såg du varför jag funderat på det?Mirtai röstar på Quarter4Ever
Eftersom hennes kommentar om tjuven och hur ett tjuvat käk kan användas är det mest märkliga jag lyckats hitta...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
såg du varför jag funderat på det?Mirtai röstar på Quarter4Ever
Eftersom hennes kommentar om tjuven och hur ett tjuvat käk kan användas är det mest märkliga jag lyckats hitta...
Ja och det logiska om tjuven har stulit käket är ju att käka den tjuven har stulit av, något annat vore ju dumt!Tjuven hindrar väl ingen att käka, den stjäl käket så den kan välja vem den vill käka istället?
även @Snurrfiansåg du varför jag funderat på det?
Tjuven hindrar väl ingen att käka, den stjäl käket så den kan välja vem den vill käka istället?
1. cirkus - Har kommit fram till att det är 11 goda och 6 onda. Antigen missar hon att beskyddstjuven förvandlas om Angel gör det eller så räknar hon med att beskyddartjuven ska åka innan Angel blir ond.
13. LenaH - Förtydligar att det bara är 4 onda i lyan och att 4 ulvar inte är så otäckt.
Ok, det låter mer som om jag var en ouppfostrad typ men är jag ond för det?Att det enligt min mening inte fanns något att tillrättavisa.
Fast jag förstår inte alls hur du tänker? Varför skulle tjuven käka en god Angel? Det finns liksom ingen anledning för tjuven att fundera över att käka någon annan än ulven den stal av?
Hm jag menar helt enkelt att tjuven inte hindrar ett käk i sig ( = uteblivet käk) utan att den stjäl käket och sedan är det tjuven som väljer vem den vill käka.Och visst är det logiska valet att den då väljer att käka ulven den stal det från, jag tänkte bara lite längre vad som händer om den ulven inte finns som alternativ längre, tex kan ju självmordsbombaren göra att den försvinner som alternativ?Förlåt quarter4ever, men nu känns det verkligen som att du snurrat in dig ännu mer i resonemanget. SKUMT! Jag vill verkligen inte rösta på dig, men ju mer jag funderar desto konstigare blir dina kommentarer.
Ok, det låter mer som om jag var en ouppfostrad typ men är jag ond för det?
Skrev du inte att det var 11 goda och 6 onda än så länge. Jag tolkade det som att balansen kan ändras.Okej, två saker till som jag reagerar på
Vad menar du att jag har missat att beskyddsjuven förvandlas? Och vad menar du med att jag räknar med att beskyddartjuven åker innan Angel blir ond?
Sen tycker jag att det tillskrivs att LenaH inte tycker att 4 ulvar är så otäckt - var hon uttryckt det?
Hon att det bara var 4 i lyan, men betyder det att hon också tycker det inte är så otäckt?
Tjuven hindrar väl ingen att käka, den stjäl käket så den kan välja vem den vill käka istället?
Fast tjuven vet ju vem den tjuvar från?
Tjuven vet ju vem den stjäl ifrån och tjuvar den ett käk så måste ju den bestulna vara ulv.
Jag fick för mig att tjuven skickade PM om att "jag vill stoppa käket", inte att tjuven fick reda på vilken deltagare som tänkt käka. Men ok, jag hänger med.@Sasse - vi pratar nog om olika saker Jag pratar om diskussionen om vad som händer ifall att tjuven stjäl käk. Jag fattar inte vad du menar med "Fast tjuven får väl inte veta vem den hindrar att käka? " Den vet ju vem den stulit av och vilken förmåga den hade
Vet inte om du gjort ditt röstinlägg tydligare, men för egen del tyckte jag det var väldigt otydligt vad din motivering var. Eller rättare sagt, jag såg ingen motivering, men antog att du reagerat på samma som andra.Ja, precis. Att det är uttryckt som en tillrättavisning snarare än en vidarefundering, när det cirkus skrev (utifrån vad jag kan förstå) var korrekt. Jag behöver kanske lägga in en tydligare motivering i mitt röstinlägg?
Säger inget om eran sida. Men det är vad ni hade sagt hittillsSkrev du inte att det var 11 goda och 6 onda än så länge. Jag tolkade det som att balansen kan ändras.
Detta inlägg syftade jag på med Lena
Hm jag menar helt enkelt att tjuven inte hindrar ett käk i sig ( = uteblivet käk) utan att den stjäl käket och sedan är det tjuven som väljer vem den vill käka.Och visst är det logiska valet att den då väljer att käka ulven den stal det från, jag tänkte bara lite längre vad som händer om den ulven inte finns som alternativ längre, tex kan ju självmordsbombaren göra att den försvinner som alternativ?
Och då kan det ju bli så att Angel/ Angelus kan komma att käkas och då vore det ju bra att veta vad som händer?
Blev det klarare så?