Jag tycker inte att det räcker helt enkelt, jag vill ha en partner med samma driv som jag själv har när det gäller jobb.
Man kan väl ha ett driv även fast man nu jobbar i kassan på Ica.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte att det räcker helt enkelt, jag vill ha en partner med samma driv som jag själv har när det gäller jobb.
Jamen lite så. Jag tänker aldrig be om ursäkt för att jag har råkat vara priviligerad under uppväxten, jag har arbetat stenhårt under mina första år i arbetslivet och banat väg för mig själv.På dig låter det som att vi som var curlade av våra föräldrar eller åt bra/dyr mat ska skämmas för att vi inte lärt oss koka ägg tex eller snåla.
Fy, så hemskt . Det skulle jag aldrig orka med. Jag är för lat för att gå ut och äta varenda gång... Plus att jag skulle sakna att laga mat, och definitivt tröttna på restaurangmaten!På tal om ämnet. En gammal kollega nämnde en person han kände. I 50-års åldern? Han hade bott i samma lägenhet i 20-30 år och aldrig använt spisen. Han åt alla måltider ute. Lunch + middag, varje dag året runt.
Helt vansinnigt i mina ögon, men fungerade för den killen.
Jag var betydligt mer driven när jag jobbade i kassan än jag är nu. Dock var det mest fokus på hästarna, men jäklar vilket driv jag hade!Man kan väl ha ett driv även fast man nu jobbar i kassan på Ica.
Vad är det för fel på att tjäna pengar?Vad är driv för dig? Handlar det bara om att tjäna pengar?
Samma här även om jag är född med silversked i munnen o manna ramlar ner från pappasbankbok.Jamen lite så. Jag tänker aldrig be om ursäkt för att jag har råkat vara priviligerad under uppväxten, jag har arbetat stenhårt under mina första år i arbetslivet och banat väg för mig själv.
Jag håller med! Och hur svårt är det att steka några ägg och en skiva bacon? Behöva klä på sig och gå ut för att betala 100kr för det? Aldrig!Fy, så hemskt . Det skulle jag aldrig orka med. Jag är för lat för att gå ut och äta varenda gång... Plus att jag skulle sakna att laga mat, och definitivt tröttna på restaurangmaten!
Har inget emot någon som jobbar i matvarubutik, då jag själv har gjort det några år, men man tjänar nog inte bra om man inte äger sin icabutik.
Mvh tidigare vice butikschef som insåg att det inte var speciellt lönsamt att bli butikschef.
Det är inget fel på att tjäna pengar - alls. Men "driv" kan man, tycker jag, ha utan att det är pengarna som avgör. Driv kan väl vara motivation, engagemang, viljan att göra sitt jobb RIKTIGT bra även om det inte är ett av de allra mest högavlönade jobben.Vad är det för fel på att tjäna pengar?
Samma här även om jag är född med silversked i munnen o manna ramlar ner från pappasbankbok.
Jag hade gärna ätit ute dom dagarna jag inte är lat,men jag är helt enkelt för kräsen för att göra det.Jag håller med! Och hur svårt är det att steka några ägg och en skiva bacon? Behöva klä på sig och gå ut för att betala 100kr för det? Aldrig!
Jag tror att jag som vice bc hade 24-26 brutto (heltid!) Men jobbar man bara helg och ob kan man säkert ha fått ut mer. Det varierar såklart mellan kedjor också.Kanske jag baserar min uppfattning på en enda person . Eller har fel uppfattning om bra betalt.
Hon tror jag fick ut 25 000 netto när hon jobbade 30 timmar/vecka. Det var minst tio år sedan.
Är dock inte tvärsäker på summan!
Pengar är absolut en stor faktor i det hela. Ska jag leva med någon så vill jag ha någon som är lik mig i levnadssätt och som har samma möjligheter, jag vill ha ett bekvämt liv där vi ekonomiskt kan bidra ungefär lika mycket var.Vad är driv för dig? Handlar det bara om att tjäna pengar?
Det tycker jag inte.På dig låter det som att vi som var curlade av våra föräldrar eller åt bra/dyr mat ska skämmas för att vi inte lärt oss koka ägg tex eller snåla.
Man kan säkert tjäna helt okej om man jobbar kvällar och helger (=ob-tillägg) men jag är inte heller intresserad av någon som har sådana arbetstider. Jag jobbar kontorstider, är ledig alla kvällar, helger och röda dagar. Jag har ingen lust att anpassa mig efter någon som kanske måste jobba på midsommar eller inte kan göra saker på helgen på grund av jobbHm igen. Vad är det som skulle kännas dåligt med en man som jobbar på Ica? . Jag har fått intrycket att många trivs med att jobba i matbutik och att man dessutom kan tjäna rätt bra!
Edit: såg att du svarat någon annan om det
Oj! Det låter extremt lågt?Jag tror att jag som vice bc hade 24-26 brutto (heltid!) Men jobbar man bara helg och ob kan man säkert ha fått ut mer. Det varierar såklart mellan kedjor också.
Stor kedja, men börjar vara ett antal år sen, lönen har säkert gått upp. Tror inte det var extremt lågt, jobbade inga ob-tider. Handels är inte välbetalt.Oj! Det låter extremt lågt?
Det tycker jag inte.
Men med att vara vuxen och att aldrig ha fått hjälpa till hemma eller lagat mat osv så kommer det ofta, framför allt med pojkar, en åsikt om att andra ska göra jobbet. Vilket då ofta är flickvännen. Man kan ju undra varför det är så mycket bråk par emellan om just de här sakerna då, om det inte är viktigt vad man lär sig hemifrån?
Curlade pojkar har en tendens att bli curlade män.
JaFörlåt för en dum fråga, men går det att överleva på 30kr/dag en längre tid? Jag tänker så att mat är ju väldigt dyrt nuförtiden tiden? / från en dom inte kan laga mat från grunden. Fast jag önskade att jag kunde det men hjärnsn orkar inte.