Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde ju hälften. Min presentation: "Hästnörd deluxe. Jobbar skift, kör elbil, älskar julen och musik som inte spelas på radio. Ta mig med till en najs tranceklubb?"

Först bilden ridandes. Andra bilden hoppandes på en fälttävlan. Tredje bilden en suddig osminkad selfie. Öppen insta (enbart galet mycket häst), en väldigt udda låt som anthem och några irriterade spotifyartister man inte kunde välja... har fått väldigt bra respons! Antingen inte svarande alls eller verkat vettiga.

Dejten och jag har inte haft någon kontakt sen i söndags morse, och alltså inte pratat om konflikten. Det känns faktiskt jobbigt, men jag är besviken och erbjöd ändå att vi skulle prata om det innan jag åkte därifrån, så jag tycker bollen ligger hos honom.

Inser att jag förmodligen behöver släppa vad det nu är vi har, och det känns lite sorgligt.

Dejten och jag har inte haft någon kontakt sen i söndags morse, och alltså inte pratat om konflikten. Det känns faktiskt jobbigt, men jag är besviken och erbjöd ändå att vi skulle prata om det innan jag åkte därifrån, så jag tycker bollen ligger hos honom.

Inser att jag förmodligen behöver släppa vad det nu är vi har, och det känns lite sorgligt.
Förstår att det känns jobbigt, men utifrån vad du skrivit här så låter det som en inte helt dum idé.

Hur går det med chattjejen? :)

Hade dejt igen med musikern igår, och det var riktigt trevligt. Ingen fotboll i bakgrunden, bara vi. :)
Hon känns rejält smart och dessutom rolig, så det känns lovande. Men framför allt skriver hon inte meddelanden hela tiden, det är väl det bästa. ;)
Ska försöka ta det riktigt i lugn takt nu så det inte går för snabbt, men jag tror hon tänker detsamma. Så tänkte försöka få ihop en dejt igen nästa vecka.

Förstår att det känns jobbigt, men utifrån vad du skrivit här så låter det som en inte helt dum idé.

Hur går det med chattjejen? :)
Tack! Jag hade nog hoppats på att dejten och jag kunde utveckla en närmre och sund relation (jag har mest haft osunda) för jag tycker om honom. Det kanske vi kan men magkänslan försöker säga mig något annat tror jag.

Chattjejen är väldigt ärlig med allt. Hon är rädd att pressa mig så hon försöker att inte höra av sig så mycket, vilket har varit skönt faktiskt. Jag gillar verkligen att prata med henne men det blir to much ibland, särskilt nu när jag har någon typ av svacka med mig själv. Vi har inte setts sen förra helgen och inte bestämt att vi ska ses heller. Tror förslaget behöver komma från mig om det ska bli något.

Jag har börjat prata mycket med en annan från tinder under ett par veckor. En snubbe som tydligen inte bara gick i samma skola som min bror i gymnasiet, utan även bor 10 minuter ifrån mig, jobbar på samma jobb som min pappa och ska nu installera vår fiber i veckan. :cool: (han har alltså redan varit hem till mig och vet vart jag bor)

Small world

Jag gav upp och träffade killen jag dejtat ett litet tag igen i söndags. En kortis bara, kaffe osv. För att reda ut lite saker vi inte tog sist. Vi båda vart lite förvirrade av mitt hastiga val till att avsluta det hela, så jag frågade även vad han ville mer exakt då jag hade fått lite saker om bakfoten.

Han är så enkel att prata med och jag upplever honom som fruktansvärt mogen och vuxen. Trygg i sig själv på något sätt som jag faktiskt inte upplevt hos någon jag träffat tidigare. Så vi kom iaf fram till att vi skulle fortsätta ses och bara låta allt ta sin tid, inget hastigt eller sådär. Vi bor trotts allt över 30mil ifrån varandra som det är nu så det kan trotts allt bli knepigt, men skönt med avstånd ändå då jag vanligtvis avskyr att inte känna att jag får eget space. Vi får se om det blir för knöligt eller inte helt enkelt

Efter fiaskot med min första dejt i söndags så bara pallade jag inte skriva en massa för att lära känna, jag sög ju uppenbarligen på det riktigt hårt. Bestämde träff med en match typ direkt och vi sågs idag. Nästan lite ledsen för jag har några till jag gärna träffat men är så dålig på att vara förutsättningslös. Känns som jag redan träffat botten och toppen och dagens unmatchade inte utan lät rätt nöjd så hur gör jag nu liksom O_o

Jag har precis fått reda på att en kille jag legat med, och dejtat, och senast i helgen flirtat med har flickvän. Skrev precis till honom "Jag visste inte att du hade flickvän?" Får se vad han svarar.

Alltså det där påminde mig om ett par år sedan då jag hade en kk. Det 'tog slut' då jag flyttade till annan ort men vi var ju även vänner. Han blev kort efter ihop med en tjej och dom gullugullade öppet till varandra på fb osv. Cool.

Sen efter kanske 6 månader fick jag mess av honom och han undrade om vi skulle ses för han behövde semester och ville resa till dit jag bodde.

Jag svarade att det hade ju vart kul om det inte vore för att han var i ett förhållande.

Han svarade att dom har ett öppet förhållande och hans flickvän är bi och deras överenskommelse är att dom båda får ligga med tjejer på sidan av.

Helt okej sa jag men JAG är inte intresserad av att ligga med dig när du har ett förhållande.

Och han blev helt vansinnig efter ett tag att försöka förklara situationen och kunde inte förstå min inställning :eek::confused:

Jag avslutade konversationen med att nu är jag inte intresserad oavsett om du är singel eller ej.

Ytterligare ett par månader går och sen hör han av sig igen. Vill fortf komma hit.
Jag frågar om han är singel för på fb verkar han fortf va ihop med tjejen.
Då blev han tvär igen och jag sa att nej med din attityd så klarar jag mig bra med den kk'n jag har här. Tack och hej

Och då verkade han flippa totalt och sa att han fan inte kunde fatta vad mitt problem var och hur jag kunde döma honom när jag själv var i samma situation :confused::confused::confused:

Att jag skulle ligga med honom om han var singel men att de va ok för mig att ha en annan på sidan men inte han.

Jag försökte få han att förstå att ett hemligt/anonymt kk inte är samma som ett förhållande och öppet på fb och allt.
Ingen av mina vänner känner min kk eller ens vet att jag hade en kk osv...

Det gick inte in alls. Det blev tack och hej ytterligare en gång och nu är jag i ett bra förhållande och inte intresserad av nåt ändå.
Inte hört nåt från honom sen sista gången där och det är väl över ett år sedan nu

O_o:rofl:

Hur tänker ni om presentationen? Vad skriver ni själva eller vad uppskattar ni att andra skriver? Kravlistor går ju bort.
Kravlistor... nja jag vet inte, jag tycker nog att man kan få ha både skallkrav och börkrav. Önskat kön, ålder, geografi, politiska åskådningar, barn, sådant tycker jag det är positivt om det framgår i profilen. Sen beror det helt på hur kraven/önskemålen framställs.

Jag ser gärna en beskrivande text i fullständiga meningar, den behöver inte vara lång, där jag kan få en uppfattning om övergripande personlighetsdrag, huvudsakliga intressen, åsikter mm.

Men det viktigaste för mig är att det överhuvudtaget finns en presentationstext. Avsaknaden av det ger mig intrycket av en person som antingen litar blint på sitt utseende som enda intressanta egenskap, eller som helt enkelt inte orkar bemöda sig att lägga de minuterna på sin profil. Och är engagemanget inte större än så, då är personen inte intressant för mig.

Har inte blivit nån mer dejt med dejten. Först var han ju sjuk i man flu och sen har det varit annat + att chattandet blivit lite "hackigt", så idag frågade jag rakt ut om han är intresserad av att träffas nån fler gång eller inte.

Om man inget frågar, så får man inget svar liksom :D

Tack! Jag hade nog hoppats på att dejten och jag kunde utveckla en närmre och sund relation (jag har mest haft osunda) för jag tycker om honom. Det kanske vi kan men magkänslan försöker säga mig något annat tror jag.

Chattjejen är väldigt ärlig med allt. Hon är rädd att pressa mig så hon försöker att inte höra av sig så mycket, vilket har varit skönt faktiskt. Jag gillar verkligen att prata med henne men det blir to much ibland, särskilt nu när jag har någon typ av svacka med mig själv. Vi har inte setts sen förra helgen och inte bestämt att vi ska ses heller. Tror förslaget behöver komma från mig om det ska bli något.
Tycker det låter bra att lyssna på magkänslan i detta läget. Särskilt om du tidigare hamnat i osunda relationer. Det låter ju tyvärr inte som att du och dejten har riktigt lätt att kommunicera...

Om chattjejen fortfarande är intressant kanske du kan förklara att du inte mår så bra, men att du gärna ses om ett par veckor? :)
Efter fiaskot med min första dejt i söndags så bara pallade jag inte skriva en massa för att lära känna, jag sög ju uppenbarligen på det riktigt hårt. Bestämde träff med en match typ direkt och vi sågs idag. Nästan lite ledsen för jag har några till jag gärna träffat men är så dålig på att vara förutsättningslös. Känns som jag redan träffat botten och toppen och dagens unmatchade inte utan lät rätt nöjd så hur gör jag nu liksom O_o

Förlåt, men jag har missat vad fiaskot var? Det låter som att du kanske inte mår så bra i grunden? Då tror jag det kan vara svårare att träffas förutsättningslöst. Men att "öva" tror jag kan vara bra, om du vill ändå!

Alltså det där påminde mig om ett par år sedan då jag hade en kk. Det 'tog slut' då jag flyttade till annan ort men vi var ju även vänner. Han blev kort efter ihop med en tjej och dom gullugullade öppet till varandra på fb osv. Cool.

Sen efter kanske 6 månader fick jag mess av honom och han undrade om vi skulle ses för han behövde semester och ville resa till dit jag bodde.

Jag svarade att det hade ju vart kul om det inte vore för att han var i ett förhållande.

Han svarade att dom har ett öppet förhållande och hans flickvän är bi och deras överenskommelse är att dom båda får ligga med tjejer på sidan av.

Helt okej sa jag men JAG är inte intresserad av att ligga med dig när du har ett förhållande.

Och han blev helt vansinnig efter ett tag att försöka förklara situationen och kunde inte förstå min inställning :eek::confused:

Jag avslutade konversationen med att nu är jag inte intresserad oavsett om du är singel eller ej.

Ytterligare ett par månader går och sen hör han av sig igen. Vill fortf komma hit.
Jag frågar om han är singel för på fb verkar han fortf va ihop med tjejen.
Då blev han tvär igen och jag sa att nej med din attityd så klarar jag mig bra med den kk'n jag har här. Tack och hej

Och då verkade han flippa totalt och sa att han fan inte kunde fatta vad mitt problem var och hur jag kunde döma honom när jag själv var i samma situation :confused::confused::confused:

Att jag skulle ligga med honom om han var singel men att de va ok för mig att ha en annan på sidan men inte han.

Jag försökte få han att förstå att ett hemligt/anonymt kk inte är samma som ett förhållande och öppet på fb och allt.
Ingen av mina vänner känner min kk eller ens vet att jag hade en kk osv...

Det gick inte in alls. Det blev tack och hej ytterligare en gång och nu är jag i ett bra förhållande och inte intresserad av nåt ändå.
Inte hört nåt från honom sen sista gången där och det är väl över ett år sedan nu

O_o:rofl:

Asså, folk... :meh: Det är ju trist att han säger att du dömer honom, när allt du gjort är att säga att du inte är intresserad att ses med dom förutsättningarna. Sånt måste man ju få bestämma själv, herregud.

Jag fick iaf svar av min dejt som sa att han hade tänkt att berätta det för mig i lördags, men det inte blev så eftersom vi inte riktigt fick någon minut själva. Dom har tydligen dejtat över sommaren men att det varit lite av och på, men nu är dom tillsammans och ska flytta ihop. Jag gratulerade till det nya förhållandet! Jag har inte varit så intresserad själv så det var nästan bara skönt. Nu kan vi fortsätta umgås i samma umgängeskrets och festa tillsammans utan att jag själv behöver ta snacket :D

Asså, folk... :meh: Det är ju trist att han säger att du dömer honom, när allt du gjort är att säga att du inte är intresserad att ses med dom förutsättningarna. Sånt måste man ju få bestämma själv, herregud.

Det där råkar jag ut för ibland också. Vissa män blir helt rabiata i stil med :rage: :rage: när jag meddelar att om en man redan en kvinna har så är han för mig helt och totalt ointressant att inleda något med.

Ungefär som att de är guds gåva till kvinnorna och att det är en ynnest att de vill "ha" en liksom :D
Personligen misstänker jag att det är det lilla samvetet skaver och att de därför tolkar ett "tack, men nej tack" som väldigt dömande..

Förövrigt fick jag svar från dejten medan jag fixade nytt ankhägn och mockade ut i deras hus och jodå, han är intresserad av att ses mer och var medveten om att det varit väldigt hackigt med svar från hans håll, så vi får väl se då vad som händer.

Att ha fullt upp är ju helt okej, men när man inte känner varandra sådär väldigt väl än, så är det svårt att avgöra intressegrad när messandet hackar. Bättre då att fråga rakt ut istället för att börja grubbla, så vet man var man står sen.

@Ceta
Chattjejen är absolut intressant att fortsätta ha kontakt med, men utifrån ett dejtingperspektiv vet jag inte.. Har svårt att avgöra om hon helt enkelt inte är min typ eller om jag är rädd. Hon vet dock att jag har en svacka just nu, det känns bra att kunna vara öppen med det.

Det där råkar jag ut för ibland också. Vissa män blir helt rabiata i stil med :rage: :rage: när jag meddelar att om en man redan en kvinna har så är han för mig helt och totalt ointressant att inleda något med.

Ungefär som att de är guds gåva till kvinnorna och att det är en ynnest att de vill "ha" en liksom :D
Personligen misstänker jag att det är det lilla samvetet skaver och att de därför tolkar ett "tack, men nej tack" som väldigt dömande..

Att inte kunna bli avvisad utan att bli märkbart stött är verkligen ett attraktivt drag! :angel: :meh:

För övrigt funderade jag på det där med andra kvinnor. Både jag och en vän till mig dejtar män utan att ha en seriös agenda med det. Vi ligger, hänger och flirtar med män utan att tanken är att de ska leda till en monogam relation. Jag är väldigt öppen och pratar gärna med mina ligg om andra ligg. Vilka de träffar, hur de tänker kring de relationerna osv. Medan min vän absolut inte vill veta om hennes mäns andra kvinnor. Hon säger att hon vet om att de (förmodligen) finns där men hon vill inte prata om det med männen, utan vill hellre låtsas som att dom inte existerar.

Eftersträvar man en mer seriös relation så kan jag förstå att man inte vill ta upp sin gemensamma tid med att prata om andra. Det kan ju också bli en del svartsjuka inblandat om man eftersträvar att bli en persons enda partner, och då höra om andra. Men om man enbart ligger så har jag svårt att förstå varför det skulle kännas jobbigt. Både jag och mina två KK pratar öppet, och tycker det är skönt att ha den relationen.

Hur tänker ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V