Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

DL 2

13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på fio
21:10 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Blacksmithfarm ändrar röst till fio
21:15 bollen__ röstar på fio
21:17 Mirtai röstar på fio

21:19 LenaH röstar på cirkus
21:22 Artline röstar på Snurrfian
21:22 Koppen röstar på cirkus
21:23 Quarter4ever röstar på cirkus
21:25 thoora röstar på Mirtai
21:28 LenaH ändrar röst till bollen__
21:28 Sedna röstar på bollen__

För att få lite koll på hur rösterna föll egentligen, jag förstår ju varför en del av er tror att jag skulle vara ledarvarg, men jag vet ju även att ni har fel på den punkten.
Koppen verkar ha väldigt dålig koll på vad som egentligen hände igår, men å andra sidan så skulle sida 28 kunna förklara det... Jag tror inte att koppen var helt nykter... :angel: :D

Jag kommer inte vara så mycket mer aktiv idag tror jag, pga att jag spenderat hela natten på akuten (falskt alarm tack och lov) och är väldigt opepp på lek. Men det har seglat upp en huvudmisstänkt som jag kommer lägga en säkerhetsröst på.

Jag tror koppen visat sitt rätta jag när hon på extremt lösa grunder pekar ut mig som ond. Jag kan inte tolka det som något annat än ett desperat försök från lyan att få ut en god. Förstår inte varför en god koppen skulle rösta på mig och konsekvent vägra läsa vad jag skriver. Kan inte se något annat scenario än att koppen är ond. Är hon ulvspöket och vågar sticka ut hakan när hon är säker på att få spökrösta?

Sedna röstar på koppen
Vägra läsa är väl ganska löjligt sagt av dej

Flera har haft funderingar på om bollen_ kan vara ulv pga. hennes tredjeröst på Q4 första dagen. För min del säger det ingenting om hennes roll, det var 2 minuter innan DL och är det som hon säger att hon var upptagen på annat håll - kan jag tänka mig att hon hastade in en röst. Även om hon inte gjorde det så vet jag inte om jag tycker det är helt logiskt att hon skulle ha koll på röstställningen då. Det brukar alltid komma in en del röster i slutet, och för egen del har jag aldrig någon koll på vad andra skriver och röstar då. Jag har bara koll på mitt och försöker hinna.

Så enbart detta tycker jag inte säger någon om huruvida bollen_ är ulv eller ej.

cirkus har haft en del teorier om vem som kan vara ledarvargen. Jag håller med både henne och Artline om hur ledarvargen kan tänkas agera. Cirkus för att det är vanligt att ledarvargen försöker hinta genom att rösta likadant som en i lyan. Och Artline för att även om det är vanligt är det riskabelt, och ärligt talat, hur ofta är det lyan fattar en sådan hint?

Likväl envisas den som innehar ledarvargsrollen alltid med att hinta på liknande sätt, så jag vet inte.

Det jag känner att jag inte riktigt håller med om ang. cirkus teori är att cirkus verkar vara inne på att ledarvargen har lagt sin röst precis efter en ulv i lyan. Detta är ju det effektivaste sättet att hinta på, framför att ledarvargen skulle lägga sin röst senare, dock på samma röst på ulven den valt. Det blir inte lika tydligt för ulvarna då, om det nu kan vara tydligt alls med den typen av hint.

Det jag är tveksam till är om ledarvargen ens har varit inne hela tiden? Det krävs ju att man verkligen har tid till leken och kan vara på "standby" om en ulv skulle lägga en röst, så man snabbt kan hänga på. Så det måste vara en engagerad spelare som har tid att stå på standby.

Min tanke är alltså att cirkus teori här lätt faller på att ledarvargen kanske inte alls haft den tiden som cirkus målar upp. Däremot håller jag som sagt med om att det känns troligt att ledarvargen försökt hinta ändå. Cirkus teori är att antingen är Sedna ulv och Koppen ledarvarg, eller Mirtai ulv och Snurrfian ledarvarg. Skulle ledarvargen inte kunnat vara på standby kan även bollen_ hamna inom ramen för att vara ledarvarg, som följde antingen Mirtai eller Snurrfian.

Andra dagen är Snurrfian den av de jag nämnt som lägger sin röst först på fio, och bollen_ kommer lite senare och röstar på samma. I övrigt röstar Mirtai, Koppen och Sedna senare.

Habina har varit uppe på tal över sin "tvärvändning", som man kan tolka den, dag 1. Hennes kommentar om Q4 kändes som en sådan kommentar man kan skriva innan man röstar på personen, men sedan röstar hon på Lobelia. En fjärderöst. Fio hade vid detta tillfälle fyra röster. Själva rösten kan tala till Habinas fördel, men å andra sidan kan det ha varit ett försök till alibiröstande också, i och med att det var ca 10 minuter kvar till deadline. Jag vet inte var jag har henne faktiskt, så hon är rätt neutral för mig för tillfället.

Har också funderat på uddarösterna dag 1: cirkus, Hjartagna och LenaH.

Mirtai lade förstarösten på Q4 och Lobelia hängde på rösterna på fio, innan hon ändrade röst. Kan tänkas att fler ulvar "strömröstat", men skulle alla göra det?

Dag 2 lägger cirkus en förstaröst på Mirtai. Hjartagna lägger en förstaröst på fio. Och LenaH lägger först en röst på cirkus, och ändrar sedan till fio.

Med tanke på cirkus relativt tidiga röst på Mirtai dag 2, så vill jag sätta henne åt lite godare hållet. Även om Mirtai hade varit uppe på tapeten så är inte min erfarenhet av cirkus att hon alibiröstar om det inte är absolut nödvändigt (eller alls). Och varför riskera ännu en ulv? Nej, jag tror inte cirkus sitter i lyan i alla fall, eller vara ledarvarg. Ond kan hon vara ändå.

Det får mig att fundera på vad jag har LenaH som röstar på cirkus dag2.

Sedan ramlar dock fler röster in på cirkus, från bl.a. Koppen och Q4, vilket gör att jag känner om jag missat något? Min erfarenhet av cirkus kanske är tvärfel trots allt. Men jag fattar inte varför hon som ulv skulle lägga en förstaröst på Mirtai när en ulven Lobelia redan åkt.

Jag håller med om detta, samtidigt vet jag av erfarenhet att nya är mer benägna att göra räddningsaktioner än vad vana spelare är. Beror lite på hurdan man är själv också såklart. De allra flesta som är med i denna lek är vad jag skulle kalla rätt nya, även om några har spelat ett antal lekar.

Så jag kan tänka mig att det förekommer räddningsaktioner.

LenaH: "Jag har fetmarkerat det jag undrar över, om @Habina är beskyddstjuven så vet hon ju inte vilka som är varken onda eller goda?"

Mirtai: "I övrigt håller jag med @LenaH om att eremiten förhoppningsvis sparat sin förmåga. Den kommer nog behövas senare i ett avgörande läge."

Nu var ju Mirtai bevisligen en ulv, men jag förstår inte hur du tänkte här och vill gärna reda ut på vilket sätt du menar att Mirtai ska, enligt din teori, ha hintat om att hon var ledarvarg?

Jag vet inte alls var jag har Blacksmithfarm, men jag tycker allt detta pratet om hur ulvarna tänker osv, skaver lite.

I min erfarenhet planerar inte ulvarna var rösterna hamnar förrän mer mot slutet av leken. Att redan dag 1 göra det känns märkligt tycker jag.

Jag tycker överlag det är väldigt mycket "si och så tänker ulvarna", "den här planen hade nog ulvarna när de röstade". Är det vanligt numera att ulvarna planerar hur de ska rösta? De gånger (många) jag varit i lyan så har alla valt själva och det har knappt diskuterats överhuvudtaget om hur man ska rösta. Inte förrän långt senare i leken när det kanske krävs lite mer. I början tycker jag det är vanligast att ulvarna bara väljer någon.

Eller skulle det ha ändrats?

Nu minns jag inte vad Sedna skrivit som du reagerat på, men nej, hennes röststatistik är inte helt lysande. Å andra sidan är inte din bättre. Jag antar att du också vill ge sken av att du letar onda, och då talar din röststatistik emot dig ju. Du måste alltså vara ond?

Nu säger jag inte att Sedna inte är ond, hon kan för all del vara det, lika mycket som du kan. Men jag förstår inte riktigt den här typen av teorier.

What? Det är väl ännu mer osannolikt att två ulvar skulle rösta samtidigt om de satt bredvid varandra, om de inte planerat det som ett drag alltså.

Följer du också teorin om att ulvarna planerar minsta sak de gör, typ när de ska rösta och på vem, om de ska ändra röst osv? I så fall har jag mer förståelse för din kommentar, annars inte.
Ja varför skulle de INTE göra det? De är ju i underläge just nu

De jag vill sätta på goda sidan just nu är:
Habina - för främst hennes ändrade uppfattning om Q. #277 vilket gör att jag tom tror mig veta hennes roll
Cirkus - för att hon letar aktivt ulvar och skriver klokt helt enkelt
Novali - känns som hon jobbar lite för sig själv och jag tror mig ana hennes roll
Habina - trots att hon inte skrivit så mycket som hon brukar vill jag ha henne här(med ena foten på neutrala). Och visst var det hon som ulvarna ifrågasatt eller minns jag fel?

Neutrala men åt goda hållet:
Artline, BSF, bollen__ Sasse och KANSKE Snurrfian. (Har inte mycket uppfattning om henne än)

De jag vill ha på onda sidan är:
Sedna, motivering redan gjord
LenaH, för att jag tror hon hintat till lyan. Misstänker även Cirkus och har pratat flitigt med Lobelia innan hon dog

Jag röstar på Sedna redan klockan 11 och först av alla. En nyfiken fråga:
Skulle jag göra det om jag var ulv? Skulle jag vilja riskera det inför DL3?

Vilken dramatik!!! Att Q var god var jag ganska säker på, Mirtai däremot lurade ju bara i kulisserna, jag hade ingen koll där...försöker följa olika teorier men hamnar tillbaka där jag misstänkt hela tiden:

Jag röstar på Sedna redan klockan 11 och först av alla. En nyfiken fråga:
Skulle jag göra det om jag var ulv? Skulle jag vilja riskera det inför DL3?
Nog tror jag att en ulv kan göra det, just för att man tänker att en ulv inte skulle göra det. Men det behöver ju inte betyda att du är ulv för det, jag menar bara att just att du röstat tidigt inte automatiskt betyder att du är god.

Okej... Sida 28 kan man alltså hoppa över helt... :D Men lite underhållande att vakna till åtminstone... :D För att få ner lite funderingar innan nattDL, men jag tror inte att jag riskerar att åka, lyan tycker nog att jag verkar trevligt misstänkt och bör läggas upp för nästa lynchning. Artlines röst på mig känns väldigt märklig, det skulle vara ett väldigt konstigt sätt för mig att visa mig för lyan, speciellt intressant blir det eftersom jag då redan hade skrivit en teori om att Artline skulle vara ledarvargen. Nu höll inte den teorin eftersom Fio var god, men kan det vara ett sätt för Artline att visa sig för lyan?

Jag har haft lite dåligt med tid att sitta, idag borde jag ha lite mer tid, men imorgon är det väldigt ont om det istället, precis som jag skrev i anmälningstråden.

Q håller jag allt mer åt det godare hållet men jag kan vara helt lurad av henne, men något känns som en god Q som letar ulvar på ett aktivt sätt.

Blir mer o mer misstänksam över Snurrfians inlägg...varför riskerar hon inte att bli käkad? Inte har hon några speciella teorier tidigare heller och även nu ser hon till att skriva VARFÖR hon inte kommer skriva mer, dåligt med tid...
Dessutom tror jag fortfarande att bollen_ är ond, Cirkus däremot tror jag mig ha hittat en god roll till...ska fundera lite mer på det.
Andra frågor att fundera på:
Stal Gwen från någon? Vem och vad isåfall och vad hände då?
Följer Gunn spår varje natt och isåfall är det en ond eller en god som blir utvald av LL som han måste rösta på?
Thoora var står hon?
Var tog LenaH vägen?

Är alldeles för många lösa trådar och hungriga ulvar för att jag ska vara lugn!:D

Blir mer o mer misstänksam över Snurrfians inlägg...varför riskerar hon inte att bli käkad? Inte har hon några speciella teorier tidigare heller och även nu ser hon till att skriva VARFÖR hon inte kommer skriva mer, dåligt med tid...
Dessutom tror jag fortfarande att bollen_ är ond, Cirkus däremot tror jag mig ha hittat en god roll till...ska fundera lite mer på det.
Följer Gunn spår varje natt och isåfall är det en ond eller en god som blir utvald av LL som han måste rösta på?
Thoora var står hon?
Var tog LenaH vägen?

Är alldeles för många lösa trådar och hungriga ulvar för att jag ska vara lugn!:D
Just det tycker jag inte är jättemisstänkt, är man misstänkt så brukar man vara kvar lite längre iom att det är bra för lyan om en god är misstänkt.
Men jag tycker att teorierna om Snurris är intressanta, och skulle vilja se mer bemötande från henne.

Thoora var står hon?
Var tog LenaH vägen?

Varför tror du bollen är ond? Vore intressant att höra dina tankar :)
Och kan det vara så att Gwen stal från Mirtai så det var därför det inte blev nåt käk? Om det är så borde Angel vara kvar på goda sidan?

Senast ändrad:
Jag gick och la mig efter DL igår kväll för att jag skulle gå upp kl 5 i morse för att åka på tävling. Där har jag varit tills nu och på mobilen läser jag bara, skriver inget som de flesta (speciellt @Snurrfian ;)) vet.

Det var väldigt bra för jag blev rent ut sagt rätt förbannad när jag läste en del som skrivits här idag, ffa av dig, @Koppen . Nu hemma framför datorn är jag lite mer balanserad så ska försöka uttrycka mig på ett korrekt sätt.

Jag använder mig av OT-färg när inläggen INTE har med leken att göra, det trodde jag var praxis för att man ska kunna läsa leken utan att behöva lägga tid på trams. Att använda en OT-konversation dag 1 som en teori är lika fult som om jag skulle använda fyllesidan 28 som underlag för en teori. :mad:

För övrigt blir jag också faktiskt jävligt sur när man förvränger sanningen, att vända och vrida och provocera är helt ok, men att använda rena lögner är inte rent spel. Här skriver @Koppen att jag följt hennes röst igår:

Börjar vela lite...
Det skaver lite ang @LenaH . Hon följde dels min fåniga röst @cirkus igår, som hon sedan ändrar i sista minuten till @bollen__ dels skriver hon nästan samma sak som Sedna kring nattens val av käk efter första DL.
Och i #507 skriver BSF ungefär samma tankar som jag har.

Rösten på Sedna står kvar tillsvidare. Hade dock vart najs att hitta hennes kollega innan DL

När det de facto inte stämmer (se tidpunkter):
Jag blir inte klokare än vad jag var igår kväll efter DL och då tyckte jag att @cirkus spelade väldigt märkligt för jag upplevde att hon spred misstankar om @quarter4ever tills några lättledda DL1-desperata la sina röster där för att sen ifrågasätta de som röstade på Q.
Jag vet att cirkus försvarat detta och visst, hon låter uppriktig, men det är väl hennes jobb om hon är ond! :p

Någonting skaver en aning med @Snurrfian också men där kan jag inte sätta fingret på vad och jag har svårt att se att hon och cirkus skulle sitta i lyan...

Vad gäller @fio och @Novali01 så har jag svårt att tänka mig att Lobelia skulle lagt en tredjeröst på fio och det gör att jag inte placerar henne i lyan iaf. Ond kan hon dock fortfarande vara.

Novali01 tror jag faktiskt inte heller är i lyan för det känns som om hon spelar ensam.

Äh.

LenaH röstar på cirkus

Eftersom det här inlägget kom senare:
Själv har jag suttit och flrsökt hitta nåt som känns hyfsat tvättsäkert men det har inte gått så bra... Men det citerade ovanför är lite de tankar jag försökt få fram utan att lyckas. Tyvärr har jag inte mer att gå på än:
Koppen röstar på Cirkus
Dels iom det citerade/jag tidigare sagt. Och dels för att hon hängde kvar vid Q som ond utanför lyan. Det kan ju alla vara, även jag så varför fortsätta med Q?
Ledsen Cirkus. Det får bli så :(

Visst kan man missa men ska man teoria så får man banne mig ha koll på fakta innan man sprider dynga! :mad:

Nu ska jag läsa igenom leken och försöka bilda mig en uppfattning om vilka som är onda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar