Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men är det verkligen Tinder som startar fejkprofiler? Jag tänker att det är privatpersoner som försöker lura män på typ pengar, eller länkar med virus osv.

Troligt. För jag matchar typ aldrig med dessa fejkprofiler. Om dom hade en agenda skulle dom i så fall matcha, svara och skicka nån länk. Har väl hänt att jag matchat med nån fejk som skickat en länk till nån typ porrsite eller nåt.

Nej, inga manliga fejkprofiler.
Jag vet inte hur många manliga respektive kvinnliga profiler det finns på Tinder, men i någon mån gissar jag att det är symptomatiskt att det finns fejkprofiler som riktar sig till män men (uppenbarligen) inte fejkprofiler som riktar sig mot kvinnor.
En parallell till BC ger vid handen att det just nu finns 7790 annonser där kille söker tjej, och 374 annonser där tjej söker kille...

Jag vet inte hur många manliga respektive kvinnliga profiler det finns på Tinder, men i någon mån gissar jag att det är symptomatiskt att det finns fejkprofiler som riktar sig till män men (uppenbarligen) inte fejkprofiler som riktar sig mot kvinnor.
En parallell till BC ger vid handen att det just nu finns 7790 annonser där kille söker tjej, och 374 annonser där tjej söker kille...
Någon som är villig att spekulera i vad det beror på och var det får för effekter?

En parallell till BC ger vid handen att det just nu finns 7790 annonser där kille söker tjej, och 374 annonser där tjej söker kille.

Tinder ger ju inte ut någon statestik, allt det där är affärshemligheter. Det skulle väl vara bad business om det kom ut att det fanns mkt fler killar än tjejer.

Däremot tror jag det är mkt bättre balans än BC. En vild gissning kanske 60% av användarna är killar och redan 10% ger en väldigt stor obalans.

Någon som är villig att spekulera i vad det beror på och var det får för effekter?

Förmodligen för att det är mkt enklare för en kvinna att få till sex. Man behöver inte gå till specifika sexsidor. Valfri nätdejtingsida så får du väl napp direkt ? Eller stå och vänta i baren på krogen ?

Effekten av det är att det blir kvinnornas marknad. Dom som får välja, filtrera och sortera vilka dom vill träffa.

Förmodligen för att det är mkt enklare för en kvinna att få till sex. Man behöver inte gå till specifika sexsidor. Valfri nätdejtingsida så får du väl napp direkt ? Eller stå och vänta i baren på krogen ?

Effekten av det är att det blir kvinnornas marknad. Dom som får välja, filtrera och sortera vilka dom vill träffa.
Kan du bara lägga ner med att man som kvinna får napp direkt/har fri tillgång på sex/enklare att dejta? Verkligheten ser inte ut så. Jag vet män som får napp direkt, män som inte får det, likväl som det finns kvinnor som får napp direkt och kvinnor som inte får det.

Kan du bara lägga ner med att man som kvinna får napp direkt/har fri tillgång på sex/enklare att dejta? Verkligheten ser inte ut så. Jag vet män som får napp direkt, män som inte får det, likväl som det finns kvinnor som får napp direkt och kvinnor som inte får det.

Jag generaliserar ju naturligtvis. Det går inte att ge förklaringar utan att göra det.
Beror ju på korrelationen utseende/krav. Dvs, ditt utseende i förhållande till dina krav. Blir det en väldig obalans skapar det förmodligen en desperation att män måste sänka sina krav eller vara utan och det gör det enklare för en kvinna att uppfylla sina krav.

Men lika bra att lägga ner detta. Då jag märkt att man som kvinna inte är intresserad av hur det ser ut från ett manligt perspektiv och att det blir för mkt fokus på utseende. Även om det till 90% är det som spelar roll i nätdejting.

Accepterar du det svaret om man pratar om mäns löner och maktpositioner? "Det finns män som tjänar mycket och lite precis som det finns kvinnor som tjänar mycket och lite så lägg ner om att prata om att män skulle tjäna mer pengar"

Jahapp. Mannen jag brukar träffa kan nog från och med nu kallas "mannen jag brukade träffa" :turd: Kanske passar bra iofs, då jag ska söka jobb och nytt boende och kanske hamnar i någon helt annan stad. Men då vill jag ju hitta någon ny att roa mig med. Det lär ju bli jäkligt enkelt att hitta någon som är ens i närheten av lika bra som den här mannen. Vi passar så perfekt ihop egentligen, det är "bara" våra liv som inte passar ihop (vilket jag alltid vetat, så att det nu lär bli så att vi knappt ses framöver är inte direkt något som förvånar mig).
Sååå jag kanske ska testa någon av alla miljarder dejtingsajter som finns jag med?

Accepterar du det svaret om man pratar om mäns löner och maktpositioner? "Det finns män som tjänar mycket och lite precis som det finns kvinnor som tjänar mycket och lite så lägg ner om att prata om att män skulle tjäna mer pengar"

Jag var på ett väldigt intressant seminarium i morse om jämställdhet i arbetslivet och där gjordes det generaliseringar även av genusforskare. Så visst finns det könsskillnader i våra beteenden, som enligt denna forskare berodde till största del på de olika villkoren vi tilldelats i (arbets)livet. Enligt mig själv måste man bara vara försiktig med hur man använder dessa könsskillnader i våra antaganden och vårt språk, är man inte försiktig kan villkoren (normen) förstärkas. Så just därför bråkar jag lite om detta, och utmanar.

Frågan är ju också när man bör ge strukturer uppmärksamhet och inte. Att uppmärksamma destruktiva maktstrukturer känns högst relevant för att förbättra och utveckla vårt samhälle. Att påstå att kvinnor kan få män hur enkelt som helst känns snarare som att förstärka en negativ norm om båda könen där kvinnor är ouppnåeliga (piedestalen igen) och männen är de som uppvaktar. Det kan skilja i hur dejtingscenen ser ut för könen, men då tycker jag att man kan prata på den på ett mer konstruktivt och utvecklande sätt :)

Rättar: Kvinnor på Bukefalos är inte intresserad av att prata om generaliseringar utan har individperspektiv.

:D

Jag har ju lärt mig det. Men likväl kan jag inte hålla mig ifrån såna debatter :banghead:.
Samtidigt så påverkar det generella även individerna.
Om du har 10 sökanden till 1 jobb, medan ett annat jobb har du 100 sökanden till 1 jobb. Får du ett större urval av sökande till en position kan du ställa högre krav på dom sökande för att fylla positionen. Snarare så måste du göra det för du har bara en plats att tillsätta. Den som bara har 10 sökanden kanske väljer att inte ens sätta nån på positionen för att de sökande inte lever upp till kraven. Tillgång och efterfrågan :grin:

Att påstå att kvinnor kan få män hur enkelt som helst känns snarare som att förstärka en negativ norm om båda könen där kvinnor är ouppnåeliga (piedestalen igen) och männen är de som uppvaktar. Det kan skilja i hur dejtingscenen ser ut för könen, men då tycker jag att man kan prata på den på ett mer konstruktivt och utvecklande sätt :)

Det blir ju lite så att vissa kvinnor hamnar lite på piedestalen. Det är absolut inte sunt att det är så... men jag känner att dejtingmarknaden ser ut lite på det viset. Svårt att blunda för det. Det blir snedvridet.

Att inte kunna bli avvisad utan att bli märkbart stött är verkligen ett attraktivt drag! :angel: :meh:

För övrigt funderade jag på det där med andra kvinnor. Både jag och en vän till mig dejtar män utan att ha en seriös agenda med det. Vi ligger, hänger och flirtar med män utan att tanken är att de ska leda till en monogam relation. Jag är väldigt öppen och pratar gärna med mina ligg om andra ligg. Vilka de träffar, hur de tänker kring de relationerna osv. Medan min vän absolut inte vill veta om hennes mäns andra kvinnor. Hon säger att hon vet om att de (förmodligen) finns där men hon vill inte prata om det med männen, utan vill hellre låtsas som att dom inte existerar.

Eftersträvar man en mer seriös relation så kan jag förstå att man inte vill ta upp sin gemensamma tid med att prata om andra. Det kan ju också bli en del svartsjuka inblandat om man eftersträvar att bli en persons enda partner, och då höra om andra. Men om man enbart ligger så har jag svårt att förstå varför det skulle kännas jobbigt. Både jag och mina två KK pratar öppet, och tycker det är skönt att ha den relationen.

Hur tänker ni?
Jag kan med min "KK" (känns så fel att skriva så då vi har en, vänskaplig, relation som är så mycket djupare än att vi bara ligger med varandra) prata hyfsat öppet med varandra om hans partners och vad de pysslar med. Själv har jag ingen annan än honom så det blir inte att jag tillför så hemskt mycket där. Däremot upptäckte jag nu att jag inte blir sotis på hans sambo/fästmö (öppet förhållande), men jag blev förvånansvärt påverkad av att träffa andra jag vet att han ligger med eller så o.O
Spännande med tanke på att jag inte är intresserad av honom så, men det är väll "min leksak"- tankar som spökar :D

@Hero Det är på tiden att du fattar att du inte kommer få medhåll i denna frågan. Vi är MÅNGA kvinnor i denna tråden som har svårt att hitta män att dejta/ligga med/whatever, och din jäkla offerkofta i att "kvinnor har det allti enklare" är vansinnigt provocerande.

Du kan tro på vad du vill, men sluta fäktas med väderkvarnar och ge dig själv fler ovänner här inne. Snälla!

Jag generaliserar ju naturligtvis. Det går inte att ge förklaringar utan att göra det.
Beror ju på korrelationen utseende/krav. Dvs, ditt utseende i förhållande till dina krav. Blir det en väldig obalans skapar det förmodligen en desperation att män måste sänka sina krav eller vara utan och det gör det enklare för en kvinna att uppfylla sina krav.

Men lika bra att lägga ner detta. Då jag märkt att man som kvinna inte är intresserad av hur det ser ut från ett manligt perspektiv och att det blir för mkt fokus på utseende. Även om det till 90% är det som spelar roll i nätdejting.
Det här inlägget är så fullt av BS och befästande av felaktiga generaliseringar utöver att det motsäger allting du någonsin sagt om att du tar till dig av det många av oss skriver här. Du verkar bara inte kunna eller framförallt vilja släppa din egen förutfattade mening att kvinnor minsann har det så mycket lättare än män och de behöver aldrig anstränga sig för få varken partner eller ligga.
Det är inte bara fel, allt det du skriver, men det är så himla förolämpande för det du gör att få kvinnor (och vi är många!) som inte får ligga till höger och vänster och som inte har dejter uppradade utanför dörren, att känna som det är fel på oss för om ALLA kvinnor har det så himla lätt i dejtingvärlden så måste det ju vara något synnerligen fel om man som kvinna inte har det så.

Jag förstår inte varför du blå-vägrar att inse och/eller förstå att kvinnor är individer. Olika. Med olika förutsättningar. Olika intressen. Olika preferenser.
Du säger att du minsann vet att kvinnor är individer men sen säger allt annat du skriver precis tvärtemot det.
Du har verkligen bestämt dig för att du som MAN vet exakt hur det är för ALLA kvinnor i dejtingvärlden och det finns ingen kvinna som kan övertyga dig om något annat. Det är så mycket mansplaining i dina inlägg att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka