Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja fios "snabba" påhakande skaver faktiskt. Jag tyckte att jag var tydlig med att jag la en säkerhetsröst just för att jag inte var säker på att jag skulle hinna in i så här god tid innan DL. Bättre att ha röstat då och inte riskera att bli kickad.
Novali är ny, men det betyder inte att jag tycker att det känns mindre obekvämt att hon också följer mig.

Just nu vet jag inte vem jag ska rösta på om jag skulle ändra röst, dock...
Det är svårt att veta hur mycket överseende man ska ha med någon för den är ny. Även om Novalis röst är skum så hade hon väl skrivit att hon hade Bollen som en av sina misstänkta innan din röst?

Fio är också ganska ny. Men i tidigare leker så känns det som hon tänkt till lite mer och inte bara tagit den enkla vägen (som det är att följa din röst).

Eftersom det visade sig att Lobelia satt i lyan så känns det ju som att de som la röster på henne
(ingen ändrade heller) är lite åt det godare hållet, eller möjligen beskyddstjuven, för ledarvargen vet ju vilka som sitter i lyan, så den tror jag inte röstat på Lobelia.
Lobelia röstade först på fio, innan hon ändrade till mig ,det var i det läget en tredje röst på fio, vilket för mig indikerar att fio i vart fall inte sitter i lyan, för då verkar det inte vettigt att Lobelia lägger sin röst där.
Fio kan fortfarande vara ond utanför lyan förstås.

Ang rösterna på mig, så är det klart att de känns misstänkta för mig, men det är ändå rätt vanligt att goda röstar på goda, så det går inte att säga allt för tvärsäkert något om dem.
Bollens__ känns väl lite mer aningens misstänkt för mig, ffa som Lobelia sedan ändrar till mig också.
@cirkus
Här är det. Det var Qs resonemang kring fio som jag spann vidare på.

Ja precis, å det är det jag menar med att inte rösta på den man faktiskt tycker är skummast (nu har ju Habina skrivit att hon misstänkte Lobelia mest även om hon inte uttryckte det i tråden innan röstningen) och vända kappan efter vinden. Alltså att hon skulle ha röstat på Lobelia i tron att hon var god.
Ja. Jo. Det är klart att det är möjligt men det känns väldigt långsökt för mig.
Jag har @Habina på en helt annan roll.

Jag blir lite fundersam över att fio sätts utanför lyan av bsf för att Lobelia röstade på henne initialt. Det kan ju ha varit en ulv röstar på ulv röst (nån sorts alibi) och då var den ju ännu lättare att ändra. Tänker jag.
Precis det jag reflekterade över tidigare idag även om det då inte bara rörde bsf

dessa inlägg har jag hakat upp mig på.
Fick bara för mig att "kan Mirtai försöka hinta om sin roll som ledarvarg?!"
Fråga mig inte varför men jag vill lyfta fram det och se om det har nån som helst substans i det.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Även @Habina s inlägg #278. Hon gör en helomvändning gällande Q. Eller uppfattning iaf.( Hur ska man formullera sig utan att det ska bli fel!! :banghead: ) Men jag tror mig ana vilken roll Habina sitter på O_o

Du har fel om mig men är ändå lite nyfiken hur du får det till en hint?

Jag försöker hitta något vettigt att gå på men alla mina funderingar inser jag rätt snart att de faller platt... En fundering är om Fio är ulv så kanske Artline är ond utanför lyan och hennes mycket klena röstmotivering på BSF bara är ett sätt att visa lyan vem hon är. Men det är väldigt mycket om och eventuellt... O_o Och första dl är det ofta väldigt klena röstmotiveringar överlag...
Men samtidigt så verkar BSF inte alls hålla med om att hon har info, och att då Fio så snabbt och lätt väljer att följa henne och skriva att hon tror att hon har info så skulle det kunna vara en ulv som försöker få rösterna på en god.

Snurrfian röstar på Fio eftersom jag tror att hon är ulv som försöker få oss goda att rösta ut en god genom att påstå att någon annan sitter med info.

Jag är fortfarande i stallet och kan inte klippa och klistra inlägg från mobilen.. men jag har q på en roll som gör att jag håller fast vid min röst...

DL 2
13:01 Blacksmithfarm röstar på bollen__
17:37 fio röstar på bollen__
19:51 Hjartagna röstar på fio
19:57 Novali01 röstar på bollen__
21:08 Snurrfian röstar på Fio

bollen__: 3
fio: 2

Jag känner mig så fruktansvärt osäker på alltihop och det enda jag vet är att det bästa är att få ut spök-ulven. Jag har bara ingen aning om hur den ska hittas. Jag tänker såhär - den lär ju inte räcka upp handen och säga här är jag - rösta på mig. Tvärt om, den lär hålla låg. låg profil och inte nämna spökulven. Eller så är det precis tvärt om att den som nämnt att vi måste få ut spökulven gör det för att inte bli misstänkt för att vara just spökulven. Eller tvärt om. Eller tvärt om. FAN.

Och så skriver jag själv ett långt inlägg där jag i praktiken bara skriver om spökulven. O_o

En annan fundering - hur kan man tänka sig att ledarvargen visar sig för lyan - kan det vara genom att rösta likadant som första ulven som röstar. Nu vet vi ju inte vem som var första ulven att rösta och Lobelia röstade som nummer 3 på fio så det spåret ger ju inget alls. Dessutom så inser jag att det är tveksamt att en ulv lägger en tredjeröst på en annan ulv.Kan det vara så att Snurrfian följer Mirtai? och Snurris i så fall är ledarvargen och Mirtai kanske rent av är spökulven - hon håller ju väldigt låg profil?

Äh jag måste rösta nu. Innan mitt rödvin gjort hjärnan helt platt.

cirkus röstar på Mirtai enligt tanken att snurrifan eh . jag menar Snurrfian kanske följer en annan ulv (Mirtai) för att visa att hon är ond utanför lyan. Och eftersom vi helst vill ha ut spökulven så tänker jag att Mirtai är ulv och Snurris utanför lyan

För övrigt är samma resonemang applicerbart på de som röstade på fio...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar