Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag det tycker jag, annars skulle jag ju inte skriva så :p

I ljuset av att Lobelia var ond känns det inte troligt att fio sitter i lyan, möjligtvis är ond utanför. Vill också gärna veta hur @fio tänkte med hint. Lobelia var ond men vore konstigt om BSF med sin röst skulle ha hintat till Lobelia. Undrar även hur @Koppen tänkte med att fios röstning skulle kunna vara en hint.
När sa jag det? Kan du quota det? :)

Halmstrån som sagt men kan inte låta bli att fundera på om denna röstningsteorin helt enkelt kan vara en hint till lyan? Har inget annat att gå på och måste rösta nu så...
Fio röstar på blacksmithfarm

Jag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.

Koppen röstar på Fio
Hittade det. Nä det håller inte idag känner jag. Var bara en tanke jag fick igår att fio gjorde ett försök att hinta till lyan. Men jag tror inte längre att fio är ond. Vill ha henne neutral för närvarande

När sa jag det? Kan du quota det? :)

Du skrev i rösten på fio "tycker snarare att fio själv hintar i så fall". Vad tänkte du på då? Vad skulle var hinten och till vem?

Jag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.

Koppen röstar på Fio

Ja i DL1 är det så.

Det är ju det jag menar tyder på att Q borde inte sitta i lyan. Hon räddade sig, en ulv dog. Den ulven ändrade dessutom rösten till q. Så jag ser det som osannolikt att Q ska sitta i lyan - däremot kan hon mkt väl vara ond utanför

DL 1
14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på fio
20:32 Koppen röstar på fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21:28 bollen__ röstar på quarter4ever
21:29 Hjartagna röstar på Sasse
21:29 Lobelia ändrar röst till quarter4ever
21:30 cirkus röstar på Artline
21:30 quarter4ever röstar på Lobelia

Fast jag ser inte varför det skulle göra det osannolikt att Q skulle sitta i lyan? Nu kanske hon inte gör det men vad i röstningen menar du pekar på det? Lobelia var ju tvungen att på något sätt försöka rädda sig själv, skulle hon inte ha ändrat röst till Q så skulle det ha varit väldigt märkligt och pekat på att Q verkligen satt i lyan. Och Q var tvungen att lägga sin röst på Lobelia för att rädda sig själv, att låta det gå till lottning är en aning vanskligt. Så jag tror att röstningen i sig inte säger så mycket om Qs roll, men den säkerställer definitivt inte att q skulle vara utanför lyan.

Av gårdagens röster tycker jag bollens röst på q4 sticker ut, det skulle kunna vara ett försök att rädda Lobelia. Att bollen inte kommit med så mycket tankar gör det ännu svårare att placera henne. Vill gärna se mer av dig @bollen__ !

Tycker även @LenaH röst på thoora sticker ut. Känns lite väl enkelt för en rutinerad spelare som LenaH att hämnndrösta. Har inte riktigt förstått vad LenaH reagerade på hos thoora. Visst var thooras röstmotivering svag, men om jag inte missförstått har thoora bara lekt en lek innan?

Sedan förstår jag inte @Hjartagna röst på Sasse. På vilket sätt stack Sasse ut?

Fast jag ser inte varför det skulle göra det osannolikt att Q skulle sitta i lyan? Nu kanske hon inte gör det men vad i röstningen menar du pekar på det? Lobelia var ju tvungen att på något sätt försöka rädda sig själv, skulle hon inte ha ändrat röst till Q så skulle det ha varit väldigt märkligt och pekat på att Q verkligen satt i lyan. Och Q var tvungen att lägga sin röst på Lobelia för att rädda sig själv, att låta det gå till lottning är en aning vanskligt. Så jag tror att röstningen i sig inte säger så mycket om Qs roll, men den säkerställer definitivt inte att q skulle vara utanför lyan.
Men lobelia la sin röst på Q 21:30. Och jag blir fundersam när @cirkus lägger till att Q kan vara ond utanför lyan. Kan hon ha fått en spionrad redan? Låter högst otroligt. Sånt får mig att snarare rikta radarn mot den som skriver än mot den den skriver OM.

bollen__ tredjeröst på Q, svagt motiverad. Gav Lobelia chansen att skapa lottningsläge. Nära DL kanske lyan hoppades att Q skulle missa de rösterna och inte hinna skydda sig själv?

Hjartagna sen uddaröst på Sasse. Som ulv borde hon kankse försökt rädda Lobelia? Men det utesluter inte att hon kanske är ond utanför lyan.

thoora tidig uddaröst på LenaH, med en teori som spann vidare på en kommentar från mig. Väldigt svag teori kan jag tycka, men thoora försvarade den. Jag vet inte vad jag ska tro om det...

LenaH hämndröstar på thoora, hon är öppen med att hon gör det för att hon inte kommer på någon bättre teori än så.

Snurrfian lägger andrarösten på Q. För att rädda Lobelia så borde hon ha valt fio. Men det kan också vara så att lyan tycker att det känns som det är lättare att få ut Q, samtidigt som de ulvar som ev. inte har röstat än kan rösta på Q om det skulle behövas. Tillsammans med hennes kommentar om att Lobelia ställde bra frågor gör det att jag funderar på vilken sida Snurrfian står på.
Frågan är om både bollen och snurrfian sitter i lyan?

Mirtai's förstaröst på Q känns som en typisk förstadagsröst, tycker jag. Rösta på någon som blir ifrågasatt, typ.

cirkus lägger en sen uddaröst på Artline. Delvis för att Artline också undrar om tjuven, fast på ett annat sätt. Men också på grund av vad Artline skriver om cirkus. Och här kan jag hålla med cirkus, det känns som om Artline förvränger det som skrivits.

Klumpar ihop Sasse, Novali01 och Habina som alla röstade på Lobelia till en - de borde inte vara ulvar eller ledarvarg, men kanske beskyddstjuvs-hög.

quarter4ever
Jag tycker att hennes teoriande gör att hon känns god, men jag vågar inte sätta henne (eller någon annan) helt åt det goda hållet än. Men Snurrfian har en poäng i att röstningen inte automatiskt betyder att Q inte sitter i lyan.
Cirkus tror jag var den som tog upp teorin om att q inte borde sitta i lyan först, LenaH höll med och jag skrev det också i min "röstlisteutvärdering." Vi vet att cirkus gärna vill ha kvar Q i leken för att hon är värdefull som god.

fio borde med tanke på Lobelias röst (som hon sedan ändrade) inte vara i lyan.

Sedna och Koppen röstar på fio. När jag nu tror att fio kan vara god, i alla fall inte sitta i lyan, så gör det ju att jag tittar lite extra på dessa röster.
Sednas kom först. Den bygger på att fio motiverade sin röst på mig med att min röst på Lobelia var "dålig". Typisk förstadagsröst tänker jag.
Koppen hänger på, med att det skulle vara fio som hintar. Hon har backat från den teorin nu.

Artline (och fio) röstade på mig. Känns som en lätt förstadagsröst, att reagera på den som röstar först... Som jag skrev ovan så tycker jag att hon förvränger cirkus ord när hon skriver om henne.

Så, blev jag något klokare av denna sammanfattning? Det vette tusan.

bollen__ tredjeröst på Q, svagt motiverad. Gav Lobelia chansen att skapa lottningsläge. Nära DL kanske lyan hoppades att Q skulle missa de rösterna och inte hinna skydda sig själv?

Hjartagna sen uddaröst på Sasse. Som ulv borde hon kankse försökt rädda Lobelia? Men det utesluter inte att hon kanske är ond utanför lyan.

thoora tidig uddaröst på LenaH, med en teori som spann vidare på en kommentar från mig. Väldigt svag teori kan jag tycka, men thoora försvarade den. Jag vet inte vad jag ska tro om det...

LenaH hämndröstar på thoora, hon är öppen med att hon gör det för att hon inte kommer på någon bättre teori än så.

Snurrfian lägger andrarösten på Q. För att rädda Lobelia så borde hon ha valt fio. Men det kan också vara så att lyan tycker att det känns som det är lättare att få ut Q, samtidigt som de ulvar som ev. inte har röstat än kan rösta på Q om det skulle behövas. Tillsammans med hennes kommentar om att Lobelia ställde bra frågor gör det att jag funderar på vilken sida Snurrfian står på.
Frågan är om både bollen och snurrfian sitter i lyan?

Mirtai's förstaröst på Q känns som en typisk förstadagsröst, tycker jag. Rösta på någon som blir ifrågasatt, typ.

cirkus lägger en sen uddaröst på Artline. Delvis för att Artline också undrar om tjuven, fast på ett annat sätt. Men också på grund av vad Artline skriver om cirkus. Och här kan jag hålla med cirkus, det känns som om Artline förvränger det som skrivits.

Klumpar ihop Sasse, Novali01 och Habina som alla röstade på Lobelia till en - de borde inte vara ulvar eller ledarvarg, men kanske beskyddstjuvs-hög.

quarter4ever
Jag tycker att hennes teoriande gör att hon känns god, men jag vågar inte sätta henne (eller någon annan) helt åt det goda hållet än. Men Snurrfian har en poäng i att röstningen inte automatiskt betyder att Q inte sitter i lyan.
Cirkus tror jag var den som tog upp teorin om att q inte borde sitta i lyan först, LenaH höll med och jag skrev det också i min "röstlisteutvärdering." Vi vet att cirkus gärna vill ha kvar Q i leken för att hon är värdefull som god.

fio borde med tanke på Lobelias röst (som hon sedan ändrade) inte vara i lyan.

Sedna och Koppen röstar på fio. När jag nu tror att fio kan vara god, i alla fall inte sitta i lyan, så gör det ju att jag tittar lite extra på dessa röster.
Sednas kom först. Den bygger på att fio motiverade sin röst på mig med att min röst på Lobelia var "dålig". Typisk förstadagsröst tänker jag.
Koppen hänger på, med att det skulle vara fio som hintar. Hon har backat från den teorin nu.

Artline (och fio) röstade på mig. Känns som en lätt förstadagsröst, att reagera på den som röstar först... Som jag skrev ovan så tycker jag att hon förvränger cirkus ord när hon skriver om henne.

Så, blev jag något klokare av denna sammanfattning? Det vette tusan.
Tillägg ang. sasse novali och habina.
Visst kan någon av rösterna vara alibiröst, den möjligheten vill jag inte utesluta...

Men lobelia la sin röst på Q 21:30. Och jag blir fundersam när @cirkus lägger till att Q kan vara ond utanför lyan. Kan hon ha fått en spionrad redan? Låter högst otroligt. Sånt får mig att snarare rikta radarn mot den som skriver än mot den den skriver OM.

Varför skulle hon INTE kunna vara ond utanför lyan?
Jag skriver inte att det ÄR så, men det är en möjlighet - varför blir du misstänksam för att jag inte räknar bort den möjligheten? Eller ser du tydliga tecken på att det INTE är så?

Varför var Lobelia tvungen till det?
Om de bägge varit i lyan och fio inte är det så hade q kunnat rösta på fio (och då hade det väl blivit lottning om inte en extraröst avgjort?) . Det hade varit betydligt diskretare istället för detta röständrande det är lite väl exponerande om bägge är i lyan så i nuläget tror jag inte det. Jag tror Lobelia försökte rädda sig själv, ja.

1.Cirkus var den som tog upp frågan till mig och Artline i hela tjuven käkar Angel- debaclet hur vi tänkte? Sedan tycker hon det är skumt med de röster som kommer på mig? Säger att det var Artline hon var mer ute efter att syna, hon röstade ju också på Artline i går samt har frågat henne en del om klargöranden efter en del inlägg. Cirkus skriver ofta saker för att se reaktioner, så jag håller cirkus neutral tills vidare

2. Artline ganska anonym, men har varit med och pratat lite om rollerna, verkar ha fått cirkus ögon på sig.Kan hålla med om att hon tolkar cirkus inlägg en aning skumt första dagen, men totalt sett så håller jag henne neutral så länge

3. Snurrfian som vanligt lite småskum, här så är det den kommentaren hon fäller efter Lobelias enda inlägg om leken , med lite frågor om den, varav ett gick att se i beskrivningen ( vinstvillkoret) och det var det jag reagerade på, varför är det just Lobelias inlägg som hade en ”massa bra frågor”? Lobelia visade ju sig vara ulv sedan också dessutom. Snurrfian kan göra lite skumma saker även som god, så det säger egentligen inte så mycket om henne, men jag noterar. Jag hoppas ändå att en tanke jag har om henne placerar henne åt den goda sidan, men tills jag sett mera så får hon stå som neutral

4. Koppen försten in i tråden och mest OT röstar på fio, med en teori hon idag förkastar. Koppen behöver oftast någon dag eller två för att man ska kunna se vart hon står så det är svårt att säga vart hon står i början.Neutral tills vidare

5. Sedna röstat på fio,i övrigt ganska anonym. Kommit med lite inlägg idag som jag tycker är intressanta, men då jag sett för lite så får hon stå som neutral så länge

6. Hjartagna verkar ha viss koll på vinstvillkoren, men i övrigt inte sett något från henne om leken/rollerna. Har efterlyst mer färg från LL annars vill hon rösta ut denna. Röstar på Sasse ( en ensamröst) Inte varit inne något idag så går inte att tycka något om

7. Blacksmithfarm en som jag upplever varit med och frågat en hel del första dagen och tidigare i dag. La en tidig röst på Lobelia som visade sig vara ulv. Kom in med en reflektion i går kväll, vilken i mycket stämmer med mina egna tankar. Tycker att blacksmithfarm verkar alert och vänder och vrider på ett vettigt sätt. Försiktigt åt det godare hållet för detta

8. bollen__ mest OT, skallen verkar ha fått lite mycket vin i går ;-) Och lägger en misstänkt sen röst på mig, hur var det nu när bollen__ är ond så har hon svårt att komma med teorier? Eller är det vinet som talar? Fortfarande inte mycket inlägg med substans, vore bra med mer input om leken totalt. Jag håller ögonen på bollen__

9. Mirtai röstade först på mig i går inte mycket som kommit fram annars, håller henne neutral tills vidare

11. Habina Ifrågasätter mitt tänk i går, men röstar inte på mig utan på Lobelia( + i kanten för det) verkar ha förstått hur jag menade efter att ha tänkt på saken, jag har inte hittat något misstänkt med henne så här långt så lutar försiktigt åt det godare hållet tills vidare

12 quarter4ever- JAG.

13. LenaH började leken med ovanligt mycket OT för att vara LenaH . Hon och Lobelia var två jag reagerade på med detta på första dagen. Ingen av dem brukar göra det. Resonerar senare med cirkus efter DL1, och funderar i dag över cirkus. Jag tycker hon har vettiga resonemang totalt så håller henne neutral så länge

14. Fio som vanligt med och blir misstänkt och får röster på sig, brukar kunna göra konstiga röster första DL1. Inte varit inne än i dag så kan inte tycka något om henne för stunden

15. Sasse röstade som nr 2 på Lobelia, vilket talar till hennes fördel, har inte visat så mycket av sina tankar , mest kommit med påpekanden och frågor til landras inlägg. Neutal så länge

16 Novali01 Nybörjare, röstade också på Lobelia i går, vilket gör att jag inte tror att hon sitter i lyan, även andra resonemang och tankar får mig att tro att hon letar efter ulvar. Neutral, med en viss övervikt åt det godare hållet

17.thoora startade bra och hade frågor som jag tyckte var vettiga om roller och vad som kan hända. I diskussion i dag med cirkus ang röstningen i går och vad man kan utläsa från den. Något i detta skaver lite, jag håller ögonen på thoora så länge

Varför skulle hon INTE kunna vara ond utanför lyan?
Jag skriver inte att det ÄR så, men det är en möjlighet - varför blir du misstänksam för att jag inte räknar bort den möjligheten? Eller ser du tydliga tecken på att det INTE är så?
Nej Q leder alltid inläggstatistiken och spelar till 90% på samma sätt

Jag kommer att lägga en säkerhetsröst nu, jag borde hinna in innan DL, men vill vara på den säkra sidan. Skulle det komma upp något mer misstänkt senare så är jag beredd att ändra min röst (hoppas bara att min mobil är samarbetsvillig i så fall :p).

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL.

Jag röstade på Sasse igår eftersom jag mitt i nattningen av bebisen såg på klockan och den var då ca 21.25. Jag fick tag på telefonen och skrev helt enkelt en teori om det första inlägg som fångade min uppmärksamhet för att ha minsta chans att få in den före 21.30.

Sasse hade uppenbart inte läst rollbeskrivningen på tjuven såpass så hon förstod diskussionen som Q förde. men om det gör henne till ulv vet jag inte alls.

Jag kommer att lägga en säkerhetsröst nu, jag borde hinna in innan DL, men vill vara på den säkra sidan. Skulle det komma upp något mer misstänkt senare så är jag beredd att ändra min röst (hoppas bara att min mobil är samarbetsvillig i så fall :p).

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL.
Jobbar du idag också?
Tröttsamt att behöva hålla koll på leken via mobilen, det suger verkligen.

Habina skriver kl 21.20:
Förlåt quarter4ever, men nu känns det verkligen som att du snurrat in dig ännu mer i resonemanget. SKUMT! Jag vill verkligen inte rösta på dig, men ju mer jag funderar desto konstigare blir dina kommentarer.

För att 21.23 rösta på Lobelia
Habina röstar på lobelia

Jag tror att blacksmithfarm kan vara någonting på spåren när hon skriver att lobelia undrar om tjuven kan stjäla mer än en gång från ulvarna. Kan lobelia vara ulv? Att hon sedan missar vinstvillkoren + inte vill rösta först, nä, skumt men inte superskumt. Till dl1 får det dock duga.

21.50 skriver hon följande till Q:
Okej då. Men du är fortfarande lite skum. ;)

För att sedan i förmiddags skriva följande
Nu kanske jag gör bort mig, men varför är inte jag lika misstänkt som cirkus? Tyckte quarter4ever var skum igår, men ju mer hon förklarade, desto mer förstod jag hur hon tänkte.

Efter funderingarna innan och efter natt-dl tycker jag dock hon är liiite mer åt goda sidan. Visst kan även en ond quarter4ever resonera mycket, men jag känner mig hjälpt av det hon skriver, så jag tror mer på god än ond just nu.

Jag ser inte att hon uttryckt tydligt i tråden innan det inlägget att hon förstår Q. Att hon först skriver ett inlägg där hon i princip pekar ut Q som den hon kommer rösta på för att bara minuter senare rösta på Lobelia med en fjärderöst som skulle kunnat vara helt avgörande. Det låg då 4 på Lobelia 3 på Fio och 2 på Q och 2 på BSF när Habina lagt sin röst

Hade det inte varit för den sena rösten så hade jag trott på att Habina är en ulv som pratar mer i lyan än i tråden, men rösten på Lobelia 7 minuter innan dl gör att jag blir lite tveksam. Dock kan det ändå vara en alibiröst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar