Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjuven hindrar väl ingen att käka, den stjäl käket så den kan välja vem den vill käka istället?

Förlåt quarter4ever, men nu känns det verkligen som att du snurrat in dig ännu mer i resonemanget. SKUMT! Jag vill verkligen inte rösta på dig, men ju mer jag funderar desto konstigare blir dina kommentarer.

1. cirkus - Har kommit fram till att det är 11 goda och 6 onda. Antigen missar hon att beskyddstjuven förvandlas om Angel gör det eller så räknar hon med att beskyddartjuven ska åka innan Angel blir ond.

13. LenaH - Förtydligar att det bara är 4 onda i lyan och att 4 ulvar inte är så otäckt.

Okej, två saker till som jag reagerar på

Vad menar du att jag har missat att beskyddsjuven förvandlas? Och vad menar du med att jag räknar med att beskyddartjuven åker innan Angel blir ond?

Sen tycker jag att det tillskrivs att LenaH inte tycker att 4 ulvar är så otäckt - var hon uttryckt det?
Hon att det bara var 4 i lyan, men betyder det att hon också tycker det inte är så otäckt?

@Sasse - vi pratar nog om olika saker ;) Jag pratar om diskussionen om vad som händer ifall att tjuven stjäl käk. Jag fattar inte vad du menar med "Fast tjuven får väl inte veta vem den hindrar att käka? " Den vet ju vem den stulit av och vilken förmåga den hade

Lobelia på fio

Upprepningen att gerppa om halmsrå känns skumt, som hon vill be om ursäkt för att hon röstar över huvudtaget och inte vill synas.

Egentligen skulle jag vilja rösta på Habina så jag kan gifta mig med David Boreanaz istället. Men det gör tyvärr inte Habina skum.

Artline röstar på Blacksmithfarm

Jag tolkar det som att hon egentligen inte heller ville rösta först. Men ändå använder hon det som teori när hon röstade på Lobelia.

Habina röstar på lobelia

Jag tror att blacksmithfarm kan vara någonting på spåren när hon skriver att lobelia undrar om tjuven kan stjäla mer än en gång från ulvarna. Kan lobelia vara ulv? Att hon sedan missar vinstvillkoren + inte vill rösta först, nä, skumt men inte superskumt. Till dl1 får det dock duga.

Alltså - hämndröster är inte min grej men i halmstråläge gör man vad man kan och jag tycker @thoora gör det väldigt lätt för sig genom att lägga en röst på mig för att jag helt enkelt uttryckt fakta: Ja det är 4 ulvar i lyan.
Hon uttrycker också att det delvis har med en tidigare lek att göra så:

LenaH röstar på thoora

Förlåt quarter4ever, men nu känns det verkligen som att du snurrat in dig ännu mer i resonemanget. SKUMT! Jag vill verkligen inte rösta på dig, men ju mer jag funderar desto konstigare blir dina kommentarer.
Hm jag menar helt enkelt att tjuven inte hindrar ett käk i sig ( = uteblivet käk) utan att den stjäl käket och sedan är det tjuven som väljer vem den vill käka.Och visst är det logiska valet att den då väljer att käka ulven den stal det från, jag tänkte bara lite längre vad som händer om den ulven inte finns som alternativ längre, tex kan ju självmordsbombaren göra att den försvinner som alternativ?
Och då kan det ju bli så att Angel/ Angelus kan komma att käkas och då vore det ju bra att veta vad som händer?
Blev det klarare så?

Okej, två saker till som jag reagerar på

Vad menar du att jag har missat att beskyddsjuven förvandlas? Och vad menar du med att jag räknar med att beskyddartjuven åker innan Angel blir ond?

Sen tycker jag att det tillskrivs att LenaH inte tycker att 4 ulvar är så otäckt - var hon uttryckt det?
Hon att det bara var 4 i lyan, men betyder det att hon också tycker det inte är så otäckt?
Skrev du inte att det var 11 goda och 6 onda än så länge. Jag tolkade det som att balansen kan ändras.

Detta inlägg syftade jag på med Lena

Röstlista dag 1. Deadline 21:30

14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

18:55 fio röstar på Blacksmithfarm

20:25 Sedna röstar på Fio

20:32 Koppen röstar på Fio

20:40 Sasse röstar på Lobelia

20:59 thoora röstar på LenaH

21:17 Mirtai röstar på quarter4ever

21:17 Novali01 röstar på Lobelia

21:19 Snurrfian röstar på quarter4ever

21:22 Lobelia röstar på fio

21:22 Artline röstar på Blacksmithfarm

21:23 Habina röstar på Lobelia

21:25 LenaH röstar på thoora

Lobelia: 4

Blacksmithfarm: 2

Fio 3

LenaH 1

Quarter4ever 2

thoora 1

Tjuven hindrar väl ingen att käka, den stjäl käket så den kan välja vem den vill käka istället?
Fast tjuven vet ju vem den tjuvar från?
Tjuven vet ju vem den stjäl ifrån och tjuvar den ett käk så måste ju den bestulna vara ulv.
@Sasse - vi pratar nog om olika saker ;) Jag pratar om diskussionen om vad som händer ifall att tjuven stjäl käk. Jag fattar inte vad du menar med "Fast tjuven får väl inte veta vem den hindrar att käka? " Den vet ju vem den stulit av och vilken förmåga den hade
Jag fick för mig att tjuven skickade PM om att "jag vill stoppa käket", inte att tjuven fick reda på vilken deltagare som tänkt käka. Men ok, jag hänger med.
Ja, precis. Att det är uttryckt som en tillrättavisning snarare än en vidarefundering, när det cirkus skrev (utifrån vad jag kan förstå) var korrekt. Jag behöver kanske lägga in en tydligare motivering i mitt röstinlägg?
Vet inte om du gjort ditt röstinlägg tydligare, men för egen del tyckte jag det var väldigt otydligt vad din motivering var. Eller rättare sagt, jag såg ingen motivering, men antog att du reagerat på samma som andra.

Hm jag menar helt enkelt att tjuven inte hindrar ett käk i sig ( = uteblivet käk) utan att den stjäl käket och sedan är det tjuven som väljer vem den vill käka.Och visst är det logiska valet att den då väljer att käka ulven den stal det från, jag tänkte bara lite längre vad som händer om den ulven inte finns som alternativ längre, tex kan ju självmordsbombaren göra att den försvinner som alternativ?
Och då kan det ju bli så att Angel/ Angelus kan komma att käkas och då vore det ju bra att veta vad som händer?
Blev det klarare så?

Fast om självmordsbombaren skulle ta med sig just den ulv som käket stulits ifrån, så skulle ju tjuven ändå välja att käka den ulven och så blir det uteblivet käk. Det är ju inget tjuven vet om när den tjuvat käket. Säkrast är ju att käka den man stjäl ifrån i det läget... Så jag blev inte så mycket klokare.

bollen__ röstar på quarter4ever
pga det med tjuven. Om den stjäl käket så äter den väl ulven den stal ifrån. Eftersom det är en god tjuv.

Fick telefon precis måste slänga iväg rösten..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar