Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med dig men i reglerna står det att "Goda vinner när alla onda är döda" då blir en ond på köpet riktigt bra :D (men gabby kanske ändrar när den sista ulven ryker? Leken blir rätt konstigt om det inte finns några ätande)
Jag tänker mest på att de inte ska ha chansen att käka Angel för då kan inte goda vinna om inte Faith är kvar.

Stackars @Gabby_Ossi - röstlistan låg flera kilometer bak i tråden! :p

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna
18:06 Novali01 röstar på Sedna
18:10 Snurrfian röstar på Sedna
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

Sedna: 10
Snurrfian: 2
Koppen: 1

Habina och Sasse har röstat på Snurran.
Vill se mer av dem egentligen och deras tankar kring denna DL' en
Jag kan inte låta bli att undra om det är så att de är ulvar och hoppades på att drevet skulle gå mot mig, men det enda jag har som styrker den teorin är att jag vet min egen roll, och det är inte så mycket att gå på...

Eftersom jag skall iväg på träning ikväll, lastar vid 15 och redan nu är så hysteriskt nervös att jag skakar (alltså inte för själva träningen utan allt runtomkring), så tänkte jag rösta. Om det blir så att jag inte kommer hem innan DL eller att jag är så mentalt slut att jag bara slocknar. Så blev det i onsdags när jag åkte iväg på träning, då var det bara en kvarts resa bort och till hemmatränaren, nu är det 1 ½ timmes resa och ny tränare...

Habina röstar på snurrfian

Då jag tror att quarter4ever var någonting på spåren med hur snurrfian beter sig. Dvs det som står i citatet ovan, att hon försökte få två goda spelare att verka vara något annat än vad de var. Jag tror även att cirkus kan ha rätt i att hon är ledarvargen, med tanke på hur hon röstat. Dvs i dl1 röstade onda mirtai på quarter4ever och så följde snurrfian efter och röstade också på quarter4ever. I dl2 är det omvänt, snurrfian börjar med att rösta på fio och så följer onda mirtai med och röstar på fio.

Spökulven skulle vara väldigt bra att få bort, men för egen del har jag ingen susning om vem det kan vara, så jag väljer att rikta in mig på ledarvargen och de övriga ulvarna istället.

Sedna vet jag inte riktigt var jag har, behöver gå igenom henne mer. Koppen tycker jag har kommit med lite kommentarer osv som jag inte kunnat följa helt. Jag tycker inte heller hennes röst på Sedna nu skulle tala till hennes fördel om hon är ledarvarg, det känns bara logiskt att försöka få bort ögonen på sig själv. Att rösta på den man tidigare röstat efter, kan ju vara ett sätt att försöka skingra misstankarna.

Snurrfian skulle kunna vara ledarvarg som följde Mirtai, sedan huruvida det var en slump att Mirtai röstade efter Snurrfian igår, på samma, låter jag vara osagt.

Om det är så att bollen_ är ledarvarg så skulle hon kunna följa antingen Mirtai eller Snurrfian dag 1 och Snurrfian dag 2.

Jag väljer att rösta på Snurrfian för att jag tycker det känns troligt att hon är antingen ledarvargen eller en ulv. Och dels för att cirkus som jag vill hålla åt lite goda hållet (eller åtminstone inte ulv/ledarvarg) pga rösten på Mirtai dag 2 och för att hon känns genuin i sitt försök att hitta onda, så vill jag följa hennes spår.

Jag kanske hinner in senare, men annars kommer jag vara inaktiv fr.o.m. nu.

Sasse röstar på Snurrfian
Bägge dessa har slinkit undan mig. Och de har en poäng bägge två! Väl värt att ha i åtanke!

Jag kan inte låta bli att undra om det är så att de är ulvar och hoppades på att drevet skulle gå mot mig, men det enda jag har som styrker den teorin är att jag vet min egen roll, och det är inte så mycket att gå på...
Nja nåt drev tror jag inte att de försökte med. Borde de inte vart mer på då?

Uppdatering

Angel Investigations hade fått ett larm om vad som verkade vara en vampyrattack i ett hus. Men när de väl kom dit var stället helt övergivet. Eller nästan i alla fall: en liten present i form av Lilah Morgan låg på golvet, blödande från två punktsår i halsen. Hur hon hade hamnat där kan ingen veta, men nu var den stora frågan om hon bara var död eller också omvandlad till vampyr? Det var nog bäst att hugga av huvudet får att försäkra sig om att hon förblev död…

Men ett avhugget huvud är spelar ingen roll för Wolfram & Harts metoder att fixa tillbaka sina döda topparbetare. Det är bara att sy tillbaka igen! Dock så är det svårt att få det helt stabilt, och huvuden som trillar av på anställda är dåligt för imagen, så Lilah kommer nog få jobba bakom kulisserna från och med nu, trots att Wesley gjorde allt han kunde för att befria henne.

Sedna var Lilah - Ulvspöket
Hon kommer från och med nu rösta dolt till LL.

tumblr_lz6snhUXX51qc0ufao9_250.gif
tumblr_m7i948ZsoO1rsy904o5_250.gif

tumblr_m287xiNoJE1r8gsqgo1_250.gif
tumblr_m287xiNoJE1r8gsqgo2_250.gif

Senast ändrad:
Nja nåt drev tror jag inte att de försökte med. Borde de inte vart mer på då?
Det beror på, båda aviserade att de inte hade tid ikväll, och om nu Sedna är ulv så skulle det peka ut dem alltför väl om hon gick på det spåret. Sen kan jag ha helt fel också, jag har som sagt inte så mycket mer än mina egna funderingar att gå på. :D

Självklart seglar du upp som min huvudmisstänkta eftersom din röst bygger på hittepå. Jag vet att jag är god. En god vinner inget på att hitta på felaktigheter om en annan god.

Klart man får stå ut med misstankar, men det får vara på en schysst nivå kan jag tycka. Det är en sak att bli utsatt för misstankar och teorier, en annan när teorierna bygger på hittepå och förvrängningar. :)
Vill inte vara en tjurig långdragen kärring. Men det är najs med lite upprättelse ibland

DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:23 quarter4ever röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna
18:06 Novali01 röstar på Sedna
18:10 Snurrfian röstar på Sedna
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

Tar med alla som medverkade i dl 3 här:

Koppen: fio - cirkus - Sedna
Habina: Lobelia - missar - Snurrfian
Sedna: fio - bollen__ - Koppen
Sasse: Lobelia - missar - Snurrfian
LenaH: thoora - cirkus/bollen__ - Sedna
cirkus: Artline - Mirtai - Sedna
Artline: Blacksmithfarm - Snurrfian - Sedna
Novali01: Lobelia - bollen__ - Sedna
Snurrfian: quarter4ever - fio - Sedna
bollen__: quarter4ever - fio - Sedna
Hjartagna: Sasse - fio - Sedna
thoora: LenaH - Mirtai - Sedna
Blacksmithfarm: Lobelia - bollen__/fio - Sedna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 143
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA