Ja, det gjorde jag.Jag är virrig idag men ängeln? Menar du förkämpen?
Blandade ihop karaktärens namn med rollens egenskaper
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det gjorde jag.Jag är virrig idag men ängeln? Menar du förkämpen?
Ja, det gjorde jag.
Blandade ihop karaktärens namn med rollens egenskaper
När sa jag det? Kan du quota det?Jag det tycker jag, annars skulle jag ju inte skriva så
I ljuset av att Lobelia var ond känns det inte troligt att fio sitter i lyan, möjligtvis är ond utanför. Vill också gärna veta hur @fio tänkte med hint. Lobelia var ond men vore konstigt om BSF med sin röst skulle ha hintat till Lobelia. Undrar även hur @Koppen tänkte med att fios röstning skulle kunna vara en hint.
Halmstrån som sagt men kan inte låta bli att fundera på om denna röstningsteorin helt enkelt kan vara en hint till lyan? Har inget annat att gå på och måste rösta nu så...
Fio röstar på blacksmithfarm
Hittade det. Nä det håller inte idag känner jag. Var bara en tanke jag fick igår att fio gjorde ett försök att hinta till lyan. Men jag tror inte längre att fio är ond. Vill ha henne neutral för närvarandeJag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.
Koppen röstar på Fio
När sa jag det? Kan du quota det?
Jag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.
Koppen röstar på Fio
Ja i DL1 är det så.
Det är ju det jag menar tyder på att Q borde inte sitta i lyan. Hon räddade sig, en ulv dog. Den ulven ändrade dessutom rösten till q. Så jag ser det som osannolikt att Q ska sitta i lyan - däremot kan hon mkt väl vara ond utanför
Men lobelia la sin röst på Q 21:30. Och jag blir fundersam när @cirkus lägger till att Q kan vara ond utanför lyan. Kan hon ha fått en spionrad redan? Låter högst otroligt. Sånt får mig att snarare rikta radarn mot den som skriver än mot den den skriver OM.Fast jag ser inte varför det skulle göra det osannolikt att Q skulle sitta i lyan? Nu kanske hon inte gör det men vad i röstningen menar du pekar på det? Lobelia var ju tvungen att på något sätt försöka rädda sig själv, skulle hon inte ha ändrat röst till Q så skulle det ha varit väldigt märkligt och pekat på att Q verkligen satt i lyan. Och Q var tvungen att lägga sin röst på Lobelia för att rädda sig själv, att låta det gå till lottning är en aning vanskligt. Så jag tror att röstningen i sig inte säger så mycket om Qs roll, men den säkerställer definitivt inte att q skulle vara utanför lyan.
Tillägg ang. sasse novali och habina.bollen__ tredjeröst på Q, svagt motiverad. Gav Lobelia chansen att skapa lottningsläge. Nära DL kanske lyan hoppades att Q skulle missa de rösterna och inte hinna skydda sig själv?
Hjartagna sen uddaröst på Sasse. Som ulv borde hon kankse försökt rädda Lobelia? Men det utesluter inte att hon kanske är ond utanför lyan.
thoora tidig uddaröst på LenaH, med en teori som spann vidare på en kommentar från mig. Väldigt svag teori kan jag tycka, men thoora försvarade den. Jag vet inte vad jag ska tro om det...
LenaH hämndröstar på thoora, hon är öppen med att hon gör det för att hon inte kommer på någon bättre teori än så.
Snurrfian lägger andrarösten på Q. För att rädda Lobelia så borde hon ha valt fio. Men det kan också vara så att lyan tycker att det känns som det är lättare att få ut Q, samtidigt som de ulvar som ev. inte har röstat än kan rösta på Q om det skulle behövas. Tillsammans med hennes kommentar om att Lobelia ställde bra frågor gör det att jag funderar på vilken sida Snurrfian står på.
Frågan är om både bollen och snurrfian sitter i lyan?
Mirtai's förstaröst på Q känns som en typisk förstadagsröst, tycker jag. Rösta på någon som blir ifrågasatt, typ.
cirkus lägger en sen uddaröst på Artline. Delvis för att Artline också undrar om tjuven, fast på ett annat sätt. Men också på grund av vad Artline skriver om cirkus. Och här kan jag hålla med cirkus, det känns som om Artline förvränger det som skrivits.
Klumpar ihop Sasse, Novali01 och Habina som alla röstade på Lobelia till en - de borde inte vara ulvar eller ledarvarg, men kanske beskyddstjuvs-hög.
quarter4ever Jag tycker att hennes teoriande gör att hon känns god, men jag vågar inte sätta henne (eller någon annan) helt åt det goda hållet än. Men Snurrfian har en poäng i att röstningen inte automatiskt betyder att Q inte sitter i lyan.
Cirkus tror jag var den som tog upp teorin om att q inte borde sitta i lyan först, LenaH höll med och jag skrev det också i min "röstlisteutvärdering." Vi vet att cirkus gärna vill ha kvar Q i leken för att hon är värdefull som god.
fio borde med tanke på Lobelias röst (som hon sedan ändrade) inte vara i lyan.
Sedna och Koppen röstar på fio. När jag nu tror att fio kan vara god, i alla fall inte sitta i lyan, så gör det ju att jag tittar lite extra på dessa röster.
Sednas kom först. Den bygger på att fio motiverade sin röst på mig med att min röst på Lobelia var "dålig". Typisk förstadagsröst tänker jag.
Koppen hänger på, med att det skulle vara fio som hintar. Hon har backat från den teorin nu.
Artline (och fio) röstade på mig. Känns som en lätt förstadagsröst, att reagera på den som röstar först... Som jag skrev ovan så tycker jag att hon förvränger cirkus ord när hon skriver om henne.
Så, blev jag något klokare av denna sammanfattning? Det vette tusan.
Men lobelia la sin röst på Q 21:30. Och jag blir fundersam när @cirkus lägger till att Q kan vara ond utanför lyan. Kan hon ha fått en spionrad redan? Låter högst otroligt. Sånt får mig att snarare rikta radarn mot den som skriver än mot den den skriver OM.
Fast jag ser inte varför det skulle göra det osannolikt att Q skulle sitta i lyan? Nu kanske hon inte gör det men vad i röstningen menar du pekar på det? Lobelia var ju tvungen att på något sätt försöka rädda sig själv, skulle hon inte ha ändrat röst till Q så skulle det ha varit väldigt märkligt och pekat på att Q verkligen satt i lyan. Och Q var tvungen att lägga sin röst på Lobelia för att rädda sig själv, att låta det gå till lottning är en aning vanskligt. Så jag tror att röstningen i sig inte säger så mycket om Qs roll, men den säkerställer definitivt inte att q skulle vara utanför lyan.
Nej Q leder alltid inläggstatistiken och spelar till 90% på samma sättVarför skulle hon INTE kunna vara ond utanför lyan?
Jag skriver inte att det ÄR så, men det är en möjlighet - varför blir du misstänksam för att jag inte räknar bort den möjligheten? Eller ser du tydliga tecken på att det INTE är så?
Jobbar du idag också?Jag kommer att lägga en säkerhetsröst nu, jag borde hinna in innan DL, men vill vara på den säkra sidan. Skulle det komma upp något mer misstänkt senare så är jag beredd att ändra min röst (hoppas bara att min mobil är samarbetsvillig i så fall ).
Blacksmithfarm röstar på bollen__
För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL.
Yes, men idag är det ett kortare passJobbar du idag också?
Tröttsamt att behöva hålla koll på leken via mobilen, det suger verkligen.
Förlåt quarter4ever, men nu känns det verkligen som att du snurrat in dig ännu mer i resonemanget. SKUMT! Jag vill verkligen inte rösta på dig, men ju mer jag funderar desto konstigare blir dina kommentarer.
Habina röstar på lobelia
Jag tror att blacksmithfarm kan vara någonting på spåren när hon skriver att lobelia undrar om tjuven kan stjäla mer än en gång från ulvarna. Kan lobelia vara ulv? Att hon sedan missar vinstvillkoren + inte vill rösta först, nä, skumt men inte superskumt. Till dl1 får det dock duga.
Okej då. Men du är fortfarande lite skum.
Nu kanske jag gör bort mig, men varför är inte jag lika misstänkt som cirkus? Tyckte quarter4ever var skum igår, men ju mer hon förklarade, desto mer förstod jag hur hon tänkte.
Efter funderingarna innan och efter natt-dl tycker jag dock hon är liiite mer åt goda sidan. Visst kan även en ond quarter4ever resonera mycket, men jag känner mig hjälpt av det hon skriver, så jag tror mer på god än ond just nu.