Angående hingstarna anmälda till bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna anmälda till bruksprovet

Vilöka vackra fotografier ! Visste inte ens att den sidan fanns. Vad är det för stam på stoet ?

Hälsningar Helen

Hon är e.Ceylon-Cecil-Cosmos xx.
Älskar henne!! Har två avkommor u. henne som är f.-94 och -99.

Senast ändrad av en moderator:

Vad är det för fäder på dem ? Har hennes mamma eller mormor presterat något ?

Hälsningar Helen

Inte samma möderne som Orust?

Han var ju Kadett - Cecil - Cosmos xx.

Oj en massa frågor....
Min 94´a är en alldeles äkta oäkting. Pappan heter Cillur och är e. Urbino. Han var inte meningen men när jag köpte Ceylon-stoet blev och bara tjockare och tjockare. Avkomman är världens trevligaste och goaste häst. Han rör sig väldigt bra, men är ju inte så intressant i avelskretsar.
Min 99´a är e. Bellini. Var jättefin och lovande, men skadade sig oturligt nog, och är så gott som såld som avelssto till en toppen(uppfödar)familj!!
Mamman till Ceylon-stoet heter Cilla 10501 och har fått en väldans massa avkommor vet jag. Mormorn heter Cokette 7439. Henne vet jag inte så mycket om. Vet ngn något om dessa för ni gärna berätta!!
Görel: Det är alltså inte samma möderne som Orust.

clownen skrev:
Hur går det med din prins nu då inför provet ? Sköter han sig ?

Ville bara önska lycka till !

Hälsningar Helen

Jodå han sköter sig mkt bra, dock hänger starten på en skör tråd, naturligtvis har han lyckats fastna (fråga mig inte hur han burit sig åt) med en baksko i träväggen i boxen och rivet av sig skon samt i stort sett allt som finns av hovväggarna satt kvar i skon(var ju naturligtvis nyskodd när detta hände) blev rejält öm i hoven och går nu med sjukbeslag på den som skall bytas ut mot vanlig sko imorgon så då får vi se hur han rör sig. Rör sig helt oömt nu med hel sula på den men den stora frågan är om han gör det även utan sulan imorgon, gör han det så är det bara att hålla tummarna att han inte lyckas trampa av sig skon igen innan provet då det är med stor skickligthet det i nuläget går att fästa dit skon i den lilla bit hovvägg som finns kvar ryker den en gång till är det helt kört och det kommer inte bli något prov för hans del i år. Är så typiskt att sådant här skall hända så tätt inpå. Så nu tillber vi högre makter att allt skall funka så att inte alla förberedelser varit helt förgäves...

:eek: Är det inte typiskt ! Jag jag hjälper till att hålla tummarna !

Hälsningar Helen

Här är en till som håller tummarna....
Och jag vet allt om vad som "inte sker", som sker när det är som olägligast....

mvh

Bakom flötet som jag är och inte fattar ett dugg, så måste jag ju fråga vilken hingst som är din.

Tar mig friheten att svara...

Han är e. Casir Ask ue. Carano uue. Wahnfried

Hälsningar Helen

clownen skrev:
Han är e. Casir Ask ue. Carano uue. Wahnfried
WOW! Vilken stam! :love: En av de (få) hingstar som mina ögon fastnade på när jag tittade på listan över de anmälda! Hålller tummarna för er!

Kola sedan in vad mödernelinjen har gjort :smirk: Vet inte om jag vågar skriva det här :confused:.

Hälsningar Helen

Du får gärna PM'a mig och berätta! :)
Har du någon hemside adress till det danska stuteriet?

inlägg raderat pga. att det råkade bli dubbelt!

Det finns en tidigare tråd om honom här på forumet avel vill jag minnas...

Prova att söka...

Du behöver inte leta efter det danska stuteriet då ägaren är svensk !

Hälsningar Helen

clownen skrev:
Du behöver inte leta efter det danska stuteriet då ägaren är svensk !
Jo, det har jag förstått, men jag var lite nyfiken på det danska stuteriet också. Har den svenska ägaren någon hemsida?

Mitt tips är att du skickar ett PM till nicet gylle här i forumet och frågar.

Hälsningar Helen

Honom ska jag hålla koll på (om han nu kommer till start?). Verkar _mkt_ intressant, stammen är ju super och han är ju riktigt snygg vad man kan se på bilderna!

*kandidat till min märr*

gylle skrev:
Jodå han sköter sig mkt bra, dock hänger starten på en skör tråd, naturligtvis har han lyckats fastna (fråga mig inte hur han burit sig åt) med en baksko i träväggen i boxen och rivet av sig skon samt i stort sett allt som finns av hovväggarna satt kvar i skon(var ju naturligtvis nyskodd när detta hände) blev rejält öm i hoven och går nu med sjukbeslag på den som skall bytas ut mot vanlig sko imorgon så då får vi se hur han rör sig. Rör sig helt oömt nu med hel sula på den men den stora frågan är om han gör det även utan sulan imorgon, gör han det så är det bara att hålla tummarna att han inte lyckas trampa av sig skon igen innan provet då det är med stor skickligthet det i nuläget går att fästa dit skon i den lilla bit hovvägg som finns kvar ryker den en gång till är det helt kört och det kommer inte bli något prov för hans del i år. Är så typiskt att sådant här skall hända så tätt inpå. Så nu tillber vi högre makter att allt skall funka så att inte alla förberedelser varit helt förgäves...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 004
Senast: tott
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar