10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

kl

Jag kommer fundera många gånger på om jag ska betäcka el ej, som det känns just nu kommer jag göra det :D men det är ett helt år kvar att finurla på så vi får väl se, hon kommer bli lagom storlek, kanske mellan 165-170 cm, tycker hon vuxit nu igen så jag måste nog mäta lite...

o hon kommer definitivt gå på bete även nästa sommar, o får hon föl som 4-åring kommer hon även då gå på bete, antagligen kommer hon gå på bete även de första åren hon rids också

i övrigt kan hon inte så mycket :p hon har haft träns på sig en handfull gånger några minuter/gång bara, får väl ta tag i det till hösten

Åhh så fin! :love:

Det här pysslade vi med i dag! :D

http://www.youtube.com/watch?v=_tzTDxWf_Xs&feature=youtu.be

Kan tillägga att backen är lite dålig,har nyligen avancerat till att kunna backa han från sidan och inte bara frammifrån....

En dagsfärsk bild också,Orvar spanar på ridbanan där det hålls ridlektion:

564249_3474330611213_1059624479_33144028_717737308_n.jpg

Senast ändrad:

Haha, tackar! Trots ovårdad deluxe ;)
Det ska bli roligt att se henne i sommar, när hon har fällt av all vinterpäls ordentligt och jag har kapat manen :D

Fast dreadsen kanske är bra å ha för att slå bort flugorna med? :idea:

Fibusen: Tack! Vilket ljust och fräscht stall ni har! Din fina Orvar smälter in mycket bra ;)

Ja,vi gillar stallet jättemycket! :D Det är dock inte helt färdigt än,ska upp samma galler för fönsterna som det sitter mellan boxarna,samt att det ska upp öppningsbart galler på boxdörrarna.

Men det bästa av allt är nog att vi har världens bästa stallägare och stallkamrater! :love:

Här kommer lite av de senaste bilderna! Hon har fått lite hull, blivit av med en hel del päls och börjar se ut som en liten häst! ;)

33044781.jpg

33044782.jpg

33044784.jpg

33044780.jpg

KL.

Gaaah äntligen är buke tillbaka, varit helt lost utan det :eek:
Snacka om att man abstinens för buke!

Jag har glada nyheter, tycker iaf jag.
Fick här om dagen veta att araber får visas detta år och nästa på SHs sommarpremieringar och ska därför anmäla min lilltjej till en den 26:e Augusti :bump:

Jag hade ju tänkt en premiering i år men fick veta att araber inte har rätt till att visas eller hur skjutton det var, men nu får vi och jag är himla glad!

Min dressyrinstruktör har sagt ja till att visa henne åt mig, då jag inte vill vara i "fokus".

Så detta ska bli super kul... Men inför detta måste jag transportträna lillfisen och sedan öva på att ställas upp. Spännande!

Jag är överlycklig över detta, att få en bedömning utav henne är något jag velat eftersom jag hade tankarna på att betäcka nästa vår. Men tror jag väntar ännu ett år, utbildar henne lite mer. Men vi får se!

Hur lägger jag in bild från fb :-( det funkade ju inte

Senast ändrad av en moderator:

Det är mycket enklare om du använder dig utav Pixbox elle Photobucket!
FB då ser inte alla dina bilder (bara dom inloggade).

Så ladda upp bilderna i pixbox tex :)

I lördags släppte jag Rigel på sommarbetet.

Vädret var skit, blåste på som bara den och regnade. Inte speciellt önskevärt när man ska släppa flera unghingstar samtidigt, han blev verkligen hingst där och då.

Men han gick superlätt att lasta helt själv och stod som ett ljus hela resan på nästan 2 timmar. Han var så lycklig och visste precis vad det handlade om :)

IMG_0549.jpg

IMG_0696.jpg

IMG_0698.jpg

IMG_0703.jpg

IMG_0852.jpg

:love:

Nu stannar han där i 1 år, vill ha han inkörd i höst om han känns mogen för det vilket dom också gör där han står.

Nu blir det inte så mycket mer uppdatering från Rigel förutom bilder när jag varit och hälsat på :) Men jag kommer ändå inte kunna släppa tråden :D Måste ju hålla koll på er andras framgångar ;)

om man högerklickar på bilden kan man välja att kopiera bildens adress. sen klickar du på infoga bild här och klistrar in adressen! :)

Det är mycket enklare om du använder dig utav Pixbox elle Photobucket!
FB då ser inte alla dina bilder (bara dom inloggade).

Så ladda upp bilderna i pixbox tex :)

jag har även pixbox och det har fungerat innan, men nu står det bara "behörighet saknas" där bilderna borde varit..

menar du att man måste vara inloggad här eller på fb för att se bilderna?

Tackar och bockar :) Tycker själv att han börjar få mer och mer karaktär!

Mina är gröna, men det ser nästan ut så på bilden :D

Här hemma händer det grejer,korven visade sig nämlige ha löss! :eek::crazy:

Fick ställa mig och bada häst till 23.00 här förra veckan,tack och lov hade stallägaren lite lusmedel hemma! :D

Orvar skötte sig förvånatsvärt bra med att blir svampad med massa vatten,liiiite läskigt när vi var vid rumpan,men annars så gick det bra,docj fick han äta hö under hela tiden då det upptäcktes vid kvällfodringen och att bada obadad Orvar när han är hungrig hade jag inte velat göra! :p Nu kunde han ju tugga hö i stället för att tänka på vad jag gjorde!

Lössen är borta i dagsläget,men det ska ges ett bad till inom 14 dagar,så det blir väll nästa vecka. Efter det hade jag bara planera att släppa på bete,men det ser inte särskillt lovande ut... Regn och typ 8-10 grader varmt bara närmaste 14 dagarna,gräset växer knappt,och bläääää vad trött jag bli! :cry:

Nämän vad segt med löss! Uscha, hoppas du får bort det snabbt!

bellabus: Härligt med bete! Men man har väl alltid otur med vädret såna där gånger. :D

emmapedersen: URSÖT! :love:

KL
Har precis klickat hem mer material till sommarens hagar och i helgen röjde vi upp ordentligt där vi ska ha första gå-ute-nattetid-hagen. Känns så gött att börja! Men redan idag tyckte hästarna det var värsta hagsläppet, jag tog nämligen bort en avstängning som varit inne i vinterhagen där det varit så himla blött att jag inte velat ha dem där. Och det var tydligen jättespännande att återfå hela gamla ytan igen. :D

Hoppas också på riktigt finväder nu så gräset tar fart! Hoppas kunna släppa dem i den tilltänkta första-hagen kanske efter helgen, men det finns ju inget att äta! :mad: De går fortfarande med fri tillgång på hö men när den här balen är slut hade jag ju hoppats att det skulle finnas gräs, men det får nog bli stödfodring även i fortsättningen. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 834
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 002
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 890
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18