10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Jag längtar som attans nu efter att få ta hem Rozzie igen. Men drar ändå ut på tiden så länge som möjligt då de har så bra bete där hon är nu och hagarna hemma inte är så stora (inte i jämförelse iallafall).

Längtan blir ju inte mindre av alla era uppdateringar med era påhitt! :cool:

:D

Neej nej, låt henne bara vara :D VVS! (våga Vara Sist -med mig? :angel:)

Förresten så vill jag ha nya bilder på Rozzie, hon är så otroligt vacker!

Senast ändrad:

Japp, det där kallar även jag lyxproblem eller kanske mer problem som jag skulle föredragit.. Annars delar jag gärna med mig av min svårfödda.. Vad sägs om 50/50?

Kl*
Kan vi inte göra en sådan trevlig lista som western 2010orna har i sin tråd? :) Nu när det börjar hända lite saker!

Vadå för lista? :)

Aliah: Glömde ju kommentera din bild! Den är så mysig! :love: Verkligen betesbild när det är som bäst! :D

Glimfeather: Vet hur jobbigt det är att ha några hästar som behöver ditt och några som behöver datt men utan att man kan dela upp det jämnt... Det är riktig träligt! Men om han funkar med betesreduceraren är ju det kanonbra. :)

KL
Jag fick ett sms av hovslagaren igår på jobbet: "Hoppsan! Dina hästar är visst verkade nu, så det kan gå!"

:D

Underbara människa!

KL

I dag råkade det bli en vända till Hööks! :D

Vart det där duvblåa schabraket med benvit kant,ett fleeceländtäcke för 79:-,två hundleksaker,en höökskasse att packa hans kvällshö i då jag har hört att dom ska vara större än Ikea-säckar,och ett bomullstäcke.

Täcket var inte ens särskillt snyggt,grönrutigt,men låg i reakorgen,och jag tänkte att det kan ju vara bra att ha ett täcke i framtiden om man ska iväg på något och vill hålla han ren över natten,han är ju duktig att lägga sig i alla bajshögar... :crazy::o

Men nu har han en "skyddspyjamas" iallafall! :D

Det duvblåa schabraket tror jag kommer bli skitsnyggt till honom! :love:

Ländtäcket vart det bara för det var billigt,kan ju vara bra att ha kanske? :p

Undrar om vi kanske valt samma schabrak då! :laugh: Jag var såååååå sugen på ett stalltäcke som dom hade, bara för att jag tyckte det såg så himla tjockt och mysigt ut! :angel: Inte för att jag använder stalltäcken men det såg bara så härligt ut! :D

KL
Pratade med min hovis idag och hon frågade lite hur jag planerat för hösten, jag sa att jag skulle köra igång lite smått med tömkörning och sen sitta på honom lite i september, varpå hon säger: "Om tre veckor då". Iwas like: "Whaaaaat!?" :eek:

Haha, plötsligt är den där efterlängtade hösten här! :love: Kaptenen får ha semester en vecka till, sen kör jag igång lite smått med tömkörning och promenader igen! :bump:

Tror det här hette Vantage eller nå sånt! :p Var farligt att åka dit och handla,såg ju massor av schabrak jag ville ha....

Vad kul att köra igång igen! Här har jag ingen aning om hur hösten/vintern kommer se ut. Efter dagens shopping så känner jag mig mer än slut,så vi får se om jag orkar göra något mer än att jobba typ... Fötterna värker,och ryggen värken,magen börjar bli ivägen tycker jag ibland... Och jag är trött. FRUKTANDSVÄRT trött. Och jag är bara i v 18 än,inte ens halvvägs.

Jag hoppas jag piggnar på mig så jag iaf kan göra nånting med korven,måste ju orka mocka och ha mig iallafall,jag älskar ju det! Packa hö däremot... Blä vad tråkigt det är! Men det kanske jag kan lejja mannen till,för jag får ju faktist lite ont i ryggen av att böja mig och konka hö!
:angel:

Säger vi.... :angel: :D

Senast ändrad:

Mycket farligt att åka dit, jag var också där idag. :D Men jag kom faktiskt därifrån bara med det jag hade planerat innan. :angel:

Du är duktig du! ;) Själv hade jag ju bestämt mig för att köpa MAX ett schabrak,inte två eller tre,och det höll jag ju iallafall! Sen det andra,det....:angel:

Taskigt studiemedel kan hjälpa den mest inbitna stor-shopparen. ;) Dessutom köpte jag mycket smågrejer redan när jag köpte henne, så det som fattas nu är egentligen bara sadeln och lite täcken. Och det får bli en senare huvudvärk.

Det är livsfarligt att åka på ridsportbutiker! :D Nästa gång jag åker till Hööks blir det ett par ridstövlar och ett par ridbyxor! Jag har spanat in två olika modeller på stövlar som jag tycker är skitsnygga, den ena såklart bättre än den andra, men jag är så himla noga med skor så jag måste alltid prova först. ;)

Egentligen borde jag väl kanske köpa mig en säkerhetsväst kanske... :angel:

Haha, ja vi blir nog sist, men det är absolut inget jag har någon panik med. Det är gott om tid! :laugh:
Mest så att det kliar lite i fingrarna, kanske är bra att hon är så långt borta ;)

Nya bilder kommer så fort jag har några, jag har själv inte sett henne sedan i våras.. Funderar på att åka ner nästa helg och hälsa på henne och förhoppningsvis börja planera för att ta hem henne. :laugh:

När tar du hem din?

Haha känner igen symptomen angående shoppingen! Jag hatar att shoppa till mig själv, att gå på stan i klädbutiker är rena rama döden.. men en hästbutik! Där skulle jag kunna strosa runt en hel dag och klämma och känna och drömma mig bort :D

Nu har jag dessutom varit fattig student i 3 år, så nu när den första riktiga lönen kom började det genast rycka i shoppingnerven! Men jag får lugna mig lite, tills jag vet om jag får förlängt vikariat... ;)

Jag kostade faktist på mig en Racesafe i vintras,köpte en betydligt billigare (och satans obekväm) väst innan för jag var för snål för att köpa Rs som jag VILLE ha,men hur ofta hade jag den då? :angel::p

Slängde ut den på tradera sen och gick typ en 500:- back,SEN köpte jag Rs,vilket alltså kostade mig 500:- mer än vad det hade gjort om jag köpt en Rs från början. Att man aldrig lär sig! Till hästen ska det vara så noga och sitta bra,men sen snålar man med en sån viktig grej som säkerheten till sig själv,nej FY på mig! :o

Nu blir det ju inte nån ridning på ett tag,så jag hoppas jag fortfarande kan ha den sen.

Då är vi precis lika! :D Och går man faktiskt i en klädbutik så är det oftast: o men den skulle vara bra som ridtröja! Haha... hopplöst! :D men de e ju helfestligt att choppa till hästen... :angel:

Kan bjuda på lite betes bilder på Nixi från i morse. Fick leta en bra stund innan jag hittade som i skogen ;)

Äppelrumpa precis som mammsen ;)

Vilken mysig skog!

Vet ni... i Fredags... Då var det uppsittning!!!! Bildbomb:

Precis klar med lite halv-longering: (gick på typ 10 m volt och joggade lite med mitt ledrep som lina)

33204894.jpg

Studsa och känna lite på stigbygeln:

33204902.jpg

Hoppar upp, ser sådär lagom smidigt ut när det fångas på bild :P
Att ingen håller henne är för att jag i det här läget bara ska upp och hänga och hon här mest van vid att jag är själv och hoppar, viftar och hittar på konstiga saker

33204909.jpg

Bjuder sen på en mindre smickrande bild, men här skrittar hon lite försiktigt, gick fram och stannade på röstkommando

33204912.jpg

Här är några minuter senare då jag haft en medhjälpare som hållit i och jag hoppat upp och suttit där en stund: (notera mantaget, den manen kommer inte ryckas på ett bra tag!! )

33204935.jpg

Hon såg rätt nöjd ut efter ett tag:

33204934.jpg

Tycker nästan att jag ser lite väl stor ut men hon har ju massa tid kvar att växa både på höjde och bredd. Hon var stencool och jag kunde räta upp överlivet, vifta med benen, gunga lite lätt i sadeln och klappa henne på rumpan... Hon kunde knappt bry sig över att matte satt på ryggen.

Sen åkte jag iväg till ett ställe utanför sala för att förbereda inför en premiering. Visade en kompis 2-årig tinker hingst. Därav kunde jag inte ladda upp bilderna i fredags :P "Raffe" gjorde så pass bra ifrån sig att han blev klassvinnare, klass 1 med 40 p. och får nu behålla sina kulor i minst två år till! Känner mig riktigt taggad inför den 12 nu när Räkan ska visas!

Vad duktiga ni är! Alltid lika roligt när man kan fånga det på bild.

Sen tycker jag inte alls att du ser för stor ut för henne. Med muskler och träning kommer hon blir hur tjusig som helst :)

Haha det där med att snåla in tills sig själv känner jag igen :D Sen tömma spargrisen på hästen istället.
Tänkte också köpa mig en säkerhetsväst till våren. Racesafe ska jag testa om du nu rekommenderar den, vet du någon annan bra att jämföra med?

Haha, ja vi blir nog sist, men det är absolut inget jag har någon panik med. Det är gott om tid! :laugh:
Mest så att det kliar lite i fingrarna, kanske är bra att hon är så långt borta ;)

Nya bilder kommer så fort jag har några, jag har själv inte sett henne sedan i våras.. Funderar på att åka ner nästa helg och hälsa på henne och förhoppningsvis börja planera för att ta hem henne. :laugh:

När tar du hem din?

Jo det kliar rejält nu :d Man vill så mycket men.. men.

Jag tror jag har en plan som sen ändras igen och igen.
Eftersom jag hittat den perfekta stallplatsen så är det egentligen mest det som bestämmer när jag har hem honom. Den bästa hade varit till våren men då det enbart är 4 boxplatser vars 2 av dom hyrs ut så tar jag den när den blir ledig. Helt nybyggt och jag hade chansen i våras men kände att jag ville ha han i Båstad för att kunna gå i hingstflock med andra islandshästar och uppfostras. Så nu ska jag höra med stallägaren hur det ser ut.

Var är det din står?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 824
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 997
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård