Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr koppen, jag vet inte Sednas roll men jag vet min och jag är inte ond.
Däremot har jag inget emot att lynchas om det hjälper goda sidan. Dock tror jag att jag kan behövas senare.
Förhoppningsvis kanske någon kommer in med lite info sen. :) jag vet inte hur jag ska förklara bättre.

Om man läser rollistan så är det två roller som kan behövas senare - det ena är Cordelia (ifall att Doyle dör) det andra är Faith (ifall att Angel blir omvandlad).

Om man läser rollistan så är det två roller som kan behövas senare - det ena är Cordelia (ifall att Doyle dör) det andra är Faith (ifall att Angel blir omvandlad).
Jamen dåså om ingen annan god roll gör nytta senare så kan ni rösta ut mig :) då kanske ni kan få lite svar på vilka som är onda för jag är det inte och jag ser fler goda roller som kan vara bra lite senare. :)

Jamen dåså om ingen annan god roll gör nytta senare så kan ni rösta ut mig :) då kanske ni kan få lite svar på vilka som är onda för jag är det inte och jag ser fler goda roller som kan vara bra lite senare. :)

Fast vadå? jag har inte planerat att rösta på dig öht.
Dessa två är det som används mest just senare - sen är förstås röstfifflaren en viktig roll mot slutet också.

Ja då återstår bara en av mina huvudmisstänkta; Sedna.

Koppen röstar på Sedna

Hon verkade väldigt säker på att ulvarna försöker komma åt Faith. Vilket iof är rimligt men hon sade det lite väl tätt inpå DL för att det ska verka påläst.
:D

Du ser inte att Habina, fio, bollen, snurrfian, Hjartagna och faktiskt du själv skrivit lite också? ;)

Att hitta ulvar tycker jag sällan handlar om att titta på kvantitet utan om kvalité, t.ex. vem teoriar och försöker driva leken framåt vs. vem hänger mest med utan att tillföra så mycket. Tycker det är skillnad på att skriva lite och inte sticka ut. :)
Här talar Sednas röststatistik emot henne och det hon skriver här. Isåfall borde hon röstat på onda tänker jag.

Fast vadå? jag har inte planerat att rösta på dig öht.
Dessa två är det som används mest just senare - sen är förstås röstfifflaren en viktig roll mot slutet också.

Nej jag menade inte just dig cirkus :) utan de som uttryckte misstankar, kanske inte skulle skrivit det i samma inlägg som jag citerade dig!

Jag har börjat gå igenom leken från start igen. Men känner mig väldigt lost. :/

Men i DL2 röstade du och BSF samtidigt. Såvida ni inte satt brevid varann så tror jag att det är ganska osannolikt att två ulvar skulle rösta samma minut.
Och din röst på fio skulle jag vilja höra mer av :)
Jag vill tro att du har en god roll iom det du skriver, men så har ulvar också skrivit. Inte längesen alls faktiskt men minns inte viljen lek.
Så att du har en stark roll är jag beredd att tro på men en stark god? Inte lika säker

Jag tror det fins skäl att tro att bollen__ är god faktiskt. Hon har röstat lite oturligt, men jag köper hennes förklaringar. Dessutom så tror jag att hon la sin röst på fio i DL2 för att denne hade flest röster förutom hon själv och ville tippa över åt det hållet hellre än att åka själv. Hennes röstmotivering i DL2 förstår jag, även om hon hade fel.

Jag har ett pussel med några goda roller och bollen__ har i nuläget kvalat in på en god-plats.

De jag har lite extra OBS! på är
Sedna
Koppen
Snurrfian

Faktum är att Koppens röst på Sedna inte sätter någon av dom i bättre dager alls. Det kan vara en lite desperat handling av en ond Koppen att försöka skaka av sig mina misstankar om att hon som ledarvarg följde en ulva-röst

Sen finns det naturligtvis en till som jag inte har hittat något misstänkt på ännu.

Men i DL2 röstade du och BSF samtidigt. Såvida ni inte satt brevid varann så tror jag att det är ganska osannolikt att två ulvar skulle rösta samma minut.
Och din röst på fio skulle jag vilja höra mer av :)
Jag vill tro att du har en god roll iom det du skriver, men så har ulvar också skrivit. Inte längesen alls faktiskt men minns inte viljen lek.
Så att du har en stark roll är jag beredd att tro på men en stark god? Inte lika säker
Ja, du menar Bsf's ändring till fio och min röst kom samtidigt?! Jag visste inte att hon skulle ändra men naturligtvis ville jag inte att hon skulle rösta på mig. Det som gjorde att jag trodde att fio var ond var just att hon skrev att bsf skulle ha info om mig. Jag tyckte det kändes knepigt av en god att skriva det. Och då kändes det rimligt att rösta på fio.

Börjar vela lite...
Det skaver lite ang @LenaH . Hon följde dels min fåniga röst på @cirkus igår, som hon sedan ändrar i sista minuten till @bollen__ dels skriver hon nästan samma sak som Sedna kring nattens val av käk efter första DL.
Och i #507 skriver BSF ungefär samma tankar som jag har.

Rösten på Sedna står kvar tillsvidare. Hade dock vart najs att hitta hennes kollega innan DL

Jag tror det fins skäl att tro att bollen__ är god faktiskt. Hon har röstat lite oturligt, men jag köper hennes förklaringar. Dessutom så tror jag att hon la sin röst på fio i DL2 för att denne hade flest röster förutom hon själv och ville tippa över åt det hållet hellre än att åka själv. Hennes röstmotivering i DL2 förstår jag, även om hon hade fel.

Jag har ett pussel med några goda roller och bollen__ har i nuläget kvalat in på en god-plats.

De jag har lite extra OBS! på är
Sedna
Koppen
Snurrfian

Faktum är att Koppens röst på Sedna inte sätter någon av dom i bättre dager alls. Det kan vara en lite desperat handling av en ond Koppen att försöka skaka av sig mina misstankar om att hon som ledarvarg följde en ulva-röst

Sen finns det naturligtvis en till som jag inte har hittat något misstänkt på ännu.
Och jag hoppas att jag kan övertyga dig att ändra uppfattning om min roll
Ja, du menar Bsf's ändring till fio och min röst kom samtidigt?! Jag visste inte att hon skulle ändra men naturligtvis ville jag inte att hon skulle rösta på mig. Det som gjorde att jag trodde att fio var ond var just att hon skrev att bsf skulle ha info om mig. Jag tyckte det kändes knepigt av en god att skriva det. Och då kändes det rimligt att rösta på fio.
Fullt förståeligt :)

Ja då återstår bara en av mina huvudmisstänkta; Sedna.

Koppen röstar på Sedna

Hon verkade väldigt säker på att ulvarna försöker komma åt Faith. Vilket iof är rimligt men hon sade det lite väl tätt inpå DL för att det ska verka påläst.

Här talar Sednas röststatistik emot henne och det hon skriver här. Isåfall borde hon röstat på onda tänker jag.

Jag har aldrig skrivit att jag trodde ulvarna försökt käka faith! Du kom med det påståendet redan igår och jag kommenterade, men du svarade inte. Så nu drar du upp det igen, varför vägrar du konstant att läsa vad jag skriver?

Detta är de inlägg jag skrev efter käket

Det finns fler alternativ; att ulvarna försökt käka faith eller en skyddad.

Rollistan blev verkligen högaktuell direkt. Efter genomläsning kan jag inte hitta fler scenarion än du redan nämnt.

Här är inlägget från igår där du kommer med detta påstående

Sedna och LenaH skriver nästan samma sak när de nämner käket för senaste natten. Att ulvarna troligtvis försökt käka Faith. Det har jag reagerat på iaf. Och iof är det inte så konstigt bfaith är den enda som kan döda en ond Angel, så Faith är väl den som ulvarna helst vill ha ut.
Mer i nästa inlägg

Min kommentar, men du läser helt tydligt inte vad jag skriver. Att förvränga känns ulvigt. Det är bara ulvar som tjänar på sånt.

Hmm.. Jag konstaterad väl bara vilka alternativ som fanns och att q4 verkade fått med alla tänkbara alternativ i sin sammanställning.

Ditt övriga påstående om min röstningsstatistik är också tunt som vatten. En förstadagröst är ofta svår och i DL2 kände jag mig skeptisk mot alla röster som kom snabbt på fio (och fio var god!). Rösten på bollen kan du inte säga något om än eftersom vi inte vet Bollens roll, eller du kanske vet?

Vet du vad jag tror. Att du är en ulv och att ni i lyan börjar tycka det känns motigt. Så detta är ett desperat försök att få ut en god. Förstår då varför du riktar in dig på mig med tanke på att andra uttryckt tveksamheter kring min roll och cirkus teori om dig som ledarvarg (och mig som ulv).

Hmm... *springer och kollar vilka som röstat/misstänkt bollen*

Jag har aldrig skrivit att jag trodde ulvarna försökt käka faith! Du kom med det påståendet redan igår och jag kommenterade, men du svarade inte. Så nu drar du upp det igen, varför vägrar du konstant att läsa vad jag skriver?

Detta är de inlägg jag skrev efter käket

Här är inlägget från igår där du kommer med detta påstående

Min kommentar, men du läser helt tydligt inte vad jag skriver. Att förvränga känns ulvigt. Det är bara ulvar som tjänar på sånt.

Ditt övriga påstående om min röstningsstatistik är också tunt som vatten. En förstadagröst är ofta svår och i DL2 kände jag mig skeptisk mot alla röster som kom snabbt på fio (och fio var god!). Rösten på bollen kan du inte säga något om än eftersom vi inte vet Bollens roll, eller du kanske vet?

Vet du vad jag tror. Att du är en ulv och att ni i lyan börjar tycka det känns motigt. Så detta är ett desperat försök att få ut en god. Förstår då varför du riktar in dig på mig med tanke på att andra uttryckt tveksamheter kring min roll och cirkus teori om dig som ledarvarg (och mig som ulv).
Tyvärr Sedna ;) min röst står kvar.
Om du röstar på mig idag så är jag ännu mer övertygad.
Om jag blir käk imorgon så lär goda sidan övertygas.
Jag är beredd att offras om det kan få ut en ulv

Tyvärr Sedna ;) min röst står kvar.
Om du röstar på mig idag så är jag ännu mer övertygad.
Om jag blir käk imorgon så lär goda sidan övertygas.
Jag är beredd att offras om det kan få ut en ulv

Självklart seglar du upp som min huvudmisstänkta eftersom din röst bygger på hittepå. Jag vet att jag är god. En god vinner inget på att hitta på felaktigheter om en annan god.

Är du också med enbart för att rösta på @LenaH?
"Nej rösta inte ut våran ledare!"
Du nämner både Angel och beskyddstjuv, hintar du om att du har dubbelnick i leken?
Eller så kan man tolka Lobelias fråga till LenaH som "är du ond utanför lyan?"
Spela inte oskyldig och perfekta roller för dubbelnick.
"Jag frågar igen, är du ond utanför lyan??"

Ja du vet väl att @Novali01 inte finns på riktigt? :angel:
"Jag tror jag är till hjälp för er ulvar"
:cool:
Är det långsökt? Jag vill tro att jag är nåt på spåret. Hon känns som ond utanför lyan

"Nej rösta inte ut våran ledare!"

Eller så kan man tolka Lobelias fråga till LenaH som "är du ond utanför lyan?"

"Jag frågar igen, är du ond utanför lyan??"

"Jag tror jag är till hjälp för er ulvar"
:cool:
Är det långsökt? Jag vill tro att jag är nåt på spåret. Hon känns som ond utanför lyan

Jag förstår inte riktigt hur du tänker ssärskilt inte med det jag kursiverat.

Menar du att Lobelia skulle skrivit (i nån form av omskrivning) "Nej, rösta inte ut vår ledare" och syftat på LenaH?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar