Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste lyfta en fundering känner jag... Utifrån hur fio skrev utgår jag från att hon stoppade käket i går. I dag blev det heller inget käk och det kan innebära att vi bara är en omvandling + ett käk/en missad lynch från att onda vinner. Det finns ju några roller som har möjlighet att hitta Angel, om någon gör det skulle det vara idé att rösta ut honom i förebyggande syfte? Alltså även utan att förvandling har skett?
Men du, jag har precis kommit på den tanken! :eek:
Grejen är om de försökt käka dråparen/Faith igår så är den oskyddad i natt om inte Angel fattat vem det är och då blir Faith käk i natt och Angel imorgon och sen kan inte goda vinna.

Grejen är om de försökt käka dråparen/Faith igår så är den oskyddad i natt om inte Angel fattat vem det är och då blir Faith käk i natt och Angel imorgon och sen kan inte goda vinna.
Oj, det har jag inte tänkt på men det har ni ju rätt i om de äter Faith så finns ju ingen som kan döda Angelus.
Men OM de inte fattat vem som är Angel så kan vi ju fortfarande vinna, elr?

Det är ju under förutsättning att ulvarnas vet vem som är Angel, det håller inte jag för självklart. Men du verkar göra det, vad grundar du det på?

Oj, det har jag inte tänkt på men det har ni ju rätt i om de äter Faith så finns ju ingen som kan döda Angelus.
Men OM de inte fattat vem som är Angel så kan vi ju fortfarande vinna, elr?
Ja, men då krävs att ALLA ulvar är döda så de inte kan omvandla henne. Är vi så säkra på vilka ulvar som är kvar? Säkrare än vad ulvarna är på vem som är Angel?

Ja, men då krävs att ALLA ulvar är döda så de inte kan omvandla henne. ÄR vi så säkra på vilka ulvar som är kvar? Säkrare än vad ulvarna är på vem som är Angel?
Men om vi nu kommer fram till att det känns som ett riktigt bra alternativ att försöka få ut Angel. Vad hindrar en ulv från att försöka spela Angel oc bli utröstad i Angels ställe? Då har den riktige Angel visat sig och gett ulvarna en enkel möjlighet att äta sig och vi goda kommer antagligen förlora eftersom det inte finns någon som skyddar Faith från att bli ulvmat

Rättade syftningsfel

Men om vi nu kommer fram till att det känns som ett riktigt bra alternativ att försöka få ut Angel. Vad hindrar en ulv från att försöka spela Angel oc bli utröstad i Angels ställe? Då har den riktige Angel visat sig och gett ulvarna en enkel möjlighet att visa sig och vi goda kommer antagligen förlora eftersom det inte finns någon som skyddar Faith från att bli ulvmat
Hur skulle den riktige Angel avslöja sig menar du?

Nu blir jag väldigt förvirrad här, varför skulle vi vilja rösta ut Angel? Känns som Hjartagna lite väl snabbt hoppar på den idéen, för inte sa väl LenaH så egentligen??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024