Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror också att fio kan ha stoppat käket, men hur hon kunde tro att bsf visste det förstår jag inte. Det lär ju inte ha stått i spioninfon att fio stoppade käk.

Jag hade ingen aning om att hon kunde vara eremit då hade jag ju inte ha röstat på henne.

För att bsf hade henne svagt åt det godare hållet tror jag är svaret - hon trodde väl helt enkelt att bsf förstått att hon var Spike och att spioninfon innehöll att Spike stoppat käket. Jag tror att fio skrev nånstans att hon trodde det

Fast varför är det misstänkt att jag ser till att göra en röständring för att visa att din teori om mig var fel? Vad skulle jag gjort? Hållt käft och hoppats att den som har den rollen som jag tro ratt du trodde att jag hade inte sa emot?Som ond kanske jag vågat chansa och hållt tyst om det. Men som god känns det inte som min sida skulle gagnas av sådant.
:)

Sedan gick det ju åt skogen i och med att jag ändrade röst till fio, jag var stressad och hann inte tänka klart.
Jag tyckte det var läskigt att så "många" (två) följde min röst på bollen__ (speciellt då det påpekades att jag nog kunde tänkas ha info...) och jag tycker att det är läskigt att så "många" "följde" min röst på fio (också två... som kommer efter min ändring då).
Fio hade jag fel om, frågan är om resten bara är egoistisk ulvspelsnoja från min sida eller om det ligger något i det?
jag håller på och försöker reda ut det....

Har internet en stund igen :)
Det var bajs att fio var god. Förmodligen har lyan det jättebra nu, speciellt om jag blir lynchad imorgon. Dock så finns det viktigare roller än min, så det kanske kan gynna goda sidan i slutändan om jag åker.
Nu måste jag leka från mobilen resten av tiden och jag avskyr det. Dessutom knappt någon mottagning. :/

Snabb genomgång innan jag ska gå och lägga mig:

Röster på fio:
Hjartagna
Snurrfian
Jag
bollen__
Mirtai

bollen__ ville skydda sig själv antar jag, så där har jag inte mycket att säga om. Den rösten kom dessutom samma minut som min.
Två minuter senare lägger Mirtai sin röst.

Röster på bollen:
Jag, fast den ändras...
fio (lynchas som god)
Novali01
LenaH
Sedna

Om både bollen_ och fio är goda så kan ulvarna välja vilken som helst av dem att rösta på. LenaH skriver att hon blir misstänksam mot alla röster på fio, försöker hon verka som en god som gör allt för att rädda en annan god?
Sednas röst kommer samma minut som LenaHs (har inte läst om hennes motivering, så jag minns inte vad hon skrev. (får kolla upp det)

Summan av detta blir att jag tycker att Mirtais röst på fio (den sista som visar sig bli avgörande i lynchen) skaver och att jag inte vågar godförklara LenaH eller Sedna för att de försökte "rädda" en eventuellt god boll...

Så ser mitt läge ut för tillfället. Nu måste jag sova, ska försöka titta in via mobilen när jag har tid under dagen imorgon (snälla skriv inte flera hundra sidor:p)

Röster på fio:
Hjartagna
Snurrfian
Jag
bollen__
Mirtai

bollen__ ville skydda sig själv antar jag, så där har jag inte mycket att säga om. Den rösten kom dessutom samma minut som min.

Röster på bollen:
Jag, fast den ändras...
fio (lynchas som god)
Novali01
LenaH
Sedna

Om både bollen_ och fio är goda så kan ulvarna välja vilken som helst av dem att rösta på. LenaH skriver att hon blir misstänksam mot alla röster på fio, försöker hon verka som en god som gör allt för att rädda en annan god?
Sednas röst kommer samma minut som LenaHs (har inte läst om hennes motivering, så jag minns inte vad hon skrev. (får kolla upp det)

Summan av detta blir att jag tycker att Mirtais röst på fio (den sista som visar sig bli avgörande i lynchen) skaver och att jag inte vågar godförklara LenaH eller Sedna för att de försökte "rädda" en eventuellt god boll...

Så ser mitt läge ut för tillfället. Nu måste jag sova, ska försöka titta in via mobilen när jag har tid under dagen imorgon (snälla skriv inte flera hundra sidor:p)

och du är säker på att du är med imorgon och har typ 100 sidor att läsa:confused:

dessa inlägg har jag hakat upp mig på.
Fick bara för mig att "kan Mirtai försöka hinta om sin roll som ledarvarg?!"
Fråga mig inte varför men jag vill lyfta fram det och se om det har nån som helst substans i det.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Även @Habina s inlägg #278. Hon gör en helomvändning gällande Q. Eller uppfattning iaf.( Hur ska man formullera sig utan att det ska bli fel!! :banghead: ) Men jag tror mig ana vilken roll Habina sitter på O_o

Jag känner mig så fruktansvärt osäker på alltihop och det enda jag vet är att det bästa är att få ut spök-ulven. Jag har bara ingen aning om hur den ska hittas. Jag tänker såhär - den lär ju inte räcka upp handen och säga här är jag - rösta på mig. Tvärt om, den lär hålla låg. låg profil och inte nämna spökulven. Eller så är det precis tvärt om att den som nämnt att vi måste få ut spökulven gör det för att inte bli misstänkt för att vara just spökulven. Eller tvärt om. Eller tvärt om. FAN.

Och så skriver jag själv ett långt inlägg där jag i praktiken bara skriver om spökulven. O_o

En annan fundering - hur kan man tänka sig att ledarvargen visar sig för lyan - kan det vara genom att rösta likadant som första ulven som röstar. Nu vet vi ju inte vem som var första ulven att rösta och Lobelia röstade som nummer 3 på fio så det spåret ger ju inget alls. Dessutom så inser jag att det är tveksamt att en ulv lägger en tredjeröst på en annan ulv.Kan det vara så att Snurrfian följer Mirtai? och Snurris i så fall är ledarvargen och Mirtai kanske rent av är spökulven - hon håller ju väldigt låg profil?

Äh jag måste rösta nu. Innan mitt rödvin gjort hjärnan helt platt.

cirkus röstar på Mirtai enligt tanken att snurrifan eh . jag menar Snurrfian kanske följer en annan ulv (Mirtai) för att visa att hon är ond utanför lyan. Och eftersom vi helst vill ha ut spökulven så tänker jag att Mirtai är ulv och Snurris utanför lyan

För övrigt är samma resonemang applicerbart på de som röstade på fio...

Jag har läst lite bakåt i leken och de jag tycker jag hittar minst substans från är @Mirtai och @Snurrfian , det vore helt klart trevligt att läsa mer från er.
(hittade dock att @cirkus och @Snurrfian dragit mina funderingar ett varv till och nu fattar jag hur du menar cirkus, sorry för att jag helt missade det tidigare)

Skummast just nu är nog ändå fios påhakning på BSF, q:s sammanställning av BSF:s inlägg var klart intressant.

19 minuter kvar att vela, enligt min klocka...

Artline röstar på Snurrfian.

Jag tror hon kan vara ledarvarg som försökte hinta till Lobelia. Jag tror hon lade andra rösten på Q4 i hopp om att fler skulle följa med där så hon kunde rädda Lobelia. Visst hon kunde ha röstat på fio men jag tror hon tyckte att rösten på Q var diskretare,

Alltså ber om ursäkt om dett a blir knölogt men jag ser inte rutqn man skriver i på mobilen, blir galen.
Iaf så när jag titta igenom leken reagera jag lite på detta. Koppen lyfter en tanke om Mirtai som ledarvarg. Sen cirkus, då är snurrfian ledarvarg och mirtai ulv. Och sen kommer artline med snurrfian som ledarvarg, igen.
Kan inte riktigt ta på vad jag reagerar på dock. Jag får tänka vidare helt enkelt men ville lyfta det ifall någon annan har några tankar?

Spike/fio kunde bara stoppa käk en gång? Sedan hade fio varit vanlig god? Och vi tror att hon använde sig av det inatt? Det är ju isåfall bra att hon hann använda sin förmåga.

Röster på fio:
Hjartagna
Snurrfian
Jag
bollen__
Mirtai

Röster på bollen:
Jag, fast den ändras...
fio (lynchas som god)
Novali01
LenaH
Sedna

Fast Lena H o Sedna röstade ju på mig? Antar att det blev fel när du skrev där :p

@bollen__

jag kan förtydliga hur jag tänker:

Jag tänker att ledarvargen försöker visa sig för lyan genom att rösta likadant som första bästa ulv som röstar. I DL1 fanns två versioner på hur detta kunde gått till. Antingen de som la röst ett och två på fio. Dvs Sedna som ulv och Koppen som ledarvarg. Eller de som la röst ett och två på q4. Mirtai som ulv och Snurrfian som ledarvarg.

Nu vet vi ju att fio var god och det gör att det första scenariot känns än mer möjligt, dvs Sedna som ulv och Koppen som ledarvarg.

Spike/fio kunde bara stoppa käk en gång? Sedan hade fio varit vanlig god? Och vi tror att hon använde sig av det inatt? Det är ju isåfall bra att hon hann använda sin förmåga.
Kanske ska skriva färdigt tankegången också. Det jag tänkte var att när vi nu förlorade en god är det ju bättre att det är en god som gjort slut på sina förmågor iaf.

Edit god inte gös. Mobiljävel

jag är fortfarande inne på att stoppa ulvpöket från att kunna rösta dolt kan vara bra att göra- någon som har en bra idé om vem som är Lillah?

@bollen__

jag kan förtydliga hur jag tänker:

Jag tänker att ledarvargen försöker visa sig för lyan genom att rösta likadant som första bästa ulv som röstar. I DL1 fanns två versioner på hur detta kunde gått till. Antingen de som la röst ett och två på fio. Dvs Sedna som ulv och Koppen som ledarvarg. Eller de som la röst ett och två på q4. Mirtai som ulv och Snurrfian som ledarvarg.

Nu vet vi ju att fio var god och det gör att det första scenariot känns än mer möjligt, dvs Sedna som ulv och Koppen som ledarvarg.
Tack!
Jag reagerade lite att Artline hade lite lik teori som du också. Men ni kanske diskuterat det tidigare så hon hade liknande tankar som du, eller kan det vara en ulv som använder sig av din teori?

Jag har några lösa tankar om saker och ting.

Jag tror också att Spike stoppade käket inatt. Hoppas nu bara att Angel skyddar rätt person som med viss säkerhet pekade på att så var fallet - för den lär ju sitta på spioninfon.

De som jag tror behöver granskas är de fyra jag nämnt i inlägget ovan - alla lär inte vara onda eftersom min tanke är "samma" för alla fyra. Men eftersom jag tror att jag ligger pyrt till för att bli käk så vill jag att ni andra kollar på det sen.

@quarter4ever - jag vet inte vem som är spöket, jag vet inte ens vem som är ulv :( däremot så har jag ju några jag misstänker. Å andra sidan så *tror* jag att spöket gjort allt för att hamna i mängden så den lär inte ha lagt tidig röst just med risken att avslöjas som ulv somledarvargen följer (enligt mina tankar jag har)

Tack!
Jag reagerade lite att Artline hade lite lik teori som du också. Men ni kanske diskuterat det tidigare så hon hade liknande tankar som du, eller kan det vara en ulv som använder sig av din teori?

Näe, inget vi har diskuterat.

Hon använder samma teori som jag men jag tycker att hon kommer till en märklig röst faktiskt
Jag är förvånad över att hon i så fall väljer att rösta på Snurrfian, den potentiella ledarvargen enligt hennes teori, Jag ser det som viktigast att få ut spök-ulven och den lär ju inte vara "följare" så hon *borde* ha röstat på Mirtai tycker jag.

jag är fortfarande inne på att stoppa ulvpöket från att kunna rösta dolt kan vara bra att göra- någon som har en bra idé om vem som är Lillah?
Ja det vore bra, då är det bara Freds röst som är dold och den är ju förhoppningsvis en fördel.
Men jag vet inte riktigt hur vi ska hitta ulvspöket. Den spelaren lär väl inte vilja utmärka sig så den blir misstänkt iaf.

Näe, inget vi har diskuterat.

Hon använder samma teori som jag men jag tycker att hon kommer till en märklig röst faktiskt
Jag är förvånad över att hon i så fall väljer att rösta på Snurrfian, den potentiella ledarvargen enligt hennes teori, Jag ser det som viktigast att få ut spök-ulven och den lär ju inte vara "följare" så hon *borde* ha röstat på Mirtai tycker jag.
så du är inne på Mirtai som främsta ulvspökekadidat ändå? trots att hon la första rösten på mig i dl1?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar