Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju rätt öppen av mig när det kommer till sex och har inga problem med att en evt kk träffar andra och det snackas om det i allmänna drag men det har liksom aldrig varit på tal om att "peka ut" att den eller den sexas det med när inte vi ses. Vare sig från mitt eller motpartens håll.

Kanske en åldersgrej, att vi åldringar inte har något direkt behov av att gå in på såna detaljer i samma utsträckning :D

Jag är ju rätt öppen av mig när det kommer till sex och har inga problem med att en evt kk träffar andra och det snackas om det i allmänna drag men det har liksom aldrig varit på tal om att "peka ut" att den eller den sexas det med när inte vi ses. Vare sig från mitt eller motpartens håll.

Kanske en åldersgrej, att vi åldringar inte har något direkt behov av att gå in på såna detaljer i samma utsträckning :D

Jag fattar :D Jag och mina vänner pratar ju också en del sex, så det handlar väl kanske om hur intresserad man är av dejtingsnack/sexsnack överlag.

Jag tänker dock att det kan vara svårt att undvika till 100%. Om någon exempelvis frågar mig vad jag ska göra i helgen, och jag ska på dejt på fredagen. Då säger jag att jag ska på dejt på fredagen. Sen kan mitt ligg välja om han vill fråga mer än så eller inte. Men min vän som inte vill veta sånt om sina dejter hade inte velat få ett så ärligt svar på frågan.

Att inte kunna bli avvisad utan att bli märkbart stött är verkligen ett attraktivt drag! :angel: :meh:

För övrigt funderade jag på det där med andra kvinnor. Både jag och en vän till mig dejtar män utan att ha en seriös agenda med det. Vi ligger, hänger och flirtar med män utan att tanken är att de ska leda till en monogam relation. Jag är väldigt öppen och pratar gärna med mina ligg om andra ligg. Vilka de träffar, hur de tänker kring de relationerna osv. Medan min vän absolut inte vill veta om hennes mäns andra kvinnor. Hon säger att hon vet om att de (förmodligen) finns där men hon vill inte prata om det med männen, utan vill hellre låtsas som att dom inte existerar.

Eftersträvar man en mer seriös relation så kan jag förstå att man inte vill ta upp sin gemensamma tid med att prata om andra. Det kan ju också bli en del svartsjuka inblandat om man eftersträvar att bli en persons enda partner, och då höra om andra. Men om man enbart ligger så har jag svårt att förstå varför det skulle kännas jobbigt. Både jag och mina två KK pratar öppet, och tycker det är skönt att ha den relationen.

Hur tänker ni?

Jag vill absolut Inte veta om andra ligg och jag berättar inte om mina andra även om jag blir tillfrågad.

Jag gjorde det eller frågade själv när jag var yngre och det ledde till dålig stämning. Varför vill man veta sånt?

Jag och min pv skojar och inleder "som du vet var jag oskuld när jag träffa dig MEN av nån anledning vet jag detta från tidigare" om det kommer till att vi pratar om nån sexuell relation vi haft tidigare med nån annan. Vi vet ju båda två hur det ligger till men jag har svårt att prata om det helt enkelt.

Även tjejkompisar har jag nog bara 1 jag kan prata detaljer med OM jag nu skulle vilja det :o:)

Jag gjorde det eller frågade själv när jag var yngre och det ledde till dålig stämning. Varför vill man veta sånt?

Jag vänder på frågan - varför vill man undvika det? :)

Men som svar på din fråga så är jag intresserad av relationer, dejting och sex. Alltså pratar jag om det ibland med mina vänner, oavsett om det är vänner jag ligger med eller inte.

Jag vänder på frågan - varför vill man undvika det? :)

Men som svar på din fråga så är jag intresserad av relationer, dejting och sex. Alltså pratar jag om det ibland med mina vänner, oavsett om det är vänner jag ligger med eller inte.

Jag är inte intresserad av dina (eller nån annans) relationer, dejting och sex på ett djupare plan. Min egen relation och sex tar jag med min pv ;)

@Singoalla
Jag har absolut inga problem att prata om det, tycker bara det är kul.
Kollegan vill tydligt inte prata om det så då gör vi inte det.

Jag och kompisen som ligger med samma diskuterar det flitigt. Väldigt intressant att han är annorlunda mot henne vs mig :D
Bytte av honom idag igen, han var jättesöt och höll på att inte komma av i tid eftersom han stod kvar och pratade :rofl:

Jag är inte intresserad av dina (eller nån annans) relationer, dejting och sex på ett djupare plan. Min egen relation och sex tar jag med min pv ;)

Är det därför du hänger i den här tråden? ;)

Jag menade inte på ett djupare plan, heller. Jag sitter ju inte och pratar med varken mina ligg eller mina vänner om vad dom gör med andra i sängen, det är ju mellan dom. Men likväl som att jag är intresserad av att höra hur det gick på min tjejkompis dejt i helgen så är jag intresserad av hur det gått på min KKs dejt i helgen. Oavsett om svaret är "Bra!" eller "Jag känner såhär.."

Fast vi är ju precis lika många som uttryckt att vi inte bryr oss om mannens längd. Men det känns som att du inte vill ta till dig av de som tycker annorlunda än du? Som att du bara vill få bekräftat dina tankar om att det är så mkt svårare för dig eller andra killar att dejta.

Jag upplever att långa tjejer är mer intresserade av längd. Är man kort så är risken liksom obefintlig att karl skulle vara kortare. Jag hade som ungdom på skoj kriteriet att en man inte fick vara kortare än mig, ha större bröst eller längre hår.
Jag älskar min sambo och hans alla egenskaper men jag hade aldrig dejtat honom om han var en decimeter kortare.

@Singoalla
Jag har absolut inga problem att prata om det, tycker bara det är kul.

Ja, samma här. Jag och min ena KK har en väldigt sexuell relation där sex är det enda vi har gemensamt (:p) och då kan det dyka upp kommentarer som "Jag testade det här för första gången förra veckan och fastnade verkligen för det" eller "Jag träffar en tjej som gärna vill ha trekant, är det något som du skulle vilja testa?" osv. Min andra KK och jag är mycket närmare vänner och då blir det mindre snack om sex och mer om relationer, typ "Jag träffade den här tjejen i helgen igen, men känner att bla bla" och dylikt.

Är det därför du hänger i den här tråden? ;)

Jag menade inte på ett djupare plan, heller. Jag sitter ju inte och pratar med varken mina ligg eller mina vänner om vad dom gör med andra i sängen, det är ju mellan dom. Men likväl som att jag är intresserad av att höra hur det gick på min tjejkompis dejt i helgen så är jag intresserad av hur det gått på min KKs dejt i helgen. Oavsett om svaret är "Bra!" eller "Jag känner såhär.."

Jag läser alla trådar på buke förutom under typ förräldrar/barn och katter :D

Jaa men du fråga ju hur vi andra tänker och då svara jag att jag är tvärt om mit vad du är. Varken mer eller mindre :p

Jag läser alla trådar på buke förutom under typ förräldrar/barn och katter :D

Jaa men du fråga ju hur vi andra tänker och då svara jag att jag är tvärt om mit vad du är. Varken mer eller mindre :p

Jag fattar :D Jag tänkte mest på skillnaden mellan av att vara intresserad av sina vänners dejtingliv, och sina liggs. Som min vän exempelvis, hon vill alltid prata dejting med mig (vi är riktiga skvallertanter när vi ses och måste alltid uppdatera varandra på vad som hänt sedan sist :angel:) men vill absolut inte veta någon om hennes liggs andra dejter. Har man inget intresse av andra dejtingliv alls så är ju saken biff :D

På frågan om varför jag tycker som jag gör får jag fundera lite...

.... nu har jag funderat klart.
Avtändande.
Jag vill vara i fokus själv och sätta den jag ligger med i fokus också

Förståeligt! Om jag inte är på "the more the merrier" humör, vilket jag är ibland, så räcker det för egen del om han är fokuserad enbart på mig just när vi ligger. Och gärna någon timme innan så man får tid att gå in i "vår lilla bubbla" lite.

Förståeligt! Om jag inte är på "the more the merrier" humör, vilket jag är ibland, så räcker det för egen del om han är fokuserad enbart på mig just när vi ligger. Och gärna någon timme innan så man får tid att gå in i "vår lilla bubbla" lite.

Ja, under själva ligger pratar man väl inte om det :p
Men under eftersnacket kan jag absolut prata om dejtande och sex med andra.

Jag upplever att långa tjejer är mer intresserade av längd. Är man kort så är risken liksom obefintlig att karl skulle vara kortare. Jag hade som ungdom på skoj kriteriet att en man inte fick vara kortare än mig, ha större bröst eller längre hår.
Jag älskar min sambo och hans alla egenskaper men jag hade aldrig dejtat honom om han var en decimeter kortare.
Jag upplever att det snarare handlar om person. Vissa korta män har inte komplex för sin längd, vissa långa kvinnor har inte heller problem med det.

Ja, under själva ligger pratar man väl inte om det :p
Men under eftersnacket kan jag absolut prata om dejtande och sex med andra.

Alltså, beror på.. :angel: Jag och min sex-KK (jag måste verkligen hitta på bättre smeknamn för dom där två.. :laugh:) har snapat lite med ett annat par en gång.

Annars är det lite från fall till fall. Ibland behöver jag lite eget space med mina ligg och ibland inte. Någon gång blev jag sotis, så då sa jag det. "Fasen, jag blev sotis nu! Vad konstigt!" och han svarade "Oj då! Vad ska vi göra åt det då?" och jag svarade "Ingenting. Det går nog över strax!" och det gjorde det. Jag hade kanske en dålig dag eller nåt!

Jag upplever att det snarare handlar om person. Vissa korta män har inte komplex för sin längd, vissa långa kvinnor har inte heller problem med det.

Nej givetvis gäller det inte alla. Jag ser ju bara utifrån att de flesta av mina vänner i alla fall i vår ungdom ville ha karlar som var längre än oss själva. De som var korta dejtade "korta" män men de var fortfarande längre än dem själva. Men som sagt så är det löjligt längesen jag dejtade och då hade man råd på ett annat sätt att vara kräsen.

Att inte kunna bli avvisad utan att bli märkbart stött är verkligen ett attraktivt drag! :angel: :meh:

För övrigt funderade jag på det där med andra kvinnor. Både jag och en vän till mig dejtar män utan att ha en seriös agenda med det. Vi ligger, hänger och flirtar med män utan att tanken är att de ska leda till en monogam relation. Jag är väldigt öppen och pratar gärna med mina ligg om andra ligg. Vilka de träffar, hur de tänker kring de relationerna osv. Medan min vän absolut inte vill veta om hennes mäns andra kvinnor. Hon säger att hon vet om att de (förmodligen) finns där men hon vill inte prata om det med männen, utan vill hellre låtsas som att dom inte existerar.

Eftersträvar man en mer seriös relation så kan jag förstå att man inte vill ta upp sin gemensamma tid med att prata om andra. Det kan ju också bli en del svartsjuka inblandat om man eftersträvar att bli en persons enda partner, och då höra om andra. Men om man enbart ligger så har jag svårt att förstå varför det skulle kännas jobbigt. Både jag och mina två KK pratar öppet, och tycker det är skönt att ha den relationen.

Hur tänker ni?

Jag tänker nog rätt likt dig.. Min senaste kk och jag var alltid väldigt öppna med varandra och när han började träffa någon så pratade vi om det och vad som hände osv så efter det blev vi väldigt nära vänner vilket vi fortfarande är :) men jag har också en vän som dig som inte vill veta alls så jag antar det är olika. Jag är alldeles för nyfiken för att kunna låta bli att fråga :D

Jag har nog aldrig haft en tydlig kk-relation, antingen har det varit ons eller kontinuerligt liggande utan direkta krav men ändå med några typer av känslor. Jag vill veta om personen ligger med andra, främst med tanke på säkert sex osv, men jag vill verkligen inte prata om det mer än så. Antar att det hänger ihop med att jag oftast känner någonting, och vet att jag själv inte skulle göra något positivt med den informationen (ev svartsjuka, osäkerhet). Önskar att jag var annorlunda dock, verkar så mycket enklare!

Jag har nog aldrig haft en tydlig kk-relation, antingen har det varit ons eller kontinuerligt liggande utan direkta krav men ändå med några typer av känslor. Jag vill veta om personen ligger med andra, främst med tanke på säkert sex osv, men jag vill verkligen inte prata om det mer än så. Antar att det hänger ihop med att jag oftast känner någonting, och vet att jag själv inte skulle göra något positivt med den informationen (ev svartsjuka, osäkerhet). Önskar att jag var annorlunda dock, verkar så mycket enklare!

Ja, visst vore livet enklare utan osäkerhet eller svartsjuka! Men det är ju svårt att styra hur man känner och relationer kan vara komplicerade, utan att en monogam relation är på tapeten. Då är det väl jättebra att ha självinsikt nog att veta vad man behöver i en relation för att det ska funka bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V