Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fio intensiteten i mina inlägg beror på hur mkt tid jag har inte om jag är ond eller om jag är god - så jag skulle nog inte dra några såna slutsatser om jag var du.

@fio intensiteten i mina inlägg beror på hur mkt tid jag har inte om jag är ond eller om jag är god - så jag skulle nog inte dra några såna slutsatser om jag var du.

Det är inte den intensiteten jag talar om.. jag har sett dig göra inlägg på flygplatser i Indien typ eller mitt i natten med läskiga nattvakter .. när du vill få fram något som god så får du det oavsett... en annan glöd i texten kanske är bättre ord, tidsbrist eller ej!

Nej jag drar inte alla slutsatser pga det.. men jag har ögonen öppna.

För att jag verkligen inte ville rösta ut en god quarter4ever, är hon god är hon en enorm tillgång. Jag var tveksam till om hon bara snurrat in sig i resonemang.

Det som gör mig tveksam till dig är att du idag verkar vilja släta över att du faktiskt misstänkte q4 mest för att bara 3 min senare rösta på Lobelia. Känns som du vände, och fortfarande vänder, kappan efter vinden. Vad tänker du idag? Har du någon du misstänker?

Jag grunnar fortfarande på spåraren idag.
Upptäckte själv att jag kanske fattat lite fel där första dagen när jag läste igenom rollistan ordentligt (för sjuttielfte gången eller nåt ).
Jag hade fattat det som att spåraren pga trötthet inte fick teoria och rösta på den ulv den hittat, när det faktiskt bara står att den inte får rösta på den.
Sätter in rollbeskrivningen igen:
"Gunn - Spåraren (NattDL)
Gunn kan under en natt välja att följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på en advokats identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar."
Ingenstans står det att spåraren inte får teoria mot den ulv den hittat bara att den måste rösta på den spelare som LL lottat fram.
@Gabby_Ossi är detta rätt uppfattat?
Och an annan fråga som jag inte ser att det står något om:
Vet den ulv som är uppspårad att den är funnen?

Jag grunnar fortfarande på spåraren idag.
Upptäckte själv att jag kanske fattat lite fel där första dagen när jag läste igenom rollistan ordentligt (för sjuttielfte gången eller nåt ).
Jag hade fattat det som att spåraren pga trötthet inte fick teoria och rösta på den ulv den hittat, när det faktiskt bara står att den inte får rösta på den.
Sätter in rollbeskrivningen igen:
"Gunn - Spåraren (NattDL)
Gunn kan under en natt välja att följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på en advokats identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar."
Ingenstans står det att spåraren inte får teoria mot den ulv den hittat bara att den måste rösta på den spelare som LL lottat fram.
@Gabby_Ossi är detta rätt uppfattat?
Och an annan fråga som jag inte ser att det står något om:
Vet den ulv som är uppspårad att den är funnen?

Detta kan väl inte synas förrän tidigast idag då mao? Om nu spåraren valde just i natt?

Sitter även och grunnar på vad som kan ha hänt inatt och som kan synas i spioninfon med lite tur då LL uppgett att det ändå inte är full info...
*Spåraren kan ha spårat upp en ulv
*Om stoppat käk berodde på Spike?
Detta kan väl inte synas förrän tidigast idag då mao? Om nu spåraren valde just i natt?
Det kan vara så , men är inte säker på vilka dl-tider som gäller för valen
Tex om spåraren skulle valt innan nattDL borde det väl kunna synas i spioninfo idag- eller? Likväl som käket gör det?
Kanske bra att fråga LL om det också?
@Gabby_Ossi vilka Dl-tider har de olika rollerna? Inte bara spåraren utan gärna samtliga!

Habina skriver kl 21.20:

För att 21.23 rösta på Lobelia

21.50 skriver hon följande till Q:

För att sedan i förmiddags skriva följande

Jag ser inte att hon uttryckt tydligt i tråden innan det inlägget att hon förstår Q. Att hon först skriver ett inlägg där hon i princip pekar ut Q som den hon kommer rösta på för att bara minuter senare rösta på Lobelia med en fjärderöst som skulle kunnat vara helt avgörande. Det låg då 4 på Lobelia 3 på Fio och 2 på Q och 2 på BSF när Habina lagt sin röst

Hade det inte varit för den sena rösten så hade jag trott på att Habina är en ulv som pratar mer i lyan än i tråden, men rösten på Lobelia 7 minuter innan dl gör att jag blir lite tveksam. Dock kan det ändå vara en alibiröst.

Nej, jag skriver inte mer i någon lya. Jag skriver lite här av den anledning jag skrev om i anmälningstråden. Jag håller på att börja jobba igen efter sjukskrivning (psykisk), så jag skriver så mycket jag hinner och orkar. Oavsett vilken sida jag tillhör.

Att jag är mindre tveksam till q är för att hon förklarade tydligare hur hon tänkte + att Lobelia visade sig vara ulv. Det betyder dock inte att q måste vara god, men hon är en för stor tillgång för att rösta bort redan i dl1. Det var aldrig någon röst på gång mot henne från mig, bara ett uttryck över min frustration över att inte förstå henne.

Intressant det du skriver, för jag har reagerat på samma sak. Jag har frågat Habina hur hon tänkte och jag hoppas hon kommer med ett svar. Jag har tänkt tanken att det kan vara en alibiröst eller att Habina är beskyddtjuv och hon därför vänder kappan efter vinden. @Habina du får gärna förklara hur du tänkte när du röstade.

Jag röstade på den jag tyckte var mest misstänkt. Det försöker jag alltid göra.

Sitter även och grunnar på vad som kan ha hänt inatt och som kan synas i spioninfon med lite tur då LL uppgett att det ändå inte är full info...

Tex om spåraren skulle valt innan nattDL borde det väl kunna synas i spioninfo idag- eller? Likväl som käket gör det?
@Gabby_Ossi vilka Dl-tider har de olika rollerna? Inte bara spåraren utan gärna samtliga!
Fortsätter på det som hamnade högst upp i detta inlägget, jag och autospar är inte överrens idag :meh:
*Vem siaren valde att sia
*Vem Angel valde att beskydda
*Vad BW påstod
*Vem röstfifflaren röstade på
*Vem tjuven tjuvade ifrån
*Vem Faith gissade på som Angel/ Angelus
*Vem Lindsey gissade på att Angel skyddade
edit- glömde denna:
*Vem ulvarna valde att käka

phu tror det var allt?
Sedan ger ju inte spioninfon alla svar, utan bara vad som skett sas.

Senast ändrad:
Känns mer som när LenaH skriver väl utförligt om saker och ting så är hon mer åt det goda hållet.

Q verkar vara på som vanligt vilket känns tryggt, tycker hon mer flummar runt när hon är ond så min tanke är att hon förhoppningsvis är åt det goda hållet.

Cirkus , mkt teorier både som ond och god, men tror mig ha koll på skillnaden i intensiteten i själva inläggen när hon är god versus ond. För tidigt att säga vilket just nu..

Koppen tycker jag verkar onormalt normal och bara det i sig är skumt då Koppen är superskum när hon har en viktig god roll.

bollen.. tycker jag glidit runt väl mkt än så länge.. Det som oxå talar emot bollen är bsf tidiga röst.

blacksmithfarm, lägger en tidig röst på bollen med motivering "För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL"

Frågan är om bsf har fått någon info under natten som hon försöker föra fram? Värt att notera iallafall tycker jag. Normalt sett så är det ju kutym att den som fått info försöker föra fram den så tidigt som möjligt för att folk ska hinna rikta blickarna dit.

Med detta i åtanke kommer jag oxå lägga en tidig säkerhetsröst om jag inte hinner in innan dl.

Fio röstar på bollen , Då jag tror bsf kan vara något på spåret när hon tar upp bollens tredjeröst på Q samt att jag tror att bsf kan ha fått info under natten som gör att hon vill föra fram den tidigt.

Bara så att du vet så röstade Bsf tidigt i förra leken också och då var hon ond. Hon röstar tidigt för att hon jobbar, inte för att hon har någon info om mig. Så där är du helt ute och cyklar. Vilket faktiskt får mig att undra var du står? Jag vet min roll, har någon info om mig kommer inte den personen rösta på mig. Det finns inget i Bsfs inlägg heller som tyder på att hon har info om mig? Känns som att du hakar på väl lätt där.

eller @glömmerallt kanske?

åh men jag mitt blindstyre:banghead::banghead:
läser dessa rollbeskrivningar fram och baklänges, men missade det ändå:eek:...

:laugh:

Jag kollade över lite snabbt nu och det ser ut som alla tiderna står med där.

Däremot står det lite fel i texten på Gwen såg jag, hon har Dag-dl presis som det står bakom hennes roll inte nattdeadline som det står i texten.

:laugh:

Jag kollade över lite snabbt nu och det ser ut som alla tiderna står med där.

Däremot står det lite fel i texten på Gwen såg jag, hon har Dag-dl presis som det står bakom hennes roll inte nattdeadline som det står i texten.
Ok bra att veta, för det var en sak jag hade börjat grubbla på för det verkade inte stämma..
jag ändrade så här i mitt dokument, blir det rätt då?

"Gwen - Ficktjuven (DagDL)
Gwen får varje dag innan DL välja en person som hon vill stjäla från. Detta gäller dock endast förmågorna som används varje dag, t.ex. sia(endast aktiva nätter), vision (spioninfo), käk, beskydd, påstående. Hon får inte stjäla från samma person 2 gånger. Skulle Cordelia bli bestulen på en vision får hon ingen vision den natten, men hon har ändå kvar sina två visioner hon klarar av innan hon dör.

@cirkus Jag försöker inte komma någon annanstans än till förståelse för hur du tänker i citatet nedan. Jag tänker som sagt att om hon inte räddat sig genom att rösta på Lobelia hade det ju varit något lurt.

Jag vet inte var jag har q men hennes röst på Lobelia indikerar att hon kanske inte är i lyan i allafall.

Men vi kan släppa det, för det är ju som sagt en högst hypotetisk diskussion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 770
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka