Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang bollen så upprepar hon gång efter annan att hon är god. För många ggr i min smak...:D

Ja det vore bra, då är det bara Freds röst som är dold och den är ju förhoppningsvis en fördel.
Men jag vet inte riktigt hur vi ska hitta ulvspöket. Den spelaren lär väl inte vilja utmärka sig så den blir misstänkt iaf.

Och dessutom misstänker jag att detta citatet innehåller info till de andra onda att hon antingen ÄR ulvspöke eller iaf ond.

Blir mer o mer misstänksam över Snurrfians inlägg...varför riskerar hon inte att bli käkad? Inte har hon några speciella teorier tidigare heller och även nu ser hon till att skriva VARFÖR hon inte kommer skriva mer, dåligt med tid...
Dessutom tror jag fortfarande att bollen_ är ond, Cirkus däremot tror jag mig ha hittat en god roll till...ska fundera lite mer på det.
Andra frågor att fundera på:
Stal Gwen från någon? Vem och vad isåfall och vad hände då?
Följer Gunn spår varje natt och isåfall är det en ond eller en god som blir utvald av LL som han måste rösta på?
Thoora var står hon?
Var tog LenaH vägen?

Är alldeles för många lösa trådar och hungriga ulvar för att jag ska vara lugn!:D
Varför jag inte riskerar att bli käkad? Ja eftersom jag redan är misstänkt och fått röster på mig så väntar ulvarna antagligen på att jag ska bli lynchad istället... ;)
Jag undrar om Gwen verkligen har lyckats stjäla från någon, hon verkar inte ha träffat någon av ulvarna för då borde någon av dem ha blivit käkad istället.
Det är väl bättre att förklara varför man inte har hunnit med att skriva så mycket istället för att bara låta bli att skriva? Och som sagt, jag skrev redan i anmälningstråden att jag antagligen inte skulle ha möjlighet att ha så stor koll på söndag.

Ang bollen så upprepar hon gång efter annan att hon är god. För många ggr i min smak...:D

Och dessutom misstänker jag att detta citatet innehåller info till de andra onda att hon antingen ÄR ulvspöke eller iaf ond.
Haha alltså nej. Ulvspöket sitter väl i lyan så den teorin funkar inte riktigt.

Varför tror du bollen är ond? Vore intressant att höra dina tankar :)
Och kan det vara så att Gwen stal från Mirtai så det var därför det inte blev nåt käk? Om det är så borde Angel vara kvar på goda sidan?
Jag tror inte att Gwen stal från Mirtai, men det behöver ju inte betyda att Angel är omvänd heller utan Angel kanske lyckades skydda rätt person.

Vägra läsa är väl ganska löjligt sagt av dej

Jag tycker inte det är löjligt sagt i och med att du bygger din teori på ett påstående jag aldrig gjort! Jag har aldrig påstått det du påstår, nämligen att jag skrivit att jag tror ulvarna försökt käka faith. Det har jag påtalat tre gånger nu, men du respekterar inte det överhuvudtaget. Hitta inte på saker jag aldrig sagt, tack!

Ja då återstår bara en av mina huvudmisstänkta; Sedna.

Koppen röstar på Sedna

Hon verkade väldigt säker på att ulvarna försöker komma åt Faith. Vilket iof är rimligt men hon sade det lite väl tätt inpå DL för att det ska verka påläst.

Här talar Sednas röststatistik emot henne och det hon skriver här. Isåfall borde hon röstat på onda tänker jag.
Jag skrev att du VERKADE säker
Lugna ner dej

Just det tycker jag inte är jättemisstänkt, är man misstänkt så brukar man vara kvar lite längre iom att det är bra för lyan om en god är misstänkt.
Men jag tycker att teorierna om Snurris är intressanta, och skulle vilja se mer bemötande från henne.
Jag vet inte hur jag ska kunna bemöta? Ja det ser helskumt ut med tanke på att Mirtai var ulv, men å andra sidan så hade jag ingen aning om att hon var ulv utan gick på vad jag själv trodde. Jag tyckte att Q var skum till dl1, och om jag som sagt vore ledarvarg så borde jag ha lagt min röst på Fio istället och försökt rädda Lobelia. Och varför Mirtai valde att följa min röst igår? Ja kanske för att få mig att framstå som ledarvarg, eller för att jag röstade på en god och det var behändigt att följa en god i röstningen.
Har jag missat någon annan teori om mig? :D
I övrigt blir jag lite trött på att få höra att jag skriver för lite, jag kan visst sitta och skriva inlägg i parti och minut med en mening i varje inlägg, men det tycker jag är en aning tröttsamt. Nej jag har inte skrivit något inlägg där jag har med mina funderingar om alla, jag tycker att det är lite för många i leken just nu för att det ska kännas vettigt, visst jag kan skriva att de känns anonyma men vad hjälper det?

Jag vet inte hur jag ska kunna bemöta? Ja det ser helskumt ut med tanke på att Mirtai var ulv, men å andra sidan så hade jag ingen aning om att hon var ulv utan gick på vad jag själv trodde. Jag tyckte att Q var skum till dl1, och om jag som sagt vore ledarvarg så borde jag ha lagt min röst på Fio istället och försökt rädda Lobelia. Och varför Mirtai valde att följa min röst igår? Ja kanske för att få mig att framstå som ledarvarg, eller för att jag röstade på en god och det var behändigt att följa en god i röstningen.
Har jag missat någon annan teori om mig? :D
I övrigt blir jag lite trött på att få höra att jag skriver för lite, jag kan visst sitta och skriva inlägg i parti och minut med en mening i varje inlägg, men det tycker jag är en aning tröttsamt. Nej jag har inte skrivit något inlägg där jag har med mina funderingar om alla, jag tycker att det är lite för många i leken just nu för att det ska kännas vettigt, visst jag kan skriva att de känns anonyma men vad hjälper det?
Nä jag fixar inte heller att göra inlägg om alla osv när vi är så många, knappt i en mindre lek. Tycker inte att jag skrev att du skriver för lite?! Bara att jag ville läsa ditt bemötande på teorierna för att själv bilda mig en uppfattning. Tyckte inte att jag hade sett dom tidigare, förlåt om jag missat det!

Lugna ner dej

Uppmana mig inte att lugna ner mig är du snäll. Jag har rätt att reagera.

Men tack för att du äntligen kan förklara vad du bygger din teori på. Jag tappar lite lusten att leka när du har en teori som du inte vill förklara och som bygget på rent påhitt/förvrängning. Igår skrev du att jag skrivit att jag trodde ulvarna försökt käka faith, det är ju rentav felaktigt.

Och nej, jag var inte säker. Jag har inte ens uttryck en tanke om vad jag tror om käket. Det är som det står en komplettering av vilka fler scenarion för missat käk som fanns utöver det novali0 skrev. Att du får det till något annat är för mig obegripligt, men tack för förtydligandet.

Och om jag så hade skrivit att jag trodde att missat käk berodde på att ulvarna försökt käka faith, vad skulle vara ulvigt med det?? :confused:

Det finns fler alternativ; att ulvarna försökt käka faith eller en skyddad.

Lugna ner dej

@Koppen Jag försöker inte på något vis "försvara" Sedna, men att skriva att hon verkade säker, när hon skrev att det finns flera alternativ känns lite väl efter eget huvud. Det finns alternativ till varför du väljer att göra det och jag hoppas att det är till den goda sidans fördel.

Nä jag fixar inte heller att göra inlägg om alla osv när vi är så många, knappt i en mindre lek. Tycker inte att jag skrev att du skriver för lite?! Bara att jag ville läsa ditt bemötande på teorierna för att själv bilda mig en uppfattning. Tyckte inte att jag hade sett dom tidigare, förlåt om jag missat det!
Nej det var inte du som skrev att jag skriver för lite, men det har varit standard kommentaren om mig i den här leken och jag börjar lessna lite på det. Jag försöker skriva det som känns vettigt, jag tycker inte att jag behöver utsätta er andra för mina mer idiotiska teorier som inte håller/finns täckning för. ;) Just nu kändes det som om jag hade svarat på det som var teoriat om mig och jag blev kanske lite för vass... Det var inte meningen, det kanske är jag som är otydlig istället.

Uppdatering

Connor började bli trött på den här världen. På att inte veta om han kunde lita på den man, det monster, som skulle föreställa hans far. Han saknade Holtz, mannen som hade tagit hand om honom och uppfostrat honom. Allt hade varit så mycket enklare då! Det var Connor och Holtz som tog hand om varandra, och allt annat som levde var monster som Connor dödade för att skydda honom. Nu var Holtz död, och kanske var det Angel själv som hade dödat honom. Alla tankar och intryck var för mycket, de snurrade runt i huvudet. Han ville bara att det skulle sluta! Han ville att allt skulle ta slut!

Några timmar senare befann han sig inne på Wolfram & Hart med flera laddningar sprängmedel tejpade runt midjan. Han kunde åtminstone göra en god gärning i denna världen innan han lämnade den. För var det något han blivit säker på genom tiden med Angel, så var det att det var här inne den största ondskan fanns.

quarter4ever var Connor - Självmordsbombaren
Mirtai var Ulv

tumblr_m2v5pfQPwq1rt24p6o1_500.png

Samtidigt hade resten av gängen ännu en långsam natt...

Dag DL 21.30
Tråkigt att bli av med en god roll, men bra att vi blev av med en ond också. Jag tolkar LLs meddelande som att ulvarna missade käket, men de kan ju ha hittat Angel också. Det vore ju inte bra nu när Connor är borta. Frågan är bara hur vi ska kunna upptäcka det om det har skett ?

I övrigt så undrar jag om det inte är troligt att Gunn har följt sitt spår vid det här laget. Frågan är om hon i så fall är trött eller pigg idag? Tål att tänkas på!

Börjar vela lite...
Det skaver lite ang @LenaH . Hon följde dels min fåniga röst på @cirkus igår, som hon sedan ändrar i sista minuten till @bollen__ dels skriver hon nästan samma sak som Sedna kring nattens val av käk efter första DL.
Och i #507 skriver BSF ungefär samma tankar som jag har.

Rösten på Sedna står kvar tillsvidare. Hade dock vart najs att hitta hennes kollega innan DL
Om du tycker att din röst på cirkus vad fånig igår. Vad tycker du om cirkus idag?

Men följer hon verkligen din röst? I ditt röstinlägg så citerar du ett inlägg Lena skrivit. #439

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar