Gabby_Ossi
Trådstartare
skulle det inte stått god? Se min fetning?
Ehm, egentligen inte, stryk bara det där om omvandling
Ond Angel - misslyckat käk punkt.
God Angel - död, ingen omvandling.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
skulle det inte stått god? Se min fetning?
Gwen blev instoppad till sist när det tillkom fler anmälningar så hann inte riktigt tänka igenom alla scenarion där
Så Gwen kan käka en god Angel om hon stulit käket?Ehm, egentligen inte, stryk bara det där om omvandling
Ond Angel - misslyckat käk punkt.
God Angel - död, ingen omvandling.
Så Gwen kan käka en god Angel om hon stulit käket?
Eller förstod jag fel?
Kan man rösta på LL för att hon inte färglägger sina inlägg? Skämt åsido Det är mycket lättare att särskilja LLs inlägg från övriga i leken om du använder en speciell färg.Ja precis, så länge Angel är god gäller "vanliga" regler för hur han dör. Förutom då om ulvarna får tag i honom för då omvandlas han.
Kan man rösta på LL för att hon inte färglägger sina inlägg? Skämt åsido Det är mycket lättare att särskilja LLs inlägg från övriga i leken om du använder en speciell färg.
Herregud.. hur ska man få till en röst med detta.. måste rösta tidigt eftersom jag ska jobba.. ville ju ha dl1 i morgon när jag var ledig så jag för en gång skull skulle kunna få till en vettig röst i första omgången.
Denna röst är ju mer halmstrån än vad jag brukar greppa efter i dl 1
Halmstrån som sagt men kan inte låta bli att fundera på om denna röstningsteorin helt enkelt kan vara en hint till lyan? Har inget annat att gå på och måste rösta nu så...
Fio röstar på blacksmithfarm
Vad är det som gör att du misstänker flera?Tycker varenda en verkar misstänkt ond...speciellt @LenaH men det är väl ett konstant tillstånd hos henne??
Det är ju inte helt omöjligt att få fram vettiga röster dag 1, det beror ju på vad som skrivs den dagen.Vettig röst i DL1? Hur lätt är det att teoria i DL1?
Gah!
Jag måste rösta nu, för jag är inte säker på att jag kommer kunna hinna in igen innan DL.
Blacksmithfarm röstar på Lobelia
För att jag tycker att hennes kommentar om att inte vilja rösta först skaver. Någon måste alltid göra det, ju.
Dessutom frågar hon om vinstvillkoren som står tydligt utskrivna i trådstarten. Och så frågar hon om tjuven kan stjäla mer än en gång från ulvarna - jag undrar om hon kanske är en ulv som är nervös över att bli bestulen?
Det finns 11 goda roller och vad jag kan se inga bybor.
Det borde betyda att fördelningen är just 11 goda och 6 onda.
Fast det går på ett ut, blir Angel omvandlad så blir ju beskyddstjuven också det. Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan.
Nu har du inte läst vad @cirkus skrev
Hon skrev onda inte i lyan.
Men jag håller med om att just i lyan borde det bara vara 4st, i och med att det står på två av de onda rollerna att de inte ingår i just lyan.
Jag reagerade i övrigt också på att Lobelia inte verkade vilja rösta först. Vilket förvisso är förståeligt till viss del, då det är av viss utmaning när inget direkt skrivs. Men som sagt, någon måste börja, och att då skjuta över "ansvaret" på någon annan tycker jag är lite sådär. Nu hittar jag inte citatet dock, men kan läsas i Blacksmithfarms #92 inlägg.Jo det är klart att jag läste vad @cirkus skrev, det var bara en egen reflektion.
Synd att @fio inte är här och kan förklara vad hon menade med hint.
Kan hon mena att Bsf är ledarvarg och att Lobelia är vanlig ulv som hon försöker få kontakt med? Men i sådanfall är det ett konstigt sätt att hinta på.
Jag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.
Koppen röstar på Fio
Så min röst hamnar på Lobelia, för att jag tycker det är mer märkligt (än ovanstående) att vara ovillig att rösta tidigt. Under de åren jag har lekt har det hänt att onda skrivit liknande kommentarer för att låta andra sätta igång matchen sas.
Sasse röstar på Lobelia