Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering
Holland Manners hade precis vunnit ett stort mål och ställde till med fest hemma i sitt flotta hus. Men han hade inte räknat med att det skulle dyka upp objudna gäster, speciellt inte vampyren Darla...
Lobelia var Ulv
NattDL kl 07.30
Nu kanske det är jag som inte har koll på exakt alla deadlines för alla roller men så här tänkte jag iaf:
Tjuven väljer att stjäla från glömmerallt som visar sig vara ulv, och den får då dennes käkarmåga.
Självmordbombaren väljer att ta självmord och räkar välja att ta med sig glömmerallt och detta sker INNAN käket är gjort. Självmordsbombaren kan enl rollistan välja att göra detta när som helst...
Där såg jag möjligheten att tjuven faktiskt kan komma att välja en annan än den faktiskt stal ifrån.
Här:Var skriver thoora så? Citat/länk?
(och ja, det känns såååå bra att få skriva det efter förra gången jag var med och lekte! )
Ifall det är någon oklarhet, (tror allt står i rollistan och @Gabby_Ossi s tidigare svar)
Tjuven väljer att stjäla från en person dagtid tex "jag vill stjäla från glömmerallt" Om valda peron då har någon förmåga att använda kommande natt så tar tjuven då över den förmågon för den natten. Har personen inte något att använda(som är knutit till den natten.) så får tjuven bara veta att den inte lyckades sno något.
Mirtai röstar på Quarter4Ever
Eftersom hennes kommentar om tjuven och hur ett tjuvat käk kan användas är det mest märkliga jag lyckats hitta...
Jag har lite dålig fokus just, jag tittar på berg och meltzer... men det verkar lika rörigt som vanligt och alla greppar efter halmstrån eller kokar soppa på en spik...
Det är lite märkligt varför Q ens anser det möjligt att Gwen skulle käka en god Angel? Det verkar ju helt logiskt att käka den ulv som hon stal ifrån?
Och nu har både Cirkus och Mirtai kommenterat samma sak så jag är väl typ trea på bollen...
Men det känns som om Q vecklar in sig än mer i förklaringen och jag väljer att lägga min röst på Q eftersom jag tror att hon är en ulv som försöker framstå som om hon skulle vara Gwen.
Snurrfian röstar på Quarter4ever
bollen__ röstar på quarter4ever
pga det med tjuven. Om den stjäl käket så äter den väl ulven den stal ifrån. Eftersom det är en god tjuv.
Fick telefon precis måste slänga iväg rösten..
Jag kan inte låta bli att reflektera över dessa röster.
Inte minst med avseende på att jag var den som först frågade hur q tänkte runt detta med tjuven. Jag tyckte inte det var så särskilt misstänkt, men jag blev lite förbryllad över hur hon (och Art) tänkte. Det jag inte fattar är varför varför q's tankar och kommentarer runt tjuveriet gör henne till möjligt ond (hon kan ju vara ond ändå, men varför just pga dessa tankar?)
Men gör det henne till ond?
Jag tycker att q kommit med bra förklaringar faktiskt. Vid första anblicken kan de verka snurriga, men när hon kommer med mera tankar runt det så visar det sig att hon tänkt ett steg till bara. Och på vilket sätt har q försökt framstå som Gwen? jag begriper inte riktigt
Jaha, och på vilket vis gör detta att q borde vara ond?
Visst är det vanligt att goda röstar på goda i första lynch men ändå tycker jag nog att dessa röster är lite väl enkla till och med för att vara i DL1
Jag vet inte var jag har q men hennes röst på Lobelia indikerar att hon kanske inte är i lyan i allafall. Eller så är hon en viktigare ulv (läs spök-ulven) och de hellre offrade Lobelia, men det känns väldigt långsökt så det tror jag inte för stunden i allafall.
Jag vet inte var jag har q men hennes röst på Lobelia indikerar att hon kanske inte är i lyan i allafall. Eller så är hon en viktigare ulv (läs spök-ulven) och de hellre offrade Lobelia, men det känns väldigt långsökt så det tror jag inte för stunden i allafall.
Det är ju inte helt omöjligt att få fram vettiga röster dag 1, det beror ju på vad som skrivs den dagen.
Herregud.. hur ska man få till en röst med detta.. måste rösta tidigt eftersom jag ska jobba.. ville ju ha dl1 i morgon när jag var ledig så jag för en gång skull skulle kunna få till en vettig röst i första omgången.
Intressant med de rösterna på mig.. ringer enormt i ulvklockan.. kan ju vara bra för Er andra att gå tillbaka och tänka på om jag lynchas.
Om jag greppar efter halmstrån så kokar ni soppa på en spik just nu...
Jag förstår inte riktigt hur du menar. Det hade väl varit väldigt skumt om q inte försökt rädda sig själv, utan röstat på någon helt annan?
Jag är nog rätt övertygad om att @quarter4ever inte är i lyan och är spökulv (precis som du tänker) för då hade inte Lobelia ändrat sin röst till q.Mja, det beror väl på. Det handlar ju inte om att rädda sig själv kvar till varje pris, det handlar om att göra det som är bäst för egna sidan. Som det ser ut i lyan nu så finns ju spök-ulven och det är ju viktigare för lyan att ha kvar den över DL3 så om läget är så att den och en annan ulv har flest röster så lär ju den "vanliga" ulven inte rädda sig själv, tvärt om den lär ju offras.
Jag är nog rätt övertygad om att @quarter4ever inte är i lyan och är spökulv (precis som du tänker) för då hade inte Lobelia ändrat sin röst till q.
Däremot kan q fortfarande vara ond men jag tror inte på lyan.
Sen funderar jag lite på ledarvarg men det kanske är dumt att spekulera i före nattkäket för jag vill ju så himla gärna ge lyan chansen att äta ledaren!Presajsly!
Du kan inte jobba! Du ska sköta röstlistan!