Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@fio intensiteten i mina inlägg beror på hur mkt tid jag har inte om jag är ond eller om jag är god - så jag skulle nog inte dra några såna slutsatser om jag var du.
För att jag verkligen inte ville rösta ut en god quarter4ever, är hon god är hon en enorm tillgång. Jag var tveksam till om hon bara snurrat in sig i resonemang.
Haha det där är fullt normalt i detta spelet
Jag grunnar fortfarande på spåraren idag.
Upptäckte själv att jag kanske fattat lite fel där första dagen när jag läste igenom rollistan ordentligt (för sjuttielfte gången eller nåt ).
Jag hade fattat det som att spåraren pga trötthet inte fick teoria och rösta på den ulv den hittat, när det faktiskt bara står att den inte får rösta på den.
Sätter in rollbeskrivningen igen:
"Gunn - Spåraren (NattDL)
Gunn kan under en natt välja att följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på en advokats identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar."
Ingenstans står det att spåraren inte får teoria mot den ulv den hittat bara att den måste rösta på den spelare som LL lottat fram.
@Gabby_Ossi är detta rätt uppfattat?
Och an annan fråga som jag inte ser att det står något om:
Vet den ulv som är uppspårad att den är funnen?
Det kan vara så , men är inte säker på vilka dl-tider som gäller för valenDetta kan väl inte synas förrän tidigast idag då mao? Om nu spåraren valde just i natt?
Habina skriver kl 21.20:
För att 21.23 rösta på Lobelia
21.50 skriver hon följande till Q:
För att sedan i förmiddags skriva följande
Jag ser inte att hon uttryckt tydligt i tråden innan det inlägget att hon förstår Q. Att hon först skriver ett inlägg där hon i princip pekar ut Q som den hon kommer rösta på för att bara minuter senare rösta på Lobelia med en fjärderöst som skulle kunnat vara helt avgörande. Det låg då 4 på Lobelia 3 på Fio och 2 på Q och 2 på BSF när Habina lagt sin röst
Hade det inte varit för den sena rösten så hade jag trott på att Habina är en ulv som pratar mer i lyan än i tråden, men rösten på Lobelia 7 minuter innan dl gör att jag blir lite tveksam. Dock kan det ändå vara en alibiröst.
Intressant det du skriver, för jag har reagerat på samma sak. Jag har frågat Habina hur hon tänkte och jag hoppas hon kommer med ett svar. Jag har tänkt tanken att det kan vara en alibiröst eller att Habina är beskyddtjuv och hon därför vänder kappan efter vinden. @Habina du får gärna förklara hur du tänkte när du röstade.
Fortsätter på det som hamnade högst upp i detta inlägget, jag och autospar är inte överrens idagSitter även och grunnar på vad som kan ha hänt inatt och som kan synas i spioninfon med lite tur då LL uppgett att det ändå inte är full info...
*Spåraren kan ha spårat upp en ulv
*Om stoppat käk berodde på Spike?
Det kan vara så , men är inte säker på vilka dl-tider som gäller för valen
Tex om spåraren skulle valt innan nattDL borde det väl kunna synas i spioninfo idag- eller? Likväl som käket gör det?
Kanske bra att fråga LL om det också?
@Gabby_Ossi vilka Dl-tider har de olika rollerna? Inte bara spåraren utan gärna samtliga!
Känns mer som när LenaH skriver väl utförligt om saker och ting så är hon mer åt det goda hållet.
Q verkar vara på som vanligt vilket känns tryggt, tycker hon mer flummar runt när hon är ond så min tanke är att hon förhoppningsvis är åt det goda hållet.
Cirkus , mkt teorier både som ond och god, men tror mig ha koll på skillnaden i intensiteten i själva inläggen när hon är god versus ond. För tidigt att säga vilket just nu..
Koppen tycker jag verkar onormalt normal och bara det i sig är skumt då Koppen är superskum när hon har en viktig god roll.
bollen.. tycker jag glidit runt väl mkt än så länge.. Det som oxå talar emot bollen är bsf tidiga röst.
blacksmithfarm, lägger en tidig röst på bollen med motivering "För att hon lägger en tredje röst på Q som ger Lobelia chansen att ändra sin röst och skapa lottläge. Det skulle kunna vara högt spel från en lya som hoppas att Q inte hinner se de rösterna utan istället röstar på fio för att rädda sig och sedan inte hinner ändra innan DL"
Frågan är om bsf har fått någon info under natten som hon försöker föra fram? Värt att notera iallafall tycker jag. Normalt sett så är det ju kutym att den som fått info försöker föra fram den så tidigt som möjligt för att folk ska hinna rikta blickarna dit.
Med detta i åtanke kommer jag oxå lägga en tidig säkerhetsröst om jag inte hinner in innan dl.
Fio röstar på bollen , Då jag tror bsf kan vara något på spåret när hon tar upp bollens tredjeröst på Q samt att jag tror att bsf kan ha fått info under natten som gör att hon vill föra fram den tidigt.
eller @glömmerallt kanske?Sitter även och grunnar på vad som kan ha hänt inatt och som kan synas i spioninfon med lite tur då LL uppgett att det ändå inte är full info...
*Spåraren kan ha spårat upp en ulv
*Om stoppat käk berodde på Spike?
Det kan vara så , men är inte säker på vilka dl-tider som gäller för valen
Tex om spåraren skulle valt innan nattDL borde det väl kunna synas i spioninfo idag- eller? Likväl som käket gör det?
Kanske bra att fråga LL om det också?
@Gabby_Ossi vilka Dl-tider har de olika rollerna? Inte bara spåraren utan gärna samtliga!
eller @glömmerallt kanske?
åh men jag mitt blindstyreAlla deadline tider ska stå i rollistan, ni får gärna säga till om något saknas eller är olkart.
åh men jag mitt blindstyre
läser dessa rollbeskrivningar fram och baklänges, men missade det ändå...
Ok bra att veta, för det var en sak jag hade börjat grubbla på för det verkade inte stämma..
Jag kollade över lite snabbt nu och det ser ut som alla tiderna står med där.
Däremot står det lite fel i texten på Gwen såg jag, hon har Dag-dl presis som det står bakom hennes roll inte nattdeadline som det står i texten.
Jag vet inte var jag har q men hennes röst på Lobelia indikerar att hon kanske inte är i lyan i allafall.