Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du tycker att din röst på cirkus vad fånig igår. Vad tycker du om cirkus idag?

Men följer hon verkligen din röst? I ditt röstinlägg så citerar du ett inlägg Lena skrivit. #439
Jag skrev tidigare att jag vill tro att hon är god

Och nej, jag gjorde ett misstag där och skrev fel. Det jag menade var att hon skrev nåt om Cirkus som kändes som misstankar. Nu råkade det bli så att jag skrev att hon FÖLJDE MIN RÖST och det gjorde hon INTE. det var snarare jag som lade andrarösten på Cirkus EFTER lena

Ang bollen så upprepar hon gång efter annan att hon är god. För många ggr i min smak...:D

Och dessutom misstänker jag att detta citatet innehåller info till de andra onda att hon antingen ÄR ulvspöke eller iaf ond.

Ulvspöket är ju inne i lyan och varför ska hon försöka skicka info till någon om att hon är ulvspöket. Nej, jag tror faktiskt att bollen__ är god. Jag hoppas verkligen att jag tolkat saken rätt annars får jag pudla kraftigt, men det finns indikationer på det fler än vad hon själv har skrivit.

jag ska på middag ikväll - hos dom jag brukar ha långa stolgångar hos O_o jag ska försöka låta bli det denna gång så jag ska försöka ge mig på ett teoriinlägg av lite längre slag.

Jag skrev tidigare att jag vill tro att hon är god

Och nej, jag gjorde ett misstag där och skrev fel. Det jag menade var att hon skrev nåt om Cirkus som kändes som misstankar. Nu råkade det bli så att jag skrev att hon FÖLJDE MIN RÖST och det gjorde hon INTE. det var snarare jag som lade andrarösten på Cirkus EFTER lena
Såg efter jag skrivit det inlägget att du och Lena hade kommit fram till det. Förlåt :)

Jag tycker Koppens inlägg varit genomgående röriga idag.

Den tunna teorin mot mig, som bygger på ett felaktigt påstående.

Misstankarna mot LenaH som bygger på ot och påståendet att LenaH följt koppens röst på cirkus, när det inte ens stämmer.

I detta inlägg håller Koppen cirkus för god, men samtidigt misstänkt :confused:

De jag vill sätta på goda sidan just nu är:
Habina - för främst hennes ändrade uppfattning om Q. #277 vilket gör att jag tom tror mig veta hennes roll
Cirkus - för att hon letar aktivt ulvar och skriver klokt helt enkelt
Novali - känns som hon jobbar lite för sig själv och jag tror mig ana hennes roll
Habina - trots att hon inte skrivit så mycket som hon brukar vill jag ha henne här(med ena foten på neutrala). Och visst var det hon som ulvarna ifrågasatt eller minns jag fel?

Neutrala men åt goda hållet:
Artline, BSF, bollen__ Sasse och KANSKE Snurrfian. (Har inte mycket uppfattning om henne än)

De jag vill ha på onda sidan är:
Sedna, motivering redan gjord
LenaH, för att jag tror hon hintat till lyan. Misstänker även Cirkus och har pratat flitigt med Lobelia innan hon dog

Känns som att Koppen försöker sprida misstankar lite här och där på konstiga grunder, frågan är vad det säger om Koppens roll? Att hon skulle vara god och veta något om min roll känns uteslutet, i och med att jag är god. Men jag ser det inte som helt uteslutet att Koppen är god och av en eller annan anledning teoriar som hon gör. Tål att funderas på!

Jag tar inte tillbaka min röst på Sedna.
Om jag inte lynchas denna gången, så skulle det inte förvåna mig om jag blir käket nästa gång. Och då är det ganska enkelt att räkna ut viljen sida Sedna står på.
Och som sagt; jag är beredd att offra mig för den goda sidans skull

Då är frågan vad man ska tro om Sedna och koppen. Cirkus parar ihop dem som ulv och ledarvarg. Efter det så börjar de rösta på varandra. Ett sätt att försöka visa att de inte hör ihop? Är båda onda? Är en ond? eller är ingen av dem onda?

Koppen verkar vela om vad hon tror om cirkus. Ett sätt att slippa granskas av cirkus?

Jag tycker Koppens inlägg varit genomgående röriga idag.

Den tunna teorin mot mig, som bygger på ett felaktigt påstående.

Misstankarna mot LenaH som bygger på ot och påståendet att LenaH följt koppens röst på cirkus, när det inte ens stämmer.

I detta inlägg håller Koppen cirkus för god, men samtidigt misstänkt :confused:

Känns som att Koppen försöker sprida misstankar lite här och där på konstiga grunder, frågan är vad det säger om Koppens roll? Att hon skulle vara god och veta något om min roll känns uteslutet, i och med att jag är god. Men jag ser det inte som helt uteslutet att Koppen är god och av en eller annan anledning teoriar som hon gör. Tål att funderas på!
Var har jag i det inlägget cirkus som misstänkt?!

Habina - för främst hennes ändrade uppfattning om Q. #277 vilket gör att jag tom tror mig veta hennes roll
Novali - känns som hon jobbar lite för sig själv och jag tror mig ana hennes roll
Habina - trots att hon inte skrivit så mycket som hon brukar vill jag ha henne här(med ena foten på neutrala). Och visst var det hon som ulvarna ifrågasatt eller minns jag fel?

Artline, BSF, bollen__ Sasse och KANSKE Snurrfian. (Har inte mycket uppfattning om henne än)

LenaH, för att jag tror hon hintat till lyan. Misstänker även Cirkus och har pratat flitigt med Lobelia innan hon dog

Se sista meningen

SUCK!!!
Det är ju LenaH jag skriver om där! Eller skulle JAG ha pratat flitigt med Lobelia?!
Vore ju oerhört puckat!

Var har jag i det inlägget cirkus som misstänkt?!

Långt ner i inlägget, jag har markerat.

Då är frågan vad man ska tro om Sedna och koppen. Cirkus parar ihop dem som ulv och ledarvarg. Efter det så börjar de rösta på varandra. Ett sätt att försöka visa att de inte hör ihop? Är båda onda? Är en ond? eller är ingen av dem onda?

Koppen verkar vela om vad hon tror om cirkus. Ett sätt att slippa granskas av cirkus?
Jag är nästan 100 på att @cirkus har fel, jag tror att @Koppen har rätt i att @Sedna är ulv.

LenaH röstar på Sedna för att jag tror att Koppen verkligen är något på spåren.
Jag tycker också att hon (Sedna alltså) resonerade väldigt märkligt och långsökt i sin teori om att @Habina skulle vara beskyddstjuven.

Off storyn men vad ilsket det blir här med jämna mellanrum? Är det vanligt i såna här lekar? Jag menar, att bli utsatt för teorier hör ju till leken, är väl inget att hänga upp sig på?

Jag är nästan 100 på att @cirkus har fel, jag tror att @Koppen har rätt i att @Sedna är ulv.

LenaH röstar på Sedna för att jag tror att Koppen verkligen är något på spåren.
Jag tycker också att hon (Sedna alltså) resonerade väldigt märkligt och långsökt i sin teori om att @Habina skulle vara beskyddstjuven.
Det som talar för att koppen ska ha rätt är att hon är väldigt envis. Hade varit vågat spelat som ulv annars.

Röstlista DL3

11.00 Koppen röstar på Sedna
12.56 Habina röstar på snurrfian
12.57 Sedna röstar på koppen
13.37 Sasse röstar på Snurrfian
17:48 LenaH röstar på Sedna

Sedna 2
Snurrfian 2

Koppen 1

1. cirkus -> jag
2. Artline tycker jag har kommit med bra reflektioner efter DagDL1. Just nu så kan jag inte se henne som annat än neutral
3. Snurrfian -> är jag skeptisk mot. Även om jag inte är säker så tänker jag att hon *kan* vara ond utanför lyan och ha följt Mirtai. Så hon får vara mot det lite ondare hållet
4. Koppen -> alltid extremt svårtolkad. Även hon är potentiell att vara en som följt en ulv. MEN det finns några saker som talar för att hon faktiskt inte är ond. Förvirringen i all ära, men den kanske har ett skäl? Jag kommer nog inte lägga rösten där idag för jag tror faktiskt jag har en roll åt henne.
5. sedna ->också en potentiell ulv i min bok. Hennes första röst på fio skaver och sen följde Koppen henne. Idag så lägger Koppen sin röst där. Jag tänker såhär. Antingen så är det så att Koppen är ond och försöker avleda från sig själv - då borde Sedna vara ulv. Det finns ju ett annat scenario också varför Koppen lagt rösten på Sedna och i båda fallen är Sedna ulv.
6. Hjartagna ->en jag inte har något riktigt grepp om faktiskt. Har inte stuckit ut alls, vill gärna se mer av henne. Neutral kanske mot lite god.
7. Blacksmithfarm ->en annan jag alltid har svårt att läsa. Hon teoriar vettigt och kanske fick hon kalla fötter igår när så många röstade på bollen__ för hon var inte säker där. Synd att hon valde fio, men det säger egentligen ingeting om var hon står. Så jag sätter henne åt det neutrala hållet kanske försiktigt god för jag tycker ändå hon letar ulvar och verkar osäker..
8. bollen__ tror jag är god. Dels köper jag hennes förklaringar helt och hållet. Röststatistiken är inte så kul, men hon försvarar sig på ett sätt som ger mig god-vibar. Jag tror till och med jag vet hennes roll. Dessutom finns det andra omständigheter som gör att jag tror att hon kan vara god. (har jag fel så kan jag pudla ner mig på muggen)
9. Mirtai ->ULV
10. Lobelia -ULV
11. Habina vet inte. Hon har inte givit mig några ond-vibbar, lite vindflöjel i DagDL1 och hon la ju rösten rätt tillslut. Hon nappade inte på min krok, mer än att hon noterade och reagerade. Kanske god. Neutral mot god.
12. quarter4ever - förlåt att jag använde dig som lockbete i DL1. Det funkade och du tog med en ulv i döden. RIP.
13. LenaH Vet inte. LenaH är alltid en skicklig rackare. Jag har inte hittat något som tyder på ondhet (mer än henns röst på mig då'rå O_o) men jag har heller inte hittat något som tyder på godhet. Så hon får förbli neutral.
14. fio - Spike eremiten som jag tror stoppade käket NattDL1.
15. Sasse - vet inte. Ännu en som kan få mig längst upp på läktaren. Ungefär som med LenaH. Inget som tyder vare sig på det ena eller det andra.
16. Novali01 - en nybörjare som kämpar på rätt så bra tycker jag allt. Kommer med vettiga tankar och den sedavanliga ulvspelsnojan. Jag tror att hon spelar ensam och jag tror att hon är god.
17. thoora ännu en som jag inte riktigt har grepp om, men hon har heller inte fått mig att få igång ulvradarn. Jag skulle gärna se mer tankar från henne, men jag sätter henne som försiktigt god.

Så det lämnar mig att försöka rösta. Den som jag trots allt reagerar mest på är Sedna. Jag är ju ruskigt osäker på Koppen, men det finns faktiskt några omständigheter som talar för att hon är god. Om hon är ond så tror jag ond utanför lyan (som följt en ulv i DL1) och att hon kanske försöker rikta bort blickarna från sig själv- kanske genom en röst på en hon vet är ulv . Så idag:

cirkus röstar på Sedna

Artline röstar på Sedna

Med tanke på hur säker koppen är så tror jag hon är något på spåret. Sedan känns Sednas röst på koppen mer som en hämdröst än ett försök att hitta ulvar.

Off storyn men vad ilsket det blir här med jämna mellanrum? Är det vanligt i såna här lekar? Jag menar, att bli utsatt för teorier hör ju till leken, är väl inget att hänga upp sig på?

Klart man får stå ut med misstankar, men det får vara på en schysst nivå kan jag tycka. Det är en sak att bli utsatt för misstankar och teorier, en annan när teorierna bygger på hittepå och förvrängningar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18