Sorry folks, jag har bara inte orkat uppdatera.
Mötet med kommunen var visst inget möte utan ett telefonsamtal - jag som missförstått pappa där. Dessutom ringde hon inte förrän flera dagar senare.
Jag och mamma var hos läkaren på ett litet otydligt besök som mamma bokat själv, men där hon inte riktigt kom ihåg varför hon bokat det. Det gjorde ju dock jag, så det löste sig. Den fantastiska läkaren skulle också ringa biståndshandläggaren och höra om han kunde göra något för att få till ett boende, skriva något intyg eller så.
Att få till ett möte med biståndshandläggaren har dragit ut på tiden både pga att handläggaren är lite seg på att höra av sig och pga att pappa är en segpropp och "vill få lite ordning i huset" innan hon kommer på hembesök. Nu är i alla fall möte bokat till kl 14 i morgon torsdag, men tydligen MÅSTE mamma vara med och hon är högst ovillig. Jag jobbar på det... vi får se.
Mamma bor tillsvidare hos mig, det är lugnast så för oss alla. Jag har dragit ner på mina ambitioner rejält och gör inte många knop om dagarna, men då fungerar JAG i alla fall. Det jobbigaste är att jag inte kommer ut till hästarna så mycket som jag vill, för jag litar inte riktigt på min egen bilkörning faktiskt. Ni vet när man kör bil och ibland kan "zone out" en sträcka och bara inte minnas hur man tog sig från punkt A till punkt B? Jag har en dag när jag inte har några minnen alls från den 1,5 timmes körning det är tur och retur till stallet, och det känns ganska obehagligt. Har hållit mig till att köra till Ica 10 minuter bort, inga konstiga minnesluckor där.
På måndag går min sjukskrivning ut, så jag måste prata med läkaren nu i veckan. Vet inte riktigt hur jag ska göra - så länge mamma bor här fungerar ju inte så mycket. Vet att jag måste bråka mera, men just nu orkar jag bara inte.