Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att säkert låta förmågan komma till användning? Det finns ju risk att både bli käkad och att åka ut i lynch och då har ju förmågan helt gått till spillo.
Ja så gick mina funderingar igår faktiskt och jag kan tycka att det är smart att spela så i detta spelet oavsett att det är ännu bättre att ha det i slutet!
Det förutsätter ju att man är kvar till slutet, och med de snabba kast som kan hända i denna leken så tyckte iaf jag igår att det är bättre att ge de goda en chans att få fram vad som är sant och falskt och att samtidigt hindra att Angel blir omvänd direkt för det ser jag som det största hotet för den goda sidan att vinna öht.

Ja så gick mina funderingar igår faktiskt och jag kan tycka att det är smart att spela så i detta spelet oavsett att det är ännu bättre att ha det i slutet!
Det förutsätter ju att man är kvar till slutet, och med de snabba kast som kan hända i denna leken så tyckte iaf jag igår att det är bättre att ge de goda en chans att få fram vad som är sant och falskt och att samtidigt hindra att Angel blir omvänd direkt för det ser jag som det största hotet för den goda sidan att vinna öht.

Där är vi eniga. Bättre att den används än inte och jag tycker nog också att det är bättre den används tidigt. Ju längre leken lider desto mer info kommer förhoppningsvis fram som i huvudsak gynnar goda.

Japp! ;) Men ser att Kethets, Klara och Tess inte skriver mycket heller, frågan är om de är nybörjare som jag?

:D

Du ser inte att Habina, fio, bollen, snurrfian, Hjartagna och faktiskt du själv skrivit lite också? ;)

Att hitta ulvar tycker jag sällan handlar om att titta på kvantitet utan om kvalité, t.ex. vem teoriar och försöker driva leken framåt vs. vem hänger mest med utan att tillföra så mycket. Tycker det är skillnad på att skriva lite och inte sticka ut. :)

Sedna och LenaH skriver nästan samma sak när de nämner käket för senaste natten. Att ulvarna troligtvis försökt käka Faith. Det har jag reagerat på iaf. Och iof är det inte så konstigt bfaith är den enda som kan döda en ond Angel, så Faith är väl den som ulvarna helst vill ha ut.
Mer i nästa inlägg

Hmm.. Jag konstaterad väl bara vilka alternativ som fanns och att q4 verkade fått med alla tänkbara alternativ i sin sammanställning.

Jobbar du idag också?
Tröttsamt att behöva hålla koll på leken via mobilen, det suger verkligen.
Jag sitter nästan enbart med mobilen. Korta stunder på jobbet som jag kan leka via dator, men annars är det mobil som gäller.
Känns mer som när LenaH skriver väl utförligt om saker och ting så är hon mer åt det goda hållet.

Q verkar vara på som vanligt vilket känns tryggt, tycker hon mer flummar runt när hon är ond så min tanke är att hon förhoppningsvis är åt det goda hållet.

Cirkus , mkt teorier både som ond och god, men tror mig ha koll på skillnaden i intensiteten i själva inläggen när hon är god versus ond. För tidigt att säga vilket just nu..

Koppen tycker jag verkar onormalt normal och bara det i sig är skumt då Koppen är superskum när hon har en viktig god roll.

bollen.. tycker jag glidit runt väl mkt än så länge.. Det som oxå talar emot bollen är bsf tidiga röst.

blacksmithfarm, lägger en tidig röst på bollen med motivering "För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL"

Frågan är om bsf har fått någon info under natten som hon försöker föra fram? Värt att notera iallafall tycker jag. Normalt sett så är det ju kutym att den som fått info försöker föra fram den så tidigt som möjligt för att folk ska hinna rikta blickarna dit.

Med detta i åtanke kommer jag oxå lägga en tidig säkerhetsröst om jag inte hinner in innan dl.

Fio röstar på bollen , Då jag tror bsf kan vara något på spåret när hon tar upp bollens tredjeröst på Q samt att jag tror att bsf kan ha fått info under natten som gör att hon vill föra fram den tidigt.
Jag tror att Fio gör det väldigt enkelt för sig genom att följa BSF. Bara för att BSF pga sitt jobb måste rösta tidigt så innebär det inte att hon fått någon extra info.
Hjartagna röstar på Fio.

Måste ägna mig åt min övertrötta mycket gnälliga och nyvaccinerade son nu. Vet inte om jag hinner in igen innan dl.

Reflektioner so far:

BSF lägger lekens första röst på Lobelia. Diskuterar flitigt och överlag ganska klokt.
Q har många frågor och diskussioner kring roller. Tycker inte det känns utstickande iom att det är mpnga nya (och roliga!) roller. Röstar även hon på Lobelia om än i sista minuten men hon räddade sig själv. Om det gör henne god eller ond utanför lyan? Osäker här
LenaH vill ha dubbelnick. Räknar och diskuterar antalet i lyan.
Fio röstar som nr 2 på BSF. Frågar om BSF hintar till lyan med sin teori och röst på Lobelia. Något som Sasse ifrågasätter.
Övriga röster på Lobelia kommer från Sasse, Novali, Habina och Q.
Q får näst flest röster på sig. Från Mirtai, Snurrfian, bollen__ och Lobelia.
Lobelias panikändring kan man ju bortse ifrån. Så var har vi då Mirtai Snurrfian och bollen__?
Cirkus röstar på Artline
De jag just nu har neutrala mot goda är Q, Fio och BSF. Men är inte säker. Går endast på hur de röstat eller fått röster på sig.

Sedna och LenaH skriver nästan samma sak när de nämner käket för senaste natten. Att ulvarna troligtvis försökt käka Faith. Det har jag reagerat på iaf. Och iof är det inte så konstigt bfaith är den enda som kan döda en ond Angel, så Faith är väl den som ulvarna helst vill ha ut.
Mer i nästa inlägg
Jag är nyfiken på vad som kommer i nästa inlägg?
:)

Nja, jämfört med dig, @Sedna, och några till så är jag ju en riktig virtuos på detta! :D

Känner att tiden rinner ut för mig och jag lägger en säkerhetsröst:

Novali01 röstar på bollen_

eftersom jag också tror att bsf är nåt på spåren, och dessutom hastig avfärd så tidig röstning måste ske och förra gången var det telefon som hindrade.

Jag håller fio som god tills vidare, är däremot mer tveksam mot LenaH, tycker att hon skriver lite VÄL utförligt om saker och ting? Som om hon vill täcka upp för en roll som ond.
Hur menar du med att jag skriver utförligt? Och hur menar du att det skulle täcka upp en ond roll? :)

Jag menar att jag är mer van vid korta kärninlägg från din sida, inte långa utläggningar och när du nu avviker från din personlighet så blir jag misstänksam!:D

Jag menar att jag är mer van vid korta kärninlägg från din sida, inte långa utläggningar och när du nu avviker från din personlighet så blir jag misstänksam!:D
Aha, du menar att min ulvspelspersonlighet avviker från min moderatorpersonlighet? :angel:

Tänk då på min IRL-personlighet, du vet att jag kan prata i landslagsklass! :p

Hjartagna sen uddaröst på Sasse. Som ulv borde hon kankse försökt rädda Lobelia? Men det utesluter inte att hon kanske är ond utanför lyan.
Enligt min erfarenhet så är det sällan ulvar brukar försöka rädda någon (så länge de inte teoriat tidigare om någon som är nära att lynchas) för att det sticker ut. Jag har inte varit ulv så många gånger men när jag varit det så har jag aldrig räddat en kollega.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar