10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

*kl*
Så här trött blir man av att byta hage!:D

SAM_0178.jpg

Annars händer här inte så mycket... lite nya kamrater bara

SAM_0175.jpg

SAM_0173.jpg

Senast ändrad:

Vilka söta små får :) hehe

Delvis kl.

Idag har jag varit ut och tömkört lillan igen, det gick strålande. Tror ärligt det är bästa gången, ingen protest alls!

Vi provade även trav idag i några steg vilket gick super duper och hon stannade när jag bad henne!
Sedan träna vi lite på stanna vilket gick även det bra.

Så jag är inget annat än stolt idag över lillflickan!

Senare blev hon även verkad och det gick kanoners med.
Små tröttna på sista hoven bara.

Imorgon blir det nog en liten promenad vid hand :)

En bild
33032673.jpg

Å en film :)

Senast ändrad:

Var ska du ställa ut sen? Spännande :)
Är också sugen på att testa min med andra hästar, har snackat med stallkompisen och hästen han går med (frågade speciellt hästen :D) om vi kunde hänga med som sällskap vid ridtur, så det ska vi testa någon dag är det tänkt :)

Ja, jag tänkte det! :) Har dock ingen erfarenhet av hästutställning, men ställt ut hund väldigt väldigt många gånger! Så jag ska ragga sällskap på utställnings turné i sommar! :)

Om det går bra i sommar så måste det även påbörjas inridning till vintern, så att man ev kan vara med på bruksprov/3-års test eller vad tusan det heter när det gäller haffilaffisar ;)

Tänkte duscha honom någon dag snart som steg 1 i utställningsträning! :) *inväntar en solig varm dag*

Någon mer som ska ställa ut?

OCH.. Vilka sjukt snygga hästar ni har allihop! Tror nog att 2010 var en mycket bra årgång! :) Kommer att bli mycket eftertraktade hästar i hela deras liv :cool:

Ja, jag tänkte det! :) Har dock ingen erfarenhet av hästutställning, men ställt ut hund väldigt väldigt många gånger! Så jag ska ragga sällskap på utställnings turné i sommar! :)

Någon mer som ska ställa ut?

Jag ställde ut för första gången någonsin förra året och det gick bra, så det ska nog inte bli några problem! De flesta är mycket trevliga och hjälpsamma ute på utställningarna så är det något man undrar över brukar man snabbt få svar!

Jag kommer nog att ställa ut båda två i sommar, först på GotlandsRuss - 12 i juni(juli?) och om det går bra så blir det RussRiks i augusti.

*kl*
Har äntligen laddat ner lite foton i datorn från förra veckan så här kommer några bilder på världens sötaste Astro.
astro7-2.jpg

astro6-2.jpg

Kanske inte hans mest charmerande utseende :D
astroochille7.jpg

Astro-3.jpg

AstrooChille.jpg

hmmm jag har nog skaffat mig en favorithäst här på buke inser jag .... han är såå vacker!:love:

Har hans mamma också vackert huvud eller är det bara pappa HC förtjänst?:d

Hästen är på bete :bump: Fast henens uppfödare (hon står ju där nu) skrev på facebook att min häst har nog en tjusig bokstavskombination, eftersom de andra hästarna (de har stått på gräs hela vintern också så det är inte nytt) började beta, min sprang runt i full fart hela tiden.

Ja, det är min bokstavs-häst det. Någon frivillig som vill rida in en häst i vinter?:angel:

Det var mig en riktigt snygging! Fasiken, nu börjar bli sugen på stor häst också :D *Bojkottar härmed att titta på fler bilder på Astro :angel:*

KL.

Idag blev det en liten promenad med lillfisen, vi tog faktiskt och gick lite bredvid en väg också vilket gick strålande! Hon har vuxit så enormt sen hon kom till oss.
Bilar bryr hon sig inte det minsta om, det vill säga om dom inte dyker upp från ingenstans ;)

Det dumma var all grusunderlag, nyverkad och då brukar hon ömma lite i fossingarna. Men fick henne på det gräs som fanns :)

Hade tänkt tömköra två dagar under helgen MEN eftersom vädret lovar SNÖ fredag och lördag häromkring så tror jag inte fallet blir så :mad: Men man kan ju hoppas!

Hoppas väderprognosen har fel, snö låter inget vidare i maj.

Imorgon släpper jag mina pållar på bete. Eller släpper och släpper, jag kommer nog ta in dem på nätterna nu första veckan så man har lite koll på hur de mår. Är lite orolig för ponnyn hur hon ska klara betet.

Håll tummarna att de är snälla att leda dit imorgon, tänkte leda alla tre samtidigt. Det är bara ca 2-300 m så inte så långt.

Hippocampus, din lilla dam låter busig, blir säkert jättekul att rida in henne !

Jag har longerat Fendi lite mest bara för att hon ska vänja sig vid hantering, och så har jag hängt lite på henne i stallgången.

Tack snälla för de fina orden, tycker själv att han är väldigt fin men jag är ju ganska partisk. Hans mamma är väldigt vacker hela hon och har lämnat ett antal supertrevliga föl efter sig, vet faktiskt inte vem han fått huvudet ifrån, lägger in några bilder på mor och far så kan du jämföra. Jag gjorde en chansning när jag betäckte henne med Highcruiser eftersom hon själv är hoppstam, resultatet blev lilla gullegrisen som är snygg, snäll, känslig och allt jag kunde önska mig. Nackdelen med honom är att han kommer att bli alldeles för stor för mig annars hade jag faktiskt kunnat tänka mig att börja rida igen efter några års bortavaro från sadeln men då han redan är lika hög som jag så måste jag tyvärr sälja honom :(

Här är ett par kort på Highcruiser från när jag seminerade mamman
Highcruiser1135kopiera.jpg

Highcruiser1135-1kopiera.jpg

Och ett par foton på mamma Astoria
Astoria.jpg

astoria1-2.jpg

astro3.jpg

Tack snälla bellabus :love:. Jag får väl ösa in fler bilder så kanske jag kan muta dig att köpa honom :D:D

Kul med privata bilder på HC! Men han ser nog allt lite trött ut?:D
De bilder jag sett tidigare har han haft mer uttryck.

Astros mamma däremot!:love: Det är nog mammas pojk ändå;)

vilken snygging :)

sorbisen : mums :)

KL: Jag och lillasyster var på en härlig promenad med Etmansyskonen i tisdags. Vi hade med matsäck åt både åt oss själva och åt hästarna. det var hur mysigt som hellst :)

Men nej, så är han till salu också! Ja han är verkligen en häst i min smak. Föräldrarna lika fina dom!

jaa, det var jättemysigt och nödvändigt. ibland har man så mycket fokus på allt de ska lära sig och allt man ska hinna med så man bara glömmer att njuta av hästlivet. Otroligt skönt att ibland bara släppa alla krav, göra nånting man tycker om och bara koppla av tillsammans med pälsklingarna :)

Idag är jag trött på min häst.

Tog ut dom andra hästarna först och Rigel fick vara själv och äta upp sitt spannmål själv inne, inga problem. Sen tog jag ut han för att borsta och han var så grymt otålig och benen far åt alla håll så fick faktiskt morra till några gånger och då blev han stel som en pinne. Men blir lugn när man ska leda honom, accepterar inget trams då.

Sen får jag reda på att han lyckas ta sig in till fullblods valackens hage så dom både stog på bakbenen och slogs. Tur som var såg stallägaren det och lyckades få stop på det så ingen större skada hann hända. Han blir verkligen som dag och natt men det är ändå en hingst jag har och respekten har han för mig.

1 vecka kvar till herrn ska på sommarbete och uppfostras av de större grabbarna, yes!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 834
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 002
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 890
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar