Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant med de rösterna på mig.. ringer enormt i ulvklockan.. kan ju vara bra för Er andra att gå tillbaka och tänka på om jag lynchas.
Det är möjligt att det är någon ulv (eller ond) som röstar på dig, men jag ser inte att det inte lika gärna skulle kunna vara goda? Varför tänds ulvklockan i dig för att du får röster, speciellt en sådan här dag när i princip nada har skrivits? Andra kan ju ha lika svårt att komma med teorier som du hade när du lade din röst.

Brukar det vara så? Min erfarenhet är att första rösterna brukar granskas mycket. Nu är det bättre men för ett tag sedan lynchades nästan alltid personen som la första rösten.

Men samtidigt kan jag förstå att en ulv inte vill lägga första rösten utan hellre flyter med.
Brukar är nog att ta i. Jag vet att det förekommit, men minns inte hur ofta.

Tycker det är jättesvårt att rösta utifrån vad som hänt i leken hittills; mest diskussioner om roller, osv. Inget direkt suspekt.
Tycker som Blacksmithfarm att det inte är helt klockrent (alltså att det framgår tydligt) att LenaH gjorde en egen reflektion. Hon skulle lika väl kunna ha läst slarvigt, och sedan "ursäktat" med att hon reflekterade vidare. Å andra sidan vet jag inte om jag tycker det är misstänkt överlag, att läsa slarvigt hör inte till de saker jag brukar ondförklara någon för.

Jag reagerade i övrigt också på att Lobelia inte verkade vilja rösta först. Vilket förvisso är förståeligt till viss del, då det är av viss utmaning när inget direkt skrivs. Men som sagt, någon måste börja, och att då skjuta över "ansvaret" på någon annan tycker jag är lite sådär. Nu hittar jag inte citatet dock, men kan läsas i Blacksmithfarms #92 inlägg.

Sedan är jag lite förbryllad över Novali01 verkar misstänka så många redan? För egen del kan jag inte påstå att jag känner misstankar för någon direkt.

Men jag har tänkt lägga mig nu så måste välja någon att rösta på. Jag vet som sagt inte vad jag tycker om LenaH's kommentar, tycker inte det var en tydlig vidarereflektion som hon påstår att det är, men även om hon skulle ha läst cirkus inlägg slarvigt vet jag inte om jag tycker hon behöver vara ond för det...

Så min röst hamnar på Lobelia, för att jag tycker det är mer märkligt (än ovanstående) att vara ovillig att rösta tidigt. Under de åren jag har lekt har det hänt att onda skrivit liknande kommentarer för att låta andra sätta igång matchen sas.

Sasse röstar på Lobelia

Anledningen till att jag inte vill rösta först, eller snarare tycker det är skönt att slippa är att jag behövde göra det i förra leken. Det finns så lite att gå på. Konstigt att det är skumt, tro att i stort sett alla skrivit det i en eller annan tappning.

Att man inte vill rösta först finner jag inte så märkligt, det känns som att förstarösten brukar nagelfaras ganska ordentligt i efterhand. Att fio motiverar rösten i DL1 på ett lite märkligt sätt verkar vara mer regel än undantag, oavsett god eller ond, så just där ringer inte heller någon klocka riktigt.

Nej, det jag hakar upp mig mest på är denna lilla kommentar i diskussionen med Cirkus:

Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan.

Det är sannerligen inte mycket att gå på. Flera andra har tagit upp den, men jag blir visst först att rösta utifrån den.

thoora röstar på LenaH

(och ja, det känns såååå bra att få skriva det efter förra gången jag var med och lekte! :devil: )

• Gilla
Reactions: fio
Deltagare:

1. Cirkus inne i går och diskuterade lite kring rollerna och antal goda och onda, inte inne än i dag

2. Artline ganska anonym, men har varit med och pratat lite om rollerna

3. Snurrfian som vanligt lite småskum, vilket hon ju bevisligen kan vara även som god, så vågar inte säga varken bu eller bä om henne än

4. Koppen försten in i tråden och därefter inte sett direkt något från henne om leken, mest OT, samt lägger en röst på fio.

5. Sedna röstat på fio,i övrigt ganska anonym

6. Hjartagna verkar ha viss koll på vinstvillkoren, men i övrigt inte sett något från henne om leken/rollerna. Har efterlyst mer färg från LL annars vill hon rösta ut denna

7. Blacksmithfarm en som jag upplever varit med och frågat en hel del första dagen och tidigare i dag. La en tidig röst på Lobelia

8. bollen__ mest OT, skallen verkar ha fått lite mycket vin i går ;-)

9. Mirtai har hittat leken och gillar temat….

10. Lobelia verkar ovanligt mycket OT? Hittar endast ett inlägg där hon börjar kolla av lite om leken pch rollerna,

11. Habina har inte heller varit med mycket men gillar även hon temat

12. quarter4ever – jag!

13. LenaH var med igår och diskuterade lite med cirkus om antalet onda/ ulvar i dag endast OT, ovanligt mycket för att vara LenaH

14. Fio röstade tidigt på blacksmithfarm pga hon ska jobba och får i sin tur röster på sig

15. Sasse hittat leken och verkar ha läst igenom den och röstat på Lobelia

16. Novali01 nykomling- välkommen! Tycker alla verkar onda, och regel nr 1 i ulvspelandet är att ALLA är misstänkta, så ingen dum tanke att ha i bakhuvudet.

17. Thoora En som jag upplever har tänkt lite på vad som kan hända.

Anledningen till att jag inte vill rösta först, eller snarare tycker det är skönt att slippa är att jag behövde göra det i förra leken. Det finns så lite att gå på. Konstigt att det är skumt, tro att i stort sett alla skrivit det i en eller annan tappning.
Jag säger inte att du nödvändigtvis är ond på grund av den kommentaren, men det var det jag reagerade på mest när jag gick igenom leken tidigare.

Nej, det jag hakar upp mig mest på är denna lilla kommentar i diskussionen med Cirkus:

"Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan."

Det är sannerligen inte mycket att gå på. Flera andra har tagit upp den, men jag blir visst först att rösta utifrån den.
Vad är din motivering då? Samma som vi övriga reagerat på, eller?

Deltagare:

1. Cirkus inne i går och diskuterade lite kring rollerna och antal goda och onda, inte inne än i dag

2. Artline ganska anonym, men har varit med och pratat lite om rollerna

3. Snurrfian som vanligt lite småskum, vilket hon ju bevisligen kan vara även som god, så vågar inte säga varken bu eller bä om henne än

4. Koppen försten in i tråden och därefter inte sett direkt något från henne om leken, mest OT, samt lägger en röst på fio.

5. Sedna röstat på fio,i övrigt ganska anonym

6. Hjartagna verkar ha viss koll på vinstvillkoren, men i övrigt inte sett något från henne om leken/rollerna. Har efterlyst mer färg från LL annars vill hon rösta ut denna

7. Blacksmithfarm en som jag upplever varit med och frågat en hel del första dagen och tidigare i dag. La en tidig röst på Lobelia

8. bollen__ mest OT, skallen verkar ha fått lite mycket vin i går ;-)

9. Mirtai har hittat leken och gillar temat….

10. Lobelia verkar ovanligt mycket OT? Hittar endast ett inlägg där hon börjar kolla av lite om leken pch rollerna,

11. Habina har inte heller varit med mycket men gillar även hon temat

12. quarter4ever – jag!

13. LenaH var med igår och diskuterade lite med cirkus om antalet onda/ ulvar i dag endast OT, ovanligt mycket för att vara LenaH

14. Fio röstade tidigt på blacksmithfarm pga hon ska jobba och får i sin tur röster på sig

15. Sasse hittat leken och verkar ha läst igenom den och röstat på Lobelia

16. Novali01 nykomling- välkommen! Tycker alla verkar onda, och regel nr 1 i ulvspelandet är att ALLA är misstänkta, så ingen dum tanke att ha i bakhuvudet.

17. Thoora En som jag upplever har tänkt lite på vad som kan hända.
Vad är det som gör mig skum?:confused: det känns som om jag knappt har skrivit något?

Och för min del eftersom flera kommenterat det så upplevde jag att @cirkus tyckte det var många onda eftersom hon använde en :nailbiting: så det var därför jag skrev att de "bara" är 4 i lyan och inte 6 stycken som kan prata ihop sig.
JAG tycker naturligtvis inte att det var otydligt :p men jag kan se att det är ett halmstrå att gripa idag med väldigt lite att gå på. :)

Röstlista dag 1. Deadline 21:30

14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på Fio
20:32 Koppen röstar på Fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia
20.59 thoora röstar på LenaH

Lobelia: 2
Blacksmithfarm: 1
Fio: 2
LenaH 1

När nummer två röstar utifrån det så tyckte jag det var dags att komma med fakta :)
Jag tycker man bör rösta på den man reagerar på mest, istället för att alla delar upp sina röster till olika deltagare som var vanligt tidigare. Jag reagerade som sagt mest på dig.

Nu är jag här!

Jag har inte riktigt gått igenom alla detaljer men det jag reagerar på är den senaste diskussionen ifall att käket blir stulet

skulle det inte stått god? Se min fetning?

Om hon försöker äta en god Angel? :)

Eftersom tjuven i den här leken är god så kan jag inte föreställa mig att den skulle försöka käka någon annan än den som den stulit av - det gör att dessa två kommentarer förbryllar mig. Inte för att det säger något om deras roller.

Puh! Skönt att det inte hänt så mycket, så jag hann läsa ikapp innan DL. Otur att jag inte blev särskilt mycket klokare...

Blacksmithfarm tycker jag resonerar klokt, är benägen att hålla med om det hon skriver. Samtidigt så kan Lobelia skriva en del knepiga saker även när hon är god, så jag känner mig inte helt bekväm med att lägga min röst där.

Att Novali01 misstänker många känner jag igen från när jag började leka. Då kändes det "säkrare" på något vis att misstänka många. Jag blir mer fundersam över Sasse, som ifrågasätter Novali01s oro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar