Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar lite över alla som verkar vilja sätta Fio åt det goda hållet baserat på hennes röst igår. Känns inte det lite farligt?

Håller med om att det talar till hennes fördel men är inte beredd att avskriva henne som ond bara för det

Jag funderar lite över alla som verkar vilja sätta Fio åt det goda hållet baserat på hennes röst igår. Känns inte det lite farligt?

Håller med om att det talar till hennes fördel men är inte beredd att avskriva henne som ond bara för det
vilka sätter fio åt det godare hållet? Jag har skrivit att rösten på henne från Lobelia talar till hennes fördel, så sett att hon nog inte ingår i lyan? Men att hon fortfarande kan vara ond utanför?
I min sammanställning håller jag henne neutral just för att jag inte sett något av henne sedan igår och det inte går att utläsa åt vilket håll hon står.
Tycker nog att de flesta som diskuterat fio sagt ungefär samma som mig, så vilka är dessa "alla" som sätter henne åt det goda hållet?
mitt inlägg igår:
Lobelia röstade först på fio, innan hon ändrade till mig ,det var i det läget en tredje röst på fio, vilket för mig indikerar att fio i vart fall inte sitter i lyan, för då verkar det inte vettigt att Lobelia lägger sin röst där.
Fio kan fortfarande vara ond utanför lyan förstås.

Habina skriver kl 21.20:

För att 21.23 rösta på Lobelia

21.50 skriver hon följande till Q:

För att sedan i förmiddags skriva följande

Jag ser inte att hon uttryckt tydligt i tråden innan det inlägget att hon förstår Q. Att hon först skriver ett inlägg där hon i princip pekar ut Q som den hon kommer rösta på för att bara minuter senare rösta på Lobelia med en fjärderöst som skulle kunnat vara helt avgörande. Det låg då 4 på Lobelia 3 på Fio och 2 på Q och 2 på BSF när Habina lagt sin röst

Hade det inte varit för den sena rösten så hade jag trott på att Habina är en ulv som pratar mer i lyan än i tråden, men rösten på Lobelia 7 minuter innan dl gör att jag blir lite tveksam. Dock kan det ändå vara en alibiröst.

Intressant det du skriver, för jag har reagerat på samma sak. Jag har frågat Habina hur hon tänkte och jag hoppas hon kommer med ett svar. Jag har tänkt tanken att det kan vara en alibiröst eller att Habina är beskyddtjuv och hon därför vänder kappan efter vinden. @Habina du får gärna förklara hur du tänkte när du röstade.

Som q4 skriver har det väl framhållits att fio mest troligt inte sitter i lyan, men att någon skulle hålla henne för god kan jag inte minnas att jag läst. Jag har i alla fall skrivit att Lobelias röst talar för att fio inte sitter i lyan, men att hon kan vara ond utanför.

Jag kommer att lägga en säkerhetsröst nu, jag borde hinna in innan DL, men vill vara på den säkra sidan. Skulle det komma upp något mer misstänkt senare så är jag beredd att ändra min röst (hoppas bara att min mobil är samarbetsvillig i så fall :p).

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL.

Det är spännande att jag blir misstänkt för när rösten kom och att det tydligen var till Lobelias fördel, inte att jag faktiskt bara slängde iväg en röst helt ogenomtänkt och inte hade någon aning alls hur ställningen var? Jag trodde att jag skulle bli misstänkt för att jag bara slängde in en röst, intressant att du hittar en annan teori.

Varför skulle hon INTE kunna vara ond utanför lyan?
Jag skriver inte att det ÄR så, men det är en möjlighet - varför blir du misstänksam för att jag inte räknar bort den möjligheten? Eller ser du tydliga tecken på att det INTE är så?

Nej Q leder alltid inläggstatistiken och spelar till 90% på samma sätt

Men @Koppen, varför blir du då misstänksam för att cirkus håller den möjligheten öppen?

Jag håller fio som god tills vidare, är däremot mer tveksam mot LenaH, tycker att hon skriver lite VÄL utförligt om saker och ting? Som om hon vill täcka upp för en roll som ond. Bollen_ är också en som jag håller som ond pga sitt sätt att slänga in en röst. För övrigt måste jag fundera lite mer, många som inte skriver nåt t ex thoora.

Jag håller fio som god tills vidare, är däremot mer tveksam mot LenaH, tycker att hon skriver lite VÄL utförligt om saker och ting? Som om hon vill täcka upp för en roll som ond. Bollen_ är också en som jag håller som ond pga sitt sätt att slänga in en röst. För övrigt måste jag fundera lite mer, många som inte skriver nåt t ex thoora.
varför håller du fio som god?

Men @Koppen, varför blir du då misstänksam för att cirkus håller den möjligheten öppen?
Det var lite pga att hon inte ville att Q skulle ut första DL. Det skaver lite. Vi vill ju ha ut onda, inte faktiska spelare. Kanske sa cirkus så för att de bögge är onda?
Jag vet inte. Vet inte varjag har nån av dem

Det var lite pga att hon inte ville att Q skulle ut första DL. Det skaver lite. Vi vill ju ha ut onda, inte faktiska spelare. Kanske sa cirkus så för att de bögge är onda?

Då förstår jag mer hur du tänker!
Cirkus brukar inte vilja rösta ut Q i första DL, så det är nog tyvärr svårt att sätta dem åt något håll pga det.

Nej Q leder alltid inläggstatistiken och spelar till 90% på samma sätt

Det var ett konstigt svar på min fråga. Jag omformulerar mig.

Varför tycker du att jag är värd att hålla ögonen på när jag tycker att man inte kan räkna bort möjligheten att q är ond utanför lyan?

ja, nej det har jag ju ALDRIG sagt i nån annan lek nånsin så det var ju nytt O_o (Obs! ironi).

Jag vet ju inte heller var jag har q. Däremot så tror jag att hon inte sitter i lyan.

Jag försöker spela så att jag kan lista ut saker och ting och jag tycker nog att gårdagens röstning åtminstone gav några små fingervisningar även om ingeting är skrivet i sten.

Men du tyckte det var skumt att jag trodde hon kudne vara ond utanför lyan och jag har fortfarande inte fått något vettigt svar på det. Och det skaver lite.

Det var ett konstigt svar på min fråga. Jag omformulerar mig.

Varför tycker du att jag är värd att hålla ögonen på när jag tycker att man inte kan räkna bort möjligheten att q är ond utanför lyan?
Gillar att du försvarar dig :up: men ta det lugnt. Jag misstänker dig inte så jag ör beredd att lägga röst på dig :)

Fö har jag tankar som jag vill dela med mig av till er men sitter just nu och sätter i extensions, så det får bli när jag kommer hem :)

Fast så lät det ju inte igår, att ju mer hon förklarade desto mer förstod du hur hon tänkte. Då skrev du:

Sedan röstade du på Lobelia tre minuter senare. Att Lobelia var ond talar till din fördel, men varför valde du att rösta på Lobelia när du tyckte q4 var så skum?

För att jag verkligen inte ville rösta ut en god quarter4ever, är hon god är hon en enorm tillgång. Jag var tveksam till om hon bara snurrat in sig i resonemang.

Ni som frågat om hur jag röstade igår. Nä som sagt så var det halmstrån och inte så mkt tanke bakom. Det är dl1 och när man måste rösta tidigt så har inte så många skrivit något. That´s all folks.

Som q4 skriver har det väl framhållits att fio mest troligt inte sitter i lyan, men att någon skulle hålla henne för god kan jag inte minnas att jag läst. Jag har i alla fall skrivit att Lobelias röst talar för att fio inte sitter i lyan, men att hon kan vara ond utanför.

+ @quarter4ever

Nä, ni har nog rätt att jag läste slarvigt. koppen skrev först att Fios röst talade till hennes fördel och det var det som jag främst reagerade på. Men senare utvecklar hon ju med att Fio mkt väl kan vara ond utanför lyan.

Det jag ville ha fram var mest att jag inte tycker det går att utesluta att Fio sitter i lyan heller. Visst pekar rösten på att så inte är fallet men jag tänker inte utesluta det :)

Känns mer som när LenaH skriver väl utförligt om saker och ting så är hon mer åt det goda hållet.

Q verkar vara på som vanligt vilket känns tryggt, tycker hon mer flummar runt när hon är ond så min tanke är att hon förhoppningsvis är åt det goda hållet.

Cirkus , mkt teorier både som ond och god, men tror mig ha koll på skillnaden i intensiteten i själva inläggen när hon är god versus ond. För tidigt att säga vilket just nu..

Koppen tycker jag verkar onormalt normal och bara det i sig är skumt då Koppen är superskum när hon har en viktig god roll.

bollen.. tycker jag glidit runt väl mkt än så länge.. Det som oxå talar emot bollen är bsf tidiga röst.

blacksmithfarm, lägger en tidig röst på bollen med motivering "För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL"

Frågan är om bsf har fått någon info under natten som hon försöker föra fram? Värt att notera iallafall tycker jag. Normalt sett så är det ju kutym att den som fått info försöker föra fram den så tidigt som möjligt för att folk ska hinna rikta blickarna dit.

Med detta i åtanke kommer jag oxå lägga en tidig säkerhetsröst om jag inte hinner in innan dl.

Fio röstar på bollen , Då jag tror bsf kan vara något på spåret när hon tar upp bollens tredjeröst på Q samt att jag tror att bsf kan ha fått info under natten som gör att hon vill föra fram den tidigt.

Nu är jag ledig i ett par dgr... har jobbat 3 nätter, har sovit .. tagit det lugnt och slappat en massor av timmar så nu ska jag till stallet och rida mina 2 hästar i lugn och ro utan stress, ska titta in via mobilen senare ikväll för se hur dagen utvecklat sig och åt vilket håll saker och ting går ifall jag behöver ändra min röst . Seee yaaa !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka