@snow
Vad härligt att han gick igenom u.a! Nu vet du ju så det är bara att köra på!
KL
Idag for vi äntligen iväg för att få hjälp med inkörning! Eh, nog för att jag visste att jag har en trygg och klok ponny, men seriöst... Jag hade aldrig kunnat drömma om att hon skulle vara såhär duktig!
Vi kom dit, tog på alla grejerna, gick ut till vagnen, parkerade henne framför den, fällde ner den, kopplade på och gick. Hon ba: "Det här va kul! Vad finns bakom den där kröken!?"
Såklart tog vi det piano först. När vi fällt ner vagnen stod vi en stund, hon brydde sig inte alls, helt avslappnad. Trädde igenom remmarna i skaklarna och sen gick jag och medis på varsin sida och höll i så att om hon skulle blivit rädd kunde vi bara släppa, plus att kusken gick bakom. Så gick vi en bit, hon kunde verkligen inte brytt sig mindre!
Så kusken hoppade i, vi kopplade på och gick vidare. Och hon drog som om hon aldrig gjort annat!
Bara knallade på, jätteglad med spetsade öron! Gick både uppför och nerför, hon tog i och hon satte sig emot, svängde tokbra, brydde sig inte ett skit i att skaklarna tog emot.
Gick ett varv på en grusväg som är kanske 600 meter, sen skulle vi försöka gå ett varv på en skogsväg, inga som helst problem, tills vi upptäckte att det var en vägbom, då hade vi kanske gått in 10-15 meter på vägen och var alltså tvungna att antingen backa eller vända. Queenie försökte följa mig runt men blev lite brydd när skakeln tog stopp så hon stannade. Min kloka fina tjej som bara stannar när det blir knas.
Backade några meter (jag hjälpte henne och tryckte mot bringan) och sen vände vi försiktigt, hon korsade benen så himla bra och bara vände. Nemas problemas!
Gick istället ett varv till runt samma lilla runda på grusvägen och sen gav vi oss för dagen! Min finaste prinsessa!
Jag är så stolt och glad så jag nästan spricker!