Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I det läget så gissar jag attvi kommer ha två spelare som försöker bli utröstade, Angel och en ulv som vill bli utröstad för att kunna käka Angel nästa natt-dl.

Då gäller det verkligen att vi goda har tungan rätt i mun. Då båda lär ha någon "förkämpe" som motiverar just den utröstningen. Den goda som vet vem Angel är respektive den onda som vet att det är en ond som försöker luras.
Fast hittills ser jag ingen som försöker bli utröstad?

I det läget så gissar jag attvi kommer ha två spelare som försöker bli utröstade, Angel och en ulv som vill bli utröstad för att kunna käka Angel nästa natt-dl.

Då gäller det verkligen att vi goda har tungan rätt i mun. Då båda lär ha någon "förkämpe" som motiverar just den utröstningen. Den goda som vet vem Angel är respektive den onda som vet att det är en ond som försöker luras.
Varför skulle en ulv försöka bli utröstad? Vi räknade väl ut att det var fyra ulvar. Är sedna ulv så är det bara en kvar?

Det skulle alltså betyda att spökulven outar sig? Alt. Ledaren men den kan inte kommunicera med ulvarna i lyan...

Varför skulle en ulv försöka bli utröstad? Vi räknade väl ut att det var fyra ulvar. Är sedna ulv så är det bara en kvar?
Är det bara en ulv kvar så vill den så klart inte bli utröstad. Tänkte inte så långt. Räknade med att vi har 4 onda kvar nu och om Sedna är ulv så är det 3 kvar. Men när bara en kan käka så lär inte den försöka bli utröstad. Men någon av de onda utanför lyan kan ta på sig samma roll med samma resultat. Vi kanske röstar ut en ond och ulvarna har i så fall med säkerhet hittat Angel

Grejen är att om vi är säkra på vem den sista ulven är så kan vi lyckas utan att offra Angel. @Gabby_Ossi - kan ledarvargen käka om den är ensam kvar?
Precis.
Om Sedna är ulv, vilket jag tror, så kommer det vara en kvar. Hittar vi den sista ulven imorgon så kan de inte käka både Faith och Angel. Men som du skriver - det bygger på att vi är säkra på att vi får ut den sista ulven - och att den inte hinner käka ledaren. (för jag tror inte att ledaren får ta över käk om den inte hunnit hamna i lyan?)

Försöker förstå rollerna...
faith överlever en attack ju vilket borde betyda att de onda inte hittat Faith? Eller kan det vara det som hände senaste natten kanske?

Precis.
Om Sedna är ulv, vilket jag tror, så kommer det vara en kvar. Hittar vi den sista ulven imorgon så kan de inte käka både Faith och Angel. Men som du skriver - det bygger på att vi är säkra på att vi får ut den sista ulven - och att den inte hinner käka ledaren. (för jag tror inte att ledaren får ta över käk om den inte hunnit hamna i lyan?)
Om ulven käkar ledaren så dör ju en ulv :) Då blir det fortfarande bara en kvar som kan äta.

Det där förstår jag inte? Alltså - jag förstår vad du säger men jag (och Bsf tror jag) menar att ledarvargen inte kan äta om den är ensam kvar.
Det var meningen "och att den inte hinner käka ledaren". Jag tänkte på. Det lät som att ledaren också fick vara med i lyan om ulven käkade den.

Det var meningen "och att den inte hinner käka ledaren". Jag tänkte på. Det lät som att ledaren också fick vara med i lyan om ulven käkade den.
Aha.

Jag inser att ingen Angel eller annan roll med info tänker kliva fram ikväll och då kan vi hoppas på att om Faith blir käkad att den som är Angel försöker bli lynchad men det beror nog lite på vem som har rollen.

Men om ulven käkar ledaren så dör ulven. Då är det en ond mindre att få ut.
Ja, en ond mindre men ledaren hamnar ju då i lyan och kan då käka så jag tycker nog att tanken att ta de ursprungliga lyaulvarna är det bästa. Om vi nu skulle ha förmånen att välja! :p

Ja, en ond mindre men ledaren hamnar ju då i lyan och kan då käka så jag tycker nog att tanken att ta de ursprungliga lyaulvarna är det bästa. Om vi nu skulle ha förmånen att välja! :p
Jag håller med dig men i reglerna står det att "Goda vinner när alla onda är döda" då blir en ond på köpet riktigt bra :D (men gabby kanske ändrar när den sista ulven ryker? Leken blir rätt konstigt om det inte finns några ätande)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 143
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar