Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar med alla som medverkade i dl 3 här:

Koppen: fio - cirkus - Sedna
Habina: Lobelia - missar - Snurrfian
Sedna
: fio - bollen__ - Koppen
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna
Novali01: Lobelia - bollen__ - Sedna
Snurrfian: quarter4ever - fio - Sedna
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna
thoora: LenaH - Mirtai - Sedna
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna
Snurrfian ska vara svart på Habina :)

Läser om och om igen om Faith och jag tror inte det är jättelätt att få ut "honom" :) :up:
Jag menar, det ska mycket till isåfall

DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:23 quarter4ever röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna
18:06 Novali01 röstar på Sedna
18:10 Snurrfian röstar på Sedna
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

Tar med alla som medverkade i dl 3 här:

Sedna: fio - bollen__ - Koppen
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna
Novali01: Lobelia - bollen__ - Sedna
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna

Skriver upp det som poppar upp i huvudet. Inte alls säkert att det leder till något...

Snurrfian och bollen har röstat lika i alla lyncherna... Snurrfian har alltid lagt den första av deras röster.

Med tanke på den roll jag tror att Koppen har (med tanke på utgången av dagens lynch) så tror jag inte att man ska läsa in alltför mycket i hennes röst dl 2.

Om man räknar bort Sedna som inte är med längre så verkar alla ha röstat på en som vi vet är ond.

Funderar vidare...

Fast hittills ser jag ingen som försöker bli utröstad?

Aha.

Jag inser att ingen Angel eller annan roll med info tänker kliva fram ikväll och då kan vi hoppas på att om Faith blir käkad att den som är Angel försöker bli lynchad men det beror nog lite på vem som har rollen.

Jag tycker det är lite olustigt att du fiskar efter att någon ska avslöja Angels identitet vid den här tidpunkten. Varför gör du så?

Synd att vi inte fick ut henne tidigare! Nu är det då en ulv, ledarvargen och beskyddtjuven kvar av de onda. Förhoppningsvis är Angel fortfarande god, då har vi en rimlig chans. Men nattens dl kan på många sätt bli avgörande.

@Gabby_Ossi när är natt dl?

Skriver upp det som poppar upp i huvudet. Inte alls säkert att det leder till något...

Snurrfian och bollen har röstat lika i alla lyncherna... Snurrfian har alltid lagt den första av deras röster.

Med tanke på den roll jag tror att Koppen har (med tanke på utgången av dagens lynch) så tror jag inte att man ska läsa in alltför mycket i hennes röst dl 2.

Om man räknar bort Sedna som inte är med längre så verkar alla ha röstat på en som vi vet är ond.

Funderar vidare...

Tänker också att teorin om att Snurrfian skulle vara ledarvarg och Mirtai första ulv att rösta faller nu när vi vet att sedna var ulv för hon röstade ju före Mirtai. Visserligen säger det inget om snurris roll men just den teorin stämmer inte iaf.
Habina o Sasse har också röstat lika.

tror jag på grund av dagens lynchresultat har en god roll.

Vet jag inte var jag har. Neutral tills vidare.

Sasse:
Lobelia - missar - Snurrfian
Lägger andra rösten på Snurrfian idag, och det skaver lite. För jag tror att jag vågar sätta över snurrfian åt det godare hållet (se nedan).
Tyvärr gör hennes missade röst att det finns mindre att gå på. Men det säger inget om hennes roll.

LenaH:
thoora - cirkus/bollen__ - Sedna
Hennes ändring till bollen__ igår är inget som gör att jag sätter henne som god. Jag funderar på om hon har någon form av information (med tanke på hennes resonemang kring att lyncha angel) men hon kan lika gärna vara ulv som vill att vi ska tro det.

Verkar god i sina resonemang tycker jag. Men. Jag vågar inte lita på cirkus. Hon är alltför bra på att luras. Samtidigt. Det verkade som om hon och q hade lite nytta av varandra och att cirkus "serverade" Mirtai åt Q? Jag vet inte. Jag hittar scenarier både för och emot cirkus.

Röstade på mig efter fio DL1. Det skaver ju alltid när man får en röst.
Vet inte var jag har henne

Novali01:
Lobelia - bollen__ - Sedna
Ny spelare som jag inte vet hur jag ska tolka. Hon var med och röstade på bollen__ DL 2 och det skavde lite. Men hon hade teoriat om bollen innan och det talar till hennes fördel.

Som ulv/ledare så borde hon ha röstat på fio dl 1. jag har inget att anmärka på hennes röst på fio heller faktiskt. Hon var en av de som röstade där innan mig dl2 och jag tyckte att teorin var vettig - även om det visade sig bli fel. Neutral åt det godare hållet på grund av detta.

Jag röstade på henne dl2 för att lägga en säkerhetsröst. Efter det tycker jag att hon förklarade sig bra och har även idag spelat på ett sätt som gör att jag tror att hon har en god roll.

La första rösten på fio dl2.
Vi vet ju inte än vad Sasse har för roll, men Hjartagnas röststatistik tycker jag inte talar till hennes fördel.
Dagens röst kom ganska sent, när det i princip var kört för Sedna.
Hon var med i Angel-offer-diskussionen.

Tog upp tanken om att offra angel för att inte riskera en angelus.
Jag vet inte vad jag ska tro om det. Det låter ju bra, men frågan är om det scenariot är troligt? Vi vet ju faktiskt inte ifall faith har förbrukat sitt skydd eller inte. Ulvarna kan ha valt att käka Q, ttjuven kan ha tjuvat och valt Mirtai. ulvarna kan ha valt den angel skyddade.
En ond som ville skrämma upp goda för att ev kunna vända lynchen från sedna?
Rösten på Mirtai kom tillräckligt sent för att vara närpå "ofarlig".

Det är väl ungefär där jag är just nu...

Faith - Dråparen (NattDL)
Vampyrdråparen Faith Lehane har alltid levt på gränsen - och när hon av misstag dödar en männsika tappar hon kontrollen helt. När hon kommer till LA och träffar Angel lyckas han dock få henne tillbaka på banan och hon blir en del i hans team. Skulle det otänkbara hända och Angel förloras till den onda sidan är hon den enda med tillräcklig styrka och skicklighet för att kunna besegra honom utan att offra sig själv.

För att få ut Angelus i en lynchning måste Faith lägga sin röst på honom, och även få med minst en annan att göra samma sak. Lyckas hon med detta men någon annan får flest röster åker både Angelus och den lynchade ut. Faith får varje natt gissa på en deltagare tills hon hittat Angel/Angelus. Faith är också immun mot en attack från Wolfram & Hart.
- slutcitat
Faith måste mao få med sig någon att rösta med henne.
Och även om hon lyckas med det är det inte garanterat att de lyckas
Plus en attack som Faith klarar sig undan.

Det får mig att tro att Faith är en farlig roll för bägge sidor men samtidigt inte lätt att få över till onda sidan. Kanske hyfsat lätt men inte jättelätt

Faith - Dråparen (NattDL)
Vampyrdråparen Faith Lehane har alltid levt på gränsen - och när hon av misstag dödar en männsika tappar hon kontrollen helt. När hon kommer till LA och träffar Angel lyckas han dock få henne tillbaka på banan och hon blir en del i hans team. Skulle det otänkbara hända och Angel förloras till den onda sidan är hon den enda med tillräcklig styrka och skicklighet för att kunna besegra honom utan att offra sig själv.

För att få ut Angelus i en lynchning måste Faith lägga sin röst på honom, och även få med minst en annan att göra samma sak. Lyckas hon med detta men någon annan får flest röster åker både Angelus och den lynchade ut. Faith får varje natt gissa på en deltagare tills hon hittat Angel/Angelus. Faith är också immun mot en attack från Wolfram & Hart.
- slutcitat
Faith måste mao få med sig någon att rösta med henne.
Och även om hon lyckas med det är det inte garanterat att de lyckas
Plus en attack som Faith klarar sig undan.

Det får mig att tro att Faith är en farlig roll för bägge sidor men samtidigt inte lätt att få över till onda sidan. Kanske hyfsat lätt men inte jättelätt
Men Faith kan inte byta sida?
Och risken är att ulvarna försökte käka Faith igår vilket gör att hennes skydd är förbrukat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar