Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick för mig att tjuven skickade PM om att "jag vill stoppa käket", inte att tjuven fick reda på vilken deltagare som tänkt käka. Men ok, jag hänger med.

Vet inte om du gjort ditt röstinlägg tydligare, men för egen del tyckte jag det var väldigt otydligt vad din motivering var. Eller rättare sagt, jag såg ingen motivering, men antog att du reagerat på samma som andra.
Hjartagna röstar påSasse eftersom hon inte verkar ha läst konversationen hon kommenterar

Jag fick för mig att tjuven skickade PM om att "jag vill stoppa käket", inte att tjuven fick reda på vilken deltagare som tänkt käka. Men ok, jag hänger med.

Vet inte om du gjort ditt röstinlägg tydligare, men för egen del tyckte jag det var väldigt otydligt vad din motivering var. Eller rättare sagt, jag såg ingen motivering, men antog att du reagerat på samma som andra.

Nja, tjuven skickar väl in"jag vill stjäla från Glömmerallt" och får då reda på vilken förmåga som ev stulits. Är det ett käk är det ju uppenbart att glömmerallt är ulv

lobelia ändrar till Quarter4ever

För att jag vet min roll men inte Qs och jag är åtminstone god, q har också snurrat in sig i rollbeskrivningarna på ett skumt vis.

Alltså - nu röstar ni ju på q4 i första lynch igen O_o jag måste ju alltid bli lite misstänksam mot det. För jag tycker nämligen att Artline var inne på samma funderingar runt tjuveriet, men släppte det lite enklare. Vad är det som gör q4 ond pga hon har snurrat in sig i en tankegång och dessutom utvecklat den en hel del.

Cirkus röstar på Artline - som jag tycker tolkar vissa saker lite snett, bland annat LenaH's kommentar får ett värde jag inte är säker på den ska ha och dessutom slinker ur tjuvdiskussionen väldigt enkelt.

quarter4ever röstar på Lobelia
Då jag tycker att hon flyter med ovanligt mycket och pratar mycket OT istället för att föra leken framåt, det känns inte som något en god Lobelia brukar göra.
Hoppas att jag är rätt ute med detta, dessutom vill jag inte riskera att åka ut själv så vill rädda mig själv också ifall det kommer en till röst på mig i sista minuten!

Alltså - nu röstar ni ju på q4 i första lynch igen O_o jag måste ju alltid bli lite misstänksam mot det. För jag tycker nämligen att Artline var inne på samma funderingar runt tjuveriet, men släppte det lite enklare. Vad är det som gör q4 ond pga hon har snurrat in sig i en tankegång och dessutom utvecklat den en hel del.

Cirkus röstar på Artline - som jag tycker tolkar vissa saker lite snett, bland annat LenaH's kommentar får ett värde jag inte är säker på den ska ha och dessutom slinker ur tjuvdiskussionen väldigt enkelt.
Men jag hade egentligen inga tjuvfunderingar. Det var just därför jag frågade. För att LL svar fortfarande gjorde det otydligt efter ha svarat på Q4 fråga.

Skrev du inte att det var 11 goda och 6 onda än så länge. Jag tolkade det som att balansen kan ändras.

Detta inlägg syftade jag på med Lena

Jag skrev att det var 11 goda och 6 onda från början. Korrekt.
Och balansen kan ändras under vissa förutsättningar, jag tycker bara att ditt sätt att presentera det på skaver.

Jag skrev att det var 11 goda och 6 onda från början. Korrekt.
Och balansen kan ändras under vissa förutsättningar, jag tycker bara att ditt sätt att presentera det på skaver.
Det har ju inte hänt något än. Så det vara bara att skriva det pytte lilla som redan hänt :) Jag kanske hade kunnat formulera det på annat sätt. Bara en notering som inte behöver betyda något.

Röstlista dag 1. Deadline 21:30

14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

18:55 fio röstar på Blacksmithfarm

20:25 Sedna röstar på Fio

20:32 Koppen röstar på Fio

20:40 Sasse röstar på Lobelia

20:59 thoora röstar på LenaH

21:17 Mirtai röstar på quarter4ever

21:17 Novali01 röstar på Lobelia

21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22
Lobelia röstar på fio

21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm

21:23 Habina röstar på Lobelia

21:25 LenaH röstar på thoora

21.28 bollen__ röstar på quarter4ever

21.29 Hjartagna röstar på Sasse

21.29 lobelia ändrar till Quarter4ever

21.30 Cirkus röstar på Artline

21.30 quarter4ever röstar på Lobelia

Lobelia: 5

Blacksmithfarm: 2

Fio 2

LenaH 1

thoora 1

Quarter4ever 4

Sasse 1
Artline 1

hoppas det är rätt?

Röstlista dag 1. Deadline 21:30

14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på Fio
20:32 Koppen röstar på Fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20:59 thoora röstar på LenaH
21:17 Mirtai röstar på quarter4ever
21:17 Novali01 röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:22
Lobelia röstar på fio
21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:23 Habina röstar på Lobelia
21:25 LenaH röstar på thoora
21.28 bollen__ röstar på quarter4ever
21.29 Hjartagna röstar på Sasse
21.29 lobelia ändrar till Quarter4ever
21.30 Cirkus röstar på Artline
21.30 quarter4ever röstar på Lobelia

Lobelia: 5
Blacksmithfarm: 2
Fio 2
LenaH 1
Quarter4ever 4
Sasse 1
Artline 1
hoppas det är rätt?

Tog bort radavstånden så listan passar in att göra skärmdump på i paddan :) för egen del alltså

Hon uttrycker också att det delvis har med en tidigare lek att göra så:
Var skriver thoora så? Citat/länk? :)
Hjartagna röstar på Sasse eftersom hon inte verkar ha läst konversationen hon kommenterar
Nja, inte rollbeskrivningen i alla fall.
Nja, tjuven skickar väl in"jag vill stjäla från Glömmerallt" och får då reda på vilken förmåga som ev stulits. Är det ett käk är det ju uppenbart att glömmerallt är ulv
Ja, jag hade missat det. :)

Ifall det är någon oklarhet, (tror allt står i rollistan och @Gabby_Ossi s tidigare svar)

Tjuven väljer att stjäla från en person dagtid tex "jag vill stjäla från glömmerallt" Om valda peron då har någon förmåga att använda kommande natt så tar tjuven då över den förmågon för den natten. Har personen inte något att använda(som är knutit till den natten.) så får tjuven bara veta att den inte lyckades sno något.

Uppdatering

Holland Manners hade precis vunnit ett stort mål och ställde till med fest hemma i sitt flotta hus. Men han hade inte räknat med att det skulle dyka upp objudna gäster, speciellt inte vampyren Darla...

DGBjnjG-R567an78HEv2H-b-FE3eqsIac4KCmrMwZRaEGcFDILhbMbWoH4hNgj-Kd_CcjqnfpH2FgNo82BNxO0hbM8ZgY5A2mUrwpIx3YsmvpodTVdpiQb3UcP_FzleGw3vxX8Q
LxNXVOR9nVOhfedO_KpWHzdCSiL39D-e7Q8PEM6zw14YB7RKkZvCH-M0BjkdzGKCC3hQSZVJjgywiEuVsbpPy6pGdiCo-Ziy9dkqxGyOTV3fvv4ojLXb_FDuDz2faOsRvY-11Rw

W3x1faeZoeLL5We-wWgJw2M6wTgjLTkNHiAhycVsvIFAOdYl9DSWvJ_SBSTtb7mvk09PJfK14hT-vRiME20EJEoXOWBwIKejyDIKOp0EeU2rrKPRcI-LQc7uSwWJQEuva9f4DoA
aEDoBRuunKkDmAV9mXu66Y8pv2hgrG57tpBcoDd2YTkkm-WPEhxib__TI3MX6AyOLZo4g2KhWqRjKVw9n01mJRPrfhxg4EbTyrmKRJ5zOtSKKJnxtTTJrQUxHSTWzEn56pwln9I

-gSumA40v2c5qipDgCtBriWCMyUlOdVW2TKtW8Ohqoh4rv595BkiLCQl3OKqpd5wxmODoyvElhl8fmins-XEa-RmvU5o19JnrMaYAcFAQ6YWFA5TV_Ne7EdIBg5RfTc7S7ScZz4
NC4cjlneReCuTLDkQO9m6-7v7U3hQfX0etQbLmbHT1Q78I2SoPsVsmCzZZVQh-qZ8eUYvTs6vgKJSLKlgboBg9-lrKOQot1fAC_qkpsTztbGc4oFcEpY9kVKv8A3gLjRhZSUqmc

Lobelia var Ulv

NattDL kl 07.30

Edit tog bort lite som datorn sparat från mitt röstinlägg, autospar är lite konstigt ibland...
Fast om självmordsbombaren skulle ta med sig just den ulv som käket stulits ifrån, så skulle ju tjuven ändå välja att käka den ulven och så blir det uteblivet käk. Det är ju inget tjuven vet om när den tjuvat käket. Säkrast är ju att käka den man stjäl ifrån i det läget... Så jag blev inte så mycket klokare.
Nu kanske det är jag som inte har koll på exakt alla deadlines för alla roller men så här tänkte jag iaf:
Tjuven väljer att stjäla från glömmerallt som visar sig vara ulv, och den får då dennes käkarmåga.
Självmordbombaren väljer att ta självmord och räkar välja att ta med sig glömmerallt och detta sker INNAN käket är gjort. Självmordsbombaren kan enl rollistan välja att göra detta när som helst...
Där såg jag möjligheten att tjuven faktiskt kan komma att välja en annan än den faktiskt stal ifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Nyårstråden
  • Klara sig utan bil