10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

:rofl::rofl: Vad ska man säga?
Både jag och sambon skrattar gott åt jämförelsen med likheten och måste säga att dom är faktiskt väldigt lika ;)

Ursöt, lama??
Jag ska få fler fölbilder från uppfödaren också vilket jag ser fram emot.
Jag har snart haft henne i 1 år dessutom (5 Juli).
Men vi börjar med och fira hennes två års dag på Torsdag! :)

*kl*
Imorgon fyller Ove 2 år :D

Så här kommer en före och efter bild får när jag fick hem honom och nu.

IMG_2153fe.jpg

Tack! (jag vaktar henne noga ett tag till ;))

Jag ääälskar "din" ö! Vad underbart att kunna släppa sina unghästar på ett sånt bete :love: Izzo är jättefin med!

Jaha, är det inte samma sak nästan då :angel: :rofl:

Kl.

Vet ni vad, från att ha varit hemsk att SPRAYA in så har hon accepterat det någorlunda nu dom senaste ggr, visst trampar hon runt lite men det är inte springa runt eller hoppa fram och bak som förr. Nu står hon princip still med lite tramp då. Vilket jag är MYCKET nöjd för!

Bortsning utav benen går bättre och bättre igen, men ibland håller hon på... Jag har inte gjort något med henne sen början av maj tror jag och så blir det väl. Kommer att ta upp och transport träna henne en del samt träna lite utställning inför Augustivisningen. Högst någon promenad enstaka gång, sen blir det bara mumsa gräs!

Hon ska avmaskas imorgon också, och jag höll på och dö över hennes provsvar om mask. Aldrig varit med om så mycket, mina har hållt nollan i flera år men hon slog då rekordet, 1224 lr något hade hon, den andra 4åringen hade strax över 700 så det var mycket också.

Men har hört på flera håll att det varit mycket, kanske för den knäppa vintern? Jag vet inte, jag höll då på och smälla av :angel:

På fredag släpps dom på bete dygnet runt iaf vilket jag tror dom kommer uppskatta mycket. Dom har gått i gräshage under dagarna i några timmar men nu får dom hålla sig i vinterhagen fram till fredag.

Känns himla skönt!
Lite nojig över Miraz iaf, hon är så enormt rund och man känner absolut inga revben på den bruden. Vilket är bra, men hon rund kommer hon inte bli utav allt gräs?

4åringen ger jag lite lusern vid sidan för hon kan gott och väl lägga på sig mer även om hon inte är för tunn. Men tycker höfterna sticker upp en del. Eller vad dom heter :o Där vid flanken.. haha

Ja,Orvar hade ju nått på 1900!!!! :eek: Gamlingen låg på 50,så det var ju ganska lugnt. Veterinären sa att det såg bra ut på gården,var bara 4-5 stycken som behövdes maskas av 18 hästar,så det ska man väll vara nöjd med. Orvar låg högst,sen en 6-åring på 1600 eller nått sånt,sen var det inte såååå högt dom andra,men endå på gränsen att dom ska maskas.

Får hoppas skiten försvinner nu.

Ja, färgen är förändrad men det tog lång tid tyckte jag...beror ju på vad man jämför med. Men jag har sett många 1 åringar som är helt gråa och Annie var ju väldigt brun tills lite förra hösten då hon blev grå, men nu över vintern var hon väldigt brun igen, men nu sa är det ju galet grått! Synd bara att det står brun stickelhårig i passet....

Kl på mig själv...

herregud vad alpackan va lik Molins bäbis! hahahahahaha (sorry).

Tänk som vår bäbisar har växt! Jag har ju även en bild när min lilla föds, när hon kryper ur "hinnan".

jämfört med min så har det gått fort.. min står som svart stickelhårig i passet men hon blir skimmel... fast hon är mörk ännu...

Aidas lilla fölis har ju lite charmiga drag av alpacka hon med!

Starforskaren, vad är din för ras?

Idag gick mina hästar ut på lite bättre bete! :laugh: De har sovit ute i nån vecka men gått med fri tillgång på hö, och nu senaste dagarna fick de gå i en liten skogshage med lite gräs. Idag fick de som sagt komma ut på bättre bete!

Grabbarna grus
bete140.jpg

bete149.jpg

bete192.jpg

bete130.jpg

Dom var mest intresserade av maten, så några speciellt roliga bilder blev det ju inte. :grin:

Kul med alla jämförelsebilder! :laugh: Ska kolla om jag kan hitta nån bra också! :D

Våra "bebisar" ser verkligen ut som hästar nu!
Nixi några timmar gammal.
Nixi idag =)

Lyckliga hästar fick gå på bete idag!

Jag har börjat fundera på hur hög Nixi kommer bli mätte för någon vecka sen och då låg hon på 151cm och jag tycker det verkar lite litet.. Hennes syster är 1 år yngre och redan lika hög :P Mamman var 167cm och pappa 170cm

oanki: Min är precis häst och han kommer sluta på 155-157, så ja, din verkar lite liten. Men hon kanske skjuter i höjden nu under sommaren =)

Ottilia: Han är morganhäst!

Snyggingen! :laugh: Stor och välutvecklad!

Här kommer två jämförelsebilder på min!

En dag gammal
STH77750.jpg

Ett år
DSC_0165.jpg

Två år
DSC_0267.jpg

Min lilla älskling! :love:

Ikväll när jag fyllde på vatten tog jag en hink och ställde uppochner och hängde lite över ryggen och klappade på andra sidan. Han stod och gäspade och vilade ett bakben. :D Cooling! Längtar tills i höst!!!

Senast ändrad:

Så fina alla är! :love:

Själv så var det en trasig Orvar i dag som mötte mig: :(

Före veterinär:
537720_3588563906974_1198674355_n.jpg

Efter:
576543_3589121120904_1059624479_33196937_1966356598_n.jpg

Blir bara såååååå less...

Jag har börjat fundera på hur hög Nixi kommer bli mätte för någon vecka sen och då låg hon på 151cm och jag tycker det verkar lite litet.. Hennes syster är 1 år yngre och redan lika hög :P Mamman var 167cm och pappa 170cm
Jag har två stycken f-10, halvblod, varav den ena är ca 156cm denna är jag klart orolig för att den inte går över 160... Medans den andra redan är ca 162cm så den blir nog lite över 170, denna växer dessutom så det knakar just nu. Den lilla ser så himla färdig ut, fast liten...

Men man kan aldrig veta, den jag har som är f-07 va som 3-åring 159cm, men vid kvaliten som 4-åring mättes han till 165,5cm! Och lite till har han nog vuxit nu.

Oja! Håller verkligen med! Så kul att se korten från 1 år och två år, de är nämligen tagna med på dagen exakt ett års mellanrum! :D Tycker ändå hans hals ser så kort ut bredvid lillebror som alltid varit långhals. :grin: Men den börjar få fin form! ;)

Fibusen: Usch då! :eek: Vart sitter det? Har ni nån aning om vad han lyckats med?

392378_3589634413736_1059624479_33197136_913448056_n.jpg

Du ser lite av såret högst upp på benet där på vänstra sidan...

Nej,vetten sa att han måste ha spetsat sig på en pinne eller nått,men vi har inga pinnar i hagen,ha 4-5 träd,men inget med låga grenar,utan det är vuxna träd med tjock stam...

Några stenar har vi,men det känns omöjligt att dom kan ha skurit upp så djupt som det var,så vi vet faktist inte vad som häst. Hagen är ganska liten så jag har kunnat gå igenom hela hagen utan att hitta något konstigt,jag kommer nog aldrig få reda på vad som hänt... :(

Jag hoppas att dte läker bra,och att det inte blir några komplikationer av det. Veterinären sa att jag hade haft väldig tur,både leden och benet verkar ha klarat sig. Är bara "köttsår".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 839
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 002
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 890
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18