Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag här!

Jag har inte riktigt gått igenom alla detaljer men det jag reagerar på är den senaste diskussionen ifall att käket blir stulet

Eftersom tjuven i den här leken är god så kan jag inte föreställa mig att den skulle försöka käka någon annan än den som den stulit av - det gör att dessa två kommentarer förbryllar mig. Inte för att det säger något om deras roller.
Jag kom på det efter jag frågat :p

Vad är din motivering då? Samma som vi övriga reagerat på, eller?

Ja, precis. Att det är uttryckt som en tillrättavisning snarare än en vidarefundering, när det cirkus skrev (utifrån vad jag kan förstå) var korrekt. Jag behöver kanske lägga in en tydligare motivering i mitt röstinlägg?

Att man inte vill rösta först finner jag inte så märkligt, det känns som att förstarösten brukar nagelfaras ganska ordentligt i efterhand. Att fio motiverar rösten i DL1 på ett lite märkligt sätt verkar vara mer regel än undantag, oavsett god eller ond, så just där ringer inte heller någon klocka riktigt.

Nej, det jag hakar upp mig mest på är denna lilla kommentar i diskussionen med Cirkus:

Det är sannerligen inte mycket att gå på. Flera andra har tagit upp den, men jag blir visst först att rösta utifrån den.

thoora röstar på LenaH

(och ja, det känns såååå bra att få skriva det efter förra gången jag var med och lekte! :devil: )
Vad i kommentaren hakar du upp dig på? Att jag skriver något som baseras på fakta?

Så Gwen kan käka en god Angel om hon stulit käket?
Eller förstod jag fel?

Jag vet inte varför q4 tjatar vidare om detta - antagligen för att förstå hur det funkar, men för mig är det uppenbart att om tjuven snor av någon och det visar sig att det är en ulv - så käkar den samma ulv. Såvida reglerna inte är annorlunda i denna lek.

Jag vet inte varför q4 tjatar vidare om detta - antagligen för att förstå hur det funkar, men för mig är det uppenbart att om tjuven snor av någon och det visar sig att det är en ulv - så käkar den samma ulv. Såvida reglerna inte är annorlunda i denna lek.

Ja, förstår inte varför man skulle göra något annat?

Nu är jag här!

Jag har inte riktigt gått igenom alla detaljer men det jag reagerar på är den senaste diskussionen ifall att käket blir stulet

Eftersom tjuven i den här leken är god så kan jag inte föreställa mig att den skulle försöka käka någon annan än den som den stulit av - det gör att dessa två kommentarer förbryllar mig. Inte för att det säger något om deras roller.
@Mirtai @cirkus Rent hypotetiskt kan det vara intressant vad som händer iaf? Mycket kan ju hända så den tjuven stjäl av kan ju helt plötsligt kanske inte vara ett alternativ att käka ( tänker bla på självmordsbombaren här som ju som jag förstod det när som helst välja att dö själv och dra med sig en annan som den väljer?)

Jag trodde jag kommit över den värsta DL1-stressen men det finns verkligen inget vettigt (eller ovettigt) att gå på och LL leder inläggsligan. :arghh:

Fast tjuven får väl inte veta vem den hindrar att käka?

Att Novali01 misstänker många känner jag igen från när jag började leka. Då kändes det "säkrare" på något vis att misstänka många. Jag blir mer fundersam över Sasse, som ifrågasätter Novali01s oro.
Jag har inte lekt på länge så jag håller inte reda på vilka som är nya eller ej, men såg att någon skrev att Nova01 var ny. Då är det mer förklarligt att man misstänker många, eller alla rentav.

Håller med om att cirkus kan vara någonting på spåret. Samtidigt kan de som pratat om att tjuven kan käka en god angel fått för sig att tjuven är ond. Vi har ju haft ond tjuv med i ganska många lekar... En del av mig skulle vilja rösta på quarter4ever, enligt cirkus tankar, men det känns inte bra att bli av med henne om hon skulle vara god. :down:

Tretton minuter på mig att grubbla vidare. :nailbiting: :arghh:

Mirtai röstar på Quarter4Ever

Eftersom hennes kommentar om tjuven och hur ett tjuvat käk kan användas är det mest märkliga jag lyckats hitta...

Försöker resonera mig fram till vad som är vad o vem som kan vara ond men det enda jag tycker mig om att ha att gå på är lobelias konstiga ovilja att rösta först.

Novali01 röstar på lobelia

Jag har inte lekt på länge så jag håller inte reda på vilka som är nya eller ej, men såg att någon skrev att Nova01 var ny. Då är det mer förklarligt att man misstänker många, eller alla rentav.
Tjuven hindrar väl ingen att käka, den stjäl käket så den kan välja vem den vill käka istället?

Fast tjuven vet ju vem den tjuvar från?

Tjuven vet ju vem den stjäl ifrån och tjuvar den ett käk så måste ju den bestulna vara ulv.

Jag har lite dålig fokus just, jag tittar på berg och meltzer... ;) men det verkar lika rörigt som vanligt och alla greppar efter halmstrån eller kokar soppa på en spik... ;)
Det är lite märkligt varför Q ens anser det möjligt att Gwen skulle käka en god Angel? Det verkar ju helt logiskt att käka den ulv som hon stal ifrån?
Och nu har både Cirkus och Mirtai kommenterat samma sak så jag är väl typ trea på bollen... ;)
Men det känns som om Q vecklar in sig än mer i förklaringen och jag väljer att lägga min röst på Q eftersom jag tror att hon är en ulv som försöker framstå som om hon skulle vara Gwen.

Snurrfian röstar på Quarter4ever

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar