Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
snabbt om de jag har lite mer om efter igår ifall jag ryker nu, så syns det iaf.

1.Cirkus var den som planterade misstankarna mot mig i går i hela tjuven käkar Angel- debaclet. Sedan tycker hon det är skumt med de röster som kommer på mig? Jag vet inte vart jag har cirkus( som vanligt)

3. Snurrfian som vanligt lite småskum, här så är det den kommentaren hon fäller efter Lobelias enda inlägg om leken , med lite frågor om den, varav ett gick att se i beskrivningen ( vinstvillkoret) och det var det jag reagerade på, varför är det just Lobelias inlägg som hade en ”massa bra frågor”? Lobelia visade ju sig vara ulv sedan också dessutom. Snurrfian kan göra lite skumma saker även som god, så det säger egentligen inte så mycket om henne, men jag noterar

7. Blacksmithfarm en som jag upplever varit med och frågat en hel del första dagen och tidigare i dag. La en tidig röst på Lobelia som visade sig vara ulv. Kom in med en reflektion i går kväll, vilken i mycket stämmer med mina egna tankar

8. bollen__ mest OT, skallen verkar ha fått lite mycket vin i går ;-) Och lägger en misstänkt sen röst på mig, hur var det nu när bollen__ är ond så har hon svårt att komma med teorier? Eller är det vinet som talar?

9. Mirtai röstade först på mig i går

11. Habina har inte heller varit med mycket men gillar även hon temat Ifrågasätter mitt tänk i går, men röstar inte på mig

13. LenaH var med igår och diskuterade lite med cirkus om antalet onda/ ulvar i dag endast OT, ovanligt mycket för att vara LenaH . Resonerar senare med cirkus efter DL1

14. Fio som vanligt med och blir misstänkt och får röster på sig, brukar kunna göra konstiga röster första DL1

15. Sasse hittat leken och verkar ha läst igenom den och röstat på Lobelia

Uppdatering

Det var en långsam natt på Angel Investigations. Gänget satt och stirrade på telefonen som vägrade ringa. Det verkade inte finnas en enda hjälplös som behövde deras hjälp. Eller så hade flygbladen de delade ut inte varit tillräckligt förtroendeingivande. Fred plockade upp ett blad som låg på skrivbordet.
Men vänta nu! Det stod ju en siffra fel i telefonnumret! Jaha, då var det väl bara att trycka upp nya då… Något mer lär ju inte hända denna natten.

_5Vf5872o05iUx2J5B3rP7_GWm6EXEjq319lMZGQWkPFDbg89ZRArbS_fD3jw3Pl44p_qiGh5LJw5-hpUX0VSJWd0QpeypxlIXaiH9oZDB15DL89iOV4K4mDe9t38HtYJgPe_Ko

DagDL 21.30

Jag går på känsla o min känsla säger mig att bollen, thoora o cirkus är onda.
Som LL sa behöver du motiveringar.

@Sedna Tycker du? Jag tycker det är vanligt att när man har lite tid = stressad och dålig röst. Mer tid kan absolut göra så att man får en vettigare teori, även om den antagligen ändå varit svag i en förstadag som igår. Så jag ser inget märkligt med vad fio skrev. Däremot ska det bli intressant att läsa en förklaring till hennes röst.

Uppdatering

Det var en långsam natt på Angel Investigations. Gänget satt och stirrade på telefonen som vägrade ringa. Det verkade inte finnas en enda hjälplös som behövde deras hjälp. Eller så hade flygbladen de delade ut inte varit tillräckligt förtroendeingivande. Fred plockade upp ett blad som låg på skrivbordet.
Men vänta nu! Det stod ju en siffra fel i telefonnumret! Jaha, då var det väl bara att trycka upp nya då… Något mer lär ju inte hända denna natten.

_5Vf5872o05iUx2J5B3rP7_GWm6EXEjq319lMZGQWkPFDbg89ZRArbS_fD3jw3Pl44p_qiGh5LJw5-hpUX0VSJWd0QpeypxlIXaiH9oZDB15DL89iOV4K4mDe9t38HtYJgPe_Ko

DagDL 21.30

Jaha ja!:confused: Detta borde vara bra, men det finns ju lite att fundera över...

På rak arm vad som kan ha hänt:

Hittade de Angel? (inte bra i så fall)

Försökte de käka Faith?
Stoppade Spike käket?
Försökte de käka en skyddad, och var det i så fall den som Angel skyddade, eller hittade beskyddartjuven den Angel skyddade och tog skyddet till sig själv, och det var denne som ulvarna käkade?

Hm glömde jag något scenario nu?

Jaha ja!:confused: Detta borde vara bra, men det finns ju lite att fundera över...

Försökte de käka Faith?
Stoppade Spike käket?
Försökte de käka en skyddad, och var det i så fall den som Angel skyddade, eller hittade beskyddartjuven den Angel skyddade och tog skyddet till sig själv, och det var denne som ulvarna käkade?

Nu hoppas jag att spioninfo kan leda till lite klargörande om vad som hände under lynchen och annat som hänt bakom kulisserna.

Käket stoppat alltså? Då undrar man ju om det blev stoppat av Spike eller finns det andra sätt att ingen blir uppäten?

Nä jag håller absolut med och förstår att min röst blir granskad. Det är helt okej, jag satt och försökte rösta medans jag pratade i telefon och trodde att jag skulle hinna avsluta samtalet innan men det hann jag inte så jag slängde bara iväg en röst.
Jag får försöka bidra med mer om jag lever så länge.

1.Jag tror inte bollen_ är så virrig att h*n inte hinner lägga på luren och bara slänger iväg en röst, det luktar ondska som vill förvirra för mig!

2.Cirkus teoretiserar väldigt mycket, kanske är vanligt från cirkus sida, det vet ju inte jag som inte har varit med förut men jag blir misstänksam iaf.

Jag önskar att jag visste svaret på det, men det är DL1 och någon måste även jag rösta på. Jag tyckte det var en av de saker som stack ut helt enkelt.

3. thoora låtsas också att hon är förvirrad och inte vet vad hon ska rösta på, brukar thoora verkligen vara så förvirrad?

Käket stoppat alltså? Då undrar man ju om det blev stoppat av Spike eller finns det andra sätt att ingen blir uppäten?

1.Jag tror inte bollen_ är så virrig att h*n inte hinner lägga på luren och bara slänger iväg en röst, det luktar ondska som vill förvirra för mig!

2.Cirkus teoretiserar väldigt mycket, kanske är vanligt från cirkus sida, det vet ju inte jag som inte har varit med förut men jag blir misstänksam iaf.

3. thoora låtsas också att hon är förvirrad och inte vet vad hon ska rösta på, brukar thoora verkligen vara så förvirrad?

Jag har listat en antal olika scenario som kan leda till uteblivet käk:)
Att Spike använt sin förmåga att stopa ett käk är en av dem

det kan finnas fler saker som hänt, jag tog de jag på rak arm kunde komma på.
Får läsa igenom rolllistan ordentligt för att se om jag hittar fler

Jag tror ju knappast de hittade Angel så fort, om inte leken ska ta en helt annan vändning förstås? Näe, det tror inte jag. Så då borde det vara Spike som stoppat käket.

Vore ju väldigt märkligt om jag vore annat än förvirrad, eftersom det skulle innebära att jag sitter på en ond roll. Och det gör jag inte.

Försökte de käka Faith?
Stoppade Spike käket?

Rollistan blev verkligen högaktuell direkt. Efter genomläsning kan jag inte hitta fler scenarion än du redan nämnt.

snabbt om de jag har lite mer om efter igår ifall jag ryker nu, så syns det iaf.

1.Cirkus var den som planterade misstankarna mot mig i går i hela tjuven käkar Angel- debaclet. Sedan tycker hon det är skumt med de röster som kommer på mig? Jag vet inte vart jag har cirkus( som vanligt)
Alltså - igår efter DL satt jag och funderade på just @cirkus .

Jag upplevde det som att hon reagerade på en massa saker hos dig på ett sätt som ofta leder till en röst (åtminstone DL1) men nej, då tycker hon att andra är skumma som röstat på dig och jag fick nog samma känsla som du, att hon spred misstankar för att sen hålla fast vid sin "ingenfårröstapåqförstadl"-regel. Hm.

För övrigt, skönt med uteblivet käk men som jag skrev tidigare så finns det ju 742 anledningar till det :p så det är svårt att utläsa något om det tyvärr.

Rollistan blev verkligen högaktuell direkt. Efter genomläsning kan jag inte hitta fler scenarion än du redan nämnt.
inte jag heller
(jag utesluter tjuvat käk iom att ingen ulv blev äten ;) )
Jag slogs av en annan sak när jag granskade rollistan igen
detta gäller spåraren, som jag igår skrev om att den blir så trött att den inte får teoria om den ulv den hittat, detta kanske inte riktigt stämmer ser jag idag?
Den får bara inte rösta på ulven, utan måste rösta på en deltagare som LL slumpar fram. Däremot står det inget om att den inte får uttrycka tveksamhet om den den hittat?
"Gunn - Spåraren (NattDL)
Gunn kan under en natt välja att följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på en advokats identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar. "

Mja, det beror väl på. Det handlar ju inte om att rädda sig själv kvar till varje pris, det handlar om att göra det som är bäst för egna sidan. Som det ser ut i lyan nu så finns ju spök-ulven och det är ju viktigare för lyan att ha kvar den över DL3 så om läget är så att den och en annan ulv har flest röster så lär ju den "vanliga" ulven inte rädda sig själv, tvärt om den lär ju offras.

Nu blir ju det här väldigt hypotetiskt, men de enda som har möjlighet att värdera sin egen roll gentemot någon annans i DL1 är ju de i lyan. Att inte rädda sig innebär väl att man även avslöjar sin ulvkollega?

Nu blir ju det här väldigt hypotetiskt, men de enda som har möjlighet att värdera sin egen roll gentemot någon annans i DL1 är ju de i lyan. Att inte rädda sig innebär väl att man även avslöjar sin ulvkollega?
Även ledarvargen kan utvärdera - den vet ju sin roll+ vilka som sitter i lyan.

Jag förstår att ni @LenaH och @quarter4ever funderar på mig.
Att jag misstänker folk som rötsar på q i förstalynch är ju inget nytt O_o men jag var faktiskt tvungen att reda ut hur hon tänkte (det är svårt utan att fråga/undra) - sen om andra ser det som att jag sprider misstankar - är ju en annan femma) och jag tycker de som la rösterna där gjorde det väldigt enkelt för sig. Jag ville ju egentligen känna en annan spelare på pulsen som hade skrivit ungefär samma och det hade ju varit lite udda om jag reagerat på den enbart. Sen kan man se det som ett enkelt fiskafänge också - vilka nappade på kroken?

Fast varför @Novali01 gör det kan jag inte fatta - för att jag teoriar? Eh, hmm, ja det är ju det leken går ut på.
Varför tror du att det är Spike som stoppad käket och inte någon av de andra 743 scenarierna?

För att jag försöker förstår mig på det här spelet och Lobelia hade också lite konstiga, i mina ögon, utspel hit o dit och det visade sig ju vara rätt! :)
Ang Spike så ansåg jag att det var den mest troliga scenen, de andra 742 scenariorna kommer senare kanske!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden