Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blir ju det här väldigt hypotetiskt, men de enda som har möjlighet att värdera sin egen roll gentemot någon annans i DL1 är ju de i lyan. Att inte rädda sig innebär väl att man även avslöjar sin ulvkollega?

Ja i DL1 är det så.

Det är ju det jag menar tyder på att Q borde inte sitta i lyan. Hon räddade sig, en ulv dog. Den ulven ändrade dessutom rösten till q. Så jag ser det som osannolikt att Q ska sitta i lyan - däremot kan hon mkt väl vara ond utanför

För att jag försöker förstår mig på det här spelet och Lobelia hade också lite konstiga, i mina ögon, utspel hit o dit och det visade sig ju vara rätt! :)
Ang Spike så ansåg jag att det var den mest troliga scenen, de andra 742 scenariorna kommer senare kanske!

Fast konstigt behöver inte betyda samma sak som ond. Vad i mina utspel tyder på att jag är ond?

Jag tycker det är konstigt att du anser att det är mest troligt att Spike är den mest troliga scenen, men det gör inte dig till ond nödvändigtvis. Varför är det mest troligt?

Ja i DL1 är det så.

Det är ju det jag menar tyder på att Q borde inte sitta i lyan. Hon räddade sig, en ulv dog. Den ulven ändrade dessutom rösten till q. Så jag ser det som osannolikt att Q ska sitta i lyan - däremot kan hon mkt väl vara ond utanför
Håller med dig. Och första rösten på @fio talar till hennes fördel också just nu

Jag förstår att ni @LenaH och @quarter4ever funderar på mig.
Att jag misstänker folk som rötsar på q i förstalynch är ju inget nytt O_o men jag var faktiskt tvungen att reda ut hur hon tänkte (det är svårt utan att fråga/undra) - sen om andra ser det som att jag sprider misstankar - är ju en annan femma) och jag tycker de som la rösterna där gjorde det väldigt enkelt för sig. Jag ville ju egentligen känna en annan spelare på pulsen som hade skrivit ungefär samma och det hade ju varit lite udda om jag reagerat på den enbart. Sen kan man se det som ett enkelt fiskafänge också - vilka nappade på kroken?

Fast varför @Novali01 gör det kan jag inte fatta - för att jag teoriar? Eh, hmm, ja det är ju det leken går ut på.
Varför tror du att det är Spike som stoppad käket och inte någon av de andra 743 scenarierna?
Jag gillar ju din inställning att ingen får rösta på mig i första lynch (:love:) eller att det är misstänkt när de gör det.
Och det är ok att ifrågasätta det som man inte får rätsida på, Jag försökte verkligen lägga ner mig i att förklara igår hur jag tänkte, ända in till deadline, hade lite bråttom där att både hinna få med förklaringarna samt att också hinna rösta, hann precis.
Jag vet att du ofta har en tanke bakom det du skriver, så noterar och kikar efter resultat så får vi se om vi kommer fram till samma.....

Ang Spike så är det fler som tryckt på att det var det som hände, det lämnar lite att fundera över....

Ja i DL1 är det så.

Och det är det jag menar att jag inte förstår. Det hade väl varit ganska vansinnigt att inte (försöka) rädda sig även som ulv, just för att du då avslöjar din kollega?

Och det är det jag menar att jag inte förstår. Det hade väl varit ganska vansinnigt att inte rädda sig även som ulv, just för att du då avslöjar din kollega?

Jag vet inte riktigt vart du vill.
Svaret på frågan är JA. Men i min bok gör inte det q till ulv i just detta fall iom hur rösterna föll.

Jag gillar ju din inställning att ingen får rösta på mig i första lynch (:love:) eller att det är misstänkt när de gör det.
Och det är ok att ifrågasätta det som man inte får rätsida på, Jag försökte verkligen lägga ner mig i att förklara igår hur jag tänkte, ända in till deadline, hade lite bråttom där att både hinna få med förklaringarna samt att också hinna rösta, hann precis.
.

Och jag tycker att dina förklaringar både var rimliga och dessutom drog tankarna ett steg längre redan en stund innan deadline fattade åtminstone jag hur du tänkte. Det gjorde att de som la rösterna på dig gjorde det lite enkelt för sig - vägrade fatta med flit kanske? och sen tyckte du var snurrig. Själv reagerar jag på att ingen annan (än jag) reagerade på Art som kom med precis samma funderingar som du, men släppte dom på ett annat vis.

Apropå nattens uteblivna käk så skulle jag säga att Spike/eremit-stopp känns som något åtminstone jag skulle vänta lite med. Det är något att ta till i ett trängt läge och efter att vi lyckats lyncha en ulv redan i DL1 så hade nog jag iaf suttit still i båten om jag var eremiten.

Vi har ju också kommit fram till att det finns många sätt för ett käk att stoppas så jag tycker nog att det är mest troligt att ulvarna valt en skyddad eller gått på Faith/dråparen. Näst på tur är väl att Angel/förkämpen blivit omvandlad eller att beskyddstjuven stulit och att ulvarna försökt käka denne.

Jag ser att det har diskuterats de olika alternativen till att käket misslyckades.

Q har listat alla, vad jag kan se, möjliga scenarion. Novali01 och Koppen gissar att det är eremiten som stoppat käket medan LenaH menar på att det är troligare att eremiten sparar sin förmåga och att det snarare är troligare att de försökt käka någon skyddad.

Jag är också nyfiken på vad som häng men det jag känner rent spontant är att om det är Faith som ulvarna försökt käka så vill de nog gärna ta reda på om det var så. I och med att ängeln troligtvis inte vet vem som är Faith än så kommer det ge en möjlighet för ulvarna att ha ett käk som är mer riskfritt än vanligt... Lite samma om det är eremiten.
Och så vill de väl gärna reda ut om det är beskyddtjuven de valt (och denne då lyckats sno beskyddet) - för är det det så vill de ju inte välja samma igen.

Frågan är alltså vem som vinner mest på att efterlysa spioninformationen? Goda sidan eller onda?

Jag ser att det har diskuterats de olika alternativen till att käket misslyckades.

Q har listat alla, vad jag kan se, möjliga scenarion. Novali01 och Koppen gissar att det är eremiten som stoppat käket medan LenaH menar på att det är troligare att eremiten sparar sin förmåga och att det snarare är troligare att de försökt käka någon skyddad.

Jag är också nyfiken på vad som häng men det jag känner rent spontant är att om det är Faith som ulvarna försökt käka så vill de nog gärna ta reda på om det var så. I och med att ängeln troligtvis inte vet vem som är Faith än så kommer det ge en möjlighet för ulvarna att ha ett käk som är mer riskfritt än vanligt... Lite samma om det är eremiten.
Och så vill de väl gärna reda ut om det är beskyddtjuven de valt (och denne då lyckats sno beskyddet) - för är det det så vill de ju inte välja samma igen.

Frågan är alltså vem som vinner mest på att efterlysa spioninformationen? Goda sidan eller onda?
Det är nog hugget som stucket där, vem som mest vill åt infon! :p
Vad vi goda vill veta som de onda isf vet är väl om Angel omvandlats i natt eller ej.

Käket stoppat alltså? Då undrar man ju om det blev stoppat av Spike eller finns det andra sätt att ingen blir uppäten?

1.Jag tror inte bollen_ är så virrig att h*n inte hinner lägga på luren och bara slänger iväg en röst, det luktar ondska som vill förvirra för mig!

2.Cirkus teoretiserar väldigt mycket, kanske är vanligt från cirkus sida, det vet ju inte jag som inte har varit med förut men jag blir misstänksam iaf.

3. thoora låtsas också att hon är förvirrad och inte vet vad hon ska rösta på, brukar thoora verkligen vara så förvirrad?

Haha! Vad har virrighet med att lägga på telefonluren att göra? Kände inte för att förklara vad en ulvlek är :p Jag tror att du får tänka om lite :)

Jag är virrig idag men ängeln? Menar du förkämpen?

I övrigt håller jag med @LenaH om att eremiten förhoppningsvis sparat sin förmåga. Den kommer nog behövas senare i ett avgörande läge.

Alltså - igår efter DL satt jag och funderade på just @cirkus .

Jag upplevde det som att hon reagerade på en massa saker hos dig på ett sätt som ofta leder till en röst (åtminstone DL1) men nej, då tycker hon att andra är skumma som röstat på dig och jag fick nog samma känsla som du, att hon spred misstankar för att sen hålla fast vid sin "ingenfårröstapåqförstadl"-regel. Hm.

För övrigt, skönt med uteblivet käk men som jag skrev tidigare så finns det ju 742 anledningar till det :p så det är svårt att utläsa något om det tyvärr.

Nu kanske jag gör bort mig, men varför är inte jag lika misstänkt som cirkus? Tyckte quarter4ever var skum igår, men ju mer hon förklarade, desto mer förstod jag hur hon tänkte.

Efter funderingarna innan och efter natt-dl tycker jag dock hon är liiite mer åt goda sidan. Visst kan även en ond quarter4ever resonera mycket, men jag känner mig hjälpt av det hon skriver, så jag tror mer på god än ond just nu.

@Sedna Tycker du? Jag tycker det är vanligt att när man har lite tid = stressad och dålig röst. Mer tid kan absolut göra så att man får en vettigare teori, även om den antagligen ändå varit svag i en förstadag som igår. Så jag ser inget märkligt med vad fio skrev. Däremot ska det bli intressant att läsa en förklaring till hennes röst.

Jag det tycker jag, annars skulle jag ju inte skriva så :p

I ljuset av att Lobelia var ond känns det inte troligt att fio sitter i lyan, möjligtvis är ond utanför. Vill också gärna veta hur @fio tänkte med hint. Lobelia var ond men vore konstigt om BSF med sin röst skulle ha hintat till Lobelia. Undrar även hur @Koppen tänkte med att fios röstning skulle kunna vara en hint.

Nu kanske jag gör bort mig, men varför är inte jag lika misstänkt som cirkus? Tyckte quarter4ever var skum igår, men ju mer hon förklarade, desto mer förstod jag hur hon tänkte.

Efter funderingarna innan och efter natt-dl tycker jag dock hon är liiite mer åt goda sidan. Visst kan även en ond quarter4ever resonera mycket, men jag känner mig hjälpt av det hon skriver, så jag tror mer på god än ond just nu.

Fast så lät det ju inte igår, att ju mer hon förklarade desto mer förstod du hur hon tänkte. Då skrev du:

Förlåt quarter4ever, men nu känns det verkligen som att du snurrat in dig ännu mer i resonemanget. SKUMT! Jag vill verkligen inte rösta på dig, men ju mer jag funderar desto konstigare blir dina kommentarer.

Sedan röstade du på Lobelia tre minuter senare. Att Lobelia var ond talar till din fördel, men varför valde du att rösta på Lobelia när du tyckte q4 var så skum?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar