Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir lite fundersam på rösterna på @bollen__ faktiskt. Jag tycker själva röstinlägget tyder på att hon faktiskt slängde i väg en röst i all hast och även att hon tagit ifrågasättandet kring den bra. Är det inte att göra det väl lätt för sig att ha henne som huvudmisstänkt?

Suck, det blir många och sönderhackade inlägg från mig via mobilen.

Jag tänker att prio den här deadline måste vara att försöka få ut spökulven. Hade jag spelat den rollen skulle jag hållt en väldigt låg profil fram till DL3, så jag ska kika närmare på de jag upplever har smugit lite i utkanten.

Reflektioner so far:

BSF lägger lekens första röst på Lobelia. Diskuterar flitigt och överlag ganska klokt.
Q har många frågor och diskussioner kring roller. Tycker inte det känns utstickande iom att det är mpnga nya (och roliga!) roller. Röstar även hon på Lobelia om än i sista minuten men hon räddade sig själv. Om det gör henne god eller ond utanför lyan? Osäker här
LenaH vill ha dubbelnick. Räknar och diskuterar antalet i lyan.
Fio röstar som nr 2 på BSF. Frågar om BSF hintar till lyan med sin teori och röst på Lobelia. Något som Sasse ifrågasätter.
Övriga röster på Lobelia kommer från Sasse, Novali, Habina och Q.
Q får näst flest röster på sig. Från Mirtai, Snurrfian, bollen__ och Lobelia.
Lobelias panikändring kan man ju bortse ifrån. Så var har vi då Mirtai Snurrfian och bollen__?
Cirkus röstar på Artline
De jag just nu har neutrala mot goda är Q, Fio och BSF. Men är inte säker. Går endast på hur de röstat eller fått röster på sig.

Sedna och LenaH skriver nästan samma sak när de nämner käket för senaste natten. Att ulvarna troligtvis försökt käka Faith. Det har jag reagerat på iaf. Och iof är det inte så konstigt bfaith är den enda som kan döda en ond Angel, så Faith är väl den som ulvarna helst vill ha ut.
Mer i nästa inlägg

Sedna, Sasse, Mirtai och Artline har inte skrivit mycket. Beror det på att de är onda och isåfall är de i eller utanför lyan? Om Spike stoppade käket, varför gjorde han det då så tidigt i spelet? Hade ulvarna hittat Faith?
Håller med thoora om att spökulven måste hittas, men är thoora verkligen god? Bollen_ har redan fått två röster, röster som stämmer med min egna uppfattning.
Cirkus försvarar sig med näbbar och klor, vill framstå som god men gör lite konstiga uttalanden och snabbröstar.
Och näe, jag är inte bra på det här men jag försöker iaf! :D

Suck, det blir många och sönderhackade inlägg från mig via mobilen.

Jag tänker att prio den här deadline måste vara att försöka få ut spökulven. Hade jag spelat den rollen skulle jag hållt en väldigt låg profil fram till DL3, så jag ska kika närmare på de jag upplever har smugit lite i utkanten.
Här kan jag hålla med om att spökulven bör hittas då den annars får rösta dolt= inte alls bra
Däremot är det inte säkert att den ligger lågt, även om det är lätt att anta- det beror på vem som har rollen tror jag

Är det de som skrivit minst?
Mvh Hon som inte fattat hur man får fram inläggstatistik i en tråd
detta lärde jag mig inte heller förrän jag började spela ulvspel;)
Gå till senior forumet hitta tråden ( men öppna den inte)
klicka på svar (just nu står det 348 där, så kommer alla upp som svarat ,
för att se allas inlägg de kommer i antalordning med de som har flest först
klicka inte på namnet utan på antalet så kommer de prydligt i rad, underlättar när man vill läsa igenom vad alla skrivit :)

Här kan jag hålla med om att spökulven bör hittas då den annars får rösta dolt= inte alls bra
Däremot är det inte säkert att den ligger lågt, även om det är lätt att anta- det beror på vem som har rollen tror jag

Jo, de som spelat länge ändrar väl inte stil radikalt. Men jag tänker att man kanske inte gör de mest utstickande uttalandena eller röstningarna när man har den rollen.

Jo, de som spelat länge ändrar väl inte stil radikalt. Men jag tänker att man kanske inte gör de mest utstickande uttalandena eller röstningarna när man har den rollen.
det kan vara sant, eller så är det inte så.
En annan sanning i ulvspel är att ulvar gör precis som de vill- inte som man tror

Pizzadags med barnen - kommer in igen när vi är klara med den:)
Samma här. Ska strax äta.

Vill bara påpeka att min röst var och är en säkerhetsröst. Det betyder inte att jag inte tycker att bollen är skum, men jag hoppas kunna hinna in och läsa igenom det som skrivits ordentligt innan dl, ifall något mer misstänkt kommer fram.:)

Jag skall strax få skjuts till tåget och behöver antingen rösta nu eller via mobilen. Tyvärr tycker jag inte att det är sådär jättemycket att haka upp sig på än så länge, många som inte hunnit vara online än idag.
Det enda som sticker i mina ögon nu är att fio följer Bsf´s röst väldigt snabbt och tror att Bsf har info om mig, vilket jag håller som otroligt. En god som har info om en god röstar ju knappast på den goda, då är det verkligen något specialfall isåfall. Sen vet jag ju iofs inte om Bsf är god heller men jag tycker att de flesta fortfarande känns väldigt neutrala.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?