@Amanda_F Superfina är ni som alltid
Varje gång jag ser er på bild blir jag sugen på att köpa en ny häst
Det där ridhuset i bakgrunden känner jag igen, vilken klubb är det?
@Jfrelin Jag har också funderat på Joline. Kul att hon kommer hem, hon måste tillhöra den här tråden så jag slipper läsa i 08
rnas
Samma gäller fö
@Fiorano och Juno
Det känns som att folk i den här tråden är närmare hästkompisar än de jag har i samma stall. Verkligen bra sammanhållning här
*kl
Idag har min häst varit på sitt livs första hopptävling. Är supernöjd
Hon skötte sig exemplariskt hela dagen. Dels fick hon åka i min kompis släp med hennes häst och sedan stå där halva dagen, dels när han gick iväg till sin klass och dels ihop. Inga bekymmer. Inte ens tjafs trots att dom inte känner varandra.
I 0.80 hade hon tre nedslag. Till stor del ryttarrelaterade eftersom tjejen som rider inte känner min häst och hennes egen är helt olik. Hon fick inte riktigt till trycket i galoppen och hon hoppade lite flackt och stort. Min häst har inte styrka och rutin att reda ut såna situationer så det blev tre ner. Men hon gick rakt på med öronen framåt och inget tittande eller tjorvande alls.
I 0.90 fick ryttaren till en mkt bättre galopp och flyt, hade en tydlig plan att rida efter sedan klassen innan. Tyvärr vinglade dom framför ett hinder och rev en bom, men hela rundan var superfin och jämn och trevlig.
Detta gör vi om. Min häst tycker verkligen att det är kul att hoppa, och all världsvana är bra. Ju mer vi åker iväg och rider fram på nya ställen och tittar på nya tävlingsbanor ju bättre blir det även för mig