Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du ? Varför är det skillnad ? Grunder är alltid precis som @Jfrelin skriver , vägen till framgång och det gäller oavsett om du ska starta i morgon eller igår . I lätt klass finns ju inget annat än grunder att hela tiden se till att de sitter och är det som avgör liksom . Du får inga poäng när du tävlar dressyr om grunden inte finns , och finns inte grunden så finns det ingen separat "tävlingsform" . Hur menar du som sagt ?@Jfrelin Känner igen mig. Jag har varit ganska störd den här tävlingssäsongen av att man inte riktigt hinner fila lika mkt på grunder som på tävlingsridningen. Störs även av att det ska vara olika saker. Givetvis handlar det om min orutin i tävlingssammanhang, men visst är det ju skillnad på ridningen och vad man fokuserar på.
Om jag fick välja en av era hästar så hade jag valt @Habina s Ariel. Jag har ridit hennes pappa och syskon mycket och det var riktigt trevliga kompisar.
..: eller något av alla egensinniga ston, det brukar passa mig...
Jag hade nog velat testa Divan eller Barbie
Om jag fick välja en av era hästar så hade jag valt @Habina s Ariel. Jag har ridit hennes pappa och syskon mycket och det var riktigt trevliga kompisar.
..: eller något av alla egensinniga ston, det brukar passa mig...
@Amanda_F Du hade gärna fått prova Prada om du är sugen på ett egensinningt sto. Men hon går faktiskt bra med en duktig ryttare som ger henne utmaningar, så det hade kunnat bli riktigt bra!
@Magica Jag tror att du hade passat med min dam, du har verkligen envisheten som krävs!
Jag hade mest velat ha en lugn häst att kunna rida ut i skogen ibland, saknar verkligen skogslunken.
Tömkörde min dam (som skrittas fortfarande). Första gången ute (hade lite genrep i skritt dagen innan i ridhuset för att kolla att hon minns). Efter att ha snurrat på gårdsplanen några varv
kom vi faktiskt iväg. Först lite vingligt då hon hoppade ut i diket (tack och lov inga buskar!) första 100 m, sen gick hon riktigt bra. Bara rakt fram i skritt, förbi hingstarna och alla läskiga ställen utan fler incidenter. På vägen hem ville hon ju trava, men så länge hon travade på stället i mitt promenad tempo så...fick hon piaffa bäst hon ville.
@mackan Jag menar att när jag fokuserar mkt på att rida program så tycker jag att jag går miste om lite av det där filandet, jag vill ju inte rida flera timmar för att hinna med allt. Har en viss förmåga att bara göra en sak i taget. Jag har varit tvungen att träna på att göra saker i en viss följd vid exakta punkter eftersom jag är ovan vid det. Inte ta nåt extra varv på volten här och var när jag egentligen känner att det behövs, utan få in vanan att göra det bästa av situationen under programmet och följa det. Precis som man får tänka på tävlingsbanan, att göra det bästa av den situation man har. Annars skulle man ju ha så mkt felridningar i programmen att man alltid blev utesluten.
Tack @Smulan75Vill bara flika in.. Jag förstår vad du menar men vänta tills du rider större klasser för då slits man verkligen i början med att känna behovet att träna på alla krumelurer för att de inte känns bra nog. Då gäller det att ha självdisciplin att planera varje pass så att man inte tappar grunderna. Efter ett tag känner man sig mer hemma och landar i att hästen faktiskt kan 'tricksen' även om man inte gör dem varje dag. När man rider lite lägre så är det ju på ngt vis lättare att få med sig grundridningen då även programmen ska visa just det.
@Novali01 Vilken rolig lek. Nu tror jag typ alla i tråden skulle kunna rida Divan och göra det riktigt bra men jag skulle vilja att @Marvin skulle få chansen att rida en häst där allt inte är så svårt och som bjuder till lite mer. Dessutom hoppar Divan bra och är totalt otittig på hinder OCH är svinsnabb så skulle lätt kunna gå FT
Nu har ju Marvin Penntrollet men ändå
@Marvin hade också gärna fått prova ta ut henne på terrängbanan!
Woho!!Har just anmält mig till en startfälttävlan i oktober. Tror minsann att @Habina också var anmäld?