10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Å vad roligt att få läsa om era två-åringar. Min lilla kille blev 2 i april och har varit på lite inkörning idag. Kan gå slalom mellan koner, göra halt och sätta igång. Nu är det snart dags att börja kliva över skacklar och gå med släpa. Men bara korta stunder åt gången. Det är inte antalet timmar som räknas, det är antalet gånger:) Har även börjat med lite NH träning och leka på ridbanan med presenningar, pilatesboll och bommar. Han bara vill göra mer och undersöka allt. Han är löshoppad ca 70 cm. försöker variera så mycket som möjligt för att han aldrig skall tycka något är tråkigt. Det har gett en väldigt kavat och orädd liten häst. Nu skall han dock ha lite semester. Vad gör ni med era tvååringar?

KL
Har inte så mycket att berätta, min går ju på bete sen flera veckor tillbaka o ska så göra fram till sep/oktober och sen ska vi rida in galningen. Gör ingenting med henne tills dess.

Det är kul att se lite hur det går för alla andra med deras 10or
Här är en 1 vecka gammal bild på min lilla dam. Tyvärr suddig men den enda jag fick där man ser hur hon ser ut. På alla andra är benen åt ett håll, huvudet åt ett annat ryggen åt ett tredje osv. Fick ett par bra från mansidan men då syns ju inte halsen
Alliaria120519.jpg

75% arab och 25% halvblod. Funderar på att tillverka ett syskon men är inte helt säker än

Tiden har gått så sjukt fort! I torsdags fick jag lite av en chock för Uri har blivit så stor! :p

Här är annonsbilden som jag föll direkt för. Han var väl ett par dagar där
46271_421946772342_541737342_5368041_3783443_n.jpg

Och här är i veckan
485706_10150796495247343_541737342_9969064_2006426924_n.jpg

Helt galet ...

ja mkt har gått här är en fölbild på räkan:

167713_10150365549250545_1264313_n.jpg

och här nu:

392434_10151778329490545_2043268150_n.jpg

hon har gått från att vara livrädd för grimman och för att bli tagen på kroppen som hon var när jag fick hem henne. Bara att introducera en borste var ett projekt och man fick gå väldigt varsamt fram. Nu är hon stencool med det mesta; trafik, bli berörd av klappar eller linor vartsomhelst över kroppen, gick till och med först på klätterturen igår när den vuxna hästen fegade ur för något. Hon kan vara ensam i hagen eller stallet, stå uppbunden, lastas även om hon vid lastningen fortfarande blir lite nervös när man stänger luckan. osv. Mötte lite islandshästar som var livsfarliga först, men reagerar och sen laddar hon ur så är det bra sen, hon verkar inte vara en häst som stissar runt någon längre stund. Nu ordnar man säkert en efterkonstruktion men jag kunde inte varit mer nöjd med någon annan häst. Hon har precis den mentalitet som jag vill ha i en framtida ridhäst. Shit vad mkt som har hänt när man gör en liten tillbakablick!

Wow en sån skillnad! Men ändå är hon väldigt lik sig :) Bra uppställningsbilder du lagt upp.

Jättekul att se fölbilder och jämföra med nya bilder. Tänk att de varit så små...

31134235.jpg

33028100.jpg

tack! ibland har man tur även om det verkar vara omöjligt att fånga den öppna sidan i lägen där hon inte ser ut som en åsna av ngn anledning :D

Din ser ju ut att vara stor som en vuxen häst!! Hur hög? - vilken uppförsbacke!

Ja hon ser ganska vuxen ut, är just nu 158 vilket jag tycker är lite litet egentligen, men förutom det är jag väldigt nöjd med henne, som jag eftersträvade blev hon blev mindre och lättare i typen än mamman som är stor som ett hus :p

Kl.

Ååh så söta alla är :)

Här kommer bilder på min prinsessa :love:
Fyller faktiskt snart 2år också!

Bebis (Bilderna tagna av uppfödaren och har fått godkännande av att visa dom)
33075171.jpg

33075172.jpg

Nu..
33050486.jpg

33061249.jpg

Tyvärr ingen jätte ny bild. Men det gör nog inget...
Kommer komma bildbomb säkert på 2 års dagen :D

Shit vad hon har skimmlat av!! På min syns det knappt att hon är skimmel ännu.

@Sassiball vad kul det måste vara att känna att man lyckats med sitt avelsmål! Ska du fortsätta avla på linjen eller var hon mer tänkt som framtida påläggskalv?

Molins häst måste ju bara ha det gulligaste huvud som finns! =)

Men herregud det är ju den 27 idag, alltså på dagen 2 år sen hon föddes :D

Det hade jag missat, får gratta henne ikväll :)

Hippo din har ju ändrats en del, särskilt färgmässigt , kanske inte så konstigt :)

Ottilia, jag kommer antagligen inte att betäcka som treåring men i framtiden är det nog möjligt att jag tar föl på henne, om jag inte låter hennes mamma gå in i avelsboxen istället, framtiden får utvisa.

Håller med om Molins lilla tjej, sötare får man leta efter!

Vad roligt med alla bäbisbilder! Har de varit så små och söta :love:

Orvar är ju söt som socker!

Din är bara helt ljuvlig :love:
Jag skulle kunna själa henne lätt om inte stallet redan var fullt...

Återkommer då i början av juli med bild på min grabb som är lite sent född. Han börjar bli hingst i kroppen nu med nacke och utstrålning. Men han har inte så himla mkt temperament utan fungerar bra så och nu får han ju tampas med nordsvenska hingstar så han har lite att bita i :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 839
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 002
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 890
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18