@snow Nu har jag kollat på filmen från din hoppning som du la upp när du kom in i tråden och jag förstår att du åker av.
Han är inte framme för skänkeln, du är för mycket framåtlutad och ja han är ouppfostrad, eller inte ouppfostrad men smart och ser sin chans.
Det är omöjligt att sitta kvar när de kastar sig och man är i detta läge.
Du måste se till att hästen är framför dig. Du får rida med högre huvud och mer tryck in i handen så han inte har en chans att smita ur ramen.
Du måste ha mer tyngd i stigbyglarna så du sitter stadigare.
När han stannade på hinder 3 eller vad det var så går du sen fram till hindret, stannar och klappar? varför det? Han var ju inte rädd. En rädd häst stannar flera meter innan hindret och då kan det vara befogat att gå fram och titta. Inte annars. Han stannade ju bara för att du slappnade av lite efter de första hinderna. Han tog sin chans helt enkelt.
Du kommer lösa detta galant! Lite jävlar anamma så blir det bra.
Du behöver rida mycket innanför spåret så du kan känna att du bestämmer väg, takt och tempo. När det är lätt i alla gångarter så tycker jag du kan köra bommar igen.
Om du prompt ska trava bommar innan så lägg dem mot en vägg så har du bara en sida att hålla koll på. När det känns tryggt så kan du köra på diagonal osv