Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista DL3

11.00 Koppen röstar på Sedna
12.56 Habina röstar på snurrfian
12.57 Sedna röstar på koppen
13.37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna
17:55 cirkus röstar på Sedna
17:55 Artline röstar på Sedna

Sedna 4
Snurrfian 2

Koppen 1

Off storyn men vad ilsket det blir här med jämna mellanrum? Är det vanligt i såna här lekar? Jag menar, att bli utsatt för teorier hör ju till leken, är väl inget att hänga upp sig på?
Ibland blir det lite vasst, speciellt när någon kanske känner att andra skriver teorier efter helt hitta på, det viktigaste är att komma ihåg att det är leken och inte låta det bubbla ut någon annanstans och samtidigt att det stannar i den här leken och kunna släppa det till en annan lek. Ofta är tonen hård men inte så illa menat, sen kan man bli less som jag kände att jag blev och då tycker åtminstone jag att det är bättre att skriva just det istället för att svara med ett vasst svar. :D

Känner mig extremt osäker nu, tänkte hålla fast vid min tidigare övertygelse men vacklar lite nu....känner att koppen nog trots allt är god och då är ju Sedna ond? Tror även att koppen är nåt på spåret och följer det med spänning. Tycker Sedna försvarar sig lite väl häftigt, är det för att dölja sin onda roll? Tror inte hon sitter lyan utan är ond utanför.

Novali01 röstar på Sedna

Röstlista DL3

18:06 Novali01 röstar på Sedna

Sedna 5
Snurrfian 2

Koppen 1

Nu kom en god vän med mat att bjuda oss på, så jag passar på att rösta. Jag borde kunna hinna sitta en stund senare också men för att inte missa dl. Snurrfian röstar på Sedna för att jag tror att trots Koppens förvirrade inlägg att hon är något på spåren. Skulle det var så att Sedna är god så känner jag mig helt övertygad om att Koppen är ulv... Men just nu talar det mer till Koppens fördel. :D

Jag tror att du har rätt :D

Vi har nog kommit fram till samma sak i slutänden.
Det viktiga är att vi tror på att Sedna är ulv - jag tror inte att scenariot ledarvarg är helt hållbart, eftersom jag har en tanke om att Koppen har en annan roll
Är det en god roll du tänker på koppen då? Jag slogs av en tanke om en roll men kanske är ute och cyklar.

Röstlista DL3

18:10 Snurrfian röstar på Sedna

Sedna 6
Snurrfian 2
Koppen 1

Skall äta middag med min far nu, så passar på att rösta.
Jag slogs av en tanke om en roll på koppen och tror inte att hon är ond.
Jag tycker att sedna ger ett ondare intryck än snurrfian som ju också passade in på cirkus teori. Men jag tror att koppen har rätt om sedna och hoppas att jag inte tror fel.
Bollen__ röstar på Sedna

Jag tror att Koppen är god och även att hon har en viss god roll och därför vet väl vad hon gör idag. Bland annat baserar jag det på hennes agerande under gårdagen. Jag kommer därför följa Koppen idag. Skulle det vara fel så står Koppen själv överst på lynchlistan imorgon. Dessutom finns det något i Sednas försvar som skaver lite, det känns inte helt äkta.

Hjartagna röstar på Sedna

Röstlista DL3

18:16 Bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna

Sedna 8
Snurrfian 2
Koppen 1

thoora röstar på Sedna

Eftersom Koppens agerande tyder på att hon har information som säger att Sedna är ulv.

Okej, jag är ikapp.

Jag tar inte tillbaka min röst på Sedna.
Om jag inte lynchas denna gången, så skulle det inte förvåna mig om jag blir käket nästa gång. Och då är det ganska enkelt att räkna ut viljen sida Sedna står på.
Och som sagt; jag är beredd att offra mig för den goda sidans skull

5. sedna ->också en potentiell ulv i min bok. Hennes första röst på fio skaver och sen följde Koppen henne. Idag så lägger Koppen sin röst där. Jag tänker såhär. Antingen så är det så att Koppen är ond och försöker avleda från sig själv - då borde Sedna vara ulv. Det finns ju ett annat scenario också varför Koppen lagt rösten på Sedna och i båda fallen är Sedna ulv

Jag tror på det andra alternativet som cirkus tar upp här. Att Koppen har en viss god roll, och därför var tvungen att hitta en teori om Sedna.

Därför:

Blacksmithfarm röstar på Sedna

För att jag tror att Koppen har information som gör att hon är säker på sednas roll, och att det då är en ond roll som sedna har.

Nu ska jag gå tillbaka och läsa igenom dagen igen och se om jag kan komma fram till något mer inför morgondagen.:)

DL 3
11:00 Koppen röstar på Sedna
12:56 Habina röstar på Snurrfian
12:57 Sedna röstar på Koppen
13:37 Sasse röstar på Snurrfian
18:16 bollen__ röstar på Sedna
18:34 Hjartagna röstar på Sedna
18:54 thoora röstar på Sedna
19:09 Blacksmithfarm röstar på Sedna

Sedna: 10
Snurrfian: 2
Koppen: 1

Jag måste lyfta en fundering känner jag... Utifrån hur fio skrev utgår jag från att hon stoppade käket i går. I dag blev det heller inget käk och det kan innebära att vi bara är en omvandling + ett käk/en missad lynch från att onda vinner. Det finns ju några roller som har möjlighet att hitta Angel, om någon gör det skulle det vara idé att rösta ut honom i förebyggande syfte? Alltså även utan att förvandling har skett?

Min misstanke angående gårdagens röstning är att det stod mellan två goda och att lyan hade en väldigt trevlig kväll. Inget av det @bollen__ har skrivit har fått mig att ändra uppfattning från i går, snarare har det stärkt mig i vad jag tror om hennes roll. Som utvecklingen blev kan jag tänka mig att åtminstone någon ulv passade på att alibirösta.
Jag tror att du kan ha rätt där.

LenaH och Sedna lägger sina röster på bollen__ 21:28, LenaH's kom först, men jag ser det som mindre troligt att Sedna hann se hennes röst.
Jag tror att Sedna kanske inte ville rösta på fio för att hon trodde att fio var god. Att hon hoppades att rösten på bollen__ skulle ge henne pluspoäng, just för att hon inte följde drevet mot fio.

Jag måste lyfta en fundering känner jag... Utifrån hur fio skrev utgår jag från att hon stoppade käket i går. I dag blev det heller inget käk och det kan innebära att vi bara är en omvandling + ett käk/en missad lynch från att onda vinner. Det finns ju några roller som har möjlighet att hitta Angel, om någon gör det skulle det vara idé att rösta ut honom i förebyggande syfte? Alltså även utan att förvandling har skett?
Det tycker jag nog inte. Den goda Angel är trots allt våran ängel, som kan skydda deltagarna mot ulvarnas käk. Varför offra den??

Önskar jag hade några ideer men tyvärr inte
Om nu Angel har blivit Angelo så har vi Connor och Faith att hoppas på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst