Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Nej rösta inte ut våran ledare!"

Eller så kan man tolka Lobelias fråga till LenaH som "är du ond utanför lyan?"

"Jag frågar igen, är du ond utanför lyan??"

"Jag tror jag är till hjälp för er ulvar"
:cool:
Är det långsökt? Jag vill tro att jag är nåt på spåret. Hon känns som ond utanför lyan
Låter helt otroligt att de skulle lyckats veta det så tidigt.

Tyvärr koppen, jag vet inte Sednas roll men jag vet min och jag är inte ond.
Däremot har jag inget emot att lynchas om det hjälper goda sidan. Dock tror jag att jag kan behövas senare.
Förhoppningsvis kanske någon kommer in med lite info sen. :) jag vet inte hur jag ska förklara bättre.
Du gör mig förvirrad :confused::p

Sitter äntligen vid dator, så jag kan skriva lite mer.

Jag finner till min förvåning att jag förstår hur koppen menar med LenaH. Däremot är jag inte lika övertygad som hon om att det verkligen är ett utbyte mellan ulv och ledarvargen. Hm...

Uppdatering

Connor började bli trött på den här världen. På att inte veta om han kunde lita på den man, det monster, som skulle föreställa hans far. Han saknade Holtz, mannen som hade tagit hand om honom och uppfostrat honom. Allt hade varit så mycket enklare då! Det var Connor och Holtz som tog hand om varandra, och allt annat som levde var monster som Connor dödade för att skydda honom. Nu var Holtz död, och kanske var det Angel själv som hade dödat honom. Alla tankar och intryck var för mycket, de snurrade runt i huvudet. Han ville bara att det skulle sluta! Han ville att allt skulle ta slut!

Några timmar senare befann han sig inne på Wolfram & Hart med flera laddningar sprängmedel tejpade runt midjan. Han kunde åtminstone göra en god gärning i denna världen innan han lämnade den. För var det något han blivit säker på genom tiden med Angel, så var det att det var här inne den största ondskan fanns.

quarter4ever var Connor - Självmordsbombaren
Mirtai var Ulv

tumblr_m2v5pfQPwq1rt24p6o1_500.png

Samtidigt hade resten av gängen ännu en långsam natt...

Dag DL 21.30
Resten av gängen en långsam natt...
Betyder det att Angel blivit omvandlad?
Eller vad kan det betyda?

Sitter äntligen vid dator, så jag kan skriva lite mer.

Jag finner till min förvåning att jag förstår hur koppen menar med LenaH. Däremot är jag inte lika övertygad som hon om att det verkligen är ett utbyte mellan ulv och ledarvargen. Hm...
Nä jag är inte heller övertygad :p
Men med lite fantasi så borde man ju kunna få fram något i konversationer mellan ulvar, och de kvarvarande som vi är osäkra på. Och LenaH var den enda jag kunde hitta nåt på

Ok, lite tankar från mig när jag äntligen kan skriva fritt. Tar mina tankar direkt ifrån minnet, så det blir lite luddigt med diverse känslor. Hoppas det är ok ändå.

1. cirkus tycker jag resonerar bra, hon för leken framåt och jag får i alla fall för mig att hon letar onda. Men jag är ändå orolig att hon lurar mig och är ond ändå. :nailbiting:
2. Artline. Har jag bara fått positiva känslor ifrån, men visst skulle hon kunna vara ond för det.
3. Snurrfian. Vet jag inte alls... Cirkus teori om henne som ledarvarg skulle kunna stämma, eller så är hon något annat. Fullständigt osäker här. Hon röstade ju på fio igår, men frågan är om två ulvar (mirtai röstade på fio) skulle våga rösta på samma redan i dl2?
4. Koppen. Resonerar som hon brukar göra, vilket inte hjälper mig någonting när det gäller vilken roll hon kan ha. Men hon kommer med en del intressanta teorier, så jag har kvar henne som neutral tills vidare.
5. sedna. Blir jag inte riktigt klok på. Jag kan vara färgad av att jag var extremt stressad igår när internet började svaja och jag fick förklara mig istället för att fokusera på att teoria och rösta. Hon verkar dock ha förstått hur jag menade, och delvis har jag väl släppt mina misstankar mot henne idag. Men jag har henne i alla fall som neutral tills jag läst mer från henne.
6. Hjartagna. Totalt borta från min radar. Sorry. :o Får vara neutral.
7. Blacksmithfarm. Röstade på lobelia i dl1, vilket gjorde att jag höll henne lite åt godare sidan. Sedan tycker jag att röständringen igår ännu mer gör att hon borde vara god. Men säker är jag inte. ;)
8. bollen__. Ja... Bollen__ röstade också på fio igår, så samma fundering på henne som på snurrfian. Oklart om onda verkligen skulle lägga två röster sådär. Jag hade lagt min röst på bollen__ igår, men idag är jag lite mer kluven. Kanske är hon inte ond ändå? Får ha henne som neutral tills vidare.
13. LenaH. Är du med? :eek: Koppen hade en intressant teori om henne, men jag känner att jag inte helt kan instämma i den, så LenaH får vara neutral tills jag blivit klokare.
15. Sasse. Röstade på lobelia i dl1, jag vill därför ha henne något mer åt goda sidan. Kan förstås vara alibi eller beskyddstjuven också. :cautious:
16. Novali01. Hänger med rätt bra som ny. Jag får i alla fall inte känslan av att hon har någon hjälp, plus att hon röstade på lobelia i dl1. Något mer åt goda sidan pga det.
17. thoora. Ännu en jag helt missat. :crazy: Neutral även på henne.

LL: Gabby_Ossi, Mentor: glömmerallt

Connor - Självmordsbombaren
Angels son Connor - som han får tillsammans med sin vampyrskapare Darla - blir bortrövad av en gammal fiende till Angel och Darla som inte bryr sig om att Angel har förändrats sedan han fick sin själ tillbaks. Connor växer upp i en helvetesdimension och blir en väldigt skicklig krigare, men lär sig också att hata sin far. När Connor lyckas ta sig tillbaka och träffar Angel tvingas han att inse att han inte är det monster han alltid trott. Men så fort Angel går över till onda sidan står han redo att slutföra det han väntat på hela sitt liv - att döda honom, även om han måste offra sig själv.
Connor kan när som helst välja att dö och ta med sig en annan spelare som han väljer. Han är den enda förutom Faith som kan döda Angel.
.
Ska man tolka det som att Q offrade sig och tog med sig en ulv i samband med att Angel gått över till onda sidan? (Se mitt fetmarkerade) LL?

Ska man tolka det som att Q offrade sig och tog med sig en ulv i samband med att Angel gått över till onda sidan? (Se mitt fetmarkerade) LL?

Nä, jag tror snarare att quarter misstänkte att hon skulle bli käkad i natt och därför valde hon att offra sig.

@Gabby_Ossi Om ulvarna väljer att käka quarter och hon spränger sig själv, får de då ett nytt val eller blir det inget käk?

Resten av gängen en långsam natt...
Betyder det att Angel blivit omvandlad?
Eller vad kan det betyda?

Ja. Det skulle mycket väl kunna vara så eller att q planerat att gå hädan och försöka ta med sig en ulv innan hon själv blev käk. I bästa fall så bombade q sig och ulvarna hade valt henne och hann inte ändra så de blev utan käk. .

Nä, jag tror snarare att quarter misstänkte att hon skulle bli käkad i natt och därför valde hon att offra sig.

@Gabby_Ossi Om ulvarna väljer att käka quarter och hon spränger sig själv, får de då ett nytt val eller blir det inget käk?

MIn gissning är att de inte får något nytt val om de inte har ändrat sig innan. Däremot så undrar jag lite om tajmingen ifall det var så att de valt q och uppdateringen kom vid NattDL- eftersom Q uppenbarligen lyckades med sitt självmordsuppdrag. Självmordsbomben kan ju gå av när som helst men uppdateringen kom vid NattDL uppdateringen. Så jag tror att Q skickat in så strax innan att hon hann före NattDL, men ulvarna hann i så fall inte ändra. Hoppas, hoppas att det var så och att Angel inte är omvandlad

*Snurrfian, även hon väldigt låg profil med två gröna röstplumpar, haft två liknande kommentarer i sina röstinlägg, mot mig var det för att hon tyckte att jag försökte verka vara Gwen, mot fio för att hon "försöker få oss goda att rösta ut en god genom att påstå att någon annan sitter med info"i båda fallen alltså att någon förefaller vara något annat än vad den är. Hon för heller inte leken framåt , utan har väldigt få inlägg om leken i de få inlägg hon har

Eftersom jag skall iväg på träning ikväll, lastar vid 15 och redan nu är så hysteriskt nervös att jag skakar (alltså inte för själva träningen utan allt runtomkring), så tänkte jag rösta. Om det blir så att jag inte kommer hem innan DL eller att jag är så mentalt slut att jag bara slocknar. Så blev det i onsdags när jag åkte iväg på träning, då var det bara en kvarts resa bort och till hemmatränaren, nu är det 1 ½ timmes resa och ny tränare...

Habina röstar på snurrfian

Då jag tror att quarter4ever var någonting på spåren med hur snurrfian beter sig. Dvs det som står i citatet ovan, att hon försökte få två goda spelare att verka vara något annat än vad de var. Jag tror även att cirkus kan ha rätt i att hon är ledarvargen, med tanke på hur hon röstat. Dvs i dl1 röstade onda mirtai på quarter4ever och så följde snurrfian efter och röstade också på quarter4ever. I dl2 är det omvänt, snurrfian börjar med att rösta på fio och så följer onda mirtai med och röstar på fio.

Jag kommer inte vara så mycket mer aktiv idag tror jag, pga att jag spenderat hela natten på akuten (falskt alarm tack och lov) och är väldigt opepp på lek. Men det har seglat upp en huvudmisstänkt som jag kommer lägga en säkerhetsröst på.

Jag tror koppen visat sitt rätta jag när hon på extremt lösa grunder pekar ut mig som ond. Jag kan inte tolka det som något annat än ett desperat försök från lyan att få ut en god. Förstår inte varför en god koppen skulle rösta på mig och konsekvent vägra läsa vad jag skriver. Kan inte se något annat scenario än att koppen är ond. Är hon ulvspöket och vågar sticka ut hakan när hon är säker på att få spökrösta?

Sedna röstar på koppen

Flera har haft funderingar på om bollen_ kan vara ulv pga. hennes tredjeröst på Q4 första dagen. För min del säger det ingenting om hennes roll, det var 2 minuter innan DL och är det som hon säger att hon var upptagen på annat håll - kan jag tänka mig att hon hastade in en röst. Även om hon inte gjorde det så vet jag inte om jag tycker det är helt logiskt att hon skulle ha koll på röstställningen då. Det brukar alltid komma in en del röster i slutet, och för egen del har jag aldrig någon koll på vad andra skriver och röstar då. Jag har bara koll på mitt och försöker hinna.

Så enbart detta tycker jag inte säger någon om huruvida bollen_ är ulv eller ej.

cirkus har haft en del teorier om vem som kan vara ledarvargen. Jag håller med både henne och Artline om hur ledarvargen kan tänkas agera. Cirkus för att det är vanligt att ledarvargen försöker hinta genom att rösta likadant som en i lyan. Och Artline för att även om det är vanligt är det riskabelt, och ärligt talat, hur ofta är det lyan fattar en sådan hint?

Likväl envisas den som innehar ledarvargsrollen alltid med att hinta på liknande sätt, så jag vet inte.

Det jag känner att jag inte riktigt håller med om ang. cirkus teori är att cirkus verkar vara inne på att ledarvargen har lagt sin röst precis efter en ulv i lyan. Detta är ju det effektivaste sättet att hinta på, framför att ledarvargen skulle lägga sin röst senare, dock på samma röst på ulven den valt. Det blir inte lika tydligt för ulvarna då, om det nu kan vara tydligt alls med den typen av hint.
Jag har ingen lust att vara hämndgirig, men jag begriper verkligen inte varför Koppen röstar på mig. Hon PÅSTÅR att jag hänger kvar vid att q är ond utanför lyan vilket inte är sant. Jag har bara inte avskrivit den möjligheten. Och hon har inte på något vis svarat på varför det gör mig skum att jag inte avskriver den möjligheten.

Detta i kombination med första dagens röster - Sedna röstar fio, direkt efter så röstar Koppen på fio gör att jag är mer än misstänksam mot henne, jag tror att HON är ledarvargen. Så samma tankar som hur jag röstade FAST på de som röstade på fio i lynch ett lanserar jag härmed. Jag tror nämligen att jag ligger pyrt till för käk.
Det jag är tveksam till är om ledarvargen ens har varit inne hela tiden? Det krävs ju att man verkligen har tid till leken och kan vara på "standby" om en ulv skulle lägga en röst, så man snabbt kan hänga på. Så det måste vara en engagerad spelare som har tid att stå på standby.

Min tanke är alltså att cirkus teori här lätt faller på att ledarvargen kanske inte alls haft den tiden som cirkus målar upp. Däremot håller jag som sagt med om att det känns troligt att ledarvargen försökt hinta ändå. Cirkus teori är att antingen är Sedna ulv och Koppen ledarvarg, eller Mirtai ulv och Snurrfian ledarvarg. Skulle ledarvargen inte kunnat vara på standby kan även bollen_ hamna inom ramen för att vara ledarvarg, som följde antingen Mirtai eller Snurrfian.

Andra dagen är Snurrfian den av de jag nämnt som lägger sin röst först på fio, och bollen_ kommer lite senare och röstar på samma. I övrigt röstar Mirtai, Koppen och Sedna senare.

Habina har varit uppe på tal över sin "tvärvändning", som man kan tolka den, dag 1. Hennes kommentar om Q4 kändes som en sådan kommentar man kan skriva innan man röstar på personen, men sedan röstar hon på Lobelia. En fjärderöst. Fio hade vid detta tillfälle fyra röster. Själva rösten kan tala till Habinas fördel, men å andra sidan kan det ha varit ett försök till alibiröstande också, i och med att det var ca 10 minuter kvar till deadline. Jag vet inte var jag har henne faktiskt, så hon är rätt neutral för mig för tillfället.

Har också funderat på uddarösterna dag 1: cirkus, Hjartagna och LenaH.

Mirtai lade förstarösten på Q4 och Lobelia hängde på rösterna på fio, innan hon ändrade röst. Kan tänkas att fler ulvar "strömröstat", men skulle alla göra det?

Dag 2 lägger cirkus en förstaröst på Mirtai. Hjartagna lägger en förstaröst på fio. Och LenaH lägger först en röst på cirkus, och ändrar sedan till fio.

Med tanke på cirkus relativt tidiga röst på Mirtai dag 2, så vill jag sätta henne åt lite godare hållet. Även om Mirtai hade varit uppe på tapeten så är inte min erfarenhet av cirkus att hon alibiröstar om det inte är absolut nödvändigt (eller alls). Och varför riskera ännu en ulv? Nej, jag tror inte cirkus sitter i lyan i alla fall, eller vara ledarvarg. Ond kan hon vara ändå.

Det får mig att fundera på vad jag har LenaH som röstar på cirkus dag2.

Sedan ramlar dock fler röster in på cirkus, från bl.a. Koppen och Q4, vilket gör att jag känner om jag missat något? Min erfarenhet av cirkus kanske är tvärfel trots allt. Men jag fattar inte varför hon som ulv skulle lägga en förstaröst på Mirtai när en ulven Lobelia redan åkt.

Enligt min erfarenhet så är det sällan ulvar brukar försöka rädda någon (så länge de inte teoriat tidigare om någon som är nära att lynchas) för att det sticker ut. Jag har inte varit ulv så många gånger men när jag varit det så har jag aldrig räddat en kollega.
Jag håller med om detta, samtidigt vet jag av erfarenhet att nya är mer benägna att göra räddningsaktioner än vad vana spelare är. Beror lite på hurdan man är själv också såklart. De allra flesta som är med i denna lek är vad jag skulle kalla rätt nya, även om några har spelat ett antal lekar.

Så jag kan tänka mig att det förekommer räddningsaktioner.

LenaH: "Jag har fetmarkerat det jag undrar över, om @Habina är beskyddstjuven så vet hon ju inte vilka som är varken onda eller goda?"

Mirtai: "I övrigt håller jag med @LenaH om att eremiten förhoppningsvis sparat sin förmåga. Den kommer nog behövas senare i ett avgörande läge."
dessa inlägg har jag hakat upp mig på.

Fick bara för mig att "kan Mirtai försöka hinta om sin roll som ledarvarg?!"

Fråga mig inte varför men jag vill lyfta fram det och se om det har nån som helst substans i det.

Eller är jag helt ute och cyklar?
Nu var ju Mirtai bevisligen en ulv, men jag förstår inte hur du tänkte här och vill gärna reda ut på vilket sätt du menar att Mirtai ska, enligt din teori, ha hintat om att hon var ledarvarg?

Jag vet inte alls var jag har Blacksmithfarm, men jag tycker allt detta pratet om hur ulvarna tänker osv, skaver lite.
Jag tänkt som så att är du ulv så kanske du skriver i lyan att du har ont om tid, de säger - "rösta på Q, vi har en plan".

Då skulle planen alltså vara att Lobelia skulle ändra sin röst och Q skulle helst inte hinna se det utan rösta på fio. Men nu blev det ju inte så...
I min erfarenhet planerar inte ulvarna var rösterna hamnar förrän mer mot slutet av leken. Att redan dag 1 göra det känns märkligt tycker jag.

Jag tycker överlag det är väldigt mycket "si och så tänker ulvarna", "den här planen hade nog ulvarna när de röstade". Är det vanligt numera att ulvarna planerar hur de ska rösta? De gånger (många) jag varit i lyan så har alla valt själva och det har knappt diskuterats överhuvudtaget om hur man ska rösta. Inte förrän långt senare i leken när det kanske krävs lite mer. I början tycker jag det är vanligast att ulvarna bara väljer någon.

Eller skulle det ha ändrats?

Här talar Sednas röststatistik emot henne och det hon skriver här. Isåfall borde hon röstat på onda tänker jag.
Nu minns jag inte vad Sedna skrivit som du reagerat på, men nej, hennes röststatistik är inte helt lysande. Å andra sidan är inte din bättre. Jag antar att du också vill ge sken av att du letar onda, och då talar din röststatistik emot dig ju. Du måste alltså vara ond?

Nu säger jag inte att Sedna inte är ond, hon kan för all del vara det, lika mycket som du kan. Men jag förstår inte riktigt den här typen av teorier.

Men i DL2 röstade du och BSF samtidigt. Såvida ni inte satt brevid varann så tror jag att det är ganska osannolikt att två ulvar skulle rösta samma minut.
What? Det är väl ännu mer osannolikt att två ulvar skulle rösta samtidigt om de satt bredvid varandra, om de inte planerat det som ett drag alltså.

Följer du också teorin om att ulvarna planerar minsta sak de gör, typ när de ska rösta och på vem, om de ska ändra röst osv? I så fall har jag mer förståelse för din kommentar, annars inte.

Spökulven skulle vara väldigt bra att få bort, men för egen del har jag ingen susning om vem det kan vara, så jag väljer att rikta in mig på ledarvargen och de övriga ulvarna istället.

Sedna vet jag inte riktigt var jag har, behöver gå igenom henne mer. Koppen tycker jag har kommit med lite kommentarer osv som jag inte kunnat följa helt. Jag tycker inte heller hennes röst på Sedna nu skulle tala till hennes fördel om hon är ledarvarg, det känns bara logiskt att försöka få bort ögonen på sig själv. Att rösta på den man tidigare röstat efter, kan ju vara ett sätt att försöka skingra misstankarna.

Snurrfian skulle kunna vara ledarvarg som följde Mirtai, sedan huruvida det var en slump att Mirtai röstade efter Snurrfian igår, på samma, låter jag vara osagt.

Om det är så att bollen_ är ledarvarg så skulle hon kunna följa antingen Mirtai eller Snurrfian dag 1 och Snurrfian dag 2.

Jag väljer att rösta på Snurrfian för att jag tycker det känns troligt att hon är antingen ledarvargen eller en ulv. Och dels för att cirkus som jag vill hålla åt lite goda hållet (eller åtminstone inte ulv/ledarvarg) pga rösten på Mirtai dag 2 och för att hon känns genuin i sitt försök att hitta onda, så vill jag följa hennes spår.

Jag kanske hinner in senare, men annars kommer jag vara inaktiv fr.o.m. nu.

Sasse röstar på Snurrfian

Jag tror att Q4 trodde att Mirtai var spökulven och ville ha ut henne innan tredje DL (så hon inte ska kunna spökrösta)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar