07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @Smulan75 :)
precis därför förstod jag inte riktigt inlägget så frågade och fick svar och förstår hur det menas . I övrigt håller jag med dig och det var det som föranledde min fråga och det jag inte förstod ang inlägget . :)

Ja precis, jag förstod er båda :) men jag vet själv att jag kan känna ångest över att jag inte hinner göra allt. Tänk om de glömmer bort hur man byter eller hur man gör piruetter liksom? :nailbiting: Men man måste landa i att de faktiskt kan (och kommer ihåg) och att det är grunderna som gör att man kan utföra konsterna liksom.

@Marvin så härligt det låter med Chatsi, hon verkar trivas låter det som.

Angående Penntrollet så låter ju din plan jättebra det är ju så man ska göra, gå till hagen och bara klappa, mysa, ge godis för att få dem att komma fram. Men jag minns sist jag hade en sådan häst, blev riktigt irriterad när mitt lock och pock inte fungerade, så jag kopplade loss den ena tråden ifrån hagen tills jag hade en lång lina och stängde in hästen I ena hörnet. Hon blev inte stressad av det här, inte jag heller, hon stod helt lugnt och lät sig fångas.

@Marvin så var Fanta när hon kom till oss. Jag brukade muta hästarna utan att plocka in dem, och tids nog kom hon fram när hon såg mig komma. Jag fick dock gömma grimskaftet hela första året... Och utan grimma hade det aldrig gått.

Nu har jag nog hittat lite jävla anamma!
Fick reda på i tisdags att min sköldkörtel tagit enorm stryk av cancerbehandlingen. Därav att jag är så utmattad hela tiden. Sover mkt på dagarna. Och 9 h på natten. Så i onsdags började jag medicinera vilket jag nu får göra livet ut. Tar dock ett tag innan jag kommer märka en förbättring.

Men iaf, nu när jag vet varför jag är så trött har jag lättare att hitta energi till att rida, bara jag får sova ett par tim innan.

Igår red jag. Fick kämpa mkt för att inte locka fram tölten. Gick bättre och bättre. Tölten kommer främst fram när vi ska galoppjobba då han blir så hemskt ivrig! Så jag sket i galoppen igår. Han tror att så fort jag sätter mig ner i traven ska vi galoppera. Så vi tränade mkt nedsittning.
Tänkte lite samma upplägg idag.

Inget ifrågasättande alls igår :banana:

Inte hästrelaterat, men idag har jag blivit fru:love:!
12002892_10153352003589221_6632018001325759266_n.jpg

11988380_10153017602530741_6117104192217224873_n.jpg

@Fiorano Åh, grattis!
Men håller med @Jfrelin, bättre klänningsbilder!

Idag red jag ut på Troll. Var och tittade till fölen och deras mammor och gav mat. Sen tog jag med mig foderhinken, la i typ 10 morotsbitar och gick ut i Trollets hage. Ropade på henne och visade hinken. Hon kollade och kom lite närmare. Satte ner hinken i gräset och satte mig bredvid, med sidan mot henne och kollade i min mobil. Hon betade 30 m bort.
Pratade lite med henne emellanåt. Efter ca 10 minuter kom hon fram och stoppade mulen i hinken och sen i mitt knä. Bara att koppla på grimskaftet. Sen gosade vi, hon åt upp morotsbitarna, jag ryckte lite man (blir gråtfärdig när jag tänker hur det ska bli att knoppa den) och sen gick vi in.
Får nog bli grimma på ett tag.

Nu har jag nog hittat lite jävla anamma!
Fick reda på i tisdags att min sköldkörtel tagit enorm stryk av cancerbehandlingen. Därav att jag är så utmattad hela tiden. Sover mkt på dagarna. Och 9 h på natten. Så i onsdags började jag medicinera vilket jag nu får göra livet ut. Tar dock ett tag innan jag kommer märka en förbättring.

Men iaf, nu när jag vet varför jag är så trött har jag lättare att hitta energi till att rida, bara jag får sova ett par tim innan.

Igår red jag. Fick kämpa mkt för att inte locka fram tölten. Gick bättre och bättre. Tölten kommer främst fram när vi ska galoppjobba då han blir så hemskt ivrig! Så jag sket i galoppen igår. Han tror att så fort jag sätter mig ner i traven ska vi galoppera. Så vi tränade mkt nedsittning.
Tänkte lite samma upplägg idag.

Inget ifrågasättande alls igår :banana:
Jag beundrar dig väldigt utifrån att du haft/har det så jobbigt med en allvarlig sjukdom , och att du dessutom vågat/orkat vara så öppen med det .

Om du nu sen orkar/känner motivation /driv/glädje över att rida och träna osv : finns det möjlighet för dig att kunna träna för tränare någorlunda regelbundet ?
Jag tror det skulle ge en massa motivation och pepp osv om du kunde göra det om du utifrån din hälsa orkar osv ?

Tror du skulle få jättebra hjälp grundmässigt om du som sagt orkar med och har ngn vettig tränare som du kan träna regelbundet för .
Om man har sån vilja som du har trots de hemska otraditionella lägen du själv befinner dig i , och du ändå hittar energin att rida / utvecklas ridmässigt osv , så tror jag du skulle få en jätteskjuts på vägen till mer ork/motivation om du hittar ngn att träna för regelbundet .

Senast ändrad:
I går var vi på vår första bortaträning sen förra året. Väldigt spänd häst när vi kom fram och skulle på med sadeln. Fick superbra hjälp hur jag kan jobba henne från marken innan uppsittning för att kolla av läget. Hon skötte sig super vid uppsittningen efter detta. Men jag är så jä-la långsam om man jämför med någon som kan detta. Träningen gick bra och äntligen kunde jag komma till lite ridning och inte bara sitta och dämpa henne. Nu blev de i stället tvärtom, att hon måste gå fram ärligt. (De handlar de om annars också men de är så jäkla svårt när hon är superladdad och exploderar för skänkeln) Ska träna i dag också och i dag ska jag ta med ett litet spö. Tyvärr tog minnet slut på kameran men lite film fick vi och idag kanske de blir mer, beroende om jag har någon med som vill filma.

Jag beundrar dig väldigt utifrån att du haft/har det så jobbigt med en allvarlig sjukdom , och att du dessutom vågat/orkat vara så öppen med det .

Om du nu sen orkar/känner motivation /driv/glädje över att rida och träna osv : finns det möjlighet för dig att kunna träna för tränare någorlunda regelbundet ?
Jag tror det skulle ge en massa motivation och pepp osv om du kunde göra det om du utifrån din hälsa orkar osv ?

Tror du skulle få jättebra hjälp grundmässigt om du som sagt orkar med och har ngn vettig tränare som du kan träna regelbundet för .
Om man har sån vilja som du har trots de hemska otraditionella lägen du själv befinner dig i , och du ändå hittar energin att rida / utvecklas ridmässigt osv , så tror jag du skulle få en jätteskjuts på vägen till mer ork/motivation om du hittar ngn att träna för regelbundet .

Jag tror du har rätt! Pratade lite med min tränare jag tränar för rätt sporadiskt om vi inte kan få till träningar oftare. Hon har saker som hindrar men vi ska försöka hitta en lösning.
Annars finns det en duktig tränare i närheten men hon tar mer än dubbelt betalt och det funkar inte med min ekonomi i form av sjukersättning om jag ska träna en gång i veckan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 741
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 409
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 931
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar