Angående hingstarna anmälda till bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna anmälda till bruksprovet

Ja tyvärr är det ju så. Inte bara med bruksproven utan allt, från fölmönstring och framåt. Nä domarna skulle inte få se stammarna på hästarna och INTE få tänka på vem som äger/visar/rider hästen. Det är så sjukt. Så gnäller dom högre upp att man vill föra svensk halvblods avel framåt. Men hur sjutton skall man kunna det när dom beter sig så här?

Bara för att det är en känd uppfödare/ägare/ryttare/visare, säger ju inte att hästen i sig är bättre för det. Alltså ni får förlåta mig men jag blir så otroligt upprörd och arg när det blir så här.

gylle skrev:
Och så har vi bruksprovets resultat observera att de i efterhand har ändrat från att han var spänstig i hopp till att han är tung. I sista stund har de även lagt till att han har en vinklad has?????
Ja, men det är väl smidigt?! Att man i efterhand kan ändra poängen och kritiken alltså... :crazy:

shady skrev:
Ja tyvärr är det ju så. Inte bara med bruksproven utan allt, från fölmönstring och framåt. Nä domarna skulle inte få se stammarna på hästarna och INTE få tänka på vem som äger/visar/rider hästen. Det är så sjukt. Så gnäller dom högre upp att man vill föra svensk halvblods avel framåt. Men hur sjutton skall man kunna det när dom beter sig så här?

Bara för att det är en känd uppfödare/ägare/ryttare/visare, säger ju inte att hästen i sig är bättre för det. Alltså ni får förlåta mig men jag blir så otroligt upprörd och arg när det blir så här.
Jag instämmer till 2000%. Jag blir ROSENRASANDE!!! Men tyvärr är "den lilla hästmänniskan" fullkomligt maktlös i dessa situationer! Och om du skulle opponera dig, eller be en domare om att få en förklaring - så kan du ju glömma att visa häst någonsin igen för samma domare! Tyvärr!

Vissa är redan dömda på förhand se mitt inlägg i den andra bruksprovstråden :smirk:

Jamen då kanske vi skulle starta en stoägar-förening som kan ta upp dessa frågor. Då behöver ju inte en liten vanlig människa stå för ordet. Då står alla samlade. Kanske är det enda sättet att de ska hörsamma kritiken. Det borde ju gå så många kunniga, intresserade och aktiva som det finns här inne.
Någon som vet något om den stoägar-förening som jag hittat länkar till men som inte fungerar?

Det finns ju en sån, stod det inte om den i Ridsport för nåt nummer sen, att den inte kommit igång?

Ja jag såg det. Är ju många nu som tycker lika dant. Trotts det så lyssnar dom inte högre upp ändå. :mad: Sedan att säga något eller oponera sig, ja då är man körd för resten av livet.

Frågan är om den gör det? Annars är kimas förslag jätte bra, bara det hjälper.

*lånar knapp*

Skriv brev eller insändare och gör era röster hörda, att vara arg här lär inte leda till några förändringar.

Jag tycker oxå du skall gå vidare iallafall, Det hade jag gjort. Hur skall dom kunna säga nej till honom om testryttarna ger han toppoäng??
Visserligen gjorde dom det med Chigago Z .
Synd jag hade hoppats på din hingst och hade sett fram emot när testryttarna hade sagt sitt.

Jag förstår att du blir trött på skiten och bara vill ge upp , dessutom är det dyrt att fortsätta men jag vet i fan om jag hade velat ge upp om jag hade en sådan hingst med det omdömet du fått tidare. Bara för att jävlas igen liksom.

GiG skrev:
*lånar knapp*

Skriv brev eller insändare och gör era röster hörda, att vara arg här lär inte leda till några förändringar.

Nej och inte hjälpte det när alla insändare och brev som kom angående Chigago Z heller.

MEN Chicago Z hade rätt allvarlig felagtig benställning, även om han hoppar hus skulle jag inte använda honom på mina ston.

Jag tycker också att du ska ta igenom honom till andra delen!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 004
Senast: tott
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar