Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

Spike hade blivit fångad i gränslandet mellan den verkliga världen och… någon annanstans. Han kunde synas och höras, men inte röra något. Och vad värre var, han var inte ensam där, det var någon som hade honom i sitt våld.... Det var seriemördaren Pavayne som samlade in själar och skickade dem till helvetet för att själv undslippa den eviga plågan...

tumblr_nj1xpzEiRv1qalhmdo2_250.gif
tumblr_nj1xpzEiRv1qalhmdo3_250.gif

tumblr_nj1xpzEiRv1qalhmdo4_250.gif
tumblr_nj1xpzEiRv1qalhmdo1_250.gif

tumblr_nj1xpzEiRv1qalhmdo5_250.gif
tumblr_nj1xpzEiRv1qalhmdo6_250.gif

fio var Spike - Eremiten

NattDL 07.30 (på söndag ska ni få lite mer sovmorgon, lovar :p )

Slätar över? Nä, jag förklarar hur jag resonerade då.

Just nu, när jag läser ikapp har jag bara haft bollen__ som misstänkt, i och med försöket att få ut q igår.

Men ju mer jag får förklara mig för dig, desto knepigare tycker jag att du är. Hur kommer det sig att du släppte

Släppte?

Jag tyckte du agerade lite märkligt igår vid röstningen och sedan svängde du, kändes som du ville släta över det du skrivit. MEN jag tänkte nog inte hela vägen. Jag ser ett annat scenario där du är god!

Jag ville inte bara att du skulle förklara dig, utan jag ville även förklara vad jag tänkte för att få inputs, och det fick jag!

Uppdatering

Spike hade blivit fångad i gränslandet mellan den verkliga världen och… någon annanstans. Han kunde synas och höras, men inte röra något. Och vad värre var, han var inte ensam där, det var någon som hade honom i sitt våld.... Det var seriemördaren Pavayne som samlade in själar och skickade dem till helvetet för att själv undslippa den eviga plågan...

fio var Spike - Eremiten

Just det så nu blir det jätte jätte intressant att analysera denna röstningen !!!!

Ja det blir det verkligen!

Först var jag tveksam till varför fio skulle sättas utanför lyan pga Lobelias första röst, men jag insåg att det är rätt osannolikt att Lobelia skulle lägga röst nummer 3 på en kollega. Och jag är rätt förundrad över att fler inte insåg det utan att fio fick så många röster.

Dessutom så *tror* jag att Spike faktiskt stoppade käket inatt och det visste naturligtvis fio då valde hon att följa den första som kanske satte henne lite åt det gåda hållet för hon trodde nog att den hade info.

Jag har ingen lust att vara hämndgirig, men jag begriper verkligen inte varför Koppen röstar på mig. Hon PÅSTÅR att jag hänger kvar vid att q är ond utanför lyan vilket inte är sant. Jag har bara inte avskrivit den möjligheten. Och hon har inte på något vis svarat på varför det gör mig skum att jag inte avskriver den möjligheten.

Detta i kombination med första dagens röster - Sedna röstar fio, direkt efter så röstar Koppen på fio gör att jag är mer än misstänksam mot henne, jag tror att HON är ledarvargen. Så samma tankar som hur jag röstade FAST på de som röstade på fio i lynch ett lanserar jag härmed. Jag tror nämligen att jag ligger pyrt till för käk.

Jag ät fortfarande upptagen av fredagsmys med barnen och bara stulit tid men jag är tillbaka senare ikväll för detta är inget jag kan släppa !!!

Oj, märks det att jag druckit vin? Eller var mitt förra inlägg förståbart?
Förtydligande:

Jag tror att Koppen kan vara ledarvargen som visar sig genom att rösta direkt efter en annan ulv på samma person. Nu när vi vet att fio var god ser jag detta som ett tänkbart scenario.

Uppdatering

fio var Spike - Eremiten

Vila i frid:cry:
Du ska bli hämnad om det står i min makt att göra det!!

Dessutom så *tror* jag att Spike faktiskt stoppade käket inatt och det visste naturligtvis fio då valde hon att följa den första som kanske satte henne lite åt det gåda hållet för hon trodde nog att den hade info.
Jag är ganska övertygad om att fio stoppade käket i natt med tanke på vad hon skrev:
Vad gör ni? Ok läs mitt sista noga.

Jag sitter på den långsammaste uppkoppling eder då mobilsurf är Slut. Har tagit en kvart att skriva detta. Kan inte läsa inläggen. Men vill bara skriva att om jag lynchas så är det med mig som med q att jag alltid åker tidigt i första. Det vet jag
Med detta tror jag att hon försöker säga att hon utnyttjat sin kraft för att hon vet att hon ofta åker tidigt. Helt enkelt som ett svar på att jag tidigare skrev att jag hade sparat det till senare.

Har god lust att hiva ut mobilen genom fönstret, så less är jag på den nu. Men jag måste sova, så några tankar vill jag få ur mig först.

Jag misstänker att bollen__ är ulv, baserat på hur lynchningen vände från henne till goda fio.

Åt det godare hållet vill jag sätta q och bsf. Den första pga hur hon resonerat och kommit med teorier, den andra för sin röständring. Jag trodde hon var siare, skulle verkligen en ond ändra röst bara dör attt visa att hon ite är siare?

Resten är jag osäker på. Sedna tycker jag betett sig knepigtt mot mig, men det betyder inte att hon är ond.

Ledsen död alla stavfel, pekar inte gå tillbaka och ändra, eftersom jag inger ser bokstäverna förrän tre minuter senare. Hoppas ni fattar. Jag har inget emot att bli käkad i natt så jag slipper skriva från mobilen. ;)

Tror också att fio kan ha stoppat käket, men hur hon kunde tro att bsf visste det förstår jag inte. Det lär ju inte ha stått i spioninfon att fio stoppade käk.

Jag hade ingen aning om att hon kunde vara eremit då hade jag ju inte ha röstat på henne.

Postade för tidigt djäfla telefon !!:rage:
Jag har misstankar mot Mirtai och Bsf mef utgångspunkt hur allt blivit i det senaste
Jag har verkligen ingen aning alls , men är också inne på som @LenaH att det är nåt lurt.
Jag väljer att gå på den jag tror kan vara så listog att tänka flera steg framåt ,en som jag tror kan ha tänkt ut detta :
Quarter4ever röstar på cirkus

Fast varför är det misstänkt att jag ser till att göra en röständring för att visa att din teori om mig var fel? Vad skulle jag gjort? Hållt käft och hoppats att den som har den rollen som jag tro ratt du trodde att jag hade inte sa emot?Som ond kanske jag vågat chansa och hållt tyst om det. Men som god känns det inte som min sida skulle gagnas av sådant.
:)

Sedan gick det ju åt skogen i och med att jag ändrade röst till fio, jag var stressad och hann inte tänka klart.
Jag tyckte det var läskigt att så "många" (två) följde min röst på bollen__ (speciellt då det påpekades att jag nog kunde tänkas ha info...) och jag tycker att det är läskigt att så "många" "följde" min röst på fio (också två... som kommer efter min ändring då).
Fio hade jag fel om, frågan är om resten bara är egoistisk ulvspelsnoja från min sida eller om det ligger något i det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2