Sv: 10rna del 3
Jaha, är det inte samma sak nästan då
Kl.
Vet ni vad, från att ha varit hemsk att SPRAYA in så har hon accepterat det någorlunda nu dom senaste ggr, visst trampar hon runt lite men det är inte springa runt eller hoppa fram och bak som förr. Nu står hon princip still med lite tramp då. Vilket jag är MYCKET nöjd för!
Bortsning utav benen går bättre och bättre igen, men ibland håller hon på... Jag har inte gjort något med henne sen början av maj tror jag och så blir det väl. Kommer att ta upp och transport träna henne en del samt träna lite utställning inför Augustivisningen. Högst någon promenad enstaka gång, sen blir det bara mumsa gräs!
Hon ska avmaskas imorgon också, och jag höll på och dö över hennes provsvar om mask. Aldrig varit med om så mycket, mina har hållt nollan i flera år men hon slog då rekordet, 1224 lr något hade hon, den andra 4åringen hade strax över 700 så det var mycket också.
Men har hört på flera håll att det varit mycket, kanske för den knäppa vintern? Jag vet inte, jag höll då på och smälla av
På fredag släpps dom på bete dygnet runt iaf vilket jag tror dom kommer uppskatta mycket. Dom har gått i gräshage under dagarna i några timmar men nu får dom hålla sig i vinterhagen fram till fredag.
Känns himla skönt!
Lite nojig över Miraz iaf, hon är så enormt rund och man känner absolut inga revben på den bruden. Vilket är bra, men hon rund kommer hon inte bli utav allt gräs?
4åringen ger jag lite lusern vid sidan för hon kan gott och väl lägga på sig mer även om hon inte är för tunn. Men tycker höfterna sticker upp en del. Eller vad dom heter
Där vid flanken.. haha