin röst på honom, och även få med minst en annan att göra samma sak. Lyckas hon med detta men någon annan får flest röster åker både Angelus och den lynchade ut. Faith får varje natt gissa på en deltagare tills hon hittat Angel/Angelus. Faith är också immun mot en attack från Wolfram & Hart.
- slutcitat
Faith måste mao få med sig någon att rösta med henne.
Och även om hon lyckas med det är det inte garanterat att de lyckas
Plus en attack som Faith klarar sig undan.

Det får mig att tro att Faith är en farlig roll för bägge sidor men samtidigt inte lätt att få över till onda sidan. Kanske hyfsat lätt men inte jättelätt
Faith är en bra roll för goda sidan. Hon omvandlas inte, det är Angel som kan omvandlas till Angelus.

Vill inte vara en tjurig långdragen kärring. Men det är najs med lite upprättelse ibland
Väldigt skönt, sa Bull!

Då tror jag att de flesta inklusive mig själv vet vilken roll du har och hur du har nyttjat den.
Skitbra spelat - särskilt sidan 28 :D :D
(och den fåniga rösten på mig O_o)

jag tror att bollen__ har en god roll, men inte en med en massa info. Det är ett par andra som jag tror har det

@Blacksmithfarm du undrade:
Hur menar du här? Att det är en ond till som du inte har en spelare till? Eller en spelare du tror är ond men som du inte har en teori som håller för att du ska kunna skriva vem det är?

Jag menar att det finns en till ulv som jag inte riktigt har en spelare till!

Skriver upp det som poppar upp i huvudet. Inte alls säkert att det leder till något...

Snurrfian och bollen har röstat lika i alla lyncherna... Snurrfian har alltid lagt den första av deras röster.

Med tanke på den roll jag tror att Koppen har (med tanke på utgången av dagens lynch) så tror jag inte att man ska läsa in alltför mycket i hennes röst dl 2.

Om man räknar bort Sedna som inte är med längre så verkar alla ha röstat på en som vi vet är ond.

Funderar vidare...

En liten fråga på det kursiverade - vet vi att Snurrfian också är ond?

En liten fråga på det kursiverade - vet vi att Snurrfian också är ond?
Nej, men det säger jag väl inte ?:confused:

Jag tog bort sedna ur listan, inte alla röster på sedna. Eller hur har du tolkat mig??

Förenklat: nästan alla har röstat på sedna dl 3 (=ond) De som inte har det (sasse o habina) röstade på lobelia dl 1 = alla som är kvar i leken har röstat på en ond.
Det ger väl noll ifråga om att hitta ulvar. Men som jag skrev i det citerade. Jag skrev bara ned det som poppade upp i huvudet :)

Petite moi ska till Strömsholm imorgon på heldagsevent. Jag hoppas att jag inte avlider under nattDL utan får chansen att vara med och teoria imorgon.

Jag har ju några som jag tror är goda.(thoora. bollen__ och Novali01 om jag ska vara lite generös)
Några som som jag är sjukt osäker på och som alla kan lura skiten av mig och eventuellt en ond utanför lyan(fast jag tror inte det så mycket längre iom resultatet av dagens lýnch). Det är för lite...det måste ju finnas en till ulv. Dagens lynch gav inte så himla mycket eftersom jag tror att vi alla förstod Koppens resonemang till slut och vad det byggde på.

Nej, men det säger jag väl inte ?:confused:

Jag tog bort sedna ur listan, inte alla röster på sedna. Eller hur har du tolkat mig??

Förenklat: nästan alla har röstat på sedna dl 3 (=ond) De som inte har det (sasse o habina) röstade på lobelia dl 1 = alla som är kvar i leken har röstat på en ond.
Det ger väl noll ifråga om att hitta ulvar. Men som jag skrev i det citerade. Jag skrev bara ned det som poppade upp i huvudet :)

AHA! Du menar så. Jag trodde du syftade bara på dagens lynch och då kändes det ju enkelt ;)

Ja, om jag blir käk i natt så är det väl bäst att jag luftar mina tankar:

@cirkus vrider och vänder och hur gärna jag än ville ha henne till ond igår med bakgrund av förspelet till DL1 så tror jag att jag backar på det just nu.
För närvarande upplever jag cirkus som sökande efter onda.

@Artline har en tendens att smyga med lite men har åas inte gjort något som får mig att misstänka henne så jag håller henne inte åt något håll alls.

@Snurrfian här pingar ulvradarn och det kan vara så att Snurris fått ondutanförlyanroll igen och det är hon inte jätteglad över. Jag tippar ledarvarg men jag kan inte verifiera det.

@Koppen är god och jag tror att vi alla vet vilken roll hon har. :p

@Hjartagna är jag kluven till. Kan hon vara den sista ulven? Usel röststatistik men det har jag själv också förutom möjligtvis att jag var med på vad Koppen menade idag. Det står lite mellan henne och
@Sasse för min del men Sasses röst på vad jag tror är onda Snurris är till hennes fördel.

@Blacksmithfarm verkar leta onda. I likhet dock med alla andra jag uppfattar så kan hon ju dock vara beskyddstjuv men den känns inte prioriterad att hitta just nu.

@bollen__ röstade jag på igår, mest för att jag hade mer känsla för att fio var god än att bollen var ond och idag känns hon på banan.

@Novali01 spelar ensam. Jag tippar att hon är god för ledarvargen hade inte röstat på Lobelia dag 1 men även hon kan vara beskyddstjuv förstås.

@thoora kommer med i mina ögon en del märkliga uttalanden/frågor och när jag besvarar så blir det lite tyst? Var steget före mig med att ta upp Angellynchdiskussionen idag och det talar till hennes fördel för mig. Tippar god där också av den anledningen. Rösten på Mirtai är också ett plus.

@Habina Jag har en stark tro att hon är god. Hon agerar som en god Habina... Men om jag dör i natt så vill jag uppmana goda spelare att syna Habina imorgon. Då bör hon ligga före alla andra ulvkandidater på priolistan.

Ja, om jag blir käk i natt så är det väl bäst att jag luftar mina tankar:

@cirkus vrider och vänder och hur gärna jag än ville ha henne till ond igår med bakgrund av förspelet till DL1 så tror jag att jag backar på det just nu.
För närvarande upplever jag cirkus som sökande efter onda.

@Artline har en tendens att smyga med lite men har åas inte gjort något som får mig att misstänka henne så jag håller henne inte åt något håll alls.

@Snurrfian här pingar ulvradarn och det kan vara så att Snurris fått ondutanförlyanroll igen och det är hon inte jätteglad över. Jag tippar ledarvarg men jag kan inte verifiera det.

@Koppen är god och jag tror att vi alla vet vilken roll hon har. :p

@Hjartagna är jag kluven till. Kan hon vara den sista ulven? Usel röststatistik men det har jag själv också förutom möjligtvis att jag var med på vad Koppen menade idag. Det står lite mellan henne och
@Sasse för min del men Sasses röst på vad jag tror är onda Snurris är till hennes fördel.

@Blacksmithfarm verkar leta onda. I likhet dock med alla andra jag uppfattar så kan hon ju dock vara beskyddstjuv men den känns inte prioriterad att hitta just nu.

@bollen__ röstade jag på igår, mest för att jag hade mer känsla för att fio var god än att bollen var ond och idag känns hon på banan.

@Novali01 spelar ensam. Jag tippar att hon är god för ledarvargen hade inte röstat på Lobelia dag 1 men även hon kan vara beskyddstjuv förstås.

@thoora kommer med i mina ögon en del märkliga uttalanden/frågor och när jag besvarar så blir det lite tyst? Var steget före mig med att ta upp Angellynchdiskussionen idag och det talar till hennes fördel för mig. Tippar god där också av den anledningen. Rösten på Mirtai är också ett plus.

@Habina Jag har en stark tro att hon är god. Hon agerar som en god Habina... Men om jag dör i natt så vill jag uppmana goda spelare att syna Habina imorgon. Då bör hon ligga före alla andra ulvkandidater på priolistan.

Jag är med på en del av dina tankar - MEN resonemanget runt Habina fattar jag ICKE.

Varför ska hon synas särskilt om du dör inatt? Du tror att hon är god och enligt dig agerar hon som god. MEN just i fallet att du dör så ska hon synas. Varför?

Jag är med på en del av dina tankar - MEN resonemanget runt Habina fattar jag ICKE.

Varför ska hon synas särskilt om du dör inatt? Du tror att hon är god och enligt dig agerar hon som god. MEN just i fallet att du dör så ska hon synas. Varför?
Jag tror att det står klart om jag dör. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈