Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men om vi nu kommer fram till att det känns som ett riktigt bra alternativ att försöka få ut Angel. Vad hindrar en ulv från att försöka spela Angel oc bli utröstad i Angels ställe? Då har den riktige Angel visat sig och gett ulvarna en enkel möjlighet att äta sig och vi goda kommer antagligen förlora eftersom det inte finns någon som skyddar Faith från att bli ulvmat

Bra tänkt jag funderade också om inte den risken finns men lyckades inte formulera det.

Hur skulle den riktige Angel avslöja sig menar du?
Om vi ska kunna rösta ut Angel och vara säkra på att göra rätt så måste hon nästan försöka visa sig. Hur ska vi kunna lita på den som försöker få oss att rösta ut Angel annars? Det kan ju precis lika gärna vara en ulv som utnyttjar vår vilja att hindra ulvarna från att få fatt på Angel till att göra just det

Om vi ska kunna rösta ut Angel och vara säkra på att göra rätt så måste hon nästan försöka visa sig. Hur ska vi kunna lita på den som försöker få oss att rösta ut Angel annars? Det kan ju precis lika gärna vara en ulv som utnyttjar vår vilja att hindra ulvarna från att få fatt på Angel till att göra just det
Det finns ju säkert någon annan som vet vem Angel är.

Sen finns det naturligtvis en till som jag inte har hittat något misstänkt på ännu.
Hur menar du här? Att det är en ond till som du inte har en spelare till? Eller en spelare du tror är ond men som du inte har en teori som håller för att du ska kunna skriva vem det är?

"Nej rösta inte ut våran ledare!"

Eller så kan man tolka Lobelias fråga till LenaH som "är du ond utanför lyan?"

"Jag frågar igen, är du ond utanför lyan??"

"Jag tror jag är till hjälp för er ulvar"
:cool:
Är det långsökt? Jag vill tro att jag är nåt på spåret. Hon känns som ond utanför lyan
Det var alltså det här inlägget jag reagerade på i eftermiddags. Men jag ser att du har skrivit att det inte var enbart detta som gjorde att du placerade LenaH åt det onda hållet - så jag ska leta upp vad mer du skrev :)

De jag vill sätta på goda sidan just nu är:
Habina - för främst hennes ändrade uppfattning om Q. #277 vilket gör att jag tom tror mig veta hennes roll
Cirkus - för att hon letar aktivt ulvar och skriver klokt helt enkelt
Novali - känns som hon jobbar lite för sig själv och jag tror mig ana hennes roll
Habina - trots att hon inte skrivit så mycket som hon brukar vill jag ha henne här(med ena foten på neutrala). Och visst var det hon som ulvarna ifrågasatt eller minns jag fel?

Neutrala men åt goda hållet:
Artline, BSF, bollen__ Sasse och KANSKE Snurrfian. (Har inte mycket uppfattning om henne än)

De jag vill ha på onda sidan är:
Sedna, motivering redan gjord
LenaH, för att jag tror hon hintat till lyan. Misstänker även Cirkus och har pratat flitigt med Lobelia innan hon dog

Habina är med två gånger, med olika teorier?

Jag röstar på Sedna redan klockan 11 och först av alla. En nyfiken fråga:
Skulle jag göra det om jag var ulv? Skulle jag vilja riskera det inför DL3?
Detta stärker min känsla för att Koppen har mer info än hon kan delge i leken.

Nu blir jag väldigt förvirrad här, varför skulle vi vilja rösta ut Angel? Känns som Hjartagna lite väl snabbt hoppar på den idéen, för inte sa väl LenaH så egentligen??
Jag har inte alls hoppat på idén. Snarare är jag ytterst tveksam då jag tror att de som har störst chans att vinna på det är ulvarna.

Angel kan ju välja att skydda sig själv leken igenom. Påså sätt blir han ju inte lynchad eller käkad? Har jag fel?

Den kan väl råka göra det om den märker att en ulv försöker lura oss? Å andra sidan borde en god Angel isåfall vilja bli utröstad så en ulv borde inte kunna luras kommer jag på.
I det läget så gissar jag attvi kommer ha två spelare som försöker bli utröstade, Angel och en ulv som vill bli utröstad för att kunna käka Angel nästa natt-dl.

Då gäller det verkligen att vi goda har tungan rätt i mun. Då båda lär ha någon "förkämpe" som motiverar just den utröstningen. Den goda som vet vem Angel är respektive den onda som vet att det är en ond som försöker luras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar