Sv: 10rna del 3
Döläckert!
I dag vart det lite skutt igen när jag ledde ut han från hagen...
När vi skulle in genom stalldörren så sprang han nästan över mig,fick stoppa upp han flera gånger och backa han.
Har kommit på att det är enbart på kvällen han gör så,när jag är där på dagarna så är han jättelugn och snäll.
Han kan inte vara hungrig då det blir massa strån kvar i hagen efter lunchen,och han bryr sig inte särskillt om höet jag lägger in i boxen heller (brukar lägga in en tuss så han har nått att göra innan alla andra kommer in) utan det är när kraftfodret kommer fram han förvandlas till ett monster.
Nu har han dock lärt sig att backa undan och vänta,men i dag kom det ut en rejäl kick i väggen när vi började plocka med höet (= kraftfodret på väg)... Han stog och vilade längst kortsidan i boxen med rumpan mot stallgången,när jag började plocka med höpåsarna så kickade han rakt i väggen så det sjöng i plankorna..
Och han fick jag nästan lura i kraftfoder för ett år sen ca för han tyckte att allt var äckligt....
Jag hoppas VERKLIGEN att detta är nått som går över,vill inte ha en häst som står och sparkar i boxen... Ska köpa en boll som han kan ha inne i boxen så kanske han lägger ner lite tid på den istället för att börja med några olater..
Gnessig på stallgången var han också,bufflig och väldigt mycket f*ck you-attityd mot mig i dag,samtidigt som när jag gick och klappade mannens häst som stog på gången bakom vart Orvar väldigt frustrerad och sotis...
Är det bara min pålle som har väääääldigt mycket åsikter nu????
Känns som om det kommer dröja innan vi kommer ut på promenader igen om han är så här ifrågasättande,för hans problem är ju att han lättar i baken när nått inte passar....