Sv: 10rna del 3
Longeringen har kommit av sig själv när vi arbetat löst,och han är väldigt lättlärd och villig,han kan ju alla röstkomandon nästan,och vändningar har vi ju jobbat jättemycket med,så det går bra när man använder sig av repet också,för vill inte ha han lös med sadel för vill kunna ha lite extra kontroll.
Ja,sadeln är värdelös till honom,försökt padda upp den lite,men inte lyckats,har en annan sadel jag ska testa här snart,men denna sadel har fått varit testpilot nu då jag var beredd på rodeo igen.
Jag ville ha han travad i bägge varv eftersom det är traven som är problemet,men vi slutade typ där filmen tar slut,därför den tar slut som sagt!
Sen skrittade vi ett varv när jag ledde han,sen massa mys och kli. I dag lade jag på sadeln och gick 5 varv på ridbanan bara med honom,helt kravlöst,han rörde inte en min alls i dag heller,stog t.o.m och hängde läpp när jag sadlade,så nu får han vila helt ett tag igen,för han verkar helt cool vid sadling nu.
Snacka om att han upskattade att komma in i stallet,är första soliga dagen på evigheter här,och därmed har alla bromsar vaknat!
Var riktigt hemskt! Så han fick stå i stallet ett bra tag tills det lugnat sig.
Sen en jättetråkig grej också,stallägarens sto förlorade sitt föl i morse...
Så här finns en amma ifall ni vet någon som behöver....